Kampaaja veloitti tyttäreni hiusten leikkuusta ja väristä 280!
Tytöllä oli puolipitkät hiukset. Halusi liukuvärjäyksen ja mallii leikkauksen. Kampaaja piti tuntitolkulla odotuttamassa pesua/leikkuuta/väriä ja hoiteli välillä muita asiakkaita. Tyttö joutui odottamaan 2 ja puoli tuntia! Olin pyörtyä kun kuulin kuinka paljon maksoi. Tyttö on 13.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? mä kävin just eilen kampaajalla. Juuret ja paljon vaaleita raitoja laitettiin. Tietenkin pesut ja föönaukset siihen. Maksoi 47,50 e, annoin 50, koska tässä maassa kuuluu antaa tippiä.
Miten kehtaat antaa noin vähän tippiä? Mun kampaaja ottaa $55 hiustenleikkuusta ja annan $12 tippiä siihen päälle.
Taidetaan asua eri maissa. Mä maksan euroilla ja kampaamoiden tippisuositus on täällä 10 %. Pesu ja kampaus on 10 e ja siihen 1 e tippi.
Kävin joku aika sitten kampaajalla Helsingissä Munkkivuoren ostarilla. Kutakuinkin sama käsittely kuin ap:n tytöllä ja hintaa tuli reilusti yli 200€. Meinasin saada paskahalvauksen siihen paikkaan maksun hetkellä :/ Joo en ollut tajunnut tarkistaa hinnastoa etukäteen...
Kävin joku aika sitten kampaajalla Helsingissä Munkkivuoren ostarilla. Kutakuinkin sama käsittely kuin ap:n tytöllä ja hintaa tuli reilusti yli 200€. Meinasin saada paskahalvauksen siihen paikkaan maksun hetkellä :/ Joo en ollut tajunnut tarkistaa hinnastoa etukäteen...
Tää on PROVO!
Ei kukaan Jyskäläinen Mamma sano tai kirjoita 280 ! Vaan Toppukakinolkku !
Vierailija kirjoitti:
Olen Jyväskylästä, ja käynyt jokaisella kampaajalla värjäämässä hiuksiani. Ainakaan keskustassa ei ole yhtään kampaamoa jossa minun (lantioon yltävät) hiukseni olisivat maksaneet yli 180euroa Olaplexin kanssa. Ja keskustan ulkopuolella kampaamot ovat hinnoiltaan pelkästään halvempia.
Feikki.
Jaa, pk-seudulla on kyllä helposti 30% korkeammat hinnat muutenkin, ihan jo vuokratasonkin takia. Periaatteessa 280 e voi kyllä olla ihan mahdollinen jos kyseessä vaikka moniväriraidoitus, tehohoito ja leikkaus todella haastavalle, paksulle ja pitkälle tukalle. Ap:n tyttären kohdalla tilanne oli tietysti toinen, mutta ei minulla ole mitään ongelmaa uskoa etteikö kilttiä teiniä voisi joku kampaaja kusettaa.
no aikas pahalle kuulostaa... itellä ohut ja olkapää pitunen tukka ja asun ihan peräjunttilassa mutta tuossa 1,5 kk takaperin oma 3 värin liukuväräjäys, leikkaus ja olaplex hoidot (sisältäen kotihoito tuotteen) ei maksanut edes 140 € että onhan tuossa jo jotain mätää. kaveri maksaa kerran 3 kk tuon verran kampaajalle mutta siihenkin sisältyy hiusten teippipidennysten nosto/ huonojen vaihto, monivärjäys ja leikkaus.
Luulisi että kampaamoilla olisi jokin linja tämän asian kanssa, minkä ikäiselle tehdään mitäkin ja mihin hintaan asti on ok tehdä ilman huoltajan suostumusta. Esim. hiustenpidennysten laittaminen maksaa yli 600 euroa, siihen vielä väri päälle niin hintaa tulee jo lähemmäs 750 euroa, ja sitten vielä pidennyksille sopivat hoitotuotteet... Voiko 13v oikeasti vaan marssia kampaamoon ja pistää tuollaisia summia haisemaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala, tuohan on kuukauden ruokien hinta! :o Näin työttömänä vain kauhistuttaa.
Minuakin kauhistuttaa kampaamoiden hintataso, vaikka olen töissä ja ihan hyvätuloinen. Tosi isoja summia, varsinkin jos säännöllisesti pitäisi käydä.
Siis annoit sun tyttärelle sun lompakon? Huhuu onko päässä ketään? Ite kun 14v. kävin kampaajalla värjäämässä ekoja kertoja hiuksiani niin äiti meni pyörimään kaupoille siksi aikaa ja tuli maksamaan kun olin valmis. Riippuen siitä mitä mun hiuksille tehdään (moniväri vai vaan ruskea) hinta vaihtelee 90-120e välillä Uudellamaalla. Suosittu kampaamo ja oon käynyt samalla kampaajalla kohta kymmenen vuotta.
Mitenkähän niitä hintoja voisi saada alemmaksi? Nykyisilläkin hinnoilla taviskampaaja juuri ja juuri tulee toimeen. Harmittaa kovasti tyttöni puolesta, joka vähän aikaa sitten valmistui unelma-ammattiinsa parturi-kampaajaksi, mutta asiakkaita ei oikein tahdo riittää. Ja nekin, jotka kampaamossa vielä kehuvat kovasti, että hyvää työtä oli ja hieno lopputulos, saattavat parin päivän päästä tulla vaatimaan rahoja takaisin, kun eivät olekaan tyytyväisiä. Noloimmat laittavat fb-sivuille tai muualle someen haukut.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän niitä hintoja voisi saada alemmaksi? Nykyisilläkin hinnoilla taviskampaaja juuri ja juuri tulee toimeen. Harmittaa kovasti tyttöni puolesta, joka vähän aikaa sitten valmistui unelma-ammattiinsa parturi-kampaajaksi, mutta asiakkaita ei oikein tahdo riittää. Ja nekin, jotka kampaamossa vielä kehuvat kovasti, että hyvää työtä oli ja hieno lopputulos, saattavat parin päivän päästä tulla vaatimaan rahoja takaisin, kun eivät olekaan tyytyväisiä. Noloimmat laittavat fb-sivuille tai muualle someen haukut.
Paljonkos asiakkaalta peritystä hinnasta menee tyttärellesi ja paljonko vuokrana liikepaikasta?
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni on kaksi vuorta kampaajaa vaihtamassa toiseen ammattiin. Alalle valmistuu aivan liikaa ihmisiä. Yksi kotikäyntejä tekevä kampaaja kertoo olevansa tyytyväinen ammattiin. Eli kannattaa erikoistua jollain lailla. Yhdessä perheessä tytär vaihtoi kampaajahaaveet asentajan ammattiin, muistaakseni putkipuolelle. Töitä tulee riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos asiakkaalta peritystä hinnasta menee tyttärellesi ja paljonko vuokrana liikepaikasta?
40 prosenttia menee vuokraan, lisäksi alvit, ennakkoverot ja eläkemaksut. Ei paljoa jää käteen.
Voin usko että tämä on totta. Epäilen vahvasti, että ko. kampaamon nimi alkaa R:llä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 prosenttia menee vuokraan, lisäksi alvit, ennakkoverot ja eläkemaksut. Ei paljoa jää käteen.
Minusta vuokra on kyllä älyttömän kallis. Voi olla toki yleinenkin käytäntö, mutta kuulostaa kohtuuttomalta. Aineet ja materiaalit eivät kuitenkaan paljoa maksa: shampoot, hoitoaineet ja muotoilutuotteet maksavat senttejä asiakasta kohden, eikä pyyhkeen pesusta ja veden laskemisestakaan isoja kuluja koidu. Värien hinta on muutaman euron asiakasta kohden. Eikös kampaajilla yleensä ole myös omat itse ostetut sakset?
Kampaamo on kuitenkin edullinen perustettava, kalusteet eivät maksa mahdottomia. Liikepaikan vuokra riippuu tietysti paikkakunnasta. Edullisemmilla paikkakunnilla tuo 40 prosenttia vuokrana on mielestäni ihan riistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta miksi noin vähän työtä tuohon hintaan? Väri oli joku kevyt sävy, koska tyttö on niin nuori.
Tuohon hintaan olisi lopputuloksen pitänyt olla spektaakkelimainen. Nyt eroa juuri ja juuri huomaa.
280€.
ApNo kai olet nyt katsonut sitä hinnastoa, että onko veloittanut oikein? Kyllä tuossa on työtunnille tullut satanen hintaa, ja kun on työksi laskenut vaikutusajat ja muut odottelut....
Uusi malli: 45€, puolipitkien hiusten värjäys 80€
Sävytykseen en löytänyt erillistä hintaa, joten oletan sen maksavan korkeintaan saman kuin värjäys.
Yhteensä siis 125, joka kuulostaa ihan kohtuulliselta. Tuossa vaan on YLI puolet enemmän.
Tyttö maksoi itse, olin jättänyt hälle lompakkoni.
ap
Yleensä hinnat ovat "alkaen-hintoja". Onko tyttärelläsi paksut hiukset? Jouduttiinko niihin käyttämään useampaa eri sävyä? Vaalennettiinko hiusta? Ja sävytettiinkö vielä sen päälle? Myikö kampaaja lisäpalveluita, kuten olaplexia? Monesti on tullut huomattua varsinkin vanhempien olevan täysin pihalla millaisia palveluita se tytär vaatii. 2,5 h on myös suht. normaali aika kampaajalla. Värin vaikutusajalla on myös normaalia ottaa leikkausasiakkaita, eikä niistä koskaan veloiteta väriasiakasta. Sinuna selvittäisin kampaajalla, mitä hiuksille OIKEASTI tehtiin. Äläkä enää anna avointa lompakkoasi lapselesi.
Työ siinä kampaamolaskussa maksaa, ei niinkään aineet tai edes vuokra. Kotimainen työ kaikkine lakisääteisine maksuineen vaan on nykyään sen hintaista että harva kuluttaja on valmis siitä maksamaan, ainakaan kovin usein. Se on sääli, en tiedä mitä tilanteelle sitten tekisi.
Ota se ylimääräinen satku sakkona siitä, että annat noin nuoren laitattaa väriä päähänsä. Hyi häpeä!
Olet todella edesvastuuton äiti, kampaajasta puhumattakaan.Etkö tiedä,että alle 16-vuotiailta on hiustenvärjääminen kielletty???!!
Etkö tiedä,mitä hiusten pärjääminen saattaa pahimmillaan aiheuttaa???!! Kasvuhäiriöitä,ongelmia hormonitoiminnan jne.
Olet typerä ja edesvastuuton!!!!
Mulla on ohut liukas liimaletti, minkä haluan aina niskasta lyhyeksi, ei koneella ja korvat esiin. Kaikki kampaajat millä olen Helsingissä 30v aikana, ovat käyttäneet veistä ja päällihiuksiin saksia.
Yksi 'taiteilijaparturi' tosin leikkasi mulle järkyn takatukan mattinykänen-tyyliin kun sopi muka mun profiiliin (jos olisin ollut neandertalilainen) ja samalla veitsellä lähti puolet toisesta kulmakarvasta. Huomasin vasta kotona, kun oli rillit päässä ja kurkkasin otsatukan alle. En mennyt toiste...