Tulipa paska mieli :( Kaveri tehnyt meistä lasu-ilmoituksen, tänään soitti sossu
Ilmoitus sinänsä ihan aiheesta, olin taannoin lasten kanssa yksin kotona kun mies työmatkalla. Lapset (eskari + alakouluikäinen) olivat illalla jo nukkumassa, ku rankan työviikon päätteeksi ja yksin rauhassa olon kunniaksi päätin korkata viinipullon - ottaa lasillisen tai pari. No, pitkä aika ilman alkoa ja lasilliset meni useammaksi, ja huomasin jossain vaiheessa yhtäkkiä olevani kännissä. Pelästyin (koska eihän ainoa aikuinen saa olla humalassa jos lapsia talossa), soitin naapurustossa asuvalle kaverille nolona ja pyysin, jos ei ole isompaa vaivaa, voisko tulla meille yöksi, kerroin rehellisesti syyn ja että mua hävettää.
Kaveri tuntui ymmärtäväiseltä ja tuli, lapset nukkui heräämättä aamuun asti. Aamullakin kaikki oli vielä fine, kaveri vielä tsemppasi mua kun morkkista podin, että kaikille sattuu joskus virhearvio.
Tänään sitten sain puhelun sossusta, kaveri oli tehnyt tapauksesta lastensuojeluilmoituksen. Olin puhelimessa ihan paniikissa ja aloin itkeä. Ahdistaa, kun nyt on pakko kertoa miehelle tästä ja mitä lie kuvittelee :( Sossut siis tulevat meille kotikäynnille. Ymmärrän, jos tää ois ollut jotenkin vaikka toistuvaa, ja kaveri ois siksi huolestunut, mutta että kerrasta, eikä itsellään ollut edes pokkaa sanoa tekevänsä/tehneensä ilmoituksen :( Lisäksi, soitin hänelle nimenomaan siksi, koska halusin olla viimeisen päälle vastuullinen aikuinen (vaikka lapset nukkuukin yleensä läpi yön, kuten silloinkin), nyt vaan tuntuu, että mua rangaistaan siitä :(
Oliko teistä tuo ilmoitus aiheellinen? Okei, tein väärin, mutta kuitenkin tajuttuani itse tilani, soitin selvän aikuisen paikalle. Ikinä en itse voisi tehdä kenellekään kaverilleni näin :(
Kommentit (255)
Mäyriksen jälkeen alkaa jo jaksamaan lasten paimentamista .
Lähetä kaverillesi tekstari: "Käärme."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.
Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.
Olet väärässä. Aina pitää olla ajokunnossa siltä varalta jos lapsi sairastuu. Minulla vastuuntunto meni aina muun edelle joten ymmärsin että lapsi voi oudoksua viinilta tuoksahtavaa äitiä joten en halunnut näyttää lapsille esimerkkiä.
Alkoholiongelmaa ei ole eikä tule, koska minulle riittää lasillinen silloin tällöin, suurempi määrä ei maistu. Kännissä en ole ollut sitten ensimmäisten alkoholinkäyttökokeilujeni joskus parikymppisenä.
Ajokunnossa? Entä jos ei ole autoa tai ajokorttia? Ei kai edes saunakaljan jälkeen saa lähteä ajamaan ja sellaisen varmaan aika moni suomalainen nappaa saunan päälle. Tai lasin viiniä ruualla.
Ei lapsia muutenkaan joka nuhan takia kuskata keskellä yötä sairaalaan.
Lienee varmaan ex-kaveri tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsia kotona, EI juoda alkoholia.Ihan oikeasti ei juoda sitä alkoholia. Sitten voi taas naukkailla kun on kasvattanut lapset niin isoiksi että on tehnyt itsensä tarpeettomiksi.
Höpö höpö. Tuo pätee vain niihin ihmisiin, jotka eivät osaa lopettaa sitä juomista, vaan heille alkoholi tarkoittaa aina känniä.
Höpö höpö itsellesi.
Jos ei hallitse alkoholin käyttöä niin se pätee juurikin, oli syy hallitsemattomuuteen mikä tahansa.
Eikä hallinta mitään pelasta, jos lääkäriin päivystykseen pitäisi lähteä. Et ole ajokuntoinen etkä muutenkaan humalassa ajattele järkevästi. Entä osaisitko toimia elvytystilanteessa - moni selväkään ei osaa jne. jne.
Silloin kuin on lapset ei juoda. Jos ei pysty olemaan juomatta, on jo ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö itsellesi.
Jos ei hallitse alkoholin käyttöä niin se pätee juurikin, oli syy hallitsemattomuuteen mikä tahansa.
Eikä hallinta mitään pelasta, jos lääkäriin päivystykseen pitäisi lähteä. Et ole ajokuntoinen etkä muutenkaan humalassa ajattele järkevästi. Entä osaisitko toimia elvytystilanteessa - moni selväkään ei osaa jne. jne.
Tämä. Juuri näin.
Alkoholi on ongelma, jos et kykene olemaan sitä jotakin ilman. Vaikuttaa tilanne kuinka viattomalta tahansa.
Riippuvuus = ei pysty olemaan jotakin ilman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö itsellesi.
Minä juon joskus noin kolme olutta ennen nukkumaanmenoa. Onko minulla ongelma?
Onkohan provoilijan näppäimistöltä tää kirjoitus lähtöisin...
Vierailija kirjoitti:
Ai neljä vuotta tapauksen jälkeen.
Ainoastaan Suomessa ihmiset ovat noin kieroja ja ahdasmielisiä nillittäjiä. Yksi syy lisää asua ulkomailla.
pointti on että lapsi näkee koko kittaamisen ja kun vielä överiksi menee.. ns- "normaalia" ruokajuomaa ei ehkä vielä sisästä muttakun korkki on auki..
mitäs jos tämä kaveri ei olisi ollut käytettävissä?
onhan nitä tapauksia kun mamilla vaikka vodkaa ja puhuu lasten aikana "me vähän rypätään täällä" ja aamuyöstä pentu kovaäänisesti että "mami lähti röökille"..
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Parasta on vaan laittaa numero estoon ja katkaista täysin välit.
Kännikalalta kakarat huostaan ja heti!
Nyt joudut vaan kestämään tämän häpeän tunteen. Se on vähintä mitä voit lapsillesi tehdä.
Jos tilanne oli oikeasti tuollainen, niin tottakai se oli aiheeton...
...mutta mistä naapuri tietää, oletko joku suuralkoholisti, joka juo vähän liian usein? Eikö ole parempi, että sosiaalityöntekijät tarkastavat tilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö itsellesi.
Ei kannata täällä palstalla järkeä puhua.. Aika moni on täällä alkoholisti tai alkoholistiperheestä. Heillä on vääristynyt käsitys siitä milloin alkoholia on järkevä ottaa tai olla ottamatta.
Neljä vuotta vanha provo. Kirjoitettu vuonna 2016.
Suomalaiset ja juominen, ja taito selittää asiat itselleen parhain päin.
Miksi ap pelkäät miehen reaktiota? Mikset jo itse kertonut hänelle?
Kyllä minustakin, vaikka en ole juoppojen lapsi, on todella varoittava merkki juoda itsensä humalaan muka vahingossa ainoana vanhempana talossa!
Miten täällä riittää puolustelijoita?! Kamalan edesvastuutonta