Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran haukkuminen yksinollessa

Vierailija
14.09.2016 |

Apua! Sain naapurilta vihaisen lapun koiran haukkumisesta. Päätin sitten videoimalla selvittää, mitä kotona tapahtuu, kun olen poissa. Tilanne vaikuttaisi nyt sellaiselta, että koira on ensimmäiset noin 20 minuuttia hiljaa ja sen jälkeen, noin 20-40 min kohdalla haukkuu 1-3 kertaa noin minuutin ajan, kunnes rauhoittuu nukkumaan. Ikään kuin koira tajuaisi vähän viiveellä olevansa yksin, yrittäisi sitten kutsua minua takaisin luokseen, kunnes lopulta hyväksyy tilanteen ja rauhoittuu. Millä ihmeen konstilla kitken tuon haukun pois?!

Koira on yksin kotona enintään työpäivän ajan ja osa työpäivistäni on vieläpä tavallista lyhyempiä, sillä teen osa-aikatyötä. Työpäivän jälkeen en juuri ikinä jätä koiraa enää yksin, muut menot ajoitan vapaapäiviin. Koiralla on jo valmiiksi radio päällä peittämässä rappukäytävän ääniä ja ikkuna peitettynä, jotta ei haukkuisi kadulla kulkevia koiria. Jätän aina koiralle myös herkkuja, joiden saamiseksi se joutuu näkemään vähän vaivaa (esim. nameja pulloon). Lenkkeillään kolmesti päivässä, joista yksi pidempi lenkki. Liikuntaa emme edes pystyisi lisäämään, koska kyseessä vanha ja sydänvikainen koira. Spraypannan haukkuu tyhjäksi. Rescue Remedy kokeiltu tuloksetta. Keinot alkaa olla aika vähissä...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo toi naurettava kanankakka-keskustelu itsesi kanssa ja hakeudu hoitoon!

Miksi otit koiran kerrostaloon.

Ensi kesänä vietät ihanaa kanankakkan hajuista kesälomaa.

Eikö ole ihanaa juoda olutta parvekkeella kanankakkan hajussa?

Vierailija
42/48 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spray-pannasta juttua tutulta - koko kämppä haisi sitruunalta kun tuli töistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira haukkui alussa aika paljon. On vähentänyt sitä kyllä. Naapuri valitteli, että on niin surullista kuunnella vinkumista ja haukuntaa. Sanoin, ettei me pystytä oikein tekemään mitään ja eiköhän tuo ohi mene. Onneksi on mennyt lähes kokonaan. Asutaan omakotitalossa, joten seinänaapureita ei ole, mutta tietysti se kuuluu naapurin pihaan, kun tekee pihatöitä.

Vierailija
44/48 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman minuutin kovakin älämölö on sallittua. Eihän se ole yhtään mitään. Lähteehän ihmisistäkin välillä ääntä!

Mäkin nauhoitin aikanaan meidän koiran ääniä, kun se oli pentuna kotona yksin. Halusin tietää möykkääkö se siellä jotain. Ei onneksi, mutta halusin todistusaineistoa kaiken varalta LOL.

Vierailija
45/48 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun parveke tupakoinnille ja koiran haukkumiselle ei voi mitään.

On se harmi, kun naapuri laittaa parvekkeelle kukkaruukkuihin kanankakkaa kesällä ja menee itse mökille eikä voi mitään.

Voi voi, sellaista se elämä on.

Koiran haukkuminen ei haittaa, kun on itse töissä.

Eikä naapuria haittaa kanankakkan tuoksu kesällä omalla parvekkeella, koska hän on kesämökillä.

Etenkin heinäkuu on hyvää aikaa laittaa kanankakkaa kukkaruukkuihin parvekkeelle ja olla itse mökillä.

Juu, naapuri voi sitten laittaa omat pyykkinsä parvekkeelle kanankakkan hajuun ja polttaa samalla sen tupakkinsa ja koira saa sen 200 metrin kävelylenkk

Kakka - kakan

Vierailija
46/48 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on vähäistä tuo haukkuminen. Eri asia jos haukuttelis monta tuntia putkeen. Sulle on vaan sattunu kusipää naapuri, älä stressaa.

Täysin tuntematta haukut täällä jotakuta kusipääksi? Faktahan on siis se, että koira haukkuu häiritsevästi, olkoon se sitten minuutti tai viisi. Jos ei haukkuisi naapuri olisi myös hiljaa, eikä ottaisi yhteyttä. Kaikki on itsestä kiinni.

Ap:n kertomuskin voi olla kaunisteltu...

Vierailija
47/48 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä parin minuutin haukkuminen päivässä. 

Vierailija
48/48 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on vähäistä tuo haukkuminen. Eri asia jos haukuttelis monta tuntia putkeen. Sulle on vaan sattunu kusipää naapuri, älä stressaa.

Huomasin, että on todella vanha ketju, mutta vastasin silti. Olen huomannut, että täällä käy monivuotisia palstailijoita.

Tämä on yleinen vastaus haukkumisvalituksiin. T: Myös koiran omistava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan