Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monen mielestä työssäkäyvän hyvätuloisen olisi hyvä joutua työttömäksi

Vierailija
14.09.2016 |

Ja tulla toimeen sillä 500e summalla kuukaudessa että oppisivat tajuamaan ettei työttömyys ole herkkua?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä! Saisivat pudota kunnolla persuuksilleen.

Ja tämä parantaa elämän laatuasi miten?

Henkisesti. Tietää että joku työttömiä alaspäin katsova saa nyt itse maistaa paskaa.

Mitä paskaa? Toista vuotta työttömänä, eikä työttömyys mitään paskaa ole. Pärjään hyvin taloudellisesti, lapset , ystävät, harrastukset tuovat tasapainoa elämääni.

Vierailija
62/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikkien hyvätuloisten, mutta sellaisten kyllä, jotka valittavat, miten isoja tuet ovat ja miten laiskoja työnhakijat ovat.

Tuet nyt on mitään sanomattomia ja juuri ketään hyödyttömättömiä, mutta kai sinäkin sen myönnät, että on näitä laikoja jotka ovat muovanneet sen yleiskäsityksen työttömistä? Eikä heidän lusmuilu yhtään sinua häiritse?

Pointti onkin katsos siinä, onko se yleiskäsityksen tekeminen niiden muutaman lusmun takia perusteltua. Jos ihan oikeasti ei tätä tajua, vaan ajattelee kaikkien työttömien olevan samanlaisia, kuin se siskon kumminkaiman veljenpoika tai se yksi ainoa flegmaattinen hyypiö, joka kävi kerran työhaastattelussa, niin ihan hyvää kyllä tekisi hyvätuloisen koettaa, onko se lusmuilu niin kannattavaa ja mielekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biting the hand that feeds you, are we?

Opettele nyt ensin edes lontoon alkeet ja kirjoita sitä ennen vain suomeksi.

Kerrotko vielä mikä virhe tuossa on? Lause on täysin oikein.

Vierailija
64/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti. Tietää että joku työttömiä alaspäin katsova saa nyt itse maistaa paskaa.

Se paska taitaa kuitenkin edelleen olla siellä korviesi välissä.

Vierailija
65/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tuo 500€ sitten rahoitettaisiin, jos hyvä tuloiset ei niitä verotuloja toisi? Tuntuvat verokorotukset, lisää leikkauksia, valtionvelkaa?

Porvareilta.

Heitä on kuitenkin aika vähän. Suurin osa verotuloista kuitenkin kilahtaa ihan keskituloisten pussista, joita esim. ap taitaa pitää kyseisinä hyvätuloisina?

Siinä tapauksessa niiden rahavarat, osakkeet ja maallinen omaisuus voidaan takavarikoida ja myydä vaikka kokonaan, että valtion kulut saadaan katettua.

Kuka ne ostaisi?

Laskee hintaa niin paljon, että ne kelpaa jollekin. Esim. Kiinassa on paljon porukkaa jolla on ylimääräistä rahaa.

Kiinalaiset onkin seuraava pakolaisryhmä, joka lähtee levittymään eurooppaan Intialaisten lisäksi muutenkin.  Eikö tämä alemyyyntiä vähennä valtiontuloja?

Ihan sama. Pääasia on se, että porvarit ja kommarit menee vararikkoon.

Vau. On se kumma ettei näin nasevalla ja säkenöivällä henkilöllä ole töitä.

En edes hae töitä koska en halua töihin, joten ihan sama.

Mutta porvarien verorahat kumminkin kelpaa

Vierailija
66/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tuo 500€ sitten rahoitettaisiin, jos hyvä tuloiset ei niitä verotuloja toisi? Tuntuvat verokorotukset, lisää leikkauksia, valtionvelkaa?

Porvareilta.

Heitä on kuitenkin aika vähän. Suurin osa verotuloista kuitenkin kilahtaa ihan keskituloisten pussista, joita esim. ap taitaa pitää kyseisinä hyvätuloisina?

Siinä tapauksessa niiden rahavarat, osakkeet ja maallinen omaisuus voidaan takavarikoida ja myydä vaikka kokonaan, että valtion kulut saadaan katettua.

Kuka ne ostaisi?

Laskee hintaa niin paljon, että ne kelpaa jollekin. Esim. Kiinassa on paljon porukkaa jolla on ylimääräistä rahaa.

Kiinalaiset onkin seuraava pakolaisryhmä, joka lähtee levittymään eurooppaan Intialaisten lisäksi muutenkin.  Eikö tämä alemyyyntiä vähennä valtiontuloja?

Ihan sama. Pääasia on se, että porvarit ja kommarit menee vararikkoon.

Vau. On se kumma ettei näin nasevalla ja säkenöivällä henkilöllä ole töitä.

En edes hae töitä koska en halua töihin, joten ihan sama.

Mutta porvarien verorahat kumminkin kelpaa

Porvarit yrittävät pakottaa ihmiset orjikseen suurpääoman palvelukseen. Saavat kyllä maksaakin omasta pussistaan niiden elämisen ja huvit, jotka eivät porvarin orjiksi suostu.

