Mitä vastaisitte ihmiselle joka kysyy sukupuoltasi yleisessä vessassa?
Menin erään tavaratalon vessaan (pelkät kopit). Kun tulin pesemään käsiäni niin vieressä käsiään kuivaava arviolta keski-ikäinen kysyi: "Ootko sä mies vai nainen? Taidat olla väärässä vessassa.." Hämmennyin niin paljon että lähdin vain ulos enkä jäänyt keskustelemaan asiasta sen tuntemattoman ihmisen kanssa.
Mitä tuollaisessa tilanteessa kannattaa/pitää vastata? Kokemuksia kellään? En ole ajatellut että sukupuoleni olisi niin epäselvä että se pitää kyseenalaistaa tuollaisessa tilanteessa. Tiedän että olisi ehkä pitänyt jotain sanoa mut jäädyin niin pahasti että aivot lopetti toimintansa... :D
Kommentit (55)
Olin kerran pienessä kahvilassa ihan helvetinmoinen kupla otsassa. Kahvilassa oli yksi naistenvessa, missä joku kuppari sen verran kauan, että rakkoa pakotti oikein kunnolla. Kun hän tuli ulos, ihmettelin mitä hemmettiä mies tekee naistenvessassa, kun vieressä olisi ollut vapaa miestenvessa. Yleensä en jaksa puuttua tällaisiin pieniin epäkohtiin, mutta se kupla oli sen verran iso, että huomautin hänelle kyseessä olevan naistenvessa. "Mä oon nainen, vai pitääkö näyttää henkkarit?", tämä mörisi. Pahoittelin ja painuin vessaan. Oli muuten erittäin miehekäs rouva kyseessä... Sellaiset äijämäiset goreex-kengät, suorat housut, joku pilottirotsi, keskivartalolihava, rinnaton, leveä leuka, lyhyet ohimoilta vetäytyneet hiukset, möreä ääni. :P
Sen verran hävetti, että jatkossa jätän kommentoimatta vaikka kuinka olisi rakko repeämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran pienessä kahvilassa ihan helvetinmoinen kupla otsassa. Kahvilassa oli yksi naistenvessa, missä joku kuppari sen verran kauan, että rakkoa pakotti oikein kunnolla. Kun hän tuli ulos, ihmettelin mitä hemmettiä mies tekee naistenvessassa, kun vieressä olisi ollut vapaa miestenvessa. Yleensä en jaksa puuttua tällaisiin pieniin epäkohtiin, mutta se kupla oli sen verran iso, että huomautin hänelle kyseessä olevan naistenvessa. "Mä oon nainen, vai pitääkö näyttää henkkarit?", tämä mörisi. Pahoittelin ja painuin vessaan. Oli muuten erittäin miehekäs rouva kyseessä... Sellaiset äijämäiset goreex-kengät, suorat housut, joku pilottirotsi, keskivartalolihava, rinnaton, leveä leuka, lyhyet ohimoilta vetäytyneet hiukset, möreä ääni. :P
Sen verran hävetti, että jatkossa jätän kommentoimatta vaikka kuinka olisi rakko repeämässä.
Kai miehet saavat käyttää naisten vessaa, kun naisetkin käyttävät miesten vessaa. Käyttävät myös miesten pukukoppeja vaatekaupoissa.
Laittaisin nopean koukun maksan kärkeen ja kysyisin, että selvisikö sukupuoleni vai tarvitseeko vielä lisätietoa.
Oikea vastaus: "Mene takasin navettaas."
"Mies. Mutta mitä SINÄ täällä miesten puolella teet?"
Lätkäisisin kyrvän tiskiin ja sanoisin, että siinä on 20 syytä miksi olen mies.
Kaivaisin moloni esiin ja kusisin kysyjän kengille. Päätelköön siitä.
Pakko vastata kun itseltäni on kysytty tuota noin 5-7 kertaa viimeisen 10 vuoden sisällä. Liittyy varmaan siihen että olen glamrock-tyylinen mies. Eli pitkät hiukset, meikkiä, jonkun mielestä varmaan femiiniset vaatteet. Omasta mielestäni sukupuolesta ei kuitenkaan jää epäselvyyttä koska en käyttäydy naisellisesti eli olen muuten ihan perusmies. Vastaan yleensä vain että "anteeksi mitä?" jolloin vajaampikin yksilö tajuaa (tai pitäisi tajuta) edes äänen perusteella, ettei kysymystä tarvitse toistaa.
Vastaisin hänelle kertomalla, kumpaa sukupuolta olen.
Vierailija kirjoitti:
Menin erään tavaratalon vessaan (pelkät kopit). Kun tulin pesemään käsiäni niin vieressä käsiään kuivaava arviolta keski-ikäinen kysyi: "Ootko sä mies vai nainen? Taidat olla väärässä vessassa.." Hämmennyin niin paljon että lähdin vain ulos enkä jäänyt keskustelemaan asiasta sen tuntemattoman ihmisen kanssa.
Mitä tuollaisessa tilanteessa kannattaa/pitää vastata? Kokemuksia kellään? En ole ajatellut että sukupuoleni olisi niin epäselvä että se pitää kyseenalaistaa tuollaisessa tilanteessa. Tiedän että olisi ehkä pitänyt jotain sanoa mut jäädyin niin pahasti että aivot lopetti toimintansa... :D
Kysyisin että "mitä väliä" ja valistaisin siitä tosiasiasta että mikään laki ei kiellä miestä käyttämästä naisten vessaa tai naista käyttämästä miesten vessaa. Jokainen saa siis valita ihan sen vessan minkä tahtoo, sukupuolesta riippumatta.
Avaisin sepaluksen ja kaivaisin jortikan esiin: Katso itse, näyttääkö tytöltä? Häh?
Vastaisin kysymällä, miksi sukupuoleni kiinnostaa noin kovasti, ja lisäisin, että jos treffeille ajatteli pyytää, niin hän ei harmi vaan ole tyyppiäni.
Vierailija kirjoitti:
Pakko vastata kun itseltäni on kysytty tuota noin 5-7 kertaa viimeisen 10 vuoden sisällä. Liittyy varmaan siihen että olen glamrock-tyylinen mies. Eli pitkät hiukset, meikkiä, jonkun mielestä varmaan femiiniset vaatteet. Omasta mielestäni sukupuolesta ei kuitenkaan jää epäselvyyttä koska en käyttäydy naisellisesti eli olen muuten ihan perusmies. Vastaan yleensä vain että "anteeksi mitä?" jolloin vajaampikin yksilö tajuaa (tai pitäisi tajuta) edes äänen perusteella, ettei kysymystä tarvitse toistaa.
Mulle on käynyt tätä samaa.
Viimeksi olin tyhjässä vessassa, kun sinne tuli mies joka totesi "Ai, eikö tää ookaan miesten vessa" ja kääntyi saman tien kannoillaan. Huusin perään, että kyllä tää on miesten vessa, ettei tyyppi nyt oikeasti ryntää sinne oikeaan naisten vessaan.
Mulla on pitkät värjätyt hiukset ja yleensä käytän vähän näyttävämpiä vaatteita. Joskus meikkiä, mutta tuolloin olin kyllä ihan meikittä. Aika ihmeellistä, että nykyäänkin vielä miehen muotti on niin kapea, että tavallisesta miehestä mennäkseen pitäisi tyyliin olla lyhyeksi kynityt värjäämättömät hiukset ja vaatteet vain tummansinistä ja harmaata.
Edellinen jatkaa: yleensä ne kyselijät hiljenee, kun astelee pisuaarille ja kaivaa mulkun esiin.
Sanoisin, että... "Mitähän vittua nyt taas? 😩"