Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Imetys on yliarvostettua", aivopieru by Suvi Pitkänen

Vierailija
17.09.2016 |

Pakko tehdä aloitus aiheesta, koska pistää vihaksi...
Suvi Pitkänen (Seiskajulkkis, Tiina Jylhän oikea käsi, makkarahuuli) siis ei aio imettää ihan vain siksi, että "imetys on yliarvostettua ja epämiellyttävää". Kuinka kauas voi ihminen vieraantua todellisuudesta?
Eikä edes älyä pitää suutansa kiinni tuollaisista aivopieruistaan...

En väitä, että imetys on pakollista, eivätkä kaikki pysty imettämään, mutta jos tuollaisen "syyn" takia ei edes halua KOKEILLA imetystä...! Kun se ei TODELLAKAAN ole yliarvostettua, vauva ei saa mistään niin hyviä eväitä elämään kuin äidinmaidosta. Jos äidillä on maitoa ja kaikki sujuisi normaalisti, miksi ei halua edes kokeilla, miltä imetys tuntuu?

Itse yritin imettää kahden kuukauden verran, mutta maitoa ei vaan alkanut tulla tarpeeksi ja oli turvauduttava korvikkeeseen. Olen silti tyytyväinen, että pystyin edes lyhyen aikaa imettämään.

Itkin, kun jouduin hyväksymään, ettei maitoni riitä... koin syyllisyyttä. Missään nimessä ei saa syyllistää, jos ei pysty imettämään, mutta olen sitä mieltä, että jos lapsen hankkii, pitäisi olla valmis edes yrittämään imetystä lapsen parhaaksi.

En todellakaan tunne tuota Suvia, mutta kuva jonka hän itsestään antaa mediassa, on pöyristyttävä.
Kylmä, epäinhimillinen, konemainen, kuminen, itsekäs.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooohh. Voi Pyhä Imetys - Tuo Oikean ja Pyytettömän Äitiyden mittari!

Kunnon äiti imettää

(vaikka julkisesti tissit prötköllään muiden aterioidessa koska lapsella On Oikeus Syödä ja imetys on luonnollista ja heillä tässä on ongelma joita hikinen tissi yököttää burgeribaarissa!) ja ellei imetys onnistu niin Kunnon Äiti Itkee katkeria kyyneliä epäonnistuneen imetyksen vuoksi. Yhyy, Yhyy , imetys ei onnistu yhyy, tissistä ei heru pyhää maitoa yhyy olen nyt epäonnistunu takuulla äitiydessäni yhyy ja muut yhtyvät imettämättömien äitien syllistäjien itkijäkuoroon yhyy.

Kunnon Äidin tunnistaa siitä, että Kunnon Äiti ottaa kuvia onnistuneesta imetyksestä tyytyväinen lapsi pulleassa (Huom! PALJAASSA ja näkyvillä luonnollisesti olevassa koska HALOO imetys on LUONNOLLINEN ASIA) nisässä kiinni imien ja -- postaa sen nettiin ylpeänä että kattokaas maailma meidän äiskä se tässä harjoittaa maailman luonnollisinta asiaa ja imettää luonnollisesti  ja on kunnon äiti joka haluaa lapselleen vain parasta.Kun lapsen nälkä on niin luonnollinen asia että se täytyy kuvata ja laittaa nettiin. Tässon mun tissit ja tässön mun vauva ja mää en häpeä sitä koko maailmalle näyttää mee sä muualle syömään hampurilaistas  jos etooo, sussa on jotain vikaa jos maailman luonnollisin asia etoo , kato mun vauvalla on kato nälkä.

Vedä vähän happea ja lääkkeet samalla.

Älä tyrkytä tapojasi.

Katsos suurin osa äideistä pärjää ilman lääkkeitä.

Vierailija
22/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta äitiyteen kuuluu jo vähän niin kuin "velvollisuus" että edes yrittäisi imetystä, paitsi jos tietää etukäteen että jokin terveydellinen seikka rajoittaa sitä. Jos se syystä tai toisesta ei onnistu, tai äidillä on esim. lääkitys jonka kanssa ei voi imettää, niin asia on tietysti eri.

Se, että jättää imettämättä sen takia etteivät rinnat kävisi roikkumaan niin ekana tulee mieleen että miksi niitä lapsia pitää hankkia? Jokainen pisara äidinmaitoa on hyväksi lapselle, vaikka imetys kestäisi viikon tai kuukauden niin lapsi on saanut sillä jo paremman alun elämällään koska hän saa suoja-aineita, jotka parantavat hänen vastustuskykyä. En vain pysty ymmärtämään miksi äiti haluaa jättää tämän tekemättä, mutta ehkä minun ei tarvitse kaikkea ymmärtää. En ymmärrä myöskään esimerkiksi tupakoivia raskaana olevia (Suvi myös kessutteli Hottikset-jaksossa, onkohan lopettanut..?). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä imetyskeskustelut ovat ihan turhia, kun tänne tulee kaikki imetysfanaatikot kertomaan totuuksia. Suvilla on jo yksi lapsi eli varmasti hän ihan omasta kokemuksestaan sanoo, että imetys on epämielyttävää, jos hän sen sellaiseksi on kokenut. Itse olen samoilla linjoilla Suvin kanssa ja ihan samoilla mielipiteillä mennään. Ensimmäisen lapsen kohdalla 3 vuotta sitten kaikki painostivat imettämään, imetystä jauhettiin sairaalassa, kaikki tutut ja puolitutut toistivat mantraa "anna sille tisua", neuvolassa jaettiin imetysiltojen mainoksia, joka paikassa toitotettiin, kuinka tärkeää äidinmaito on. Kyllä itsellekin tuli sellainen tunne, että imetys on täysin yliarvostettua ja imettävät äidit on jotenkin parempia kuin muut. Itse jaksoin imettää kuukauden, mutta inhosin sitä. Rinnat ruvella ja maitoa pursui koko ajan, mitään muuta ei ehtinyt tekemään, kuin pumppaamaan maitoa pulloon, vaihtamaan niitä kertakäyttösuojia liiveihin ja koko ajan haisi äklöltä (lämpimältä maidolta). Suihkunkaan jälkeen ei ehtinyt itseään kuivatella, kun pyyhkeeseen valui rinnoista maito? Minusta koko touhu oli epämielyttävää! Siirryin korvikkeisiin ja elämä helpottui, lapsi oli ihan terve. Kaverini täysimetti poikaansa vuoden vanhaksi ja pojalla oli kyllä flunssia ym., se siitä että täysimetyksellä lapsi pysyy terveempänä kuin korvikkeita syövät. Nyt odotan toista lasta ja olen päättänyt, että vedän alusta asti korvikkeella, vaikka miten sitä imetystä taas painostetaan joka tuutista. Jos joku kysyy miksi, saa vastaukseksi aika samat, mitä Suvikin on ilmoittanut.

Yhyy, tein lapsen eikä kaikki ollutkaan auvoisaa ja ihanaa! Huomatkaa minut! 

Vierailija
24/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon äiti imettää

(vaikka julkisesti tissit prötköllään muiden aterioidessa koska lapsella On Oikeus Syödä ja imetys on luonnollista ja heillä tässä on ongelma joita hikinen tissi yököttää burgeribaarissa!) ja ellei imetys onnistu niin Kunnon Äiti Itkee katkeria kyyneliä epäonnistuneen imetyksen vuoksi. Yhyy, Yhyy , imetys ei onnistu yhyy, tissistä ei heru pyhää maitoa yhyy olen nyt epäonnistunu takuulla äitiydessäni yhyy ja muut yhtyvät imettämättömien äitien syllistäjien itkijäkuoroon yhyy.

Kunnon Äidin tunnistaa siitä, että Kunnon Äiti ottaa kuvia onnistuneesta imetyksestä tyytyväinen lapsi pulleassa (Huom! PALJAASSA ja näkyvillä luonnollisesti olevassa koska HALOO imetys on LUONNOLLINEN ASIA) nisässä kiinni imien ja -- postaa sen nettiin ylpeänä että kattokaas maailma meidän äiskä se tässä harjoittaa maailman luonnollisinta asiaa ja imettää luonnollisesti  ja on kunnon äiti joka haluaa lapselleen vain parasta.Kun lapsen nälkä on niin luonnollinen asia että se täytyy kuvata ja laittaa nettiin. Tässon mun tissit ja tässön mun vauva ja mää en häpeä sitä koko maailmalle näyttää mee sä muualle syömään hampurilaistas  jos etooo, sussa on jotain vikaa jos maailman luonnollisin asia etoo , kato mun vauvalla on kato nälkä.

Hei Suvi!

Vierailija
25/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin Suvi. Imetys on yliarvostettua. Imetys ei oikeasti ole hyvän äitiyden mittari. Vaikka imetys ei onnistuisi niin voi olla erittäin hyvä äiti eikä onnistunut imetys tee kenestäkään Jumalaa. Vanhemmuudessa on paljon isompiakin asioita kuin imetys, imetys ei ole onnistuneen äitiyden mittari.

- Kolme lastaan imettänyt äiti.

Onnistunut imetys ei tietenkään ole hyvän äidin mittari. Jokaisen äidin luulisi tänäpäivänä kuitenkin tietävän ne hyödyt joita imetys tuo lapselle. Jos tästä tiedosta huolimatta EI EDES HALUA YRITTÄÄ imetystä, koska "on ällöö ja tissit on sexii varten ihq daa", niin kyllä se minusta kertoo jotain äidin prioriteeteista ja myös siitä hyvästä äitiydestä

(Ja älkää nyt jooko alkako vägätä mistää syöpä/narkkariäideistä. Puhun nyt terveistä äideistä, jotka pystyvät tuottamaan hyvää maitoa lapselleen.)

Vierailija
26/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet äidit (ja heitä on paljon) jotka siirtyvät korvikkeisiin saattavat huomata ilokseen  että vauva pysyy hengissä ja elämä helpottuu huomattavasti ja kaikki ovat tyytyväisiä kun äidin masentava imetysstressi jää historiaan suosiolla. Huomio : keskustelemme tällaisesta itsestäänselvästä asiasta ja vuosi on 2016.

Vierailija
27/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas sitä naisvihaa puhtaimmillaan. Moniko teistä itki eilisessä itsemurhan tehneen italialaisnaisen kohtalossa kertovasta ketjussa?

Vierailija
28/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon äiti imettää

Hei Suvi!

Et sitten muuta keksinyt vaikka varmasti ponnistelit aikasi.

Tuo on jo ikivanha kuitti.

Vierailija
29/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä imetyskeskustelut ovat ihan turhia, kun tänne tulee kaikki imetysfanaatikot kertomaan totuuksia. Suvilla on jo yksi lapsi eli varmasti hän ihan omasta kokemuksestaan sanoo, että imetys on epämielyttävää, jos hän sen sellaiseksi on kokenut. Itse olen samoilla linjoilla Suvin kanssa ja ihan samoilla mielipiteillä mennään. Ensimmäisen lapsen kohdalla 3 vuotta sitten kaikki painostivat imettämään, imetystä jauhettiin sairaalassa, kaikki tutut ja puolitutut toistivat mantraa "anna sille tisua", neuvolassa jaettiin imetysiltojen mainoksia, joka paikassa toitotettiin, kuinka tärkeää äidinmaito on. Kyllä itsellekin tuli sellainen tunne, että imetys on täysin yliarvostettua ja imettävät äidit on jotenkin parempia kuin muut. Itse jaksoin imettää kuukauden, mutta inhosin sitä. Rinnat ruvella ja maitoa pursui koko ajan, mitään muuta ei ehtinyt tekemään, kuin pumppaamaan maitoa pulloon, vaihtamaan niitä kertakäyttösuojia liiveihin ja koko ajan haisi äklöltä (lämpimältä maidolta). Suihkunkaan jälkeen ei ehtinyt itseään kuivatella, kun pyyhkeeseen valui rinnoista maito? Minusta koko touhu oli epämielyttävää! Siirryin korvikkeisiin ja elämä helpottui, lapsi oli ihan terve. Kaverini täysimetti poikaansa vuoden vanhaksi ja pojalla oli kyllä flunssia ym., se siitä että täysimetyksellä lapsi pysyy terveempänä kuin korvikkeita syövät. Nyt odotan toista lasta ja olen päättänyt, että vedän alusta asti korvikkeella, vaikka miten sitä imetystä taas painostetaan joka tuutista. Jos joku kysyy miksi, saa vastaukseksi aika samat, mitä Suvikin on ilmoittanut.

Yhyy, tein lapsen eikä kaikki ollutkaan auvoisaa ja ihanaa! Huomatkaa minut! 

Anteeksi mitä? Ai niin, sinähän olet imettänyt lapsesi ainakin 3 vuotiaaksi ja olet paljon parempi kommentoimaan näitä keskusteluja rakentavilla mielipiteilläsi. Onneksi olkoon täydellisyydestäsi.

Vierailija
30/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, yhyy.

Mun imetys ei onnistunu.

Niikun niiskun.

Nyt täytyy varmaanäidinmaidonvastikkeeseen turvautua.

Voi haistakaa tissihiki

ja miettikää kuinka monen naisen vauva kuolee juuri nyt tällä sekunnilla aliravitsemukseen tässä samassa maailmassa ja todellisuudessa ja nämä naiset itkisivät silkasta onnesta edes yhdestä äidinmaidonvastikepurkista. Saamarin hemmotellut ja tyhjäpäiset ääliöt tollaset joiden maailma rajottuu omien tissien ympärille. Kasvakaa jo aikuisiksi sellainen on paras äiti.

Oletko provo vai asunut viimeiset 40 vuotta jossain pullossa? Ainkin olet välttynyt niiltä uutisilta, joiden mukaan miljoonien vauvojen henki pelastuisi jos heidän äitinsä imettäisivät heitä.

Korvike tappaa kehitysmaissa. Se vie rahat, joilla perhe saisi ravitsevaa ruokaa. Se sekoitetaan kuraveteen. Sitä mainostetaan faktoja vääristellen. Tuloksena on valtava määrä inhimillistä kärsimystä.

Vierailija
31/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas sitä naisvihaa puhtaimmillaan. Moniko teistä itki eilisessä itsemurhan tehneen italialaisnaisen kohtalossa kertovasta ketjussa?

Ei myö ehritty itkemmää kun myö oltihin imetysrinkissä.

Terveisin :

3 ommaa lasta  tissi-imettänyt ja naapurin lapsetkin  aikoinnaan imettäny ja Kutvosen orpovasikatkin imettäny Kunnon Tissi-imettävä Oikia Äiti.

Vierailija
32/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en imettänyt. Ilmoitin jo odotusvaiheessa, että en aio imettää. Kyllähän siitä pari kertaa keskusteltiin lääkärin ja kätilöiden kanssa, mutta kukaan ei pakottanut imettämään, lähinnä suosittelivat imetystä. En halunnut edes kokeilla ja se oli ihan ok. En koe olevani huono äiti.

Vierailija
33/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu maitoa...ei kannata heti luovuttaa. Se lähtee käyntiin kyllä ja mitä enemmän imettää,

sitä enemmän maitoa tulee.

Tuolla tyypillä on silikonit menny aivoihin.

Vierailija
34/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli. Koska se on huonoa perustelua. Mikset voisi sanoa, että et halua imettää. Miksi imetyksen arvostus pitää vetää siihen? Oikeasti, tollainen "imetys on yliarvostettua, oon kapinallinen, enkä lähde trendiin mukaan." -meininki on aika lapsellista. Ihan turha odottaa, että mikään muuttuu, jos itse vetäytyy poteroonsa heittelemään halpoja dissauksia. Kun vaihtoehtoisesti voisi vaan tyylikkäästi todeta, että toteuttaa oikeuttaan valita ja perheen kokonaishyvinvoinnin kannalta on päätynyt tiettyyn ratkaisuun. Sikäli kun se kellekään edes kuuluu.

Vierailija
35/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin Suvi. Imetys on yliarvostettua. Imetys ei oikeasti ole hyvän äitiyden mittari. Vaikka imetys ei onnistuisi niin voi olla erittäin hyvä äiti eikä onnistunut imetys tee kenestäkään Jumalaa. Vanhemmuudessa on paljon isompiakin asioita kuin imetys, imetys ei ole onnistuneen äitiyden mittari.

- Kolme lastaan imettänyt äiti.

Jumalattaren tekee.

Imetys antaa sellaiset eväät lapsen terveydelle ettei siihen pysty edes nykyaikainen lääketiede. Se ei ole siis ainoastaan superfoodia hellästi tarjoiltuna.

Vierailija
36/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä naiselta nyt on ihan turha mitään järkevää kommenttia odottaakaan.

Vierailija
37/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet äidit (ja heitä on paljon) jotka siirtyvät korvikkeisiin saattavat huomata ilokseen  että vauva pysyy hengissä ja elämä helpottuu huomattavasti ja kaikki ovat tyytyväisiä kun äidin masentava imetysstressi jää historiaan suosiolla. Huomio : keskustelemme tällaisesta itsestäänselvästä asiasta ja vuosi on 2016.

Mitä iloa on vastikkeesta?

En arvosta äitejä jotka ostavat kaiken hyllyiltä ja koskee myös purkkiruokaa sekä niitä metallisia tuubeja.

Vierailija
38/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan teistä saanut imettämisestä mitään eroottisia tuntemuksia? Olenko ainoa?

Vierailija
39/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan rintamaito on parasta ravintoa lapselle. Jotkut yksittäiset kokemukset eivät merkkaa tässä mitään. Rintamaito on puhtaampaa, korvikkeessa paljon enemmän haitallisia kemikaaleja ja raskasmetalleja. Maito on viimeisimmissä tutkimuksissa todettu aikuisillekin haitalliseksi, jo kolme lasia päivässä nostaa kuolemanriskiä selvästi. Korvike on vielä enemmän käsitellympää kuin kulutusmaito. Ja vauva juo sitä tyyliin litran päivässä? Maito on myös suomalaisissakin tutkimuksissa yhdistetty lasten diabetekseen, jonka esiintyvyydessä Suomi on maailman kärkimaita.

Näillä tiedoilla lapsen terveydestä välittävä ainakin yrittää imettää!

Vierailija
40/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan teistä saanut imettämisestä mitään eroottisia tuntemuksia? Olenko ainoa?

Olet varmaan. Itse sain pulloruokinnasta eroottisia tuntemuksia...