Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paska mieli :( Kaveri tehnyt meistä lasu-ilmoituksen, tänään soitti sossu

Vierailija
14.09.2016 |

Ilmoitus sinänsä ihan aiheesta, olin taannoin lasten kanssa yksin kotona kun mies työmatkalla. Lapset (eskari + alakouluikäinen) olivat illalla jo nukkumassa, ku rankan työviikon päätteeksi ja yksin rauhassa olon kunniaksi päätin korkata viinipullon - ottaa lasillisen tai pari. No, pitkä aika ilman alkoa ja lasilliset meni useammaksi, ja huomasin jossain vaiheessa yhtäkkiä olevani kännissä. Pelästyin (koska eihän ainoa aikuinen saa olla humalassa jos lapsia talossa), soitin naapurustossa asuvalle kaverille nolona ja pyysin, jos ei ole isompaa vaivaa, voisko tulla meille yöksi, kerroin rehellisesti syyn ja että mua hävettää.
Kaveri tuntui ymmärtäväiseltä ja tuli, lapset nukkui heräämättä aamuun asti. Aamullakin kaikki oli vielä fine, kaveri vielä tsemppasi mua kun morkkista podin, että kaikille sattuu joskus virhearvio.
Tänään sitten sain puhelun sossusta, kaveri oli tehnyt tapauksesta lastensuojeluilmoituksen. Olin puhelimessa ihan paniikissa ja aloin itkeä. Ahdistaa, kun nyt on pakko kertoa miehelle tästä ja mitä lie kuvittelee :( Sossut siis tulevat meille kotikäynnille. Ymmärrän, jos tää ois ollut jotenkin vaikka toistuvaa, ja kaveri ois siksi huolestunut, mutta että kerrasta, eikä itsellään ollut edes pokkaa sanoa tekevänsä/tehneensä ilmoituksen :( Lisäksi, soitin hänelle nimenomaan siksi, koska halusin olla viimeisen päälle vastuullinen aikuinen (vaikka lapset nukkuukin yleensä läpi yön, kuten silloinkin), nyt vaan tuntuu, että mua rangaistaan siitä :(
Oliko teistä tuo ilmoitus aiheellinen? Okei, tein väärin, mutta kuitenkin tajuttuani itse tilani, soitin selvän aikuisen paikalle. Ikinä en itse voisi tehdä kenellekään kaverilleni näin :(

Kommentit (255)

Vierailija
41/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko luetella erittäin akuutteja tilanteita, jossa yöllä ilman mitään ennakkomerkkiä lähdette ajamaan sairaalaan päivystykseen.

HUOM! Ei voi olla niin akuuttia kumminkaan, että ambulanssi pitäisi tilata.

Itse keksin vaan että lapseni tippuu yöllä parvelta. Mutta se on kyllä niin akuuttia että tilaan ambulanssin, koska todnäk menisi lapselta taju.

Tulee mieleen laryngiitti, joka ei mene itsestään ohi (voi siis mennä ohi kylmässä hengittelyllä, mutta ei välttämättä mene). Ambulanssia on turha tilata, mutta päivistykseen täytyy klähteä hengittelemään höyryjä. Meillä tuo oli kerran ja sen jälkeen olen suhtautunut hiukan eri tavalla tuohon ajokunnossa olemiseen (siis aina on oltu ajokunnossa, mutta aikaisemmin en ehkä uskonut, että yöllä voi oikeasti joutua lähtemään jonnekin).

Vierailija
42/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.

Aijaa, missä tällainen on määrätty? Itse juuri viime viikolla esimerkiksi otin lasillisen viiniä kun kaksivuotias oli nukkumassa illalla. Ja samaten itse asiassa viikonloppuna otin lasin viiniä ruuan kanssa ja 0,33l siiderin saunakaveriksi, jälleen ainoana vastuussa lapsesta.

On ihan eri asia vetää lärvit (enkä puhu nyt siis ap:sta) kuin ottaa lasi tai pari, jos tietää että on silloin ihan kunnossa. Hitto vie, autoakin saa sen yhden lasin jälkeen ajaa ihan laillisesti liikenteessä... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tätä tarinaa. Onko tylsä elämä, kun pitää tehtailla huonoja aloituksia?

Vierailija
44/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.

Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.

Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten  ymmärsin että lapsi voi  oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut  näyttää lapsille esimerkkiä.

Alkoholiongelmaa ei ole eikä  tule, koska minulle riittää  lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.

Ai ajokunnossa on oltava lapsen sairastumisen varalta? Voi kun olisi olemassa joku keino, jolla voisi liikkua paikasta toiseen ilman omaa autoa. Vaikka sellainen auto, johon mahtuisi monta ihmistä ja jota yksi henkilö ajaisi. Tai jos vaikka voisin maksaa jollekulle, että hän ajaisi minut haluamaani paikkaan. Mutta ei! Joutuisin vain katsomaan miten lapseni kuolee, koska minulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
45/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.

Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten  ymmärsin että lapsi voi  oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut  näyttää lapsille esimerkkiä.

Alkoholiongelmaa ei ole eikä  tule, koska minulle riittää  lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.

Stressaavassa tilanteessa (jos lapsi pitäisi yllättäen akuutisti viedä sairaalaan) ei vanhemman pidä lähteä ajamaan. Silloin on turvallisinta ottaa taksi tai ambulanssi, ihan noin liikennenäkökulmasta. En kyllä keksi kovin montaa syytä lähteä keskellä yötä päivystykseen ilman ennakkomerkkejä.

Lisäksi en osaa ajaa autoa. Aina sitä saa jankata että monilla ei ole autoa, eikä edes korttia.

Sinä otat huomioon liikennenäkökulman. Minä otan huomioon lapsen nopean avuntarpeen.

Jos lapsi vuotaa verta ja on kiire sairaalaan. Meille ambulanssikyyti olisi tullut hitaammin kuin oma kyyti pääkaupunkiseudulla. Hälytyskeskuksesta kehoitettiin viemään itse autolla. Ja varmaan harva aikuinen, jolla kortti on haluaa olla vastuuton, kun lapsista on kyse.

Minulla alko ei tule lasten edelle. Tosin olen valinnut absolutismin ja siis tylsän elämän, näköjään monen mielestä.

Itselläni alko ei ole koskaan tuonut elämään enemmän mitään. Koen eläväni täyttä elämää, johon ei tarvita turhia päihteitä.

Kaveri toimi oikein. Onhan juopunut aikuinen jo juopuessaan menettänyt vastuullisuutensa omista lapsistaan. Jos yksityinen hoitotäti juopuisi työssään ja säikähtäisi (jos nyt oikeasti on säikähtänyt!) niin kuvitteletteko, että asiassa ei tulisi mitään sanktioita ja asia on ok, kunhan vetää mokan tapahduttua hätävaran esiin?

Kyllä joka lasillisella on sen valinna tehnyt, siksi tuo kuulostaa alkoholismilta. Nyt viinanhimo vei.

No miks ihmeessä se lapsi alkaa vuotamaan verta yöllä?? Kyllä se mediheli on nopein vempele liikkua.

Mutta minulla ei ole korttia. Joten en aja autoakaan. Kun ei täällä pkseudulla sellaista yleensä tarvita. Elettiin myös vuosia ilman aytoa.

Vierailija
46/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla aina ajokunnossa? Ei meillä ole edes autoa. Pyörällä tuskin tarvisi lähteä lasta sairaalaan akuutisti viemään. Enkä kyllä olisi järkytykseltäni edes ajokunnossa jos joku niin paha hätä iskisi että ihan yhtäkkiä pitäisi sairaalaan lähteä. Taksilla tai ambulanssilla pääsee. En usko että autolla kerkeäisi nopeammin, voihan sitä varoiksi jonkun naapurin herättää ja pyytää häntä kuskiksi.

Vierailija
47/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä olisi enää missään tekemisissä tuollaisen kotka ämmän kanssa joka tekee ilmoituksen ja eihän siitä voi seurata mitään , koska se harpou kerran tuli lapsia vahtimaan . Juuri tuon takia olen vähentänyt kaverisuhteita ja tapaan vain vähän kavereita ja sellaisia kehen voi luottaa . Eräs esim teki ilmoituksen kun erosin ja kävi sitten sen ex mieheni kanssa sängyssä. Ja toinen kaverini joka myös exä teki luultavasti saman tempun ainakin jollekin tutulle jauhanut paskaa musta ja sopa ilmotus tuli. Ja hän myös oli sänkyyn mennyt exäni kanssa. Pienet paikkakunnat on perseestä kun monet sisäsiittoisia lehmiä.

Vierailija
48/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko luetella erittäin akuutteja tilanteita, jossa yöllä ilman mitään ennakkomerkkiä lähdette ajamaan sairaalaan päivystykseen.

Itse keksin vaan että lapseni tippuu yöllä parvelta. Mutta se on kyllä niin akuuttia että tilaan ambulanssin, koska todnäk menisi lapselta taju.

Tulee mieleen laryngiitti, joka ei mene itsestään ohi (voi siis mennä ohi kylmässä hengittelyllä, mutta ei välttämättä mene). Ambulanssia on turha tilata, mutta päivistykseen täytyy klähteä hengittelemään höyryjä. Meillä tuo oli kerran ja sen jälkeen olen suhtautunut hiukan eri tavalla tuohon ajokunnossa olemiseen (siis aina on oltu ajokunnossa, mutta aikaisemmin en ehkä uskonut, että yöllä voi oikeasti joutua lähtemään jonnekin).

Minä sairastin lukuisia laryngiitteja lapsena ja aina olin kuumassa, höyryisessä kylpyhuoneessa hengittelemässä. Lisäksi meillä on kyllä astmapiippu. Ei tarvetta päivystykseen. (Siellähän ei enää päivystyksessä saa edes spiralla ventolinea, vaan babyhalerilla)

Vierailija
49/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ambulanssikaan auttamatta tule vaan jonkun pitää se soittaakin. Sammut vanhempi ei siihen pysty. Tulipalon vaarakin on olemassa. Vanhempi voi tukehtua omaan oksennukseensa. Lapsi lähteä hätääntyneen, unissaan ulos ovesta kun vanhenpi ei herää.

Vierailija
50/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastin lukuisia laryngiitteja lapsena ja aina olin kuumassa, höyryisessä kylpyhuoneessa hengittelemässä. Lisäksi meillä on kyllä astmapiippu. Ei tarvetta päivystykseen. (Siellähän ei enää päivystyksessä saa edes spiralla ventolinea, vaan babyhalerilla)

Tietty jos vanhempi kokee tarvitsevansa useinkin lääkäriä lastentauteihin niin ok, mutta laryngiitista selviää ihan kotikonstein.

Korkeakuumeisen, lääkkeisiin reagoimattoman ja sekavan, hengitysvaikeisen tai sokkisen lapsen haluaisin jo ambulanssiin.

Harvaan sairauteen tarvitsee oikeasti lääkäriä. Astman puhkeamiseen esim kyllä, jos astmalääkkeitä ei vielä ole.

Vierailija
51/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi murtaa yöllä luunsa tai alkaa vuotaa verta, tilaan joka tapauksessa taksin, jotta voin lohduttaa lasta tai estää verenvuotoa matkan aikana... Ei ole toistaiseksi kertaakaan tullut tällaista tilannetta - lapset jo yläkoulussa.

Vierailija
52/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ambulanssikaan auttamatta tule vaan jonkun pitää se soittaakin. Sammut vanhempi ei siihen pysty. Tulipalon vaarakin on olemassa. Vanhempi voi tukehtua omaan oksennukseensa. Lapsi lähteä hätääntyneen, unissaan ulos ovesta kun vanhenpi ei herää.

No mutta kuka tässä nyt kaatokännissä taju kankaalla oli? Jos ap on avannut pullon, on siinä max 7 annosta. Harva siitä sammuu, tukehtuu yrjöönsä ja kuolee.

Vierailija
53/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen juopon äidin lapsi. Äiti osasi aina esittää tosi uskottavasti että kyse oli yksittäisistä virhearvioista, milloin hänet yllätettiin kännissä kun oli vastuussa musta ja siskostani. Ja kun mä ja siskoni yritettiin kertoa ulkopuolisille minkälaista helvettiä kotona kulissien takana oli, ei kukaan uskonut. Myöhemmin äidin alkoholismi alkoi näkyä ulospäin, juopporemmejä pesiytyi meille, ruokaa ei ollut, kaikki oli paskaa, mutta sitten tuossa vaiheessa - kukaan ulkopuolinen ei puuttunut, välittänyt meistä lapsista, vaikka kuljimme rääsyissä, koulumenestys laski jne.

Erittäin hieno ja vastuullinen teko ystävältäsi. Mistä hän voi tietää oliko päätöksesi ryypätä lasten ollessa vastuullasi vain kertaluontoinen teko? Jos kaikki on hyvin, ei ilmoituksesta koidu teille haittaa.

Milloin lasten etu ja turvallisuus kyseessä, aina parempi olla liian varovainen kuin välinpitämätön. Suurin osa ihmisistä kääntää selkänsä ja sulkee silmänsä, niin kuin enkeli-Eerikan tapauksessakin nähtiin.

Pidä korkki kiinni ja ajattele että sulla on esimerkillinen ystävä! Ota saamastasi varoituksesta vaari. Kaikiea hyvää jatkossa.

Vierailija
54/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sairasti puolitoistavuotias ensimmäisen kerran ja silloin mentiin päivystykseen keskellä yötä. Ihan siellä sanoivat, että jos kohtaus ei mene kylmässä ohi (parempi kuin kuuma suihku), niin sitten päivystykseen. Ei ole onneksi uusinut, joten ei ole tarvinnut toistamiseen mennä.

Vierailija
55/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rehellinen?

Vierailija
56/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olen juopon äidin lapsi. Äiti osasi aina esittää tosi uskottavasti että kyse oli yksittäisistä virhearvioista, milloin hänet yllätettiin kännissä kun oli vastuussa musta ja siskostani. Ja kun mä ja siskoni yritettiin kertoa ulkopuolisille minkälaista helvettiä kotona kulissien takana oli, ei kukaan uskonut. Myöhemmin äidin alkoholismi alkoi näkyä ulospäin, juopporemmejä pesiytyi meille, ruokaa ei ollut, kaikki oli paskaa, mutta sitten tuossa vaiheessa - kukaan ulkopuolinen ei puuttunut, välittänyt meistä lapsista, vaikka kuljimme rääsyissä, koulumenestys laski jne.

Erittäin hieno ja vastuullinen teko ystävältäsi. Mistä hän voi tietää oliko päätöksesi ryypätä lasten ollessa vastuullasi vain kertaluontoinen teko? Jos kaikki on hyvin, ei ilmoituksesta koidu teille haittaa.

Milloin lasten etu ja turvallisuus kyseessä, aina parempi olla liian varovainen kuin välinpitämätön. Suurin osa ihmisistä kääntää selkänsä ja sulkee silmänsä, niin kuin enkeli-Eerikan tapauksessakin nähtiin.

Pidä korkki kiinni ja ajattele että sulla on esimerkillinen ystävä! Ota saamastasi varoituksesta vaari. Kaikiea hyvää jatkossa.

Koulukirjaesimerkki siitä, miten juopon lapsi näkee juoppoja kaikkialla.

Vierailija
57/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi voi myös saada jonkin sairaskohtauksen ja kuolla. Tulipalo voi syttyä, mutta niihin kuolee myös ihmisiä, jotka eivät ole sammuneet, mutta jotka eivät jostain muusta syystä päässeet ulos ajoissa.

Vanhemman ei tulisi juoda itseään sammuksiin, mutta aloittaja ei ole mikään rappioalkoholisti ja hän tajusi pyytää kaveria apuun. Se on vastuullisen vanhemman merkki.

Vierailija
58/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sairasti puolitoistavuotias ensimmäisen kerran ja silloin mentiin päivystykseen keskellä yötä. Ihan siellä sanoivat, että jos kohtaus ei mene kylmässä ohi (parempi kuin kuuma suihku), niin sitten päivystykseen. Ei ole onneksi uusinut, joten ei ole tarvinnut toistamiseen mennä.

Kysehän ei ole kuitenkaan mistään niin akuutista, etteikö taksi olisi ihan yhtä hyvä. Esim meille kortittomille ja autottomille vanhemmille.

Vierailija
59/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Alkon käyttö lähes nolla mutta heti kun kuopus täyttää 18 vuotta niin korkataan sidukat tossa terassilla ja mitään häpeilemättä.

Tehdään se naapureiden kiusaksi, kun ne kihisee, kun eivät voi tehdä lasua.

Sen verran ilkeitä täällä on osa ämmistä ja en siedä ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
60/255 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä lehmä. Älä ole enää missään tekemisissä. Ja mitä täällä jauhetaan ajokunnosta. Kaikilla ei ole edes autoa. Taksit kulkee ja jos niin kauhea hätä on että keskellä yötä pitää lähteä niin ambulanssi. Eikä sitäpaitsi ole turvallista lähteä hätäisenä edes ajamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi