Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paska mieli :( Kaveri tehnyt meistä lasu-ilmoituksen, tänään soitti sossu

Vierailija
14.09.2016 |

Ilmoitus sinänsä ihan aiheesta, olin taannoin lasten kanssa yksin kotona kun mies työmatkalla. Lapset (eskari + alakouluikäinen) olivat illalla jo nukkumassa, ku rankan työviikon päätteeksi ja yksin rauhassa olon kunniaksi päätin korkata viinipullon - ottaa lasillisen tai pari. No, pitkä aika ilman alkoa ja lasilliset meni useammaksi, ja huomasin jossain vaiheessa yhtäkkiä olevani kännissä. Pelästyin (koska eihän ainoa aikuinen saa olla humalassa jos lapsia talossa), soitin naapurustossa asuvalle kaverille nolona ja pyysin, jos ei ole isompaa vaivaa, voisko tulla meille yöksi, kerroin rehellisesti syyn ja että mua hävettää.
Kaveri tuntui ymmärtäväiseltä ja tuli, lapset nukkui heräämättä aamuun asti. Aamullakin kaikki oli vielä fine, kaveri vielä tsemppasi mua kun morkkista podin, että kaikille sattuu joskus virhearvio.
Tänään sitten sain puhelun sossusta, kaveri oli tehnyt tapauksesta lastensuojeluilmoituksen. Olin puhelimessa ihan paniikissa ja aloin itkeä. Ahdistaa, kun nyt on pakko kertoa miehelle tästä ja mitä lie kuvittelee :( Sossut siis tulevat meille kotikäynnille. Ymmärrän, jos tää ois ollut jotenkin vaikka toistuvaa, ja kaveri ois siksi huolestunut, mutta että kerrasta, eikä itsellään ollut edes pokkaa sanoa tekevänsä/tehneensä ilmoituksen :( Lisäksi, soitin hänelle nimenomaan siksi, koska halusin olla viimeisen päälle vastuullinen aikuinen (vaikka lapset nukkuukin yleensä läpi yön, kuten silloinkin), nyt vaan tuntuu, että mua rangaistaan siitä :(
Oliko teistä tuo ilmoitus aiheellinen? Okei, tein väärin, mutta kuitenkin tajuttuani itse tilani, soitin selvän aikuisen paikalle. Ikinä en itse voisi tehdä kenellekään kaverilleni näin :(

Kommentit (255)

Vierailija
61/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko luetella erittäin akuutteja tilanteita, jossa yöllä ilman mitään ennakkomerkkiä lähdette ajamaan sairaalaan päivystykseen.

HUOM! Ei voi olla niin akuuttia kumminkaan, että ambulanssi pitäisi tilata.

Itse keksin vaan että lapseni tippuu yöllä parvelta. Mutta se on kyllä niin akuuttia että tilaan ambulanssin, koska todnäk menisi lapselta taju.

No vaikka korvatulehdus. Alkaa hyvin nopeasti ja sattuu kyllä niin paljon että harva jäänee odottelemaan aamuun.

Vierailija
62/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli provo 😂😂😂

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa ne lapset saa maistaa viiniä ja eikä yksikään vanhempi ole ilman viinilasillistaan. Ne sossuntäditkin juovat ihan varmasti alkoholia.

Vierailija
64/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.

Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.

Lapsuudenkodissani juotiin ja juodaan useampana päivänä viikossa ruoan kanssa viiniä. Siis ehkä kolmen tai neljän aterian kanssa viikossa. Juominen pysyy kuitenkin aina siinä yhdessä lasissa tai ehkä viikonloppuisin kahdessa, en ole ikinä nähnyt vanhempiani humalassa enkä ole huomannut heidän käytöksessään mitään ikävää muutosta kun on otettu lasilliset. Minä tai kukaan sisaruksistani ei juo oikeastaan lainkaan, itse vain kotona käydessäni ja ehkä kerran kahdessa viikossa otan lasillisen baarissa. Että sitä alkoholikulttuuria voi ihan opettaakin lapselle, eikä pitää alkoholia jonain mystisenä pahuutena.

Minusta lasu oli aiheeton, koska olet selvästikin vastuullinen kasvattaja, kun ymmärsit soittaa ystävän paikalle. Ystäväsi ylireagoi ja pahasti.

Vierailija
65/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli provo 😂😂😂

Ap

Ihan sama koska tuo on täysin oikeaa elämää silti. Minulle kävi niin että kaveri soitti lasun juuri noin. Voitte kommentoida ihan rauhassa niin minä voin olla ap.

T. Uusi ap

Vierailija
66/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko luetella erittäin akuutteja tilanteita, jossa yöllä ilman mitään ennakkomerkkiä lähdette ajamaan sairaalaan päivystykseen.