Vierailija
67/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on paljon, jotka emme puolison tulojen vuoksi saa muuta kuin sen peruspäivärahan/työmarkkinatuen eli reilut 500 e/kk. Vähän aikaa sitten yksi tuttava taas narisi, että eihän minun kannata töihin mennäkään, kun voin vaan kivasti nostella tukia kotona. Meni hiljaiseksi, kun kerroin, ettei meidän talouteen tipu peruspäivärahan lisäksi muita tukia. Joo, tästä on ne paljon huudellut kannustinloukut kaukana... Otinpa vastaan mitä työtä tahansa, niin meidän talouden tulot nousevat. 

Vierailija
68/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä paskaa? Toista vuotta työttömänä, eikä työttömyys mitään paskaa ole. Pärjään hyvin taloudellisesti, lapset , ystävät, harrastukset tuovat tasapainoa elämääni.

Taloudellisesti voi pärjätä mutta muuten tippuu yhteiskunnasta ulos. Sosiaaliset kontaktit vähenee, sinun arvo laskee pohjamutiin jne. Jopa kaveripiiri voi hylätä. Hyvä että sinulla on perhe joka pitää sinut kiinni yhteiskunnassa, itse olen erakoitunut, ei lapsia, ei yhteyttä perheeseen, kaverit kaikonneet..

Ei kehtaa edes mihinkään osallistua, kun siellä tapaa ihmisiä ja tutustutaan ja lopulta joutuu kertomaan olevansa työtön. Se on nöyryyttävää ja olet heti pohjasakkaa.

Vierailija
69/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa olla vaikka joka 5. vuosi työttömyyskorvauksella valtion määräämänä. Ei vaikuttaisi uraan jos olisi kaikille pakko ja saisi lomailla valtion laskuun. Puolison kanssa saataisiin työmarkkina-, opinto- ja asumistukea noin 1400 euroa kuussa jolla pärjättäisiin mainiosti, tämä siis vaikka en jostain syystä saisikaan ansiosidonnaista. Kannatan!

Vierailija
70/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisesti voi pärjätä mutta muuten tippuu yhteiskunnasta ulos. Sosiaaliset kontaktit vähenee, sinun arvo laskee pohjamutiin jne. Jopa kaveripiiri voi hylätä. Hyvä että sinulla on perhe joka pitää sinut kiinni yhteiskunnassa, itse olen erakoitunut, ei lapsia, ei yhteyttä perheeseen, kaverit kaikonneet..

Ei kehtaa edes mihinkään osallistua, kun siellä tapaa ihmisiä ja tutustutaan ja lopulta joutuu kertomaan olevansa työtön. Se on nöyryyttävää ja olet heti pohjasakkaa.

Ja tämä on sinusta hyvätuloisten vika, että sinä häpeät työttömyyttäsi?

Vierailija
71/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun hakea henkistä tukea tuohon  itsetunto ongelmaasi? Ei  työttömyys ole ihan oikeasti ole noin niin hirveä häpeä näitä aikoina ja muutenkin (tuossa iässä) pitäisi jo osata laittaa rumat sanat ja asenteet sanojan puutteellisuuden piikkiin.

Vierailija
72/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ne hyvätuloiset minut ovat alentaneet, eivät suinkaan toiset työttömät.

Vierailija
73/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kenenkään. Kukas teidät sosiaalitapaukset sitten elättäisi???

Suoraan sanottuna matka siihen 500€:n työttömyysrahaan on varsin pitkä... Onko tehnyt elämässään valintoja, jotka eivät johda normaaliin tulotasoon? Jäänyt opinnot suorittamatta, tyytynyt elämäm kouluun, kuten näillä on itsellään tapana sanoa. Tai vaihtoehtoisesti opiskellut alaa, millä ei ole hyviä työllistymismahdollisuuksia. Fiksu, korkeasti koulutettu ihminen löytää kyllä työtä ja uskaltaa lähteä vaikka ulkomaille, jos kotiseudulla ei juuri satu olemaan.

Vierailija
74/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sinä itsesi alennat ja typistät itsesi johonkin viattoman uhrin asemaan ihan kuin olisit jossain rajoittavassa vankilssa, jota yhteiskunnan epätasa-arvo ja sorto aitaa.

Vierailija
75/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit itsellesi rehellinen ja kävisit keskustelua sen peilissä näkyvän henkilön kanssa kuka ketäkin alentaa. Koittaisit edes kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
76/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tahtoisin tietää. Minusta se on täysin oikein.

Vierailija
77/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tahtoisin tietää. Minusta se on täysin oikein.

Taisi pilkka osua omaan nilkkaan. Lause on oikein.

Vierailija
78/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemista hyvätuloisista iso osa on joutunut tulemaan pienemmälläkin summalla toimeen opiskeluaikana

Opiskeluaikaan vertaaminen on kaikkein typerin argumentti. Opiskelijat opiskelevat parempaa tulevaisuuta varten, mikä useille sitten toteutuukin. Työttömälle tulevaisuus herättää lähinnä ahdistusta, varsinkin nykyään.

En todellakaan toivo työttömyyttä kenellekään, mutta kyllä avaisi silmiä aika paljon ja aivan varmasti muuttaisi asenteita.

t. hyvätuloinen työssäkäyvä, joka oli työttömänä aikoinaan, mutta pääsi takaisin töihin silloin, kun ajat olivat vielä paremmat. Tosin töiden jatkumisesta en minäkään voi olla varma.