Nimi, jota et ainakaan antaisi lapsellesi, vaikka joku tuttavasi onkin antanut?
Vastaan Aada, koska se kuulostaa vauvan nimeltä ja jokellukselta.
Kommentit (41)
Monia mutta Vuokko,Essi,Tauno,Lotta,Taimi,Reino enkä nimiä missä c-kirjain korvaa k-kirjainta.
Paula, Pauli eikä muutakaan P nimeä.
Katariina, Katriina jne.
Jennit, jenna, janina ja kaikki muut väännökset näistä.
Leevi, Veeti, Nemo, Milo, Niilo, Noel en osaa kuvitella aikuista miestä tällä nimellä?
Luontonimet NoNo paitsi Lumi kaunis.
Jade, Jasmin, Jasmine, Jasmiina.
Sara, Maria tai muu tälläinen joka toisella oleva nimi.
Enkä ikinä antaisi nimeä joka lähipiirissä jo käytössä paitsi toiseksi tai kolmanneksi nimeksi
Jonna, Jenna, Janna, Jasmiina, Janniina, Janni, Janina, Jemina, Jenniina, Jenni, Jonne, Jonni, Jesse, Joonas ja sitten vielä Nicklas!
Veikka,Pauli,Mauno,Eino,Luna,Aino,Emma,Lotta
Ja nimeä mikä yleinen mm.Eevi,Sofia vaikka nämä kauniita nimiä ovatkin.
Pojat: Onni, Emil ja Eetu, koska ovat yleisiä enkä muutenkaan pidä. Eetu varsinkin on kamala, tulee mieleen räkänokkainen vintiö likaisissa vaatteissa tekemässä kepposia :(
Tytöt: Tytti ja Titta nyt ainakin. Ihme lässynimiä.
Vierailija kirjoitti:
Monia mutta Vuokko,Essi,Tauno,Lotta,Taimi,Reino enkä nimiä missä c-kirjain korvaa k-kirjainta.
Onpa sinulla tuttavapiiri, kun Tauno ja Vuokkokin ovat lasten niminä. Eihän noita enää kukaan lapsilleen anna, mutta ehkäpä juuri sinä satut ne harvat tuntemaan.
Luca, koska siitä tulee mieleen koira.
Serafilia. Tuosta "filia"-päätteestä tulee heti jotain vähemmän kivoja mielletyhtymiä, esim. pedofilia.
Vierailija kirjoitti:
Serafilia. Tuosta "filia"-päätteestä tulee heti jotain vähemmän kivoja mielletyhtymiä, esim. pedofilia.
Jos ainoa filia joka sinulle tulee mieleen on pedofilia, tekisi lukeminen sinulle ihan hyvä. Ala siis vaikka bibliofiiliksi ensin, vaikka sateisena päivänä ja voit huomata vaikka olevasi pluviofiili!
Mutta itse kysymykseen, en itse antaisi tiettyjen etnisten ryhmien omia nimiä lapsilleni, esim Taisha. Enkä myöskään nimiä Moora, Paavo tai oma inhokkini; Lillemor. Ko. lapsi on kyllä aivan ihana, mutta nimeä en käsitä...
Monia mutta Paavo,Iivari,Martta
Siiri,Saara,Iida,Ella,Helmi (nämä siis niin yleisiä ystäväpiirissä,eivät rumia nimiä mielestäni)..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla tuttavapiiri, kun Tauno ja Vuokkokin ovat lasten niminä. Eihän noita enää kukaan lapsilleen anna, mutta ehkäpä juuri sinä satut ne harvat tuntemaan.
Minä kyllä myös tiedän pari Vuokkoa jotka pieniä lapsia..
Täällä myös tutulla on Vuokko tytär ja muutenkin ystävillä paljon lapsien nimissä noita vanhojen nimiä (Matti,Niilo).Itse tykkään..
Mutta itse en antaisi nimeä jossa v-kirjain sekä Joona ja Lauri olisi sen vuoksi että ovat niin yleisiä.
Minua oksettaa nimi Peetu. Kaikki Peetu nimiset lapset ovat rumia
Yhdenkään sukulaislapsen nimeä ei varmasti tule annettua, mutta ei sen takia, etten tykkäisi niistä.
Nyt ehkä en nimeäisi lasta Jonneksi. Nimi ei ole huono, mutta sillä viitataan liikaa jonneihin ja poikani kaksi parasta kaveria on Jonneja.