Kuinka monen mielestä työssäkäyvän hyvätuloisen olisi hyvä joutua työttömäksi
Ja tulla toimeen sillä 500e summalla kuukaudessa että oppisivat tajuamaan ettei työttömyys ole herkkua?
Kommentit (78)
Paskaperse aloitus. Kyllä minä sain rahat riittämään työttömänä, onko sulla rahankäytön suhteen jotakin ongelmia HÄ?
Hyvätuloisten verorahoistahan se 500 otetasn. Jos hyvätuloiset irtisanotaan, maksumiehiä ei ole.
Eiköhän suurin osa hyvätuloisista ole opiskellut ja yrittänyt saada opintotuen riittämään, sekä tehnyt hanttihommia ja pätkätöitä noustakseen lopulta nykyiseen asemaan.
Voi jeesus mikä kultalusikka. Koko eläminen maksetaan täysimääräisenä, ja vielä vinkuu ja valittaa..
Suomen työttömyys poistuisi, jos työpaikoilta irtisanottaisiin ne, jotka hokevat, että kyllä tekevälle aina työtä löytyy ja en ole ollut päivääkään työttömänä. Kaikki piilotyöpaikat täyttyisivät noin, joten julkisesti avoimiin olisi vähemmän hakijoita.
Varsinkin korkeasti koulutetulla pitäisi olla ainakin yksi lakisääteinen viiden vuoden putki työttömänä, jolloin ei saa muualta kuin sossusta rahaa.
ne hyvätuloiset työttömät nostelee monen tonnin ansiosidonnaisia.
No mun tuntemia hyvätuloisia on kyllä joutunut työttömiksi. Mutta eivät he ole joutuneet millään 500 €/kk kituuttamaan. Moni saa ansiosidonnaisena paljon enemmän ja toisekseen he ovat varautuneet mm. työttömyyteen säästämällä, sijoittamalla tms. Eivät yleensäkään ole mitää kerskakuluttajia vaan järkeviä rahankäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin korkeasti koulutetulla pitäisi olla ainakin yksi lakisääteinen viiden vuoden putki työttömänä, jolloin ei saa muualta kuin sossusta rahaa.
Kutsutaan myös korkeakouluopinnoiksi. Kestävät 5-7 vuotta ja korvaus alittaa reilusti työttömyystuen.
Minä olen ollut toista vuotta tulottoman lomalla. Hyvä tuloisena olen sijoittamalla ja säästämällä saanut kerrytettyä lisäturvaa, jonka turvin olen voinut tässä matkustella, jne..
Kyllä näiden työtä tekevälle riittää, ilmaiseksi työharjoitteluun kannajien todella toivon jäävän työttämäksi jotta tajuavat mitä ehdottavat.
Biting the hand that feeds you, are we?
Kuinka monen mielestä työttömän pitäisi ottaa vastaan paskaduunia ennen kuin löytää taas oman alan töitä eikä elää yhteiskunnan elättinä ja sossupummina?
Kyllä ne ihan tavalliset hoitajat myyvät ja siivojatkin valittaa että on se helppoo olla kotona 500e tuloilla. Niin tulisivat sitten niille tuloille kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä? Minulla on tälläinen ajanjakso ollutkin. Se alkoi heti peruskoulun jälkeen ja päättyi maisterivaiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestävät 5-7 vuotta ja korvaus alittaa reilusti työttömyystuen.
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Ja mistä tuo 500€ sitten rahoitettaisiin, jos hyvä tuloiset ei niitä verotuloja toisi? Tuntuvat verokorotukset, lisää leikkauksia, valtionvelkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tuo 500€ sitten rahoitettaisiin, jos hyvä tuloiset ei niitä verotuloja toisi? Tuntuvat verokorotukset, lisää leikkauksia, valtionvelkaa?
Porvareilta.
Eivät minusta ne tavalliset työssäkäyvät hyvätuloiset ole ongelma, vaan Björn Wahlroosin kaltaiset tyypit. Heille soisin kyllä pienen kokeilun pienipalkkaisen tai tukien varassa elävän kengissä. Epäilen tosin että näiltä pahimman luokan riistokapitalisteilta ei löydy empatiakykyä lainkaan, eli sikäli voisi mennä kokeilu hukkaan.
Lasken itselleni vuoden työttömyysjakson kuukausi tulot. Ansiosidonnainen n. 2600€, lisäturva työttömyyden varalle n. 800€, säästöt ja sijoitukset karkea arvio n. 1300€ yht. 4700€/kk.
Asumiskuluni kun on noin 185€/kk ja pikkusälät päälle niin eipä työttömyys paljon heilauta.
Mun tuntemista hyvätuloisista iso osa on joutunut tulemaan pienemmälläkin summalla toimeen opiskeluaikana