Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Imetys on yliarvostettua", aivopieru by Suvi Pitkänen

Vierailija
17.09.2016 |

Pakko tehdä aloitus aiheesta, koska pistää vihaksi...
Suvi Pitkänen (Seiskajulkkis, Tiina Jylhän oikea käsi, makkarahuuli) siis ei aio imettää ihan vain siksi, että "imetys on yliarvostettua ja epämiellyttävää". Kuinka kauas voi ihminen vieraantua todellisuudesta?
Eikä edes älyä pitää suutansa kiinni tuollaisista aivopieruistaan...

En väitä, että imetys on pakollista, eivätkä kaikki pysty imettämään, mutta jos tuollaisen "syyn" takia ei edes halua KOKEILLA imetystä...! Kun se ei TODELLAKAAN ole yliarvostettua, vauva ei saa mistään niin hyviä eväitä elämään kuin äidinmaidosta. Jos äidillä on maitoa ja kaikki sujuisi normaalisti, miksi ei halua edes kokeilla, miltä imetys tuntuu?

Itse yritin imettää kahden kuukauden verran, mutta maitoa ei vaan alkanut tulla tarpeeksi ja oli turvauduttava korvikkeeseen. Olen silti tyytyväinen, että pystyin edes lyhyen aikaa imettämään.

Itkin, kun jouduin hyväksymään, ettei maitoni riitä... koin syyllisyyttä. Missään nimessä ei saa syyllistää, jos ei pysty imettämään, mutta olen sitä mieltä, että jos lapsen hankkii, pitäisi olla valmis edes yrittämään imetystä lapsen parhaaksi.

En todellakaan tunne tuota Suvia, mutta kuva jonka hän itsestään antaa mediassa, on pöyristyttävä.
Kylmä, epäinhimillinen, konemainen, kuminen, itsekäs.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse imetin kaksi lastani ja jollain tapaa haluan "kannustaa" imettämistä, niin eihän se tee musta mitenkään parempaa kuin joku muu! Ja en todellakaan nauttinut imettämisestä. Nyt jos saisin kolmannen lapsen niin varmasti harkitsisin osittain pulloruokintaa. Tätä itseasiassa mietin jo toisen kohdalla, mutta joku ääni pään sisällä sanoi, että sun "pitää" imettää, muuten olet huono äiti yms.

Enää en ajattele noin.

'

Tähän tulokseen minäkin olen tullut. masta imetysyrityksestäni on aikaa jo yli 15 vuotta, ja tämä keskustelu ei oikeastaan ole edennyt mihinkään siinä ajassa - silloinkin suuret tunteet velloivat ja julki-imetys oli tapetilla (vauva-palstallakin).

Näin jälkeenpäin sitä ihmettelee, miten niin häviävän pieni osa äitiyttä sai silloin niin suuren merkityksen ja miksi sille äänelle päässä yleensä antoi puheenvuoron. 

Vierailija
42/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan teistä saanut imettämisestä mitään eroottisia tuntemuksia? Olenko ainoa?

Ahdistuneen pullomamman huono yritys tehdä imettäjistä likaisia pervoja. 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on yliarvostettua. Pisaraakaan en ole äidinmaitoa saanut, olen täysin normaali ja normiälyinen, ei yhtään allergiaa ja kaikki kunnossa, todella tervekin on tullut oltua. En imettäisi itsekään.

Vierailija
44/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys on yliarvostettua. Pisaraakaan en ole äidinmaitoa saanut, olen täysin normaali ja normiälyinen, ei yhtään allergiaa ja kaikki kunnossa, todella tervekin on tullut oltua. En imettäisi itsekään.

Eihän sitä tiedä, vaikka imetettynä saattaisit ymmärtää tilastotieteestäkin. Tai sitten ei.

Vierailija
45/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en imettänyt. Ilmoitin jo odotusvaiheessa, että en aio imettää. Kyllähän siitä pari kertaa keskusteltiin lääkärin ja kätilöiden kanssa, mutta kukaan ei pakottanut imettämään, lähinnä suosittelivat imetystä. En halunnut edes kokeilla ja se oli ihan ok. En koe olevani huono äiti.

Jos teit tuon päätöksen kosmeettisten muutosten pelossa, olet todellakin huono äiti.

Vierailija
46/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, yhyy.

Mun imetys ei onnistunu.

Niikun niiskun.

Nyt täytyy varmaanäidinmaidonvastikkeeseen turvautua.

Voi haistakaa tissihiki

ja miettikää kuinka monen naisen vauva kuolee juuri nyt tällä sekunnilla aliravitsemukseen tässä samassa maailmassa ja todellisuudessa ja nämä naiset itkisivät silkasta onnesta edes yhdestä äidinmaidonvastikepurkista. Saamarin hemmotellut ja tyhjäpäiset ääliöt tollaset joiden maailma rajottuu omien tissien ympärille. Kasvakaa jo aikuisiksi sellainen on paras äiti.

Kuule kun kehitysmaalaisten äitien juuri pitäisi panostaa imetykseen, koska yleensä näissä maissa juomavedet ovat niin saastaisia, että vauvat kuolevat enemmänkin tälläiseen veteen valmistettujen korvikkeiden takia.

Vierailija
47/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet äidit (ja heitä on paljon) jotka siirtyvät korvikkeisiin saattavat huomata ilokseen  että vauva pysyy hengissä ja elämä helpottuu huomattavasti ja kaikki ovat tyytyväisiä kun äidin masentava imetysstressi jää historiaan suosiolla. Huomio : keskustelemme tällaisesta itsestäänselvästä asiasta ja vuosi on 2016.

Mitä iloa on vastikkeesta?
En arvosta äitejä jotka ostavat kaiken hyllyiltä ja koskee myös purkkiruokaa sekä niitä metallisia tuubeja.

Ehkäpä nämä äidit eivät ole Sinun arvostustasi vailla.

Vierailija
48/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä imetyskeskustelut ovat ihan turhia, kun tänne tulee kaikki imetysfanaatikot kertomaan totuuksia. Suvilla on jo yksi lapsi eli varmasti hän ihan omasta kokemuksestaan sanoo, että imetys on epämielyttävää, jos hän sen sellaiseksi on kokenut. Itse olen samoilla linjoilla Suvin kanssa ja ihan samoilla mielipiteillä mennään. Ensimmäisen lapsen kohdalla 3 vuotta sitten kaikki painostivat imettämään, imetystä jauhettiin sairaalassa, kaikki tutut ja puolitutut toistivat mantraa "anna sille tisua", neuvolassa jaettiin imetysiltojen mainoksia, joka paikassa toitotettiin, kuinka tärkeää äidinmaito on. Kyllä itsellekin tuli sellainen tunne, että imetys on täysin yliarvostettua ja imettävät äidit on jotenkin parempia kuin muut. Itse jaksoin imettää kuukauden, mutta inhosin sitä. Rinnat ruvella ja maitoa pursui koko ajan, mitään muuta ei ehtinyt tekemään, kuin pumppaamaan maitoa pulloon, vaihtamaan niitä kertakäyttösuojia liiveihin ja koko ajan haisi äklöltä (lämpimältä maidolta). Suihkunkaan jälkeen ei ehtinyt itseään kuivatella, kun pyyhkeeseen valui rinnoista maito? Minusta koko touhu oli epämielyttävää! Siirryin korvikkeisiin ja elämä helpottui, lapsi oli ihan terve. Kaverini täysimetti poikaansa vuoden vanhaksi ja pojalla oli kyllä flunssia ym., se siitä että täysimetyksellä lapsi pysyy terveempänä kuin korvikkeita syövät. Nyt odotan toista lasta ja olen päättänyt, että vedän alusta asti korvikkeella, vaikka miten sitä imetystä taas painostetaan joka tuutista. Jos joku kysyy miksi, saa vastaukseksi aika samat, mitä Suvikin on ilmoittanut.

Sääli. Koska se on huonoa perustelua. Mikset voisi sanoa, että et halua imettää. Miksi imetyksen arvostus pitää vetää siihen? Oikeasti, tollainen "imetys on yliarvostettua, oon kapinallinen, enkä lähde trendiin mukaan." -meininki on aika lapsellista. Ihan turha odottaa, että mikään muuttuu, jos itse vetäytyy poteroonsa heittelemään halpoja dissauksia. Kun vaihtoehtoisesti voisi vaan tyylikkäästi todeta, että toteuttaa oikeuttaan valita ja perheen kokonaishyvinvoinnin kannalta on päätynyt tiettyyn ratkaisuun. Sikäli kun se kellekään edes kuuluu.

Onko jotain vikaa luetun ymmärtämisessä, ihan selvästi siitä selviää, etten halua imettää? Kerroin etten enää aio toisen kohdalla imettää, kun ensimmäisen kohdalla koin sen epämielyttäväksi ja perustelin miksi, ei tässä missään kapinallisuudesta tai trendien seuraamisesta ole kyse.

Vierailija
49/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ei olleet jonossa kun järkeä jaettiin. Ja noin muutenkin ainoat paikat mihin tuo nainen jonottaa taitaa olla paikalliset pubit ja tallinnan siluetti.

Vierailija
50/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet äidit (ja heitä on paljon) jotka siirtyvät korvikkeisiin saattavat huomata ilokseen  että vauva pysyy hengissä ja elämä helpottuu huomattavasti ja kaikki ovat tyytyväisiä kun äidin masentava imetysstressi jää historiaan suosiolla. Huomio : keskustelemme tällaisesta itsestäänselvästä asiasta ja vuosi on 2016.

Miten se elämä helpottuu kun siirrytään korvikkeeseen? Meillä meni kaikki ainakin vaikeammaksi kun rintamaito loppui. :D Pullojen pesut ja desinfioinnit, öisin herämään ylös sängystä keittiöön lämmittelemään korvikkeita, aina kaikkien pullojen ja korvikkeiden roudaus mukana joka paikkaan jne. Rintamaidolla kun oli niin ei tarvinnut desinfioida pulloja, öisin nosti vauvan vain sänkyyn viereen rinnalle ja sai siihen torkahtaa ja ruoka kulki rinnoissa joka paikkaan aina mukana. 

Minulla ei oikein koskaan ollut, edes raskausaikana, mielipidettä imetykseen. Vähän ihmettelin kun sitä joka puolella tuputettiin, mutta hyväähän sillä vain tarkotettiin. Eihän tällainen ensisynnyttäjä ymmärtänyt mitä kaikkea siihen imetykseen ja sen onnistumiseen liittyy. Itse olin ylpeä jokaisesta äidinmaitopisarasta jonka lapseni sai, annoin hänelle sillä parhaan mahdollisen alun elämälle. Kyllä ne lapset korvikkeellakin hengissä säilyy, mutta halusin tarjota lapselleni parasta. Sääli ettei jokainen äiti halua näin tehdä vaan imetyksestä luovutaan toissijaisten, kuten ulkonäkö-, motiivien takia. 

Vierailija
51/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en imettänyt. Ilmoitin jo odotusvaiheessa, että en aio imettää. Kyllähän siitä pari kertaa keskusteltiin lääkärin ja kätilöiden kanssa, mutta kukaan ei pakottanut imettämään, lähinnä suosittelivat imetystä. En halunnut edes kokeilla ja se oli ihan ok. En koe olevani huono äiti.

Niin, ei kukaan oikeasti pakotakaan, se tuppaa vaan olemaan sellainen ääni tuoreen äidin päässä. Missään ei oikeasti lue, että alle 6 kk täysimettänyt äiti on ihan luuseri. Oikeasti kyse on aste-eroista. Jos pitkä täysimetys ei onnistu, lyhytkin on hyvä. Jos täysimetykseen ei päästä, osittaisimetys on loistavaa, jos sitä jaksaa, imeytyyhän korvike paremmin äidinmaidon kanssa nautittuna. Jos ei aio jatkaa imetystä, voi kuitenkin imettää synnärillä - ensimmäisten päivien maito se vasta hyödyllistä onkin. Jos ei halua kokeillakaan, voi kuitenkin syöttää vauvan aina sylissä...

Tuo Suvi, kun mukavuustekijät tuntuivat olevan ykkösasia, voisi imettää edes siellä synnärillä, menisi epämukavuudet ikään kuin yhteen ja samaan pakettiin.

Vierailija
52/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, yhyy.

Mun imetys ei onnistunu.

Niikun niiskun.

Voi haistakaa tissihiki

ja miettikää kuinka monen naisen vauva kuolee juuri nyt tällä sekunnilla aliravitsemukseen tässä samassa maailmassa ja todellisuudessa ja nämä naiset itkisivät silkasta onnesta edes yhdestä äidinmaidonvastikepurkista. Saamarin hemmotellut ja tyhjäpäiset ääliöt tollaset joiden maailma rajottuu omien tissien ympärille. Kasvakaa jo aikuisiksi sellainen on paras äiti.

Kuule kun kehitysmaalaisten äitien juuri pitäisi panostaa imetykseen, koska yleensä näissä maissa juomavedet ovat niin saastaisia, että vauvat kuolevat enemmänkin tälläiseen veteen valmistettujen korvikkeiden takia.

Kuule kun kehitysmaiden äitien on hieman haastavaa panostaa siihen imetykseen kun aliravitsemuksen vuoksi kehosta/tissistä ei heru yhtään mitään eritettä. Nestle-kohu oli järkyttävä, se myönnetään yleisesti.

Mutta esimerkiksi Sudaniin Unicef toimittaa aliravitsemuksersta kärsiville lapsille nk.terapeuttista maitoa jota äidit sitten syöttää eräänlaisella pipettimenetelmällä imeväisille.

Vierailija
53/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se elämä helpottuu kun siirrytään korvikkeeseen? Meillä meni kaikki ainakin vaikeammaksi kun rintamaito loppui. :D Pullojen pesut ja desinfioinnit, öisin herämään ylös sängystä keittiöön lämmittelemään korvikkeita, aina kaikkien pullojen ja korvikkeiden roudaus mukana joka paikkaan jne. Rintamaidolla kun oli niin ei tarvinnut desinfioida pulloja, öisin nosti vauvan vain sänkyyn viereen rinnalle ja sai siihen torkahtaa ja ruoka kulki rinnoissa joka paikkaan aina mukana. 

Minulla ei oikein koskaan ollut, edes raskausaikana, mielipidettä imetykseen. Vähän ihmettelin kun sitä joka puolella tuputettiin, mutta hyväähän sillä vain tarkotettiin. Eihän tällainen ensisynnyttäjä ymmärtänyt mitä kaikkea siihen imetykseen ja sen onnistumiseen liittyy. Itse olin ylpeä jokaisesta äidinmaitopisarasta jonka lapseni sai, annoin hänelle sillä parhaan mahdollisen alun elämälle. Kyllä ne lapset korvikkeellakin hengissä säilyy, mutta halusin tarjota lapselleni parasta. Sääli ettei jokainen äiti halua näin tehdä vaan imetyksestä luovutaan toissijaisten, kuten ulkonäkö-, motiivien takia. 

Lapsen paras alku elämälle ei ole rakastava ja huolehtiva äiti, ehei jos niin luulitte.

Lapsen paras mahdollinern alku elämälle on tietenkin---  äidinmaitopisara.

Ai että kuinka ihanaa että halusit tarjota lapsellesi vain parasta! Ihan niinkuin siinä vaippamainoksessa wautsi!  Varmaan hirmuvaikeaa sisäistää että on olemassa äitejä joilta jostain syystä maitoa ei tule tai imetys ei onnistuu tai --huihirveää suorastaan inhoaa koko toimtusta sydämensä pohjasta.  Ja hekin siitä hirvittävästä puutteestaan huolimatta haluavvat tarjota lapselle vain parasta.

Ai niin, pakollinen hymiö unohtui.

Vierailija
54/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä imetyskeskustelut ovat ihan turhia, kun tänne tulee kaikki imetysfanaatikot kertomaan totuuksia. Suvilla on jo yksi lapsi eli varmasti hän ihan omasta kokemuksestaan sanoo, että imetys on epämielyttävää, jos hän sen sellaiseksi on kokenut. Itse olen samoilla linjoilla Suvin kanssa ja ihan samoilla mielipiteillä mennään. Ensimmäisen lapsen kohdalla 3 vuotta sitten kaikki painostivat imettämään, imetystä jauhettiin sairaalassa, kaikki tutut ja puolitutut toistivat mantraa "anna sille tisua", neuvolassa jaettiin imetysiltojen mainoksia, joka paikassa toitotettiin, kuinka tärkeää äidinmaito on. Kyllä itsellekin tuli sellainen tunne, että imetys on täysin yliarvostettua ja imettävät äidit on jotenkin parempia kuin muut. Itse jaksoin imettää kuukauden, mutta inhosin sitä. Rinnat ruvella ja maitoa pursui koko ajan, mitään muuta ei ehtinyt tekemään, kuin pumppaamaan maitoa pulloon, vaihtamaan niitä kertakäyttösuojia liiveihin ja koko ajan haisi äklöltä (lämpimältä maidolta). Suihkunkaan jälkeen ei ehtinyt itseään kuivatella, kun pyyhkeeseen valui rinnoista maito? Minusta koko touhu oli epämielyttävää! Siirryin korvikkeisiin ja elämä helpottui, lapsi oli ihan terve. Kaverini täysimetti poikaansa vuoden vanhaksi ja pojalla oli kyllä flunssia ym., se siitä että täysimetyksellä lapsi pysyy terveempänä kuin korvikkeita syövät. Nyt odotan toista lasta ja olen päättänyt, että vedän alusta asti korvikkeella, vaikka miten sitä imetystä taas painostetaan joka tuutista. Jos joku kysyy miksi, saa vastaukseksi aika samat, mitä Suvikin on ilmoittanut.

Sääli. Koska se on huonoa perustelua. Mikset voisi sanoa, että et halua imettää. Miksi imetyksen arvostus pitää vetää siihen? Oikeasti, tollainen "imetys on yliarvostettua, oon kapinallinen, enkä lähde trendiin mukaan." -meininki on aika lapsellista. Ihan turha odottaa, että mikään muuttuu, jos itse vetäytyy poteroonsa heittelemään halpoja dissauksia. Kun vaihtoehtoisesti voisi vaan tyylikkäästi todeta, että toteuttaa oikeuttaan valita ja perheen kokonaishyvinvoinnin kannalta on päätynyt tiettyyn ratkaisuun. Sikäli kun se kellekään edes kuuluu.

Onko jotain vikaa luetun ymmärtämisessä, ihan selvästi siitä selviää, etten halua imettää? Kerroin etten enää aio toisen kohdalla imettää, kun ensimmäisen kohdalla koin sen epämielyttäväksi ja perustelin miksi, ei tässä missään kapinallisuudesta tai trendien seuraamisesta ole kyse.

Ei. Hyvin ymmärsin. Kirjoitit, että voisit sanoa samoin kuin Suvi (et imetä, koska imetys on yliarvostettua ja epämiellyttävää), mikä mielestäni on pinnallinen kommentti.

Vierailija
55/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto te naiset olette hirveitä toisillenne! En itsekään tuosta Suvi Pitkäsestä oikein pidä, kun on sellainen tyrkky, mutta jokaisen oma asia imettääkö vai ei.. Ja kyllä, itsekin oon sitä mieltä että imettäminen on yliarvostettua. Kuka sen päättää, mikä on oikein ja mikä ei? Miten täytyy tehdä ja miten ei? Jokaisen oma asia! Vauva ei kuole siihen, eikä rikkoudu, jos ei saa tisseistä maitoa.

En ole itsekään imettänyt, enkä ikinä imettäisikään. Kerran kokeilin ja se oli vastenmielisen tuntuista! Enkä halua mitään patalappu tissejä jonku muksun takia. Se ei siltikään tee minusta sen huonompaa ihmistä tai äitiä.

Teillä on aina hirveä tapa mollata ja haukkua toisia, jos joku tekee asioita eri tavalla. Naisen pahin vihollinen on toinen nainen,,, :/

Vierailija
56/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, yhyy.

Mun imetys ei onnistunu.

Niikun niiskun.

Voi haistakaa tissihiki

Kuule kun kehitysmaiden äitien on hieman haastavaa panostaa siihen imetykseen kun aliravitsemuksen vuoksi kehosta/tissistä ei heru yhtään mitään eritettä. Nestle-kohu oli järkyttävä, se myönnetään yleisesti.

Mutta esimerkiksi Sudaniin Unicef toimittaa aliravitsemuksersta kärsiville lapsille nk.terapeuttista maitoa jota äidit sitten syöttää eräänlaisella pipettimenetelmällä imeväisille.

Unicef tekee mitä pystyy. Unicefin korvike voi pelastaa aliravitun lapsen hengen. Mutta kehitysmaassakin (ja erityisesti siellä) imetys on paras ja ensisijainen vaihtoehto.

Kun puhumme äärimmäisessä köyhyydessä elävistä ihmisistä, heidän näkökulmastaan korvike on todella kallista, kalliimpaa kuin ravitseva ruoka, jota äiti tarvitsisi. Jos äiti valheelliseen mainontaan perustuen valitsee tänään korvikkeen, ei hänellä välttämättä ole huomenna varaa korvikkeeseen. Sen pituinen se.

Vierailija
57/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen paras alku elämälle ei ole rakastava ja huolehtiva äiti, ehei jos niin luulitte.

Ai että kuinka ihanaa että halusit tarjota lapsellesi vain parasta! Ihan niinkuin siinä vaippamainoksessa wautsi!  Varmaan hirmuvaikeaa sisäistää että on olemassa äitejä joilta jostain syystä maitoa ei tule tai imetys ei onnistuu tai --huihirveää suorastaan inhoaa koko toimtusta sydämensä pohjasta.  Ja hekin siitä hirvittävästä puutteestaan huolimatta haluavvat tarjota lapselle vain parasta.

Onkohan sulla tekstin sisäistämiskyvyssä jotain ongelmia vai etkö muuten vain käy täydellä pakalla?

Puhehan oli imetyksestä luopumisesta toissijaisten motiivien takia, ei äidin jaksamisen tai jos maitoa ei vain tule, takia.

Vierailija
58/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto te naiset olette hirveitä toisillenne! En itsekään tuosta Suvi Pitkäsestä oikein pidä, kun on sellainen tyrkky, mutta jokaisen oma asia imettääkö vai ei.. Ja kyllä, itsekin oon sitä mieltä että imettäminen on yliarvostettua. Kuka sen päättää, mikä on oikein ja mikä ei? Miten täytyy tehdä ja miten ei? Jokaisen oma asia! Vauva ei kuole siihen, eikä rikkoudu, jos ei saa tisseistä maitoa.

En ole itsekään imettänyt, enkä ikinä imettäisikään. Kerran kokeilin ja se oli vastenmielisen tuntuista! Enkä halua mitään patalappu tissejä jonku muksun takia. Se ei siltikään tee minusta sen huonompaa ihmistä tai äitiä.

Teillä on aina hirveä tapa mollata ja haukkua toisia, jos joku tekee asioita eri tavalla. Naisen pahin vihollinen on toinen nainen,,, :/

Sä haukuit Pitkästä tyrkyksi ja saarnaat siitä, että kaikki muut naiset on pahoja. Aika valikoivasti luit sitten tätäkin keskustelua.

Vierailija
59/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa, että otit esimerkiksi vaippamainoksen. Mitä luulet, kumpaahan mainostettaisiin kukkakedolla juoksevien lasten kuvilla, jos laki sallisi: imetystä vai korviketta?

Vierailija
60/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi Pitkänen... Huhhuh... En edes viitsi aloittaa.

Ja fakta on, että ihmislapselle ei ole olemassa parempaa ravintoa kuin äidinmaito. Piste. End of story. Siitä ei voi kukaan kinastella, koska se on vaan totta. Tai voitte te vääntää aiheesta, mutta se on turhaa. :) Korvikkeella pysyy hengissä ja kasvaa joo, mutta äidinmaito on parasta ja piste.

Hyvää syyspäivää! Aurinkoa kaikille!