Tulipa paska mieli :( Kaveri tehnyt meistä lasu-ilmoituksen, tänään soitti sossu
Ilmoitus sinänsä ihan aiheesta, olin taannoin lasten kanssa yksin kotona kun mies työmatkalla. Lapset (eskari + alakouluikäinen) olivat illalla jo nukkumassa, ku rankan työviikon päätteeksi ja yksin rauhassa olon kunniaksi päätin korkata viinipullon - ottaa lasillisen tai pari. No, pitkä aika ilman alkoa ja lasilliset meni useammaksi, ja huomasin jossain vaiheessa yhtäkkiä olevani kännissä. Pelästyin (koska eihän ainoa aikuinen saa olla humalassa jos lapsia talossa), soitin naapurustossa asuvalle kaverille nolona ja pyysin, jos ei ole isompaa vaivaa, voisko tulla meille yöksi, kerroin rehellisesti syyn ja että mua hävettää.
Kaveri tuntui ymmärtäväiseltä ja tuli, lapset nukkui heräämättä aamuun asti. Aamullakin kaikki oli vielä fine, kaveri vielä tsemppasi mua kun morkkista podin, että kaikille sattuu joskus virhearvio.
Tänään sitten sain puhelun sossusta, kaveri oli tehnyt tapauksesta lastensuojeluilmoituksen. Olin puhelimessa ihan paniikissa ja aloin itkeä. Ahdistaa, kun nyt on pakko kertoa miehelle tästä ja mitä lie kuvittelee :( Sossut siis tulevat meille kotikäynnille. Ymmärrän, jos tää ois ollut jotenkin vaikka toistuvaa, ja kaveri ois siksi huolestunut, mutta että kerrasta, eikä itsellään ollut edes pokkaa sanoa tekevänsä/tehneensä ilmoituksen :( Lisäksi, soitin hänelle nimenomaan siksi, koska halusin olla viimeisen päälle vastuullinen aikuinen (vaikka lapset nukkuukin yleensä läpi yön, kuten silloinkin), nyt vaan tuntuu, että mua rangaistaan siitä :(
Oliko teistä tuo ilmoitus aiheellinen? Okei, tein väärin, mutta kuitenkin tajuttuani itse tilani, soitin selvän aikuisen paikalle. Ikinä en itse voisi tehdä kenellekään kaverilleni näin :(
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että te alkoholistitraumoista kärsivät olette tyhmiä ihmisiä. Kukaan ei haise viinalle, hoipertele tai menetä järkeään kahden eikä kolmenkaan viinilasillisen jälkeen. Vaikea varmasti ymmärtää kun on itse kasvanut huonoissa oloissa että kaikki muut eivät.
Pelottaahan se varmasti kun oma lapsuus on ollut lasinen, mutta ei se alkoholikäyttäytyminen sillä lopu, että te traumaattiset henkilöt siellä tärisette raivosta ja kirjoitatte morkkauksia.
Tähän nyt tietty joku trauma-pirkko "näpäyttää" kuinka tärkeää alkoholi joillekin on, hänelle kyllä vain lapset ovat tärkeitä. Ei.
Miten te absolutistisaarnaajat varmistatte normaalin alkoholikasvatuksen? Veikkaan että teidän lapset ovat tulevia alkoholisteja.
Ihan kiva yleistys sinulta. Minä ja useampi muu naispuolinen äiti-ihminen kyllä horjahtelemme jopa parin viinilasillisen jälkeen. Juomme tosin vain maks. 4 kertaa vuodessa, ei mitään hirmu kännejä. Ymmärrän, jos on kunnon juoppo, niin eihän tuollaiset "pikku-määrät" tunnu missään, mutta silloin kannattaa tehdä olenko alkoholisti-testi.
Jäin miettimään, mikähän mahtaa olla sun ongelma? Joka tapauksessa se on joku isompi kuin pelkkä alkoholi.
Mä ymmärrän hyvin alkoholista vaurioituneiden ihmistren ylivarovaisuuden. Mutta fakta on se, et ne traumat pitäis hoitaa. Koska jos ei hoida, aiheuttaa omilla neurooseillaan ihan samanlaisia vammoja lapsilleen kuin se alkoholistikin. Ajatus siitä että elämä, parisuhde, työelämä jne pitäisi lopettaa koska lapset- on todella sairas. Kaikenlainen fanaattinen absolutismi vaurioittaa lapsia siinä missä riippuvuuskäyttäytyminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.
Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.
Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten ymmärsin että lapsi voi oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut näyttää lapsille esimerkkiä.
Alkoholiongelmaa ei ole eikä tule, koska minulle riittää lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.
Taksit on keksitty.
Jos lapsi menee illalla normaalisti nukkumaan niin eipä tätä yöllä lähdetä viemään lääkäriin.
Ja jos on sellainen tilanne että oikeasti pitää viedä jonnekin ensiapuun keskellä yötä niin taksi tai ambulanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ikäviä asioita vaan voi tapahtua. Tuttavaperheellemme kävi niin, että äiti oli juonut 5 kaljaa ja vauvaa kantaessaan kaatunut vauvan päälle. Hän masentui syyllisyydestä. Ei auttanut, vaikka me muut tuimme häntä ja vähättelimme alkoholin vaikutusta kaatumiseen. Hän tiesi kyllä, että se johtui alkoholista.
Vauvalle tuli aivovamma.
On nyt 7 vuotias ja vamma haitta-asteeltaan vakava. Äiti ei tietääkseni juo enää.
Sanotaanko näin, että on hieman eriasia kiskoa 5 kaljaa kun on vauvaikäinen hoidettavana vs. se että kotona on kouluikäisiä.
Lapsi oli n 3 vuotias, oli aloittanut päiväkodin noin puoli vuotta sitten.
Aiemmin kirjoitit, että oli vauva? Nyt sun alkoholipropaganda vähän kusee. Enemmän tarkkuutta ensi kerralla!
Herranjumala sun lapset ei oo enää mitään vauvoja tai taaperoita, olisit vaan mennyt nukkumaan olosi pois etkä soittanut tuollaista jeesustelijaa paikalle!
Paska kaveri sanon minä, sähän toimit todella vastuullisesti kun soitit sen paikalle. Virheitä sattuu ja tuo on ihan okei.
ai se on kaverisi vika että sinä et osannut ottaa kohtuudella vaan ryyppäsit ollessasi vastuussa lapsista?
Kyllä tällä satutädillä riittää aiheita...
Tämän on pakko olla provo koko ketju. Noin ei voi tapahtua kellekään. Pari päivää sitten katselin kuvia entisaikojen nassikoista.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/09/05/23/37BE9DC700000578-3775106-H…
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/09/05/23/37BE9D1100000578-3775106-H…
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/09/05/22/37BE9D9900000578-0-image-a…
While the Mumsnet generation of parents must be reaching for the smelling salts, we can only say: Please, don’t try this at home!
Tuo Mumsnet on varmaan brittien AV. Lasten elämä lienee jo vähän liian suojattua jos aloitusviesti pitää paikkansa ja se ei välttämättä ole hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
ai se on kaverisi vika että sinä et osannut ottaa kohtuudella vaan ryyppäsit ollessasi vastuussa lapsista?
Siis mitä? Ei tietenkään ole kaverini vika, että mulla meni yli. Join liikaa, ja siksi soitin kaverille. Koska vaikka lapset oli nukkumassa, jos ne herää tai tulee joku hätä, paikalla on joku ihan täysin selvä (sen liki viinipullon juoneen äidin lisäksi). Lapsilla ei ollut eikä tullut mitään hätää, heräsivät vasta aamulla. Kaverini oli paikalla koko tän ajan, ja tsemppasi mua. Siksikin ihmettelen ilmoitusta, kun itse näki, että lapsilla ei ollut hätää, ja hain apua. No mutta mennään nyt vaikeimman kautta tämä sitten. Sillä vaan kysyin, kun, kuten sanoin, itse en ikinä tekisi kavereilleni vastaavaa, ellei ois suunnilleen niin kova huoli, että ihan pakko. Sen verran ylimääräistä huolta tämä ilmoitus kyllä aiheuttaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällä satutädillä riittää aiheita...
Hoovee ja koita ihan itse keksiä ne provosi, kun sulla ei näköjään muuta elämää ole =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Ei tietenkään ole kaverini vika, että mulla meni yli. Join liikaa, ja siksi soitin kaverille. Koska vaikka lapset oli nukkumassa, jos ne herää tai tulee joku hätä, paikalla on joku ihan täysin selvä (sen liki viinipullon juoneen äidin lisäksi). Lapsilla ei ollut eikä tullut mitään hätää, heräsivät vasta aamulla. Kaverini oli paikalla koko tän ajan, ja tsemppasi mua. Siksikin ihmettelen ilmoitusta, kun itse näki, että lapsilla ei ollut hätää, ja hain apua. No mutta mennään nyt vaikeimman kautta tämä sitten. Sillä vaan kysyin, kun, kuten sanoin, itse en ikinä tekisi kavereilleni vastaavaa, ellei ois suunnilleen niin kova huoli, että ihan pakko. Sen verran ylimääräistä huolta tämä ilmoitus kyllä aiheuttaa. AP
Jos tarinasi pitää paikkansa niin kaveri ylireagoi, lisäksi toimi selkäsi takana. Mutta jotenkin haiskahtaa ettet kerro ihan koko totuutta tai olet kenties hieman vääriatellyt tarinaa. Alussa kerrot ottaneesi yksi tai kaksi lasillista mutta nyt sanot juoneesi lähes viinipullon. Tarina ei myöskään kerro onko sulla esim. aiemmin ollut alkoholiongelmaa ja olet kenties siksi ollut juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarinasi pitää paikkansa niin kaveri ylireagoi, lisäksi toimi selkäsi takana. Mutta jotenkin haiskahtaa ettet kerro ihan koko totuutta tai olet kenties hieman vääriatellyt tarinaa. Alussa kerrot ottaneesi yksi tai kaksi lasillista mutta nyt sanot juoneesi lähes viinipullon. Tarina ei myöskään kerro onko sulla esim. aiemmin ollut alkoholiongelmaa ja olet kenties siksi ollut juomatta.
Ihan kaiken olen kertonut, jos vaan olet kaikki vastaukset lukenut...
Avasin siis viinipullon, aikomukseni ottaa yki - kaksi lasillista, joka venähti. Tämä kaikki kerrottu jo aloituksessa. Ei ole ollut alkoholiongelmaa (tätä myös kysytty, ja olen vastannut).
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ikäviä asioita vaan voi tapahtua. Tuttavaperheellemme kävi niin, että äiti oli juonut 5 kaljaa ja vauvaa kantaessaan kaatunut vauvan päälle. Hän masentui syyllisyydestä. Ei auttanut, vaikka me muut tuimme häntä ja vähättelimme alkoholin vaikutusta kaatumiseen. Hän tiesi kyllä, että se johtui alkoholista.
Vauvalle tuli aivovamma.
On nyt 7 vuotias ja vamma haitta-asteeltaan vakava. Äiti ei tietääkseni juo enää.
Sanotaanko näin, että on hieman eriasia kiskoa 5 kaljaa kun on vauvaikäinen hoidettavana vs. se että kotona on kouluikäisiä.
Aiemmin kirjoitit, että oli vauva? Nyt sun alkoholipropaganda vähän kusee. Enemmän tarkkuutta ensi kerralla!
3 vuotias on vielä vauva!
Paska kaveri. Kaksinaamainen. Laita välit poikki, tai ainakin jäähylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka intätte tuosta ajokunnosta ja siitä että ei ole korttia niin ei tartte olla selväkään. Onks se sitten kiva mennä taksilla päivystykseen viinalta haisten, sammaltaen ja vähän horjahdellen? Vai onko teillä jo niin kova toleranssi vuosikausien tissuttelun jälkeen, että puolikas viinipullo ja muutama drinksu ei muuta käytöstänne suuntaan eikä toiseen? Olisin aika huolissani alkoholin käytöstä jos noin on.
Ehkä ei pitäisi puhua ajokunnosta, vaan enemmänkin toimintakunnosta. Pystyy toimimaan hätätilanteessa. Kännissä tai huppelissa oleva tuskin pystyy kovin loogisesti toimimaan.
Mutta eihän sitä puolta pulloa ja paria drinksua kaadeta kerralla kurkusta, vaan niiden nauttimiseen menee useampi tunti. Teen myös noin ja samalla syön ensin illallista sitten myöhemmin illalla vielä pähkinöitä, oliiveja, juustoja yms. samalla kun loput viinistä ja drinksut ovat viime hetken yömyssyjä ennen nukkumaanmenoa keskiyön maissa tai jälkeen. Laske itse laskurilla nämä jaettuna noin kuudelle tunnille, huomaat että missään vaiheessa sammalleta tai horjuta.
Olet oikeassa. Minullakin menee alkoholin juomiseen useampi tunti päivässä, koska osaan juoda säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Paska kaveri sanon minä, sähän toimit todella vastuullisesti kun soitit sen paikalle. Virheitä sattuu ja tuo on ihan okei.
Juot vain jatkossakin itsesi känniin. Kyllä sä aina jonkun löydät huolehtimaan sun lapsistasi, kun itse et kykene.
Teit aivan oikein. Toivottavasti sulla on laaja tuttavapiiri, ei juomisetkaan ihan hetkessä lopu tylsään lastenkaitsemiseen.
Hyvä, hyvä!
tv.toinen juoppo, joka ei jaksa lapsiaan selvänä
Hyi mitä vastauksia. Alkoholi on todellakin tainnut mädättää turhan monen ihmisen aivot...
Ilmoitus oli täysin aiheellinen. Sulla on alkoholiongelma, joka on oire mt-ongelmistasi.
Tuo "provonpaljastaja" on sama sekopää, joka väitti täällä taannoin INCL-sairaan lapsen äidin kirjoituksia provoksi (ip-osoite ei valehtele..)
Tyyppi on joku sairas reppana, joka haluisi kipeästi keksiä itse provoja, mutta koska mielikuvitus ei riitä, torpedoi sitten toistenketjuja/ tarinaa väittämällä itse itseään ap:ksi ja samalla provoksi.
Säälittävää toimintaa kaikkineen. Tuo on jo ns. "saatu kiinni", mutta kas, kun ei ole virallista syytenimikettä mistä suoraan syyttää...