Miksi setäni ei toimi ja pyydä anteeksi?
Hän on 7-kymppinen ja halusi toimia isovanhempani kuolinpesän hoitajana vailla mitään kokemusta. Kuolinpesän varallisuus on 2,9 miljoonaa euroa. Hän hukkasi sieltä minulle kuuluneen paperin, jossa oli isovanhemman puolustus minua varten oman vanhempani uutta aviopuolisoa vastaan. Setä meni antamaan paperin tälle puolisolle!
Venhemmallani on edunvalvonnanhakuprosessi meneillään, siksi pesässä ei ole tällä hetkellä ketään, joka pitäisi minun sukuhaarani etujen puolta. Setää ei tämä kiinnosta.
Pyysin häneltä, että pyytää tämän paperin takaisin siltä, kenelle sen antoi mutta setä vastasi, että ei pyydä. Olen ihan palasina sedän minun mielestäni vihamielisen käytöksen takia. En ole eläessäni tehnyt hänelle mitään ansaitakseni tämän.
Pesässä ei ole kuin kolme osakasta ja se kolmaskaan ei ymmärtänyt vaatia lakimiestä hoitamaan pesää ja itse en voi vaatia, koska en ole osakas.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait siis uuden elinikäisen vihollisen. Luultavasti koko suku mukana.
Aika vähiin käy ihmist, joiden kanssa olet väleissä
Setäsi ei tule pyytämään anteeksi eikä pyydä paperia takaisin
Ainoa joka tästä tsistostadi kärsii olet sinä
Kuten muustakin jankkauksestasiTuskin minä jään tätä murehtimaa, nythän minulle on täysin selvää, kun äitini kaasuvalotus minua kohtaan ei enää kiitos mieheni onnistu, etten minä ole tehnyt tässä ensimmäistäkään väärää siirtoa vaan setä. Hän miettiköön lopun elämäänsä, mitä tulikaan läheiselleen tehtyä.
apMiksi setäsi miettisi loppuelämänsä Sinua?
Tämä on sinun perustava ongelmasi. Ihan oikeasti luulet, että koko maailma pyörii sinun napasi ympärillä.
Kuule. Ei se pyöri
Näistä kaikista raivareistasi kärsit vain sinä itse. Muilla ihmisillä on oma elämä ja omat näkökulmat. Meillä on siihen ihan yhtä suuri oikeus kuin sinullakinJos ei vielä mieti, niin sen jälkeen kun mä tuhoa hänen onnensa ja kostan hänelle hänen virheensä, jota ei pahoitellut, kyllä miettii. Mitäs mä häneltä veisin, vastaavaa arvokasta, tunnetasolla tai taloudellisesti, että olemme tasoissa? Mitä?
apKerro toki tarkemmin mitä viet?
Sitä minä itsekin mietin!!!! Millä minä voin vahingoittaa häntä samalla mitalla?
apEt mitenkään
Kostoajattelukin sopii 6vuotiaalle
Nin, eli Suomessa saa henkisesti raiskata toisen ja sinä syyllistät minua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistatko mökin kokonaan vaiko et? Onko hallintaoikeus annettu nimenomaisesti isällesi ja tämän vaimolle?
Kyllä ja kyllä. Se missä vaimo teki vainajan tahdon vastaisesti oli häätää minut pois mökistä. Ymmärrän, ettei kukaan voi tätä myöhmmin muuttaa, mutta on se nyt kumma, että minua saa vain aina polkea ilman vastuuta mistään ja nyt setäkin polkee! Suurin syy siihen miksi vaimo hääti minut oli riitaantuminen äitini kanssa. Jolla oli aikaisemmin avioehdon tekoon sidottu oikeus olla mökillä. Jota vaimo ei hyväksynyt.
ap
Noniin, edellinen vastaukseni pitää:
1. Isovanhempasi ei voi edes pätevällä testamentilla vaikuttaa sinun omaisuuteesi.
2. Olet saanut ilmeisesti mökin ennakkoperintönä, verotuksessa on huomioitu hallintaoikeuden arvo
3. Jos haluat purkaa hallintaoikeuden, niin se onnistuu ainoastaan sopimalla isäsi ja tämän vaimon kanssa. Raha yleensä auttaa asiaa.
4. Kirjeellä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
5. Hammasta purren joudut nyt vain odottamaan isäsi ja tämän vaimon kuolemaa, jos he hallintaoikeudesta pitävät kiinni. Kulut mökistä kyllä lankeavat sitten hallintaoikeuden haltijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten muustakin jankkauksestasiTuskin minä jään tätä murehtimaa, nythän minulle on täysin selvää, kun äitini kaasuvalotus minua kohtaan ei enää kiitos mieheni onnistu, etten minä ole tehnyt tässä ensimmäistäkään väärää siirtoa vaan setä. Hän miettiköön lopun elämäänsä, mitä tulikaan läheiselleen tehtyä.
Tämä on sinun perustava ongelmasi. Ihan oikeasti luulet, että koko maailma pyörii sinun napasi ympärillä.
Kuule. Ei se pyöri
Näistä kaikista raivareistasi kärsit vain sinä itse. Muilla ihmisillä on oma elämä ja omat näkökulmat. Meillä on siihen ihan yhtä suuri oikeus kuin sinullakinJos ei vielä mieti, niin sen jälkeen kun mä tuhoa hänen onnensa ja kostan hänelle hänen virheensä, jota ei pahoitellut, kyllä miettii. Mitäs mä häneltä veisin, vastaavaa arvokasta, tunnetasolla tai taloudellisesti, että olemme tasoissa? Mitä?
Sitä minä itsekin mietin!!!! Millä minä voin vahingoittaa häntä samalla mitalla?
apEt mitenkään
Kostoajattelukin sopii 6vuotiaalleNin, eli Suomessa saa henkisesti raiskata toisen ja sinä syyllistät minua.
ap
En oikein tässäkään näe mitään suurta virhettä tapahtuneeksi. Kuten en näe muissakaan vääryyksissä joista olet kirjoittanut
Esim lapsi kiukuttelee, äiti pyytää siivoamaan, kiviä sisällä, heppalehdet, nukensänky.
En ole sinulta vielä yhtään vääryyttä lukenut
Paitsi omat tekisi muille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistatko mökin kokonaan vaiko et? Onko hallintaoikeus annettu nimenomaisesti isällesi ja tämän vaimolle?
Kyllä ja kyllä. Se missä vaimo teki vainajan tahdon vastaisesti oli häätää minut pois mökistä. Ymmärrän, ettei kukaan voi tätä myöhmmin muuttaa, mutta on se nyt kumma, että minua saa vain aina polkea ilman vastuuta mistään ja nyt setäkin polkee! Suurin syy siihen miksi vaimo hääti minut oli riitaantuminen äitini kanssa. Jolla oli aikaisemmin avioehdon tekoon sidottu oikeus olla mökillä. Jota vaimo ei hyväksynyt.
apNoniin, edellinen vastaukseni pitää:
1. Isovanhempasi ei voi edes pätevällä testamentilla vaikuttaa sinun omaisuuteesi.
2. Olet saanut ilmeisesti mökin ennakkoperintönä, verotuksessa on huomioitu hallintaoikeuden arvo
3. Jos haluat purkaa hallintaoikeuden, niin se onnistuu ainoastaan sopimalla isäsi ja tämän vaimon kanssa. Raha yleensä auttaa asiaa.
4. Kirjeellä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
5. Hammasta purren joudut nyt vain odottamaan isäsi ja tämän vaimon kuolemaa, jos he hallintaoikeudesta pitävät kiinni. Kulut mökistä kyllä lankeavat sitten hallintaoikeuden haltijalle.
Tämä ei ole asian pihvi, vaan se, että setäni tavallaan veljeilee vaimon kanssa minun ylitseni ja se, että paperin focus on isäni jälkeen osituksessa. Lisäksi mökki EI ollut mulle ennakkoperintöä (koska se oli verotekninen siirto sukupolven yli), jos sillä nyt on asiassa mitään merkitystä eli ei.
ap
Ja siis setäni veljeily vaimon kanssa ei herätä äidissäni mitään puolustusreaktiota minun suuntaani, vaikka on koko ikänsä väittänyt niin, eli olevansa hyvä äiti, joka pitää pikasensa puolta. Avais nyt itsekin jo silmänsä että näin ei ole. Hän ei välitä minusta yhtään ja minä siinä luulossa, että välittää olen ollut osaamatta ajaa paremmin oikeuksiani.
ap
Setäsi ei vahingoittanut sinua mitenkään. Isoäitisi oli esittänyt toiveen, kuinka isäsi ja äitipuolesi toimisivat mökin hallintaoikeuden suhteen. Koska isoäitisi ei omista mökkiä, ei hän edes testamentissaan voisi määrätä asiasta mitään.
Nyt isäsi ja hänen puolisonsa tietävät asiasta. Setäsi on välittänyt pesänhoitajana isoäitisi toiveen heille. Nyt vain odotat, mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Setääsi et kyllä voi mitenkään asiasta syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule. Ei se pyöri
ap
"Samalla mitalla". No katotaas, miten se onnistuis. Setä antoi kuolinpesästä isäsi vaimoa koskevan paperin isäsi vaimolle eli toimi juridisesti täysin oikein. Samalla mitalla voisit siis toimia, esim. tekemällä jotain juridisesti sallittua, esim. kirjoittaa vaikka lapsellesi toiveen, että kuolemasi jälkeen toivot setäsi saavan autosi ja sitten et annakaan tätä paperia sedällesi vaan lapsellesi.
Noin oisitte sujut. Hän varmasti vapisee moisen koston edessä.
Vierailija kirjoitti:
Setäsi ei vahingoittanut sinua mitenkään. Isoäitisi oli esittänyt toiveen, kuinka isäsi ja äitipuolesi toimisivat mökin hallintaoikeuden suhteen. Koska isoäitisi ei omista mökkiä, ei hän edes testamentissaan voisi määrätä asiasta mitään.
Nyt isäsi ja hänen puolisonsa tietävät asiasta. Setäsi on välittänyt pesänhoitajana isoäitisi toiveen heille. Nyt vain odotat, mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Setääsi et kyllä voi mitenkään asiasta syyttää.
Isoäiti oli laatinut paperin minun hyväkseni. Vien asian vaikka oikeuteen, jos se meinaa muuten jäädä epäselväksi. Setä selittää siellä sitten tuomarille, miksi se annettiin sille hävitettäväksi, kenelle siinä oli osoitettu vaatimus.
ap
Mökkiasia käsitelty, siirrytään seuraavaan.
Mitä isovanhempasi olisivat osituksen suhteen toivoneet?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis setäni veljeily vaimon kanssa ei herätä äidissäni mitään puolustusreaktiota minun suuntaani, vaikka on koko ikänsä väittänyt niin, eli olevansa hyvä äiti, joka pitää pikasensa puolta. Avais nyt itsekin jo silmänsä että näin ei ole. Hän ei välitä minusta yhtään ja minä siinä luulossa, että välittää olen ollut osaamatta ajaa paremmin oikeuksiani.
ap
Äitisi pahoitteli. Oli myötätuntoinen
Neuvoi jatkamaan sovussa. Viisas ja sinun edun mukaista
Aina pääsee pidemmälle kun ei hanki turhaan vihamiehiä. Hyvällä saa enemmän kuin pahalla
Minulla oikeusturvavakuutus, selvitän paraikaa, meneekö tämä sen piikkiin. Lisäksi sillä, etten anna kenenkään polkea minua seurauksitta ei ole hintaa. Ei minuakaan ole säälitty, jos olen jotakuta loukannut.
ap
Vierailija kirjoitti:
No siinä paperissahan se luki: "aviopuolison avio-oikeus poissuljettu". Silloin perin omaisuuden, jos ei ole testamenttia.
ap
En kyllä ihmettele että välit sukuunkin on menneet.
Vaikea kuvitella äitihullun tulevan kenenkään kanssa toimeen
En ihmettelisi, jos setä ja koko suku olisikin isän vaimon kanssa Mielummin tekemisissä. Mt ongelmainen ja ilkeä tytär vai 20 vuotta puolisona ollut vaimo....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt isäsi ja hänen puolisonsa tietävät asiasta. Setäsi on välittänyt pesänhoitajana isoäitisi toiveen heille. Nyt vain odotat, mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Setääsi et kyllä voi mitenkään asiasta syyttää.Isoäiti oli laatinut paperin minun hyväkseni. Vien asian vaikka oikeuteen, jos se meinaa muuten jäädä epäselväksi. Setä selittää siellä sitten tuomarille, miksi se annettiin sille hävitettäväksi, kenelle siinä oli osoitettu vaatimus.
ap
Mut isoäiti ei ees enää omista sitä mökkiä, ei hän voi päättää omaisuudesta, jota ei omista. Hän voi esittää vain toiveita ja toive on annettu henkilölle, jolta jotain toivotaan. Setäsi toimi juuri täysin oikein.
No mut vie oikeuteen, jos sulla on löysää rahaa maksaa myös vastapuolen oikeuskulut omiesi lisäksi.
Sedällä varmasti hirveän tukala selittää tuomarille, miks antoi Maija Matikaiselle (nimi muutettu) kohdistetun toiveen ja pyynnön Maija Matikaiselle. Aika hurjaa, lienee ehdoton vankeustuomio edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt isäsi ja hänen puolisonsa tietävät asiasta. Setäsi on välittänyt pesänhoitajana isoäitisi toiveen heille. Nyt vain odotat, mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Setääsi et kyllä voi mitenkään asiasta syyttää.Isoäiti oli laatinut paperin minun hyväkseni. Vien asian vaikka oikeuteen, jos se meinaa muuten jäädä epäselväksi. Setä selittää siellä sitten tuomarille, miksi se annettiin sille hävitettäväksi, kenelle siinä oli osoitettu vaatimus.
apMut isoäiti ei ees enää omista sitä mökkiä, ei hän voi päättää omaisuudesta, jota ei omista. Hän voi esittää vain toiveita ja toive on annettu henkilölle, jolta jotain toivotaan. Setäsi toimi juuri täysin oikein.
No mut vie oikeuteen, jos sulla on löysää rahaa maksaa myös vastapuolen oikeuskulut omiesi lisäksi.
Sedällä varmasti hirveän tukala selittää tuomarille, miks antoi Maija Matikaiselle (nimi muutettu) kohdistetun toiveen ja pyynnön Maija Matikaiselle. Aika hurjaa, lienee ehdoton vankeustuomio edessä.
No, ainakin saa nolata itsensä tuomarin edessä myöntämällä siellä olevansa niin tyhmä, ettei edes ymmärtänyt paperin todellista merkitystä >D Pieni kolaus sekin omahyväiselle itsetunnolle.
ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele että välit sukuunkin on menneet.
Vaikea kuvitella äitihullun tulevan kenenkään kanssa toimeen
En ihmettelisi, jos setä ja koko suku olisikin isän vaimon kanssa Mielummin tekemisissä. Mt ongelmainen ja ilkeä tytär vai 20 vuotta puolisona ollut vaimo....
Samaa mietin. Jos - jos - ap ei ole trolli, niin hän on ehkä viimeinen ihminen maailmassa jonka kanssa haluaisin viettää aikaa mökillä. Ja se on sellainen juttu mitä ei mikään oikeus pysty korjaamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMut isoäiti ei ees enää omista sitä mökkiä, ei hän voi päättää omaisuudesta, jota ei omista. Hän voi esittää vain toiveita ja toive on annettu henkilölle, jolta jotain toivotaan. Setäsi toimi juuri täysin oikein.
Hyvä että muutit nimen!
Lisäksi saa tuta todellakin loukanneensa minua. Sillä ei ole hintaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä paperissahan se luki: "aviopuolison avio-oikeus poissuljettu". Silloin perin omaisuuden, jos ei ole testamenttia.
ap
1. Testamentti on pätevä vain, jos se täyttää muotovaatimukset. Pelkkä kirje ei sellainen ole
2. Se vaikuttaa ainoastaan isovanhemmilta perittyyn omaisuuteen, ei kaikkeen omaisuuteen.
3.Kohta 1. on se oleellisin.
4. Perit isäsi jokatapauksessa, tasingon maksamisen jälkeen (jos ei avioehtoa)
Ja isäsi on vielä elossa ja alat perintöjä jakamaan...Hyihyi. Mitäs jos isäsi lahjoittaakin kaiken omaisuutensa vaimolleen...
Oo
Et mitenkään
Kostoajattelukin sopii 6vuotiaalle