Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies vaatii kiharan tukan suoristamista...

Vierailija
14.09.2016 |

Nyt on pikkuisen hämmentynyt olo enkä tiedä miten pitäisi suhtautua.

Minulla on luonnostaan paksu ja erittäin kihara tukka (ennen kuin joku kysyy niin olen ihan kantasuomalainen). Luonnostaan näyttävät suurinpiirtein samalta kuin tässä kuvassa olevalla henkilöllä: https://i.imgur.com/o4gHDj9.jpg

Olen ollut työpaikassani nyt 2 vuotta, ja tänään esimies kutsui huoneeseensa ja sanoi että tukkani on epäsiistin oloinen eikä työpaikalle sopiva. Ilmoitti että odottaa että huomiseen mennessä olemukseni olisi tukan osalta siistimpi. Esimies on työpaikalla uusi, ja kellään muulla ei ole koskaan ollut negatiivista sanottavaa tukastani, yleensä ennemminkin useimmat kehuvat. Koitin selittää hänelle että tämä on tukkani luonnollinen tila, mutta hän vain sanoi että ei hänkään tukkaa kampaamatta töihin tule.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Jos suoristaisin hiukseni aamuisin veisi se useita tunteja, ja jos ilmassa olisi hiemankin enemmän kosteutta olisi se hetkessä taas kihara. En halua kemikaalisesti suoristaa terveyden ja hinnan takia. Voiko esimies oikeasti vaatia tälläistä? En koe että tukkani on oikeasti epäsiisti, kuhan on kihara! Pitäisikö kysyä aikaa ylemmältä johdolta vai mitä?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita beige uimalakki päähän ja liimaa siihen suoristettuja häpykarvoja. Ja huomenna töihin vaan, että hyvää huomenta!

Vierailija
122/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee ees uskoo, et toi on mahdollista D: Sitten ymmärtäisin puuttumisen, jos henkilökohtaisessa hygieniassa ois jotain moitittavaa (tyyliin käy pesulla kerran parissa viikossa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka sivu ainakin nieli tämän provon pureksimatta. Huh! :D

Minä olen seurannut tätä ketjua tiiviisti alusta asti. Minulle on ihan sama, vaikka ap olisi kalju. Sen sijaan tiedän ihan varmasti, että itselläni on laineikkaat hiukset ja toimistotyö, ja se riittää tekemään tästä ketjusta mielenkiintoisen.

Vierailija
124/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantaja saa ja voi vaatia.

Opiskellessani tradenomiksi opin, että monessa työpaikassa säädellään tarkkaan esim: hameen kanssa on sääret ajeltava, hihattomassa kainalo ajeltava jne.

Iso kiharainen hiuspehko on epäsiisti. Leikkaa lyhyeksi tai laita kiinni!

Vierailija
125/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessani tradenomiksi opin, että monessa työpaikassa säädellään tarkkaan esim: hameen kanssa on sääret ajeltava, hihattomassa kainalo ajeltava jne.

Noin karkeasti sanoen: mitä pitemmälle jaksat opiskella, sitä vähemmän toiset saavat pompottaa. Toki esimerkiksi bisnespukeutuminen luo omat rajoituksensa, mutta siinäkään ei kysymys ole siitä, että pomo käskisi Pirkon pukemaan hameen ja ajamaan sääret.

Vierailija
126/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein tradenomiksi! Wau! Taidat olla tosi fiksu... työkokemusta sulla taitaa olla mäkkärin autokaistalta, jos sitäkään. Piti kumminkin tulla pätemään, kun ihan olet koulussa oppinut, että monet työnantajat....

Iso kiharapehko voi olla epäsiisti. Tai sit ei ole. Ilman kuvaa ei voi tietää!

Vierailija
127/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tradenomeja voikin pompottaa näköjään.

Pitäkää ne isot kiharanne, ne ovat ihania :)

Vierailija
128/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä keskustelussa saavat ne viestit paljon alapeukkuja, joissa muistutetaan työnjohto-oikeudesta ja siististä ja asiallisesta työpukeutumisesta? Ja miksi niin monta alapeukkua silläkin viestillä, jossa muistutettiin ponnarilla ja nutturalla tulevan nopeasti siistit hiukset?

Onko normaalin työelämän ja työpukeutumisen tavanomaiset käytännöt näin täysin hukassa niin monella lukijalla, ja peukuttajalla?

Ettekö todella ymmärrä, että tässä on kaksi aivan eri asiaa:

- siisti olemus työpaikalla työnantajan ohjeiden mukaan

- oma vapaus omaan ulkonäköönsä. Mutta tämä on myös ammatinvalintakysymys! Esimerkiksi seurakunnan lastenohjaaja voi pukeutua vaikka Peppi Pitkätossun malliin, mutta kirkkoherralