Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja veloitti tyttäreni hiusten leikkuusta ja väristä 280!

Vierailija
17.09.2016 |

Tytöllä oli puolipitkät hiukset. Halusi liukuvärjäyksen ja mallii leikkauksen. Kampaaja piti tuntitolkulla odotuttamassa pesua/leikkuuta/väriä ja hoiteli välillä muita asiakkaita. Tyttö joutui odottamaan 2 ja puoli tuntia! Olin pyörtyä kun kuulin kuinka paljon maksoi. Tyttö on 13.

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka antaa 13-vuotiaan lapsen värjäyttää tukkansa??? :D

Aika moni? Vai ollaanko nykyään jotenkin tiukempia? Itse taisin olla juuri 13, kun laitoin ekan kerran raitoja kampaajalla. Siitä onkin jo reilu 10 vuotta aikaa. Muutama vuosi sitten lopetin värjäilyn kokonaan, mutta en koe hiuksieni kärsineen mitenkään nuorena värjäilystä. Ei ole kukaan kampaajakaan ikinä mitään sanonut. 

Hiusten värjäys- ja rakennekäsittelyjä ei todellakaan suositella alle 16-v lapsille monistakaan syistä. 

Mitkä mahtavat olla moninaiset syyt, joiden vuoksi rakennekäsittelyjä ei suositella alle 16-vuotiaille? Ja oletan, että termillä tarkoitetaan kihara- ja suoristuskäsittelyjä?

Vierailija
82/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hinnalla lentäisi jo Budapestiin tai Tallinnaan kampaajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on karkea hiuslaatu suomalaiseksi, vaikka onkin ihan ristivärinen perus-Ville. Suomessa parturi-kampaajat onnistuvat aina saamaan hänestä naurettavan näköisen pottapään. Aina. Kerran kävimme Turkissa parturissa, jossa pojan hiukset leikkasi mies joka käytti vain veistä. Lopputulos oli priima. Ihmetteli kovasti vain hienoa hiuslaatua...

Suomessa ei osata käyttää veistä. Poika toivoi viimeeksi parturilta suomessa veitsellä leikkaamista. Meni ihan kipsiin ja otti sakset esiin. Lopputulos oli taas tönkkö potta.

Viimeksi kun olin parturissa niin kyllä siellä parturi käytti veistä. Sanoi vielä että tykkää käyttää sitä ja hyvää jälkeä tuli. Se että poikasi kävi yhdellä suomalaisella parturilla joka ei veistä osannut käyttää ei tarkoita sitä ettei kukaan Suomessa osaisi.

Vierailija
84/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla kävi nyt tuuri, tuon ikäiselle saa myydä vain pieniä ostoksia ja jos menee myymään alaikäiselle asiakkaalle, niin vanhemmat voivat vaatia kaupanpurkua. Lapsellesi ei ollut suostumustasi tehdä 280e kampaamolaskua. Etsi pykälä, kävele se kädessäsi kampaamoja ja saat rahasi takaisin.

Samaa mieltä.

Soitin kampaamoon ja varasin ajan puhelimitse. Sanoin että tytölle tulee leikkaus ja värjäys.

Ap

Kyllä tuossa tapauksessa tilanne on se, että sinä olet itse soittanut sinne kampaamoon ja tehnyt tämän tyttäresi puolesta tilauksen noista leikkauksesta ja värjäyksestä hintaa kysymättä, joten käytännössä voidaan katsoa sinun tehneen nuo kaupat tyttäresi kampauksesta. Se, että tyttäresi on latonut rahat tiskiin siellä kampaamossa on sivuseikka tuossa tapauksessa, sillä hän on käytännössä maksanut sinun tekemäsi tilauksen.

Mitä kaupan peruutukseen tulee, niin kyseessä on sellainen työ, jota on mahdoton käytännössä perua mitenkään. Myöskään kampaajilla tai muillakaan firmoilla ei ole velvollisuutta todeta asiakkaidensa vajaavaltaisuutta tai alaikäisyyttä mitenkään. Samoin tuon vähäisen ostoksen määrä on hyvin liukuva käsite. Tilanne on se, että maksat oppirahat hölmöydestä tällä kertaa ja muistat jatkossa kysyä hinnan etukäteen, ennenkö teet sopimusta mistään.

Vierailija
85/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hirveesti yllätä. Itsellä maksoi Helsingissä nopea noin 20 min leikkaus 51 euroa. Käyn jatkossa vain opiskelijakampaajalla. 

Hiusten nopea leikkaus Manhattanilla, 15-20 dollaria ja pesutippi.

Vierailija
86/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää miksi ihmiset käy uudestaan ja uudestaan kampaajalla tai parturilla, jonka työn jälki tai palvelun taso ei miellytä. Minä olen vaihtanut kampaajaa jos tulos tai palvelu ei miellytä. Palautetta voi toki antaa myös suoraan paikan päällä.

AP:n kannattaisi soittaa tai käydä kampaamossa ja selvittää, mistä ihmeestä on kyse. Ei kuulosta siltä että laskutus on mennyt oikein.

Vierailija
87/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta kuulostaa tosi kovalta, mutta jos joku selviää väristä ja leikkauksesta viidellä kympillä, niin se kampaaja ei kyllä veroja maksa. Käyn aina samassa paikassa, ja maksaa 100-140 €. Suosittu paikka, ajat varattu aina viikkoja eteenpäin, pk-seutu, muttei Helsinki. Mun mielestä on ihan ok, jos kampaaja esim. leikkaa jonkun hiukset siinä välissä, kun itse istun ja odotan, että väri vaikuttaa. Eipä se multa ole pois, kun ei mun päälle mitään kuitenkaan voisi tehdä. Oma kampaajani ei yleensä näin tee, mutta joskus kyllä. Ja lähes joka kerta istun sen kaksi tuntia kampaajalla, mutta siihen nyt vaan menee aikaa. En sitten tiedä, onko jotkut hiukset nopeampia. Itselläni on paljon hiuksia, ja blondaus ottaa aikansa. Ei ole kampaajasta tai muista asiakkaista kiinni.

Vierailija
88/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki?

Jyväskylä.

Laita ap please kampaamon nimi. Vai onko se yksi ketju joka alkaa A:lla?

Käyn täällä kampaajalla ja minulla on todella paksut ja runsaat hiukset, luottokampaajani joutuu välillä hakemaan lisää väriä. Ikinä ei kampaamokäyntini ole maksanut enempää kuin 120 €, johon sisältyy väri, leikkaus ja pesu. Lisähintaa ei tule siitä, että joutuu laittamaan enemmän väriä mun päähän kuin jonkun muun. Hinta on noussut kymmenessä vuodessa ehkä 40 €, mitä pidän normaalina.

Tuo on Jyväskylän hinnaksi aivan pöyristyttävä!

Kuulostaa A:n touhouilta... Minulla oli solisluihin pitkät hiukset ja kävin lyhennyttämässä polkaksi niin hinta otettiin pitkien hiusten mukaan eikä puolipitkien. En osannut maksutilanteessa väittää vastaan pituudesta vaan maksoin kiltisti :/ ehkä tytöllesi on tehty sama.

Vierailija
89/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi Helsingissä niin, että luottokampaajani paljastui huijariksi. Hän oli veloittanut minulta jatkuvasti reilusti enemmän väristä ja leikkuusta kuin olisi pitänyt (n. 50 euroa). En osannut kyseenalaistaa asiaa, sillä kuitissa kaikki oli eritelty oikein ja kyseessä oli paikka, joka ei ihan halpa muutenkaan ollut. Käyn kampaajalla kerran kahteen kuukauteen, joten kalliiksi tuli kun yli vuoden ajan huijaus jatkui. Asia selvisi minulle, kun tämä henkilö sai kenkää veloitettuaan useilta asiakkailta yli listahintojen. Tunsin itseni todella petetyksi, sillä meillä oli mielestäni kaverillinen asiakassuhde, enkä ikinä olisi voinut kuvitella jonkun ihmisen olevan noin röyhkeä. Nyt olen löytänyt ihanan, uuden kampaamon ja hinta on kohdallaan. Kannattaa kysellä perään, jos on yhtään huijattu olo!

Vierailija
90/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, tuohan on kuukauden ruokien hinta! :o Näin työttömänä vain kauhistuttaa. 

Vierailija
91/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsella 11v on kiharainen tukka jossa ei näy minkään muotoinen leikkaus mitenkään. Siksi ei ole vielä koskaan käyny kampaajalla leikkauttamassa vaan minä olen pari kertaa leikannut. Omakin ohuen tukan leikkaa sisko. Eipä tarvii kampaajille maksaa mitään.

Vierailija
92/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun summat alkavat olla tuota luokkaa (useampi satanen) ja asiakas käytännössä vielä lapsi niin voi minusta jo miettiä onko tuollainen kampaamolta ihan ok, ja voiko tuollaista edes pitää lapsen osalta pätevänä oikeustoimena. Lapsi voi tehdä yksin pätevästi vain pieniä hankintoja, yhtään isompiin vaaditaan huoltajan suostumus.

Vierailija
93/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta miksi noin vähän työtä tuohon hintaan? Väri oli joku kevyt sävy, koska tyttö on niin nuori.

Tuohon hintaan olisi lopputuloksen pitänyt olla spektaakkelimainen. Nyt eroa juuri ja juuri huomaa.

280€.

Ap

No kai olet nyt katsonut sitä hinnastoa, että onko veloittanut oikein? Kyllä tuossa on työtunnille tullut satanen hintaa, ja kun on työksi laskenut vaikutusajat ja muut odottelut....

Uusi malli: 45€, puolipitkien hiusten värjäys 80€

Sävytykseen en löytänyt erillistä hintaa, joten oletan sen maksavan korkeintaan saman kuin värjäys.

Yhteensä siis 125, joka kuulostaa ihan kohtuulliselta. Tuossa vaan on YLI puolet enemmän.

Tyttö maksoi itse, olin jättänyt hälle lompakkoni.

ap

Ja sulla aina 3 hunttia käteistä lompakossa?

Vierailija
94/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla kävi nyt tuuri, tuon ikäiselle saa myydä vain pieniä ostoksia ja jos menee myymään alaikäiselle asiakkaalle, niin vanhemmat voivat vaatia kaupanpurkua. Lapsellesi ei ollut suostumustasi tehdä 280e kampaamolaskua. Etsi pykälä, kävele se kädessäsi kampaamoja ja saat rahasi takaisin.

Näin minä etenisin.

Vierailija
95/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliiksi tuli juuriväri ja olen 100% varma, että kampaajaksi pääsee vähäisilläkin lahjoilla,

Ei kampaajaksi ole mitään pätevyysvaatimuksia, kuka vain ryhtyä kampaajaksi ihan kylmiltään.

Se selittää suomalaisen kampaamon laatutason.

Vierailija
96/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laittanut lapselle mukaan sitä 80+ 45€ summaa?

Kassalla sitten olisi sanonut , ettei äiti laittanut kuin 125€ mukaan.Minkäs teet.

Vierailija
97/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä annat värjätä 13-vuotiaan hiukset. En missään tapauksessa antaisi oman lapseni värjätä hiuksiaan noin nuorena, enkä muutenkaan, ennenkuin itse pystyy omilla rahoillaan ja omalla vastuullaan ottamaan ja maksamaan värjäyksensä. Ehkä siinä vaiheessa itselläänkin on järkevämpi, eikä alkaisi värjäyskierteeseen. Väriaineet ovat voimakkaita myrkkyjä, ja voivat allergisoida ihmisen pahastikin. En suostuisi, vaikka kuinka vonkuisi ja kaikki kaverit olisivat saaneet värjäyksenä  vanhempien rHOILLA. .  Siisti  leikkaus saa riittää. Siskoni tyTölläkin oli kauniit pitkät vaaleanruskeat tuuheat hiukset. Hän alkoi värjäämään hiuksiaan mustaksi ja nyt hiukaista on jäljellä vain noin puolet ja menevät liimalettina pitkin päätä eivätkä ole lainkaan kauniit.

Vierailija
98/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Jyväskylästä, ja käynyt jokaisella kampaajalla värjäämässä hiuksiani. Ainakaan keskustassa ei ole yhtään kampaamoa jossa minun (lantioon yltävät) hiukseni olisivat maksaneet yli 180euroa Olaplexin kanssa. Ja keskustan ulkopuolella kampaamot ovat hinnoiltaan pelkästään halvempia.

Feikki.

Vierailija
99/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Jyväskylästä, ja käynyt jokaisella kampaajalla värjäämässä hiuksiani. Ainakaan keskustassa ei ole yhtään kampaamoa jossa minun (lantioon yltävät) hiukseni olisivat maksaneet yli 180euroa Olaplexin kanssa. Ja keskustan ulkopuolella kampaamot ovat hinnoiltaan pelkästään halvempia.

Feikki.

Nii varmaan!

Vierailija
100/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tyttö siis kuitin kans kotiin kampaajalta? Että tiedät rahojen varmasti menneen just kampaajalle...

No, ei se mitään. Huono provohan tämä olikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän