Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paska mieli :( Kaveri tehnyt meistä lasu-ilmoituksen, tänään soitti sossu

Vierailija
14.09.2016 |

Ilmoitus sinänsä ihan aiheesta, olin taannoin lasten kanssa yksin kotona kun mies työmatkalla. Lapset (eskari + alakouluikäinen) olivat illalla jo nukkumassa, ku rankan työviikon päätteeksi ja yksin rauhassa olon kunniaksi päätin korkata viinipullon - ottaa lasillisen tai pari. No, pitkä aika ilman alkoa ja lasilliset meni useammaksi, ja huomasin jossain vaiheessa yhtäkkiä olevani kännissä. Pelästyin (koska eihän ainoa aikuinen saa olla humalassa jos lapsia talossa), soitin naapurustossa asuvalle kaverille nolona ja pyysin, jos ei ole isompaa vaivaa, voisko tulla meille yöksi, kerroin rehellisesti syyn ja että mua hävettää.
Kaveri tuntui ymmärtäväiseltä ja tuli, lapset nukkui heräämättä aamuun asti. Aamullakin kaikki oli vielä fine, kaveri vielä tsemppasi mua kun morkkista podin, että kaikille sattuu joskus virhearvio.
Tänään sitten sain puhelun sossusta, kaveri oli tehnyt tapauksesta lastensuojeluilmoituksen. Olin puhelimessa ihan paniikissa ja aloin itkeä. Ahdistaa, kun nyt on pakko kertoa miehelle tästä ja mitä lie kuvittelee :( Sossut siis tulevat meille kotikäynnille. Ymmärrän, jos tää ois ollut jotenkin vaikka toistuvaa, ja kaveri ois siksi huolestunut, mutta että kerrasta, eikä itsellään ollut edes pokkaa sanoa tekevänsä/tehneensä ilmoituksen :( Lisäksi, soitin hänelle nimenomaan siksi, koska halusin olla viimeisen päälle vastuullinen aikuinen (vaikka lapset nukkuukin yleensä läpi yön, kuten silloinkin), nyt vaan tuntuu, että mua rangaistaan siitä :(
Oliko teistä tuo ilmoitus aiheellinen? Okei, tein väärin, mutta kuitenkin tajuttuani itse tilani, soitin selvän aikuisen paikalle. Ikinä en itse voisi tehdä kenellekään kaverilleni näin :(

Kommentit (255)

Vierailija
81/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.

Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.

Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten  ymmärsin että lapsi voi  oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut  näyttää lapsille esimerkkiä.

Alkoholiongelmaa ei ole eikä  tule, koska minulle riittää  lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.

Stressaavassa tilanteessa (jos lapsi pitäisi yllättäen akuutisti viedä sairaalaan) ei vanhemman pidä lähteä ajamaan. Silloin on turvallisinta ottaa taksi tai ambulanssi, ihan noin liikennenäkökulmasta. En kyllä keksi kovin montaa syytä lähteä keskellä yötä päivystykseen ilman ennakkomerkkejä.

Lisäksi en osaa ajaa autoa. Aina sitä saa jankata että monilla ei ole autoa, eikä edes korttia.

Sinä otat huomioon liikennenäkökulman. Minä otan huomioon lapsen nopean avuntarpeen.

Jos lapsi vuotaa verta ja on kiire sairaalaan. Meille ambulanssikyyti olisi tullut hitaammin kuin oma kyyti pääkaupunkiseudulla. Hälytyskeskuksesta kehoitettiin viemään itse autolla. Ja varmaan harva aikuinen, jolla kortti on haluaa olla vastuuton, kun lapsista on kyse.

Minulla alko ei tule lasten edelle. Tosin olen valinnut absolutismin ja siis tylsän elämän, näköjään monen mielestä.

Itselläni alko ei ole koskaan tuonut elämään enemmän mitään. Koen eläväni täyttä elämää, johon ei tarvita turhia päihteitä.

Kaveri toimi oikein. Onhan juopunut aikuinen jo juopuessaan menettänyt vastuullisuutensa omista lapsistaan. Jos yksityinen hoitotäti juopuisi työssään ja säikähtäisi (jos nyt oikeasti on säikähtänyt!) niin kuvitteletteko, että asiassa ei tulisi mitään sanktioita ja asia on ok, kunhan vetää mokan tapahduttua hätävaran esiin?

Kyllä joka lasillisella on sen valinna tehnyt, siksi tuo kuulostaa alkoholismilta. Nyt viinanhimo vei.

Hienosti ajateltu. Vertavuotavan lapsen etu tietysti on että häntä paniikissa autolla ajeluttava vanhempi ajaa kolarin matkalla sairaalaan, ja huonolla tuurilla siinä voi osua muihinkin kuin oman auton matkustajiin. Lapsen etu edellä vaan. Ja jos sinä et voi nauttia alkoholia ilman että se menee lapsen edelle, ei se tarkoita ettei kukaan muu voisi.

Vierailija
82/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se antibiootti, joka on useassa korvatulehduksessa täysin turha auttaa keskellä yötä yhtään muka kipuun? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka intätte tuosta ajokunnosta ja siitä että ei ole korttia niin ei tartte olla selväkään. Onks se sitten kiva mennä taksilla päivystykseen viinalta haisten, sammaltaen ja vähän horjahdellen? Vai onko teillä jo niin kova toleranssi vuosikausien tissuttelun jälkeen, että puolikas viinipullo ja muutama drinksu ei muuta käytöstänne suuntaan eikä toiseen? Olisin aika huolissani alkoholin käytöstä jos noin on.

Ehkä ei pitäisi puhua ajokunnosta, vaan enemmänkin toimintakunnosta. Pystyy toimimaan hätätilanteessa. Kännissä tai huppelissa oleva tuskin pystyy kovin loogisesti toimimaan.

NÄIN! Antaisitteko oman lapsenne päiväkotiin, jossa hoitaja vetää pullon punkkua ja väshän säikähtäessään kertoo mokastaan?

Ihan kaikkea ei tarvitse katsoa läpi sormien, ei edes omaa juopumustaipumustaan.

Vierailija
84/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.

Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.

Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten  ymmärsin että lapsi voi  oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut  näyttää lapsille esimerkkiä.

Alkoholiongelmaa ei ole eikä  tule, koska minulle riittää  lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.

Stressaavassa tilanteessa (jos lapsi pitäisi yllättäen akuutisti viedä sairaalaan) ei vanhemman pidä lähteä ajamaan. Silloin on turvallisinta ottaa taksi tai ambulanssi, ihan noin liikennenäkökulmasta. En kyllä keksi kovin montaa syytä lähteä keskellä yötä päivystykseen ilman ennakkomerkkejä.

Lisäksi en osaa ajaa autoa. Aina sitä saa jankata että monilla ei ole autoa, eikä edes korttia.

Sinä otat huomioon liikennenäkökulman. Minä otan huomioon lapsen nopean avuntarpeen.

Jos lapsi vuotaa verta ja on kiire sairaalaan. Meille ambulanssikyyti olisi tullut hitaammin kuin oma kyyti pääkaupunkiseudulla. Hälytyskeskuksesta kehoitettiin viemään itse autolla. Ja varmaan harva aikuinen, jolla kortti on haluaa olla vastuuton, kun lapsista on kyse.

Minulla alko ei tule lasten edelle. Tosin olen valinnut absolutismin ja siis tylsän elämän, näköjään monen mielestä.

Itselläni alko ei ole koskaan tuonut elämään enemmän mitään. Koen eläväni täyttä elämää, johon ei tarvita turhia päihteitä.

Kaveri toimi oikein. Onhan juopunut aikuinen jo juopuessaan menettänyt vastuullisuutensa omista lapsistaan. Jos yksityinen hoitotäti juopuisi työssään ja säikähtäisi (jos nyt oikeasti on säikähtänyt!) niin kuvitteletteko, että asiassa ei tulisi mitään sanktioita ja asia on ok, kunhan vetää mokan tapahduttua hätävaran esiin?

Kyllä joka lasillisella on sen valinna tehnyt, siksi tuo kuulostaa alkoholismilta. Nyt viinanhimo vei.

Hienosti ajateltu. Vertavuotavan lapsen etu tietysti on että häntä paniikissa autolla ajeluttava vanhempi ajaa kolarin matkalla sairaalaan, ja huonolla tuurilla siinä voi osua muihinkin kuin oman auton matkustajiin. Lapsen etu edellä vaan. Ja jos sinä et voi nauttia alkoholia ilman että se menee lapsen edelle, ei se tarkoita ettei kukaan muu voisi.

Se oli meidän vanhempien mielestä nopein ja toimivin ratkaisu sen jälkeen, kun hälytyskeskuksesta ohjeistettiin näin.

En ollut niin paniikissa, että olisin kolaroinut tunnetilani takia. Olen nähnyt elämässä pahempiakin juttuja, vaikka tuo olikin kamalaa. On siinä sen verran tahdonvoimaa hillitä paniikkiaan, että lapsi tulee ennen omia itsekkäitä tunnetilojakin ensimmäisenä.

Vierailija
85/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juoda eikä katsella muidenkaan juomista, käytetä aineita, vedetä ketään turpaan ja kengät eteiseen kiitos.

Vaikka onhan siinä oma hauskuutensa katsoa kun aikuinen ihminen jonkin vaikutuksen alaisena a) alkaa tanssia rivosti b) puhuu omituisia c) kaatuu ja lyö päänsä d) sammuu ja kusee housuunsa e) alkaa haastaa riitaa ja lapset näkee kuinka vanhemmasta kuoriutuu portieeri f) alkaa uhkailla tosissaan ja lapset näkee miten poliisin työtä tehdään.

Vierailija
86/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä vastauksia osalla. Tässä äiti on tehnyt virheen, jonka yritti parhaansa mukaan paikata soittamalla lapsilleen hoitajan (yksikään oikeasti alkoholisti ei niin tee, valitettavasti). "Palkkioksi" saa ls-ilmoituksen tilanteesta, jossa toimi enemmän oikein kuin 9/10 tekisi - jolloin ei jää kiinni kun ei kukaan tiedäkään.

Mä olen tähän saakka luullut, että ihminen on erehtyväinen. Mutta täällä av-palstalla näköjään on sellaisia virheettömiä, joilla on varaa viskellä niitä kiviä.

Vierailija
87/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikäviä asioita vaan voi tapahtua. Tuttavaperheellemme kävi niin, että äiti oli juonut 5 kaljaa ja vauvaa kantaessaan kaatunut vauvan päälle. Hän masentui syyllisyydestä. Ei auttanut, vaikka me muut tuimme häntä ja vähättelimme alkoholin vaikutusta kaatumiseen. Hän tiesi kyllä, että se johtui alkoholista.

Vauvalle tuli aivovamma.

On nyt 7 vuotias ja vamma haitta-asteeltaan vakava. Äiti ei tietääkseni juo enää.

Vierailija
88/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei juoda eikä katsella muidenkaan juomista, käytetä aineita, vedetä ketään turpaan ja kengät eteiseen kiitos.

Vaikka onhan siinä oma hauskuutensa katsoa kun aikuinen ihminen jonkin vaikutuksen alaisena a) alkaa tanssia rivosti b) puhuu omituisia c) kaatuu ja lyö päänsä d) sammuu ja kusee housuunsa e) alkaa haastaa riitaa ja lapset näkee kuinka vanhemmasta kuoriutuu portieeri f) alkaa uhkailla tosissaan ja lapset näkee miten poliisin työtä tehdään.

Kaipa se jossain maalla kouluttamattomissa piireissä tuo on alkoholinkäyttöä. Itse en ole koskaan tuota todistanut vaikka alkosta ei olekaan tehty mitän peikkoa vaan sitä on aina käytetty, sivistyneesti ja hyväntuulisesti.

Vierailija
89/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttäviä vastauksia osalla. Tässä äiti on tehnyt virheen, jonka yritti parhaansa mukaan paikata soittamalla lapsilleen hoitajan (yksikään oikeasti alkoholisti ei niin tee, valitettavasti). "Palkkioksi" saa ls-ilmoituksen tilanteesta, jossa toimi enemmän oikein kuin 9/10 tekisi - jolloin ei jää kiinni kun ei kukaan tiedäkään.

Mä olen tähän saakka luullut, että ihminen on erehtyväinen. Mutta täällä av-palstalla näköjään on sellaisia virheettömiä, joilla on varaa viskellä niitä kiviä.

Tuo erehtyväinen ei vaan oikein päde siihen, että lapsista velvollinen huolehtimaan olevan aikuinen kittaa humaltuen ja valitsee joka lasillisen kohdalla lisää.

Vierailija
90/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinkahan moni tekee tuollaista pari viinilasillisen saati sen pullollisenkaan jälkeen?

On sulla tuttavat...

Vierailija
91/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka intätte tuosta ajokunnosta ja siitä että ei ole korttia niin ei tartte olla selväkään. Onks se sitten kiva mennä taksilla päivystykseen viinalta haisten, sammaltaen ja vähän horjahdellen? Vai onko teillä jo niin kova toleranssi vuosikausien tissuttelun jälkeen, että puolikas viinipullo ja muutama drinksu ei muuta käytöstänne suuntaan eikä toiseen? Olisin aika huolissani alkoholin käytöstä jos noin on.

Ehkä ei pitäisi puhua ajokunnosta, vaan enemmänkin toimintakunnosta. Pystyy toimimaan hätätilanteessa. Kännissä tai huppelissa oleva tuskin pystyy kovin loogisesti toimimaan.

Mutta eihän sitä puolta pulloa ja paria drinksua kaadeta kerralla kurkusta, vaan niiden nauttimiseen menee useampi tunti. Teen myös noin ja samalla syön ensin illallista sitten myöhemmin illalla vielä pähkinöitä, oliiveja, juustoja yms. samalla kun loput viinistä ja drinksut ovat viime hetken yömyssyjä ennen nukkumaanmenoa keskiyön maissa tai jälkeen. Laske itse laskurilla nämä jaettuna noin kuudelle tunnille, huomaat että missään vaiheessa sammalleta tai horjuta.

Vierailija
92/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuroosi se on tuokin. En juo juuri koskaan, mieheni ei juo ollenkaan. Mutta jos haluan ottaa pari lasia viiniä, todellakin otan vaikka illalla tv:tä katsellessa, kaverin tullessa kylään tms. Ja lapset voi ihan rauhassa pyöriä siinä. Meillä on siitä harvinainen suku ja perhe, että ei ole alkoholiongelmaa missään.Näin ollen alkoholiin ei liity mitään epämiellyttävää. Lapset ovat joskus sanoneetkin, jos oon ollu ihan stressaantunut jostain työjutusta, että ota vaikka lasi viiniä. Kun niitä lasillisia kertyy vuodessa ehkä 10. Enemmänkin saisi kertyä. Vaikka lapsia olisi kotona, todellakin SAA juoda alkoholia. Eri asia tietysti jos olet alkoholisti. On olemassa ihmisiä, joille sen lasillisen merkitys on sama kuin joku suklaalevy. 

Vierailija
93/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että te alkoholistitraumoista kärsivät olette tyhmiä ihmisiä. Kukaan ei haise viinalle, hoipertele tai menetä järkeään kahden eikä kolmenkaan viinilasillisen jälkeen. Vaikea varmasti ymmärtää kun on itse kasvanut huonoissa oloissa että kaikki muut eivät.

Pelottaahan se varmasti kun oma lapsuus on ollut lasinen, mutta ei se alkoholikäyttäytyminen sillä lopu, että te traumaattiset henkilöt siellä tärisette raivosta ja kirjoitatte morkkauksia.

Tähän nyt tietty joku trauma-pirkko "näpäyttää" kuinka tärkeää alkoholi joillekin on, hänelle kyllä vain lapset ovat tärkeitä. Ei.

Miten te absolutistisaarnaajat varmistatte normaalin alkoholikasvatuksen? Veikkaan että teidän lapset ovat tulevia alkoholisteja.

Vierailija
94/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva nyyhkytarina. En usko.

Vierailija
95/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikäviä asioita vaan voi tapahtua. Tuttavaperheellemme kävi niin, että äiti oli juonut 5 kaljaa ja vauvaa kantaessaan kaatunut vauvan päälle. Hän masentui syyllisyydestä. Ei auttanut, vaikka me muut tuimme häntä ja vähättelimme alkoholin vaikutusta kaatumiseen. Hän tiesi kyllä, että se johtui alkoholista.

Vauvalle tuli aivovamma.

On nyt 7 vuotias ja vamma haitta-asteeltaan vakava. Äiti ei tietääkseni juo enää.

Sanotaanko näin, että on hieman eriasia kiskoa 5 kaljaa kun on vauvaikäinen hoidettavana vs. se että kotona on kouluikäisiä. 

Vierailija
96/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi pitänyt juosta lastensuojelun väkeä lähes joka viikko, jos vertaa näihin nykykäytäntöihin.

Isän ja äidin erotessa me lapset jäimme isälle, joka kännäsi aika reippaasti, mutta huolehti meistä lapsista, joista osa oli jo teinejä. Meillä oli humalaista porukkaa usein ja riitaa ja tappelua näin myös usein. Me lapset emme pelänneet edes niitä isän känniörvelökavereita, koska isällä oli "suojeluvaisto" meitä kohtaan, vaikka oli itsekin ryyppäämässä.  Isä ei koskaan sammunut juopotellessaan, enkä koskaan pelännyt häntä. Koin hänet meille lapsille turvalliseksi ja rakkaaksi isäksi, niin kummalliselta kuin se nykyajan lastensuojelun näkövinkkelistä kuulostaakin! Vaikka isä oli humalassa, me lapset voimme mennä kysymään häneltä, jos jotain kysyttävää oli, ja useimmiten hän otti syliin polvelleen, hetken keinutti siinä ja hellästi sanoi, että menkääpäs te leikkimään (ulos, omaan tai johonkin toiseen huoneeseen).

Meistä lapsista tuli raittiita, osa ei käytä lainkaan alkoholia. Vissiin näimme sitä juopottelua ja tyhjänpäiväistä rähinää jo tarpeeksi.

Ihmettelen, näin eläkemummona, miten ihmiset tänä päivänä tekevät lastensuojeluilmoituksia esim tämän ap:n kaltaisissa tapauksissa! Ap on ollut erittäin vastuuntuntoinen äiti, kun on tajunnut, että nyt meni liian pitkälle, ja kutsui siksi kaverinsa luokseen. Tämä, jos mikä, on sitä parasta lastensuojelua: vanhempi itse kykenee huolehtimaan lapsistaan ja ongelmatilanteissa pyytämään apua!  Ei tuohon mitään viranomais-lastensuojelijoita enää tarvitse! Hävetä saisi se lasun tekijä, joka ikään kuin puukotti selkään kaveriaan, vaikka tämä turvautui ja luotti häneen.

Nytpä toivon, että ne lastensuojelijat näkevät tilanteen oikein ja toimivat sen mukaan.

Toivon myös, että lastensuojelulaista poistuu mahdollisuus tehdä lasuja anonyymina, sillä lapsiperheitä aiheettomilla lasuilla piinaamisesta tulee tehdä rangaistavaa, kuten esim vainoaminen jo on! Moni lasu on tehty pelkästä kiusaamisen halusta, kostona (esim exälle) tai oman lapsivihan tai lapsettomuuden (kateus lapsiperheille) vuoksi.

Vakavissa tilanteissa jokainen ymmärtää lasten suojelemisen tärkeyden. Monelle on vaan niin kutkuttavaa saada joku perhe ongelmiin, niin vähäisimmästäkin syystä lähtee lasu, ja sellainen pitäisi saada loppumaan!

Vierailija
97/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap.

Vierailija
98/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ollut erittäin vastuuntuntoinen äiti, kun on tajunnut, että nyt meni liian pitkälle, ja kutsui siksi kaverinsa luokseen. Tämä, jos mikä, on sitä parasta lastensuojelua: vanhempi itse kykenee huolehtimaan lapsistaan ja ongelmatilanteissa pyytämään apua!  Ei tuohon mitään viranomais-lastensuojelijoita enää tarvitse! Hävetä saisi se lasun tekijä, joka ikään kuin puukotti selkään kaveriaan, vaikka tämä turvautui ja luotti häneen.

quote]

Tämä. Ap:na en enää edes pyllistäisi ko. "kaveriin " päin. Törkeää toimintaa.

Vierailija
99/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska frendi. Ei todellakaa ollu aiheellinen. Jaksamisii ap💪❤

- Tyyppi vaa

Vierailija
100/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että te alkoholistitraumoista kärsivät olette tyhmiä ihmisiä. Kukaan ei haise viinalle, hoipertele tai menetä järkeään kahden eikä kolmenkaan viinilasillisen jälkeen. Vaikea varmasti ymmärtää kun on itse kasvanut huonoissa oloissa että kaikki muut eivät.

Pelottaahan se varmasti kun oma lapsuus on ollut lasinen, mutta ei se alkoholikäyttäytyminen sillä lopu, että te traumaattiset henkilöt siellä tärisette raivosta ja kirjoitatte morkkauksia.

Tähän nyt tietty joku trauma-pirkko "näpäyttää" kuinka tärkeää alkoholi joillekin on, hänelle kyllä vain lapset ovat tärkeitä. Ei.

Miten te absolutistisaarnaajat varmistatte normaalin alkoholikasvatuksen? Veikkaan että teidän lapset ovat tulevia alkoholisteja.

Ihan kiva yleistys sinulta. Minä ja useampi muu naispuolinen äiti-ihminen kyllä horjahtelemme jopa parin viinilasillisen jälkeen. Juomme tosin vain maks. 4 kertaa vuodessa, ei mitään hirmu kännejä. Ymmärrän, jos on kunnon juoppo, niin eihän tuollaiset "pikku-määrät" tunnu missään, mutta silloin kannattaa tehdä olenko alkoholisti-testi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi