Tulipa paska mieli :( Kaveri tehnyt meistä lasu-ilmoituksen, tänään soitti sossu
Ilmoitus sinänsä ihan aiheesta, olin taannoin lasten kanssa yksin kotona kun mies työmatkalla. Lapset (eskari + alakouluikäinen) olivat illalla jo nukkumassa, ku rankan työviikon päätteeksi ja yksin rauhassa olon kunniaksi päätin korkata viinipullon - ottaa lasillisen tai pari. No, pitkä aika ilman alkoa ja lasilliset meni useammaksi, ja huomasin jossain vaiheessa yhtäkkiä olevani kännissä. Pelästyin (koska eihän ainoa aikuinen saa olla humalassa jos lapsia talossa), soitin naapurustossa asuvalle kaverille nolona ja pyysin, jos ei ole isompaa vaivaa, voisko tulla meille yöksi, kerroin rehellisesti syyn ja että mua hävettää.
Kaveri tuntui ymmärtäväiseltä ja tuli, lapset nukkui heräämättä aamuun asti. Aamullakin kaikki oli vielä fine, kaveri vielä tsemppasi mua kun morkkista podin, että kaikille sattuu joskus virhearvio.
Tänään sitten sain puhelun sossusta, kaveri oli tehnyt tapauksesta lastensuojeluilmoituksen. Olin puhelimessa ihan paniikissa ja aloin itkeä. Ahdistaa, kun nyt on pakko kertoa miehelle tästä ja mitä lie kuvittelee :( Sossut siis tulevat meille kotikäynnille. Ymmärrän, jos tää ois ollut jotenkin vaikka toistuvaa, ja kaveri ois siksi huolestunut, mutta että kerrasta, eikä itsellään ollut edes pokkaa sanoa tekevänsä/tehneensä ilmoituksen :( Lisäksi, soitin hänelle nimenomaan siksi, koska halusin olla viimeisen päälle vastuullinen aikuinen (vaikka lapset nukkuukin yleensä läpi yön, kuten silloinkin), nyt vaan tuntuu, että mua rangaistaan siitä :(
Oliko teistä tuo ilmoitus aiheellinen? Okei, tein väärin, mutta kuitenkin tajuttuani itse tilani, soitin selvän aikuisen paikalle. Ikinä en itse voisi tehdä kenellekään kaverilleni näin :(
Kommentit (255)
Miks sua pelottaa kertoa sun miehelle, jos on vaan tollanen vahinko käynyt?
Mulla kaveri jätti lapset hoitoon isälleen kun lähdettiin nuorina baariin. Isä sai sitten sairaskohtauksen ja soitti ambulanssin. Seurauksena oli lasu ja kaveri sossujen syynissä pitkään. Eli ilmeisesti ei saa mitään kohtausta tulla hoitajalle kun toinen vanhempi on baarissa.
Noihin aikoihin toinen kaveri myös joutui sossujen syyniin. Hänen olisi pitänyt jättää vakituinen työ asuakseen lapsensa kanssa jossain perheyksikössä jossa oli näille perheille päivätoimintaa, päälle b-lausunto. Hän sitten puhui itsensä ulos tuosta, mutta kuitenkin.
Sitten nää paukapäät ilmoittelee kun vääränlaista makaronilaatikkoa. Justiinsa.
MIten et huomannut että lasillisia kaadoit kaksin käsin? taitaa olla hieman ongelmaa alkon käytössä jos et osaa lopettaa. Etkö itsekin säikähtänyt tilannetta ettet ollut kunnossa hoitaa lapsia? Eli sinä säikähdit niin paljon että soitat ulkopuolisen ihmisen apuun eikä tämä vieras ihminen olisi saanut säikähtää tilannetta yhtä paljon ja soittaa ulkopuolisille ammattilaisille?
Ilmeisesti olit niin poskettomassa kännissä, että kaverisi säikähti. Ei halua vuosien päästä kuulla, että toi olikin ihan jokailtainen harrastus ja lapsilla ankea lapsuus. Eihän se voi tietää juotko kerran vuodessa vai kerran päivässä. Antaa ammattilaisten arvioida.
Siis joit alkoholia lasten ollessa kotona? Mitä oikein ajattelit? Eihän normaali äiti edes koske viinapulloon, saatika ajattele sitä! Tarkemmin ottaen, kahvioon on jo päihde, joten ladut pitäisi soittaa jo päiväsumppien tissuttelijoista! Itse en edes kaupassa katso alkoholi, tupakka, kahvi, ym. Huumausaineisiin päin, vaan vedän hupun syvälle päähän ja toivon parasta. Alkoholipulloja kauhistuneena katsovia lapsia lohdutan hyssyttelemällä, jotta he tietäisivät, että tässä vieressä kävelee aito ja oikea, vastuullinen äiti, joka ei pelkää sanos huumeille ei!
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.
Oon 9v ja mun iskä juo joka päivä väh. 1 kaljan. joskus 1-3 ja mulla on epilepsiaa sairastava pikkuveli joka on 5v. se ei pysty huolehtimaan itsestään edes 1% ( yhtä prosenttia) 100% (sadasta prosentista). et juu :) ja mun äiti juo 1-2 siiderii kans mut ei joka päivä vaan ehkä 2x viikossa. :) ja hyvin menee :D älä huoli, ei ole pahaksi!!! :3
Mun iskä makaa heroiinipiikki pyllyssä suonet revenneinä ja se vaan tuijottaa samaa kohtaa seinässä.
Koira syö sen oksennusta.
Hmm, itsellä ei olisi kyllä noin kovaa luottoa kavereihin. Jos siis vilpittömästi joit liikaa, olisin sinuna mennyt vain nukkumaan enkä ylireagoinut, ja sitten pitänyt huolen ettei niin käy enää koskaan. Ellet sitten ollut ihan sammumispisteessä, jolloin teit oikein. Mutta kaverille soitto tuosta on niin yllättävä teko että ei varmaan uskonut että on ihan eka kerta. Ymmärrän häntäkin.
Tääki 6 vuotta vanha asia. Jospa sais kulla jatkon tästä.Kiusallista että lehti ei laita pois näitä vanhoja sepityksiä.
En lukenut kaikkia kommentteja, mutta tuli mieleen että olisko kaverisi voinut kertoa tapahtuneesta jollekin (yhteiselle) tutulle joka olisi tehnyt lasun?
Hienoa joka tapauksessa että toimit vastuullisesti ja pyysit toisen aikuisen teille!
Ite en luota ihmisiin nykyään ollenkaan.
Jos vanhempi saa sairauskohtauksen niin tulee 1kk sijoitus lapsille .
No ehkä ei ole enää tarvetta spekuloida tätäkään aihetta. Tarinan lapset ovat jo lähes teini-iässä. Miksi pitää kaivella vanhoja juttuja?
Kyllä oikein hämmästyttää ja pistää vihaks kuinka monen mielestä se on ihan hyväksyttävää jos kotona vetää kännit kun lapset nukkuu. Ja oikein tekosyiden kuningas että voi juoda paljon tulematta känniin.
Sitte täällä itketään "aiheettomista" lasuista kun äiti ottanu vähä viiniä