Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi syö klo.14 välipalan ip kerhossa, illallinen vasta klo. 18. Ystäväni oudoksuu kun syömme "niin myöhään"

Vierailija
15.09.2016 |

He syövät jo klo.16-16.30 ruoan ja sitten iltapalan. Meillä ei yksinkettaisesti ole nälkä kun välipalaa itsekukin perheestä syö 2 pintaan..eikä iltapalaa juuri tarvita, hedelmää ehkä jos valvoo myöhempään.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päivällinen noin 16.30-17.

Lapset syövät välipalan noin klo 14 (esim. tänään karjalanpiirakka leikkeleellä ja paprikalla, banaani ja lasi maitoa) ja jos lämmin ruoka ei ole pöydässä viimeistään klo 17 täällä alkaa huuto ja kiukku.

Silloin kun olivat ip-kerhossa, olivat vielä nälkäisempiä koska välipala oli usein todella kevyt.

Iltapala sitten klo 19-20 riippuen päivän menoista.

Meillä syödään 5 kertaa päivässä. Lapset liikkuvat paljon, ovat hoikkia ja lihaksikkaita.

Ja kyllä, ehdin tekemään ruuan vaikka pääsen töistä klo 16 ja olen kotona 16.30. Joskus jos tiedän päivän venyvän, teen ruuan valmiiksi edellisenä päivänä. Aika moni perusruoka valmistuu puolessa tunnissa.

Vierailija
22/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtui päivällisaika jo kun esikoinen oli vähän yli 2. Ei yksinkertaisesti ehditty tunkea päivään aamupala,lounasta, välipalaa ja iltapalaa kun lapsi heräsi päikkäreillä n klo 15 ja meni nukkumaan 19.30. Jätettiin siis iltapala pois ja syötiin ruokaa n 18.30-19 aikaan. sitten suoraan iltatoimet ja nukkumaan.

Kun yritin saada kaikki suositellut ateriat annettua ei lapsella ollut oikein koskaan nälkä ja ruokaa sai aina tuputtaa ja syöminen oli aikamoista temppuilua.

Ruokavälitunnin pidentäminen ratkaisi ongelman, kaikki ruoka maistuu kun on nälkä.

Nyt pk ikäisinä ovat syöneet lounaan pk ssa klo 12, välipalan klo 15 ja kotona syödään 18.30-19 . Ja ruoka maistuu lapsille erittäin hyvin.

Koulussa kai syödään jo klo 11 aikaan lounas joten en tiedä miten sitten . Hankalalta tuntuisi alkaa syömään joskus ennen viittä mutta katsotaan miten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ei kannattaisi!

Päivällisellä me jaksamme aamuun asti eikä silloinkaan ole vielä kova nälkä.

Syömme yleensä noin klo 20, joskus myöhemminkin. Olemme erittäin hoikkia koko perhe. Voi tosin olla urheiluharrastuksillakin osuutta asiaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin kummoinen päivällinen jos se ei pidä nälkää edes kolmea tuntia.

Vierailija kirjoitti:

No onhan teillä myöhään, kun lapset eivät syö kahta välipalaa. Meidän ipn välipala ei ollut mikään kummoinen esitys...

Meillä on päivällinen klo 17 maissa, ja iltapala klo 20, lapset nukkuun 20.30. 

Teidän tyylillä SAATTAA alkaa lihoa, jos syö pienet välipalat ja tankataan 2 pääruualla...

Kyllä sinunkin sopisi syödä 3t välein! Vai onko sinun ruokasi niin suureellisia, että nälkä ei tule 3,5 tuntiin?

Vierailija
24/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen treenit saattavat kestää kolme tuntia ja matkat päälle - kyllä aikuinenkin ihminen sen aikaa kestää syömättä jos täysillä treenaava lapsikin!

Vierailija
25/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v syö ip- kerhossa välipalana paahtoleipää ja mehua jotenka nälkä on hirmuinen kun hän saapuu kotiin iltapäivällä...menis kaikki mitä kasaan eteen. Yleensä syö välipalan heti klo.15 ja sitten ruoka klo.16.30 -17 . Iltapala niin. Klo.19.30.

Vierailija
26/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että lihotaan jos kaikkien pitää koko ajan jotain mussuttaa. Ei neljä tuntia ole mikään pitkä aika ruokailujen välillä, siinä juuri ehtii tulla nälkä. Joskus kestää pidempäänkin kun edellinen ateria ollut tuhti. Lapsetkin osaa ihan itse ilmaista jos on nälkä. Iltapala on lähes aina turhaa kaloria. Kunnon illallinen kuuden jälkeen riittää aamuun, päivän aikana aamiainen, lounas ja yksi välipala.

Itse luulen, että osa nuoremman lapsen ruokailuongelmista johtui siitä, että nuorena ja tyhmänä yritin väkisin syöttää suositusten mukaan. Eipä maistunut. Nykyään teini syö nälkänsä mukaan, en enää pakota enkä tuputa, hyvin näyttää silti pärjäävän ja kasvavan. Ja syö juuri tuon neljä kertaa päivässä.

Vierailija
27/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on koulun tai hoitopäivän jälkeen nälkä, kuorin hänelle porkkanan, teen smoothien tai tarjoan vaikka ruisleipäpalan. Hyvin sillä siirtää nälkää niin että ehdimme valmistaa kunnollisen päivällisen.

Aikuisten jatkuva leivän syönti ja välipalojen nappailu erityisesti iltaisin kertoo siitä että päivällinen on syöty liian aikaisin tai se on ravintosisällöltään vääränlainen. Monet ovatkin ylipainoisia.

Työkavereistani ne, jotka kertovat etteivät työpaikkalounaan lisäksi "tarvitse" toista lämmintä ateriaa tai "ehdi" kokata joka päivä, ovat niitä kaikkein lihavimpia.

Vierailija
28/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös tykkään huilata hetken kun kotiin pääsen..olen töissä jonkun banaanin syönyt 3 pintaan..kaffet kotona ja sit kohta ruoan laittoa. Syödään ns pikku välipala ja sit klo 18-19 ruoka. Ei tarvi iltapalaa.

Vierailija
29/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei kannattaisi!

Päivällisellä me jaksamme aamuun asti eikä silloinkaan ole vielä kova nälkä.

Syömme yleensä noin klo 20, joskus myöhemminkin. Olemme erittäin hoikkia koko perhe. Voi tosin olla urheiluharrastuksillakin osuutta asiaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin kummoinen päivällinen jos se ei pidä nälkää edes kolmea tuntia.

Vierailija kirjoitti:

No onhan teillä myöhään, kun lapset eivät syö kahta välipalaa. Meidän ipn välipala ei ollut mikään kummoinen esitys...

Meillä on päivällinen klo 17 maissa, ja iltapala klo 20, lapset nukkuun 20.30. 

Teidän tyylillä SAATTAA alkaa lihoa, jos syö pienet välipalat ja tankataan 2 pääruualla...

Kyllä sinunkin sopisi syödä 3t välein! Vai onko sinun ruokasi niin suureellisia, että nälkä ei tule 3,5 tuntiin?

Höpöhöpö. Painonhallinnan ykkösjuttu on säännöllinen ruokailurytmi eikä ruokailujen välit mene yli 3t.

Vierailija
30/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt äitiyslomalla ja olen ottanut tavaksi tehdä ruuan viideksi. On toiminut hyvin. Lapset syövät koulussa, ottavat välipalaa kahden maissa ja ruoka sitten viideltä. Uutena on tullut ettei joka ilta maistu iltapala kun enää ei tuputeta. Pieninä annettiin puuro tai muuta pieni kippo. Yhdeksältä molemmat nukkumaan.

Jos valvotaan miehen kanssa tai vauva valvottaa, tehdään iltapalaa itselle.

Vierailija
31/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt äitiyslomalla ja olen ottanut tavaksi tehdä ruuan viideksi. On toiminut hyvin. Lapset syövät koulussa, ottavat välipalaa kahden maissa ja ruoka sitten viideltä. Uutena on tullut ettei joka ilta maistu iltapala kun enää ei tuputeta. Pieninä annettiin puuro tai muuta pieni kippo. Yhdeksältä molemmat nukkumaan.

Jos valvotaan miehen kanssa tai vauva valvottaa, tehdään iltapalaa itselle.

Unohtui kirjoittaa, että aikaisemmin tehtiin ruoka periaatteella kumpi ehtii ja saattoi venyä pitkäänkin. Toinen lapsista kestää nälkää mutta toinen sai raivareita ja tappeli kuin hullu kun ei saanut ajoissako ruokaa. Nyt on rauhoittunut ruokarytmin ansioista. Kauhulla odotan töihin paluuta...

Vierailija
32/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä syödäänkin kolmelta yöllä. Miten ihmeessä sitä aikasemmin kerkiäisikään?

Vierailija
33/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei meidän perheessä ole syöty iltapalaa. Koulun jälkeen lapset tekevät välipalan kuten smoothie tai voileipä plus hedelmä.

Itse tulen kotiin viiden jälkeen, mies samoin. Juodaan kuppi kahvia ja ehkä syödään joku hedelmä. Sitten on ulkoilut ja harrastukset. Päivällinen on n.klo 19.

Vierailija
34/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen treenit saattavat kestää kolme tuntia ja matkat päälle - kyllä aikuinenkin ihminen sen aikaa kestää syömättä jos täysillä treenaava lapsikin!

Huhhu, 3 tunnin treenit ja matkat päälle ilman mitään energiapitoista ruokaa? Koita itse tehdä sama ja katso miten käy.

Ihmettelen suuresti tätä, lapsi treenaa ilmeisesti vähän ylemmällä tasolla eikä ravitsemukseen ole paneuduttu tämän vertaa?!? Voi lapsi raukkaa.

Vierailija
35/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhu, 3 tunnin treenit ja matkat päälle ilman mitään energiapitoista ruokaa? Koita itse tehdä sama ja katso miten käy.

Ihmettelen suuresti tätä, lapsi treenaa ilmeisesti vähän ylemmällä tasolla eikä ravitsemukseen ole paneuduttu tämän vertaa?!? Voi lapsi raukkaa.

Vierailija
36/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö välipalaksi esim. Banaanin ja ruisleivän niin miten voi olla nälkä jo klo.16?

Koska tuollainen hiilaripommi nostaa verensokeria nopeasti, josta seurauksena on hetken päästä vastaavasti sen nopea lasku ja uusi nälkä.

Vierailija
37/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään lämmin ruoka 20-21, ollaan oikein paljon urheilevia jahoikkia koko perhe. Ei iuulu kyllä paskaakaan kellekään, monelta syömme.

Vierailija
38/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan salaisuus on se, että syödään oikeanlaiset välipalat ennen treeniä ja kunnon ruoka niiden jälkeen.

Itsekin teen helposti 3 tunnin treenin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
39/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä tää menee näin:

Aamiainen n. klo 06-07. Jos aamutreenit, niin klo 06 esim. jugurttia ja marjoja ja mysliä ja mukaan pieni välipala (esim. banaani) ennen koulua klo 08. Jos ei aamutreenejä, niin sitten vähän tuhdimpi aamupala, esim. maustamaton jugurtti-banaani-marjat smoothie ja ruisleipä päällyksineen.

Koulun lounas välillä 11-12

Välipala ennen treenejä, joka voi olla vaikka broilerisalaattia raejuuston kanssa, munakas tai ruisvoileipää (jos menee suoraan treeneihin). Banaania ja pilttiä voi olla repussa välillä jos aikataulut ovat hankalat ja siirtymien välillä odottelua.

Päivällinen klo 19-20 kotona

Jos tarvitsee, niin iltapalaa, yleensä joku hedelmä.

Aivan hyvin jaksaa, kasvaa ja kehittyy niin biologisesti kuin urheilussakin. Treenit saattavat kestää neljäkin tuntia eikä siinä välissä tarvitse pupeltaa jotain. Suomessa on todella outo systeemi, että jatkuvasti pitää olla suussa jotain pureksittavaa tai energiatasot romahtaa. En ole ikinä tajunnut päivällisen syömistä klo 16 ja sitten jonkun puuron vetämistä naamariin koko porukan voimin vielä iltapalaksi.

Vierailija
40/55 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta muualla Euroopassa syödään illallinen myöhemmin mitä Suomessa. Toki lämpimällä ilmastolla voi olla vaikutusta (mukavampi syödä kun ei ole paahtavan kuuma) mutta toisaalta samanlaisena se rytmi pysyy viileinä talvikuukausinakin...

Me syömme aina vasta illalla myöhään, koska se sopii parhaiten elämään, kaikki on kotona töistä/harrastuksista ja muista menoista. Minäkään en ymmärrä sitä että koko ajan pitää syödä, aamupala, lounas, välipala ja myöhäinen illallinen niin ei tarvita iltapalaa (ja toki jos nälkä syystä tai toisesta on, niin ruokaa saa ottaa "milloin vaan" noiden lisäksi, harvoin kenelläkään on).

Ja totta tuo mitä aiemmin mainittiin: välipaloissakin on eroja, joku pieni sokerijugurtti ei pidä nälkään niin pitkään mitä esim. kunnon maustamaton jugurtti höystettynä esim. myslillä tai banaanilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi