Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi setäni ei toimi ja pyydä anteeksi?

Vierailija
17.09.2016 |

Hän on 7-kymppinen ja halusi toimia isovanhempani kuolinpesän hoitajana vailla mitään kokemusta. Kuolinpesän varallisuus on 2,9 miljoonaa euroa. Hän hukkasi sieltä minulle kuuluneen paperin, jossa oli isovanhemman puolustus minua varten oman vanhempani uutta aviopuolisoa vastaan. Setä meni antamaan paperin tälle puolisolle!
Venhemmallani on edunvalvonnanhakuprosessi meneillään, siksi pesässä ei ole tällä hetkellä ketään, joka pitäisi minun sukuhaarani etujen puolta. Setää ei tämä kiinnosta.
Pyysin häneltä, että pyytää tämän paperin takaisin siltä, kenelle sen antoi mutta setä vastasi, että ei pyydä. Olen ihan palasina sedän minun mielestäni vihamielisen käytöksen takia. En ole eläessäni tehnyt hänelle mitään ansaitakseni tämän.
Pesässä ei ole kuin kolme osakasta ja se kolmaskaan ei ymmärtänyt vaatia lakimiestä hoitamaan pesää ja itse en voi vaatia, koska en ole osakas.

Kommentit (347)

Vierailija
41/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini vastasi minulle näin, kun kerroin hänelle tilanteesta:

"kyllä luin sen viestin. Jos se oli osoitettu *vaimolle* *setä* tietysti antoi sen hänelle. Olisihan hän nyt voinut ottaa siitä kopion, mutta tuo kaikki osoittaa miten vähän hän tietää ja välittää näistä asioista. Niinhän se on aina ollut. Kun hän tekee mielensä mukaan oikein niin on turha yrittää selittää hänelle mitään. Älä nyt välitä siitä kun sille ei voi mitään."

Eli "ei voi mitään" ja setää kohtaan ei moitteen moitetta! Lisäksi vielä uskoo setää, joka väittää, että paperi kuului "puhtaasti vaimolle", mikä siis on sedän omaa tulkintaa ja kuvitelmaa, eikä pidä paikkaansa. Millainen äiti "auttaa ja tukee" lastaan näin? Ja kertoo, että "jos sinä olet ikinä tarvinnut puolustajaa, niin minä olen kyllä ollut apunasi kuin tiikeriemo"? Siis öööö...ethän ole?

ap

Äitisi osoittaa myötätuntoa joka sanallaan. Ja neuvoo ettet välittäisi.

Hän on fiksu, lohduttava

Äitisi tietää ettei ihmisten kanssa kannata haastaa riitaa.

Miten niin haastaa riitaa? Miten rähmällään sä oikein voitkaan olla?

ap

Vierailija
42/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime maanantaina meni sedän s-postiin asianajajani vaatimus pyytää paperi takaisin, tiistaina lähti postissa, jos setä ei pääse s-postiinsa. Inhottavaa odotella kun pallo on nyt sedällä!

ap

Vaatimus? Ei tästä seuraa muuta kuin että nyt et ole enää väleissä isäsi sukuun(jaan)

Mitä muuta oletat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kyllä luin sen viestin. Jos se oli osoitettu *vaimolle* *setä* tietysti antoi sen hänelle. Olisihan hän nyt voinut ottaa siitä kopion, mutta tuo kaikki osoittaa miten vähän hän tietää ja välittää näistä asioista. Niinhän se on aina ollut. Kun hän tekee mielensä mukaan oikein niin on turha yrittää selittää hänelle mitään. Älä nyt välitä siitä kun sille ei voi mitään."

Eli "ei voi mitään" ja setää kohtaan ei moitteen moitetta! Lisäksi vielä uskoo setää, joka väittää, että paperi kuului "puhtaasti vaimolle", mikä siis on sedän omaa tulkintaa ja kuvitelmaa, eikä pidä paikkaansa. Millainen äiti "auttaa ja tukee" lastaan näin? Ja kertoo, että "jos sinä olet ikinä tarvinnut puolustajaa, niin minä olen kyllä ollut apunasi kuin tiikeriemo"? Siis öööö...ethän ole?

ap

Hän on fiksu, lohduttava

Ja mitä myötätuntoa tuossa kohtaa kaivataan? Tukea taistella oikeuksistaanhan siinä kohtaa pitäisi antaa. Voi jumalauta millaisia neuvoja sinäkin pidät hyvinä! Hyväksyt toisen hyväksikäytön, siis. Lapsenasi olisi tosi turvaton olla.

ap

Vierailija
44/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on fiksu, lohduttava

ap

Terveet ihmiset ei ole kokoaikaa riidoissa koko maailman kanssa

Vierailija
45/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime maanantaina meni sedän s-postiin asianajajani vaatimus pyytää paperi takaisin, tiistaina lähti postissa, jos setä ei pääse s-postiinsa. Inhottavaa odotella kun pallo on nyt sedällä!

ap

Vaatimus? Ei tästä seuraa muuta kuin että nyt et ole enää väleissä isäsi sukuun(jaan)

Mitä muuta oletat?

Luulin, etä setäni on omiensa puolella. Menee antamaan (okei, tyhmyyttään, mutta kuitenkin) paperin ihmiselle, joka on loukannut sekä veljentytärtään, että vainajaa. Miksi kuvittelet, että kaipaan välejä tällaiseen ihmiseen, joka ei NYT auta minua?

ap

Vierailija
46/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on fiksu, lohduttava

ap

Terveet ihmiset ei ole kokoaikaa riidoissa koko maailman kanssa

Tiedän tämän, mutta terveet ihmiset eivät myöskään anna muiden käyttää itseään hyväksi.

ap

Vierailija
47/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on fiksu, lohduttava

Ja mitä myötätuntoa tuossa kohtaa kaivataan? Tukea taistella oikeuksistaanhan siinä kohtaa pitäisi antaa. Voi jumalauta millaisia neuvoja sinäkin pidät hyvinä! Hyväksyt toisen hyväksikäytön, siis. Lapsenasi olisi tosi turvaton olla.

ap

Olen opettanut lapseni tulemaan toimeen ihmisten kanssa. Kuten äitisikin on yrittänyt. Ei raivareilla ole mitään hyvää seurausta

Niitä sinä edelleen pidät parhaana keinona. Jopa lapsillesi. Siis hiljaisuuden lisäksi

Sinulla ei ole oikein mitään lupaa puuttua kenenkään äitiyteen. Kun itse olet huonoin äiti maailmassa

Vierailija
48/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö vaseliinia? Vai mitä liukastetta peppuun?

Vierailija
49/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän on fiksu, lohduttava

ap

Olen opettanut lapseni tulemaan toimeen ihmisten kanssa. Kuten äitisikin on yrittänyt. Ei raivareilla ole mitään hyvää seurausta

Niitä sinä edelleen pidät parhaana keinona. Jopa lapsillesi. Siis hiljaisuuden lisäksi

Sinulla ei ole oikein mitään lupaa puuttua kenenkään äitiyteen. Kun itse olet huonoin äiti maailmassa

Täh? Sinä olet rähmälläsi! Minä en sanonut sedälle mitään raivaria asiasta. Laitoin hänelle täysin asiallisen sähköpostin asiasta, koska olen tottunut siihen, millaisia itkuherkkiä mimosoja vanhat äijät saattavatkin olla. Mutta vastaus oli tyly "en pyydä, enkä lausu todistusta paperin sisällöstä." Mikä riidanhaasto se on, kun vaadin, että oikeuksiani kunnioitetaan?

ap

Vierailija
50/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö vaseliinia? Vai mitä liukastetta peppuun?

Ei o kokemusta.

ap

Vierailija
51/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aika koville se otti loukattunakin vain lässyttää aikuiselle ihmiselle asiallisesti, joka katsoo asiakseen ryhtyä noin arvokkaan pesän hoitajaksi, vaikkei näköjään ymmärrä enää yhtään mitään. Ei puhettakaan osakkaiden tasapuolisesta kohtelusta, kun yhdellä on edunvalvonnanhakuprosessi kesken ja hänen osaltaan pesää ei voitaisi edes jakaa. Luulin aikuisia ihmisiä vastuullisemmiksi, koska sitä äitinikin on aina edellyttänyt minulta. Nyt sedältä ei sitten edellytetäkään. Tämmöinen hämmentää nuorempaa sukupolvea.

ap

Vierailija
52/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli vielä kertoa sedälle miltä minusta oikein tuntuu se, miten hän on minua kohtaan toiminut. Mutta en tahdo saada sitä ilmaistuksi. Koska äitini on vaatinut minua tukahduttamaan kaiken sen vuosia, miltä minusta on aina tuntunut, jos joku tulee minut henkisesti raiskaamaan :'(

ap

Vierailija
53/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä on siis nyt henkinen raiskaajani :'(

ap

Vierailija
54/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on harmi, etteivät tällaiset henkiset raiskaukset kuulu oikeuslaitoksemme toimivallan alle. Ne ei voi sille mitään.

ap

Vierailija
55/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Henkiset raiskaukset" parannetaan yleensä varmaan läheisten avulla, mutta paha tilanne on silloin kun oma vanhempi jatkaa raiskatuksitulemisen oloa omilla sanavalinnoillaan ja asenteellaan.

ap

Vierailija
56/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, enkelikorttini (Sonja-enkeli -sivusto) tänään on Arkkienkeli Mikael. Puolustaja, taistelija ja suojaaja.

ap

Vierailija
57/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta törkyturvalta jonkun pitäisi pyytää muka anteeksi? Pfui!

Vierailija
58/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulta törkyturvalta jonkun pitäisi pyytää muka anteeksi? Pfui!

Niin. Minulla on paha olo näiden aikuisten tapojen tai oikeammin niiden puutteen takia.

ap

Vierailija
59/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Nytkin vasta saan omasta pahasta olostani kiinni. Ehkä siksi käyttäydyn niin sikamaisesti lapsiani kohtaan välillä.

ap

Vierailija
60/347 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä perhe (sedän siis) on auttanut minua nyt viimeisenä eteenpäin prosessini kanssa. Kesän lopulla sain kiinni mille tuntuu kun joku (aiheetta) moittii ollessani käymässä heidän kesämökillään, joka oli meillekin lapsuudessa mökki ja nyt saan kiinni omasta pahasta olostani, kun henkisesti joutuu muiden raiskaamaksi. Homma alkaa palvella minua ja oieta. Se on toki hyvä, vaikka haluan myös sen paperin takaisin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän