Ällöttävin mahdollinen vaateyhdistelmä, joka saa sinut näkemään punaista
Kommentit (310)
Täällä päin julkisilla paikoilla nähtyä
-aikuisten ruskea-valkoinen potkupuku viisikymppisen täti-ihmisen yllä
-reilusti päälle nelikymppisen ja reilusti yli satakiloisen naisihmisen päällä: kirkkaanpinkit crocsit, keinonahkalaukku ja veluurihousut samaa sävyä, paitana kireä trikoopaita jossa leveä valko-pinkki raidoitus
-miehillä collarihousut ja musta keinonahkatakki jonka yli mahdollisesti näkyy hupparin huppu. Näitä näkyy täällä niin paljon että olen alkanut epäillä farkkujen olevan nykyään "parempia vaatteita".
-teinityyliä: likaiset verkkarit tai leggingsit, likaiset converset paljaissa jaloissa, yläosana muovitakki ja laukkuna Kors tai Vuitton, ylipitkät ripsienpidennykset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluketjun perusteella mikä tahansa pukeutumistapa on sellainen, että joku ei tykkää. Ehkä on sittenkin parempi vaan pukeutua niin kuin itse haluaa, olkoot muut tykkäämättä jos tahtovat. Menee turhan hankalaksi jos yrittää miellyttää kaikkia.
Samaa mieltä! Voin vain kuvitella miten vaikeaa näiden vastaajien elämä on, kun kaikki pukeutuvat ihan väärin. Tosin he itsekin pukeutuvat väärin muiden vastaajien mielestä. Mikä ongelma!
Minä ainakin tiedän pukeutuvani todella mitäänsanomattoman tylsästi. Jopa niin tylsästi, että tässäkään ketjussa ei ole vielä kertaakaan mainittu mun perinteistä arkiuniformua. :D
normcore hipsteri!
Olen nähnyt teinipojilla takatukka-Jagr kampaus, lippalakki, kauluspaita joka sullottu tiukkojen pillifarkkujen sisään ja farkkujen lahkeet kääritty useaan kertaan. Nilkat ovat tietenkin paljaana ja asun kruunaa matalavartiset tennarit. Lippiksen tilalta voi olla sliipattu, puolipitkä tukka.
Vähän limainen vaikutelma jäänyt näistä.
Trikoolegginsit yhdistettynä eläinkuvioiseen (lepardi tai seepra) tunikaan
Collegehousut/verkkarit ja korolliset kengät
Vihreän ja punaisen/violetin yhdistäminen
Caprit/shortsit ja puoleen sääreen asti revityt sukat. Varsinkin miehet suosii tätä tyyliä kesällä.
Sellaiset juoksulenkkarit mallia Halpahalli, valkoiset (ja ne ovat aina joko uusina hehkuvat tai vanhat, likaiset ja kulahtaneet) ja sellaiset "voimakkaasti" muotoillut, sellaiset ysärimalliset. Ne farkkujen kanssa, hyi yäk! Nykyisin saa oikeasti hienoja, siroja lenkkareita jotka näyttää hyvältä farkkujenkin kanssa.
toinen hyvä on legginsit, pitkä trikoopaita ja feikki neule-uggit, mielellään vielä vähän ylipainoisella.
Mulla on just töissä usein toi look. Mukava toimistossa :)
Ei ole vaateyhdistelmä, mutta ripsienpidennykset saa mut näkemään punaista. En ymmärrä miksi ne ovat aina niin överit, että näkee sadan metrin päähän että feikkiripset. Ne varsinkin ennen huoltoa kun puolet on pudonneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päiväkodissa lastentarhanopettajana ja työkavereilla näkee mitä hirveämpiä yhdistelmiä. Ihan kuin se, että ollaan lasten kanssa päivät olisi joku syy, että voi vedellä pieruverkkareissa perseen näköisenä kaikki päivät. Olemme kuitenkin _töissä_ siellä ja asiakaspalveluammatissa, joten joku taso pitäisi mielestäni olla.
Yksi työkaverini käyttää päivittäin halterneck-toppia, tavallisia rintsikoita(jotka ovat kulahtaneen väriset) ja takamuksesta ja polvista pussittavia. Toppi ja rintsikat ei tunnu vaihtuvan koskaan. Viileämmällä säällä päällä on vielä joku torilta ostettu neonvärinen huppari.
Toinen pitää lähes aina valkoisia legginsejä ja juuri ja juuri takamuksen peittävää toppia sekä tissivyötä. Tissit on tasantarkkaan kaikkien nähtävillä. Päällä tässä on on parhaat päivät nähty lyhyt neuletakki.
Yleisesti ottaen mun mielestä suomalaisista moni pukeutuu ihan tosi mauttomasti, mutta tossa nyt ne pahimmat mitä joudun katselemaan päivittäin.
Oma lapsi on pienessä yksityisessä kansainvälisessä päiväkodissa ja siellä tädit pukeutuu tosi nätisti ja asiallisesti. Haen välillä siskon lapsia päiväkodista(joku tavan kunnallinen) ja siellä sitten näkee juuri noita sinun mainitsemia yhdistelmiä ja osa tädeistä näyttää ihan mielenterveyspotilailta reikäisissä verkkareista ja meikittömässä naamassaan hiukset harjaamatta. Ihmetyttää, että eikö töihin pitäisi pukeutua asiallisesti oli se työ sitten mitä tahansa? Ei siis päiväkotiin tarvitse itseään pyntätä, mutta ei kai jotkut strech-farkut, siisti t-paita ja siisti neule ole sen epämukavampia lasten kanssa touhutessa kuin tissitopit ja valkoiset legginsit.
Pph on pakko sanoa että on, strech farkut on epämukavat, niitä joutuu nostelemaan, ne puristaa mahasta ja reisistä kun istuu lattialla ja kyykkii.
Legginsit, collarit ja haaremihousut on mukavia. Minusta nekin voi kuitenkin olla siistejä. Tummat siistit leggarit ja siisti pyllyn ylittävö mekko tai paita. Siihen vaikka sitten värikäskoru.
Yleisilmeen pitäisi olla siisti riippumatta vaatteista ja kampauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tunika ja sen kanssa legginsit. Kaikki paidat, joissa jokin ääliömäinen, mukanokkela aforismi. Viekää nyt herranjumala myös ne sisustustyynyt/tavarat joissa Keep Calm and drink Champagne jne jne -jonnekin jemmaan, ne antaa niin naiivin vaikutelman.
Mulla on aina tunika/pitkäpaita ja legginsit. Must se näyttää hyvältä ja on mukavaa!
Hame ja legginsit! Hyi kamala. Miksei voi vaihtaa sukkahousuja niiden wt-legginsien tilalle?!
Vierailija kirjoitti:
Caprit/shortsit ja puoleen sääreen asti revityt sukat. Varsinkin miehet suosii tätä tyyliä kesällä.
Mun mies. :D Ehkä muutaman kerran olen kauhuissani parahtanut ja pyytänyt riisumaan ne sukat heti kun pysähdytään. Yleensä siis vasta autossa huomaan, että on taas vetänyt pitkävartiset sukat jalkaan.
No henkilökohtaisesti mä en oikeen tykkää sellaisesta urheilutrikoot + pemplumpaita/joku muu "juhlavaksi" tarkoitettu paita. Alaosa ja yläosa on niin eri paria että asusta ei oikein ota selvää :D toisaalta en oikein muutenkaan tykkää trikoiden käytöstä joka puolella, MUTTA en asiasta yhtä fanaattinen kuin moni muu, esim. pyöräilen kyllä salille trikoissa jos on niin lämmin etten halua vetää siihen päälle ulkohousuja, ja voin hyvin käydä salin jälkeen myös kaupassa niissä trikoissa tai hoitaa jonkun muun asian ennen/jälkeen salitreenin. Jotkuthan näkee punaista jo tästä :D en minä niitä trikoita sillon pukis jos en olis menossa treenaamaan, mutta sillon kun olen menossa niin en kyllä myöskään ala vaihtohousuja jonkun kauppareissun takia ottamaan.
Oikeastaan kenenkään pukeutuminen ei yleensä saa minua näkemään punaista. Olen ainoastaan epävarma itsestäni ja huolissani omasta habituksestani. Olen kyllä erittäin tietoinen siitä, mistä pidän ja mielestäni mulla on maailman parhain maku (heh, ofc oma maku paras maku), mut en uskalla pukeutuu niinku haluisin ja vaikka pukeutuisinkin, tuntisin oloni tosi epävarmaksi. On toki paljonkin kaikenlaista, mikä ei minun silmääni esteettisesti miellytä ja mitä en päälleni pukisi, mutta se ei poista sitä faktaa, että mielestäni on vaan hyvä juttu, että on mitä erilaisemmin pukeutuvia ihmisiä. Tylsäähän se ois, jos kaikki pukeutuis sillei, mikä on mun mielestä hienoo tai jotenkin yleisesti tyylikkäänä pidettyä :D
Naisilla huonot rintsikat, tissit roikkuu, näyttää kumman muotoisilta ja selästä ovat niskassa. Tai liian pienet, löllyvä höttö rivon näköistä. Miehillä näkyy slim fit-farkkuja, jotka näyttävät pieniltä ja saavat jalat näyttämään tapeilta😠
Lukiossa pari vuotta sitten vuosikurssillani oli tyttö, joka käytti aina sinistä miesten kauluspaitaa ja beigejä kaksi kokoa liian suuria housuja. Kaikki, minäkin, ajateltiin ettei se koskaan vaihda vaatteita, mutta kerran päädyin hänen luokseen kylään ja satuin vilkaisemaan vaatekaappiin. Tämä tyttö omisti 6 paria samanlaisia housuja ja 10 samanlaista paitaa. Moni kyllä näki siitä punaista, siis siitä että aina oli samat vaatteet, koska sen ajateltiin olevan epähygineenistä, vaikka niin ei tietenkään ollut.
Mekko tai hame yhdistettynä tennareihin.
Lenkkarit yhdistettynä mihin tahansa muihin asymuihin kuin lenkkiasuun. Esim lenkkarit+farkut, hyi yök
No et ollut sinä. Eiköhän noin pukeudu todella moni muukin! Tällä naisella oli pienet lapset mukana + ystävä lapsineen, ei ollut arkipäivä, oli kahvilla kauppakeskuksessa.