Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monen mielestä työssäkäyvän hyvätuloisen olisi hyvä joutua työttömäksi

Vierailija
14.09.2016 |

Ja tulla toimeen sillä 500e summalla kuukaudessa että oppisivat tajuamaan ettei työttömyys ole herkkua?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tuo 500€ sitten rahoitettaisiin, jos hyvä tuloiset ei niitä verotuloja toisi? Tuntuvat verokorotukset, lisää leikkauksia, valtionvelkaa?

Porvareilta.

Heitä on kuitenkin aika vähän. Suurin osa verotuloista kuitenkin kilahtaa ihan keskituloisten pussista, joita esim. ap taitaa pitää kyseisinä hyvätuloisina?

Siinä tapauksessa niiden rahavarat, osakkeet ja maallinen omaisuus voidaan takavarikoida ja myydä vaikka kokonaan, että valtion kulut saadaan katettua.

Kuka ne ostaisi?

Laskee hintaa niin paljon, että ne kelpaa jollekin. Esim. Kiinassa on paljon porukkaa jolla on ylimääräistä rahaa.

Kiinalaiset onkin seuraava pakolaisryhmä, joka lähtee levittymään eurooppaan Intialaisten lisäksi muutenkin.  Eikö tämä alemyyyntiä vähennä valtiontuloja?

Ihan sama. Pääasia on se, että porvarit ja kommarit menee vararikkoon.

Vau. On se kumma ettei näin nasevalla ja säkenöivällä henkilöllä ole töitä.

Vierailija
42/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä! Saisivat pudota kunnolla persuuksilleen.

Ja tämä parantaa elämän laatuasi miten?

Veikkaan, että tämän henkilön mielestä "porvarien ja kommarien" (??seriously) rahat, myös työllä ansaitut, tulisi jakaa muille eli mm tälle henkilölle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikkien hyvätuloisten, mutta sellaisten kyllä, jotka valittavat, miten isoja tuet ovat ja miten laiskoja työnhakijat ovat.

Vierailija
44/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas kiteytyy upeasti se köyhän logiikka ja on samalla oiva esimerkki siitä miksi se köyhä alunperin on köyhäksi päätynyt. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
45/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tuo 500€ sitten rahoitettaisiin, jos hyvä tuloiset ei niitä verotuloja toisi? Tuntuvat verokorotukset, lisää leikkauksia, valtionvelkaa?

Porvareilta.

Heitä on kuitenkin aika vähän. Suurin osa verotuloista kuitenkin kilahtaa ihan keskituloisten pussista, joita esim. ap taitaa pitää kyseisinä hyvätuloisina?

Siinä tapauksessa niiden rahavarat, osakkeet ja maallinen omaisuus voidaan takavarikoida ja myydä vaikka kokonaan, että valtion kulut saadaan katettua.

Kuka ne ostaisi?

Laskee hintaa niin paljon, että ne kelpaa jollekin. Esim. Kiinassa on paljon porukkaa jolla on ylimääräistä rahaa.

Kiinalaiset onkin seuraava pakolaisryhmä, joka lähtee levittymään eurooppaan Intialaisten lisäksi muutenkin.  Eikö tämä alemyyyntiä vähennä valtiontuloja?

Ihan sama. Pääasia on se, että porvarit ja kommarit menee vararikkoon.

Vau. On se kumma ettei näin nasevalla ja säkenöivällä henkilöllä ole töitä.

En edes hae töitä koska en halua töihin, joten ihan sama.

Vierailija
46/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tämän henkilön mielestä "porvarien ja kommarien" (??seriously) rahat, myös työllä ansaitut, tulisi jakaa muille eli mm tälle henkilölle

Unicefille kaikki.

Vierailija
47/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se outoa miten poljetaan köyhää ja ollaan oltu niin säästäväistä yms. Paskat sanon minä. Jokainen joka kerrankin aikaset suunsa työttömyyden ihanuudesta kilometritehtaalle. Kukaan teistä ei ole korvaamaton.

Vierailija
48/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen mielestä työttömän pitäisi ottaa vastaan paskaduunia ennen kuin löytää taas oman alan töitä eikä elää yhteiskunnan elättinä ja sossupummina?

Olen työttömänä ollut jo yli vuoden, sitä ennenkin hyvin usein. Kaksi ammattia löytyy, ikää 30. Ihan riemusta kiljuen ottaisin vastaan paskaduunia. Olen hakenut osa-aikaista ja jopa alle kuukauden kestäviä duuneja - kokoonpanoa, pakkausta, varastotöitä ym. Enkä edes haastatteluihin ole päässyt. Oman alan haastatteluihin olen jonkin verran onnistunutvpääsemään, mutta 'Tällä(kään) kertaa et tullut valituksi'

Mielelläni näitä paskaduuneja tekisin kuin ns hyviä toimisto/asiakaspalveluhommia..

Vierailija
49/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikkien hyvätuloisten, mutta sellaisten kyllä, jotka valittavat, miten isoja tuet ovat ja miten laiskoja työnhakijat ovat.

Tuet nyt on mitään sanomattomia ja juuri ketään hyödyttömättömiä, mutta kai sinäkin sen myönnät, että on näitä laikoja jotka ovat muovanneet sen yleiskäsityksen työttömistä? Eikä heidän lusmuilu yhtään sinua häiritse?

Vierailija
50/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemista hyvätuloisista iso osa on joutunut tulemaan pienemmälläkin summalla toimeen opiskeluaikana

Silloin se on eri asia, kuin vanhempana. Opiskelijana voi lohduttautua, että suurin osa nuorista on myös vähävaraisia, eikä se ole pysyvää. Sen sijaan jos vanhempana on vähävarainen, tietää kuuluvansa vähemmistöön sekä vihattuun yhteiskuntaluokkaan. Silloin myös vertailee itseään negatiivisesti muihin.

Vierailija
51/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unicefille kaikki.

Miten se eroaa porvareista ja kommareista?

Vierailija
52/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unicefille kaikki.

Ne ei ainakaan käytä systemaattisesti hyväkseen kolmannen maailman valtioita.

Vierailija
53/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemista hyvätuloisista iso osa on joutunut tulemaan pienemmälläkin summalla toimeen opiskeluaikana

Silloin se on eri asia, kuin vanhempana. Opiskelijana voi lohduttautua, että suurin osa nuorista on myös vähävaraisia, eikä se ole pysyvää. Sen sijaan jos vanhempana on vähävarainen, tietää kuuluvansa vähemmistöön sekä vihattuun yhteiskuntaluokkaan. Silloin myös vertailee itseään negatiivisesti muihin.

Niin ei voi olla kuin passiivisena tilanteen vietävissä? Minusta nykyään on hienoa, että enään ei tarvitse kouluttautua peruskoulun jälkeen siihen yhteen ammattin ja tehdä sitä työtä eläkeikään asti vaan voi opiskella ja kouluttautua läpi elämän parantaakseen omaa asemaansa.

Vierailija
54/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biting the hand that feeds you, are we?

Opettele nyt ensin edes lontoon alkeet ja kirjoita sitä ennen vain suomeksi.

Vierailija
55/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti. Tietää että joku työttömiä alaspäin katsova saa nyt itse maistaa paskaa.

Vierailija
56/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unicefille kaikki.

Ne ei ainakaan käytä systemaattisesti hyväkseen kolmannen maailman valtioita.

Mistä pahvilaatikosta ja minkä sillan alta sinä olet herännyt? 

Vierailija
57/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti. Tietää että joku työttömiä alaspäin katsova saa nyt itse maistaa paskaa.

Vaikka vanhingonilo on iloa puhtaimmillaan pilkka yleensä osuus omaan nilkkaan. Noilla on tapana pudota omille jaloilleen niin sinun edelleen velloessasi epätasa-arvossasi.

Vierailija
58/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansajat maksavat veroista maksettavat työttömyyskorvaukset. Palkansaajat ovat vihaisia työttömille. Oikea kohde olisivat veroja laistavat pääomamiljonäärit. Ne viilaavat palkansaajaa linssiin osoittamalla vihan kohteen mm. omistamaansa mediaa käyttäen. Palkansaajista suuri osa ei ymmärrä,että he eivät ymmärrä.

Vierailija
59/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni non jossakin elämänsä vaiheessa ollut lyhyempiä tai pidempiä aikoja työttömänä. Riittääkö se vai pitäisikö ottaa uusi kierros.

Minusta olisi tärkeämpää, että päättäjä ym. tajuaisivat ensin, että 900 000 € vuosipalkka on ihan liian korkea. Siihen tulee vielä usein erilaisia bonuksia ja osaketuloja. Ja veroprosentti on erilaisten kikkailujen takia alhaisempi kuin omalla alaisellaan Olen sitä mieltä, että jos herrat eivät suostu tekemään töitään huomattavasti alhaisemmalla palkalla (kolmasosa tai jopa neljäsosa tuosta riittäisi), niin painukoot sitten sen Wahlroosin kaveriksi vaikka Ruotsiin. Se maitolitra ja ruisleipä maksavat saman verran, tienasitpa sitten lähes sata tonnia kuussa tai alle tonnin. Sitä realismia ei ole saatu noiden herrojen lanttuun taottua. 

Vierailija
60/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja tiedostan, että työttömyys voi iskeä omalle kohdalle koska vain. Onneksi naapurimaassa on pula alani tekijöistä ja osaan kielen. Tässä minun varasuunnitelmani. Muutenkin ajattelin suunnata ulkomaille töihin heti, kun kuopus täyttää 18.