Itse keksin vaan että lapseni tippuu yöllä parvelta. Mutta se on kyllä niin akuuttia että tilaan ambulanssin, koska todnäk menisi lapselta taju.

No vaikka korvatulehdus. Alkaa hyvin nopeasti ja sattuu kyllä niin paljon että harva jäänee odottelemaan aamuun.

Etkö ole kuullut särkylääkkeestä?

Vierailija
67/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.

Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.

Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten  ymmärsin että lapsi voi  oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut  näyttää lapsille esimerkkiä.

Alkoholiongelmaa ei ole eikä  tule, koska minulle riittää  lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.

Entä sitten ne vanhemmat, joilla ei ole ajokorttia? Oletko koskaan kuullut takseista tai edes ambulansseista?

Vierailija
68/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvatulehdus ei ole syy lähteä yöllä päivystykseen

Vierailija
69/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli provo 😂😂😂

Ap

Eipä vaan ollut.

-Oikea AP

(Joka ei muuten edes osaa tehdä koneella tuollaisia hymiöitä?)

Vierailija
70/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli provo 😂😂😂

Ap

Tietenkin. Ja ennalta-arvattava. Huono

Hymiöt kyllä korvaa paljon!

Vierailija
71/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan AINA aamuun. Ihan törkeää resurssienhaaskausta viedä lapsi korvatulehduksen takia PÄIVVYSTYKSEEN, jossa olisi joku lapsi hengenvaarassaakin. Panadolia, buranaa maksimit, sängynpääty ylös ja aamun terveysasemaa odottamaan. Kipua hoitaa kipulääke, ei antibiootti. Mikä järki istua muutenkaan 3h yöllä päivystyksessä. T. Äiti ja sairaanhoitaja

Vierailija
72/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten  ymmärsin että lapsi voi  oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut  näyttää lapsille esimerkkiä.

Alkoholiongelmaa ei ole eikä  tule, koska minulle riittää  lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.

Ajokunnossa? Eli oletusarvona kaikilla lapsiperheillä on auto?

Vierailija
73/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka intätte tuosta ajokunnosta ja siitä että ei ole korttia niin ei tartte olla selväkään. Onks se sitten kiva mennä taksilla päivystykseen viinalta haisten, sammaltaen ja vähän horjahdellen? Vai onko teillä jo niin kova toleranssi vuosikausien tissuttelun jälkeen, että puolikas viinipullo ja muutama drinksu ei muuta käytöstänne suuntaan eikä toiseen? Olisin aika huolissani alkoholin käytöstä jos noin on.

Ehkä ei pitäisi puhua ajokunnosta, vaan enemmänkin toimintakunnosta. Pystyy toimimaan hätätilanteessa. Kännissä tai huppelissa oleva tuskin pystyy kovin loogisesti toimimaan.

Vierailija
74/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka intätte tuosta ajokunnosta ja siitä että ei ole korttia niin ei tartte olla selväkään. Onks se sitten kiva mennä taksilla päivystykseen viinalta haisten, sammaltaen ja vähän horjahdellen? Vai onko teillä jo niin kova toleranssi vuosikausien tissuttelun jälkeen, että puolikas viinipullo ja muutama drinksu ei muuta käytöstänne suuntaan eikä toiseen? Olisin aika huolissani alkoholin käytöstä jos noin on.

Ehkä ei pitäisi puhua ajokunnosta, vaan enemmänkin toimintakunnosta. Pystyy toimimaan hätätilanteessa. Kännissä tai huppelissa oleva tuskin pystyy kovin loogisesti toimimaan.

Kyllä minulla on toleranssia sen verran että puoli pulloa viiniä ja drinkki päälle ei näy missään. Ole vain huolissasi, minä nautin tissuttelustani aiheuttamatta kenellekään vaaraa ja pysyypä se jopa terveyssuositusten rajoissa jopa kerta viikkoon harrastettuna.

Vierailija
75/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut särkylääkkeestä?

Ei siihen kuule lääkkeet auta.

Vierailija
76/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakaan ei lähdetä minkään korvatulehduksen takia keskellä yötä mihinkään päivystykseen jonottamaan! Kunnolla kipulääkettä ja katsotaan aamulla tilanne. Useimmat korvatulehdukset menevät sitä paitsi ilman antibioottia ohi, tärkeintä on huolehtia kunnollisesta kipulääkityksestä.

Vierailija
77/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä tiedä, mutta jos mä illalla otan kotosalla niin en yöllä sammalla ja horjahtele kun en sitä muutenkaan harrasta muutaman oluen/viinilasin jälkeen... Ihme käsityksiä. 

En itseasiassa sammalla tai horju edes silloin kun otan ja lapsi on esim mummolassa. Kaikki eivät edes halua juoda siihen kuntoon. 

Ajokunto ja änkyräkänni on eri asia. 

Vierailija
78/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olen juopon äidin lapsi. Äiti osasi aina esittää tosi uskottavasti että kyse oli yksittäisistä virhearvioista, milloin hänet yllätettiin kännissä kun oli vastuussa musta ja siskostani. Ja kun mä ja siskoni yritettiin kertoa ulkopuolisille minkälaista helvettiä kotona kulissien takana oli, ei kukaan uskonut. Myöhemmin äidin alkoholismi alkoi näkyä ulospäin, juopporemmejä pesiytyi meille, ruokaa ei ollut, kaikki oli paskaa, mutta sitten tuossa vaiheessa - kukaan ulkopuolinen ei puuttunut, välittänyt meistä lapsista, vaikka kuljimme rääsyissä, koulumenestys laski jne.

Erittäin hieno ja vastuullinen teko ystävältäsi. Mistä hän voi tietää oliko päätöksesi ryypätä lasten ollessa vastuullasi vain kertaluontoinen teko? Jos kaikki on hyvin, ei ilmoituksesta koidu teille haittaa.

Milloin lasten etu ja turvallisuus kyseessä, aina parempi olla liian varovainen kuin välinpitämätön. Suurin osa ihmisistä kääntää selkänsä ja sulkee silmänsä, niin kuin enkeli-Eerikan tapauksessakin nähtiin.

Pidä korkki kiinni ja ajattele että sulla on esimerkillinen ystävä! Ota saamastasi varoituksesta vaari. Kaikiea hyvää jatkossa.

Esimerkillisen kusipäinen ystävä! Eihän kukaan soita kaveria yöksi vahtiin lapsia jos ei olisi kertaluontoinen juttu vaan iloisesti ryypiskelisi joka ilta kun lapset nukkuu ja vakuuttelee itselleen että homma on hallinnassa. Ja Eerikan tapauksessa moni soitti lasun mutta sossu uskoi isoäidin ja isän sanomisia kun olivat varmaan liian kiireisiä tälläisien vale-lasujen kanssa.

Vierailija
79/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuormitetaan sossua tekemällä turhia lasuja ja sitten viedään kiireellinen hoito joltain muulta ja samalla kuormitetaan sairaalan henkilökuntaa korvatulehduksen vuoksi? Kiva homma.

Vierailija
80/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressaavassa tilanteessa (jos lapsi pitäisi yllättäen akuutisti viedä sairaalaan) ei vanhemman pidä lähteä ajamaan. Silloin on turvallisinta ottaa taksi tai ambulanssi, ihan noin liikennenäkökulmasta. En kyllä keksi kovin montaa syytä lähteä keskellä yötä päivystykseen ilman ennakkomerkkejä.

Lisäksi en osaa ajaa autoa. Aina sitä saa jankata että monilla ei ole autoa, eikä edes korttia.

Sinä otat huomioon liikennenäkökulman. Minä otan huomioon lapsen nopean avuntarpeen.

Jos lapsi vuotaa verta ja on kiire sairaalaan. Meille ambulanssikyyti olisi tullut hitaammin kuin oma kyyti pääkaupunkiseudulla. Hälytyskeskuksesta kehoitettiin viemään itse autolla. Ja varmaan harva aikuinen, jolla kortti on haluaa olla vastuuton, kun lapsista on kyse.

Minulla alko ei tule lasten edelle. Tosin olen valinnut absolutismin ja siis tylsän elämän, näköjään monen mielestä.

Itselläni alko ei ole koskaan tuonut elämään enemmän mitään. Koen eläväni täyttä elämää, johon ei tarvita turhia päihteitä.

Kaveri toimi oikein. Onhan juopunut aikuinen jo juopuessaan menettänyt vastuullisuutensa omista lapsistaan. Jos yksityinen hoitotäti juopuisi työssään ja säikähtäisi (jos nyt oikeasti on säikähtänyt!) niin kuvitteletteko, että asiassa ei tulisi mitään sanktioita ja asia on ok, kunhan vetää mokan tapahduttua hätävaran esiin?

Kyllä joka lasillisella on sen valinna tehnyt, siksi tuo kuulostaa alkoholismilta. Nyt viinanhimo vei.

No miks ihmeessä se lapsi alkaa vuotamaan verta yöllä?? Kyllä se mediheli on nopein vempele liikkua.

Mutta minulla ei ole korttia. Joten en aja autoakaan. Kun ei täällä pkseudulla sellaista yleensä tarvita. Elettiin myös vuosia ilman aytoa.

Niinkin voi käydä illalla. Voit itse pohtia syitä. Mediheli ei lähde tuollaisissa tapauksissa. Eri asia tietysti, jos ei ole ajokorttia. Puhuinhan niistä, joilla se kortti ja auto on.

Jokainen kuitenkin tekee omat valintansa. Meillä ainut oikea valinta on, että vanhemmat ovat selviä...aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme