Vierailija

Hän on 7-kymppinen ja halusi toimia isovanhempani kuolinpesän hoitajana vailla mitään kokemusta. Kuolinpesän varallisuus on 2,9 miljoonaa euroa. Hän hukkasi sieltä minulle kuuluneen paperin, jossa oli isovanhemman puolustus minua varten oman vanhempani uutta aviopuolisoa vastaan. Setä meni antamaan paperin tälle puolisolle!
Venhemmallani on edunvalvonnanhakuprosessi meneillään, siksi pesässä ei ole tällä hetkellä ketään, joka pitäisi minun sukuhaarani etujen puolta. Setää ei tämä kiinnosta.
Pyysin häneltä, että pyytää tämän paperin takaisin siltä, kenelle sen antoi mutta setä vastasi, että ei pyydä. Olen ihan palasina sedän minun mielestäni vihamielisen käytöksen takia. En ole eläessäni tehnyt hänelle mitään ansaitakseni tämän.
Pesässä ei ole kuin kolme osakasta ja se kolmaskaan ei ymmärtänyt vaatia lakimiestä hoitamaan pesää ja itse en voi vaatia, koska en ole osakas.

Sivut

Kommentit (347)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mutta kun minua ahdistaa sedän toimiminen minua vastaan, koska minusta jos joku toimii minua vastaan minun täytyy olla ansainnut se häneltä jollain tapaa ja tämä on tietenkin vääristynyt ajatusmalli ja haluaisin oikaista sen. En ole todellakaan polkenut sedän oikeuksia ikinä, mitenkään. En voi käsittää, miksi kukaan tekisi tietentahtoen pahaa toiselle ja sitä setä nyt tekee, kun ei voi pyytää sitä paperia takaisin. Eikä halua edes kirjoittaa todistusta siitä, mitä paperissa luki. Eli polkee täysiä minua naamallani alas suohon. Ja minä olin luullut että hän pitää minusta.
ap

Vierailija

Äitini vastasi minulle näin, kun kerroin hänelle tilanteesta:

"kyllä luin sen viestin. Jos se oli osoitettu *vaimolle* *setä* tietysti antoi sen hänelle. Olisihan hän nyt voinut ottaa siitä kopion, mutta tuo kaikki osoittaa miten vähän hän tietää ja välittää näistä asioista. Niinhän se on aina ollut. Kun hän tekee mielensä mukaan oikein niin on turha yrittää selittää hänelle mitään. Älä nyt välitä siitä kun sille ei voi mitään."
Eli "ei voi mitään" ja setää kohtaan ei moitteen moitetta! Lisäksi vielä uskoo setää, joka väittää, että paperi kuului "puhtaasti vaimolle", mikä siis on sedän omaa tulkintaa ja kuvitelmaa, eikä pidä paikkaansa. Millainen äiti "auttaa ja tukee" lastaan näin? Ja kertoo, että "jos sinä olet ikinä tarvinnut puolustajaa, niin minä olen kyllä ollut apunasi kuin tiikeriemo"? Siis öööö...ethän ole?
ap

Vierailija

"Kun hän tekee mielensä mukaan oikein" äitini kirjoittaa. Milloin äitini on sanonut minulle, että riittää, kunhan mä teen mieleni mukaan oikein, niin siihen ei ole kenelläkään nokan kopauttamista, vielä, jos minä teen asian täysin päin honkia, niin että se maksaa sille toiselle pahimmillaan kymmenien tuhansien eurojen menetykset?

Miksi äitini ei ole IKINÄ tukenut minua, että "kun teet mielesi mukaan oikein, niin kukaan ei saa sitten haastaa sinua oikeuteen"? Miksi äiti on asettunut silloin niiden toisten puolelle ja haukkunut minua (vaikka en tekisi mitään väärääkään, vaan vaikkapa suuttuisin, kun minua on kohdeltu väärin?)
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minua ahdistaa sedän toimiminen minua vastaan, koska minusta jos joku toimii minua vastaan minun täytyy olla ansainnut se häneltä jollain tapaa ja tämä on tietenkin vääristynyt ajatusmalli ja haluaisin oikaista sen. En ole todellakaan polkenut sedän oikeuksia ikinä, mitenkään. En voi käsittää, miksi kukaan tekisi tietentahtoen pahaa toiselle ja sitä setä nyt tekee, kun ei voi pyytää sitä paperia takaisin. Eikä halua edes kirjoittaa todistusta siitä, mitä paperissa luki. Eli polkee täysiä minua naamallani alas suohon. Ja minä olin luullut että hän pitää minusta.
ap

Ihminen käyttäytyy usein varsin epärationaalisesti erityisesti perinnönjaossa. Joskus vain tulee tällaisia tilanteita. Jos juridisesti ei ole tapahtunut mitään väärää, et voi muuta kuin hyväksyä asian ja jatkaa omaa elämääsi eteenpäin. Jos taas juridisesti on jotan rikollista tapahtunut, voit edetä asiassa ja vaatia oikeustoimia. Olet pettynyt, mutta mene sen yli. Älä ole liian hyväuskoinen näissä "kuka tykkää kenestäkin" -asioissa. Meillä kaikilla on myös omat salaiset ja itsellekin tuntemattomat motiivimme  käyttäytyä niinkuin käyttäytydymme.

Vierailija

Av-palsta ei ole lakineuvontaa antava paikka. Ja jos ajatus kiertää kehää ei siihen lakineuvonta auta vaan ihan muu juttelutaho jonne voi mielenterveystoimistosta varata aikaa. En laita pahalla, mutta aika usein tätä täällä jankkaat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap

Ihminen käyttäytyy usein varsin epärationaalisesti erityisesti perinnönjaossa. Joskus vain tulee tällaisia tilanteita. Jos juridisesti ei ole tapahtunut mitään väärää, et voi muuta kuin hyväksyä asian ja jatkaa omaa elämääsi eteenpäin. Jos taas juridisesti on jotan rikollista tapahtunut, voit edetä asiassa ja vaatia oikeustoimia. Olet pettynyt, mutta mene sen yli. Älä ole liian hyväuskoinen näissä "kuka tykkää kenestäkin" -asioissa. Meillä kaikilla on myös omat salaiset ja itsellekin tuntemattomat motiivimme  käyttäytyä niinkuin käyttäytydymme.

Olen pettynyt, mutta sen ohella olen erityisen pettynyt äitiini. Miten kukaan äiti voi suhtautua noin halveksien lapsensa oikeuksiin? Varsinkin kun kehuu itseään erinomaisena ja lastaankin paremmin oikeamielisyyden tuntevana ihmisenä?
Olen kyllä vaatinut setää toimimaan asianajajan avulla, mutta se ei minun loukattuja tunteitani paranna, haluan sen paperin joka minulle kuuluu, takaisin. Haluaisin tulla kaikkien kanssa toimeen ja nimenomaan äitini on ollut se, joka haukkuu, miten en tule.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äitisi toimii fiksusti. Hän on oikeassa
Ja varmasti yhtä fiksusti on yrittänyt sinua sina kasvattaa

Tee kuten äitisi neuvoo!

Mikä tuossa oli fiksua?
Häviäjän asenne. Vähän kuin antaisi perseen tarjolle, että ole hyvä setä, ja työnny minuun, vaikka inhoaisi persepanoa.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tee kuten äitisi neuvoo!

Mikä tuossa oli fiksua?
Häviäjän asenne. Vähän kuin antaisi perseen tarjolle, että ole hyvä setä, ja työnny minuun, vaikka inhoaisi persepanoa.
ap

Seitsemänkymppinen setäsi olis varmaan otettu tuollaisesta ehdotuksesta. Mistä keksitkin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten äitisi neuvoo!

Tuskin pystyt kertomaan mikä tuossa äitini neuvossa oli sitä viisasta!
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tee kuten äitisi neuvoo!

Mikä tuossa oli fiksua?
ap

Seitsemänkymppinen setäsi olis varmaan otettu tuollaisesta ehdotuksesta. Mistä keksitkin?

No äitini neuvosta, yhtä alentava.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tee kuten äitisi neuvoo!

Mikä tuossa oli fiksua?
ap

Hyi helvetti. Mulla vahvistuu tässä se käsitys että ap:n sukulaiset voi jopa olla suht normaaleja, ja ap on se porukan luonnevikainen ja sairain.

Vierailija

Asiat joille ei mitään voi kannattaa antaa olla. Ei kannata pilata elämäänsä pitämällä vihaa. Tai haastamalla riitaa.
Tämä on äitisi viisas neuvo!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tee kuten äitisi neuvoo!

Mikä tuossa oli fiksua?
ap

Hyi helvetti. Mulla vahvistuu tässä se käsitys että ap:n sukulaiset voi jopa olla suht normaaleja, ja ap on se porukan luonnevikainen ja sairain.

Mitä normaalia on siinä, että 7-kymppinen ihminen alkaa pesänhoitajaksi, jos ei edes ymmärrä tehtäviään? Mitä normaalia on siinä, että muut vain hymistelevät ja puolustelevat tällaisen ihmisen tekemää virhettä? Mitä normaalia on siinä, ettei kukaan käske setää pyytämään anteeksi tai jos ei suoraan käske, niin ilmaise suoraa tukeaan minulle jne? Siis äitini.
ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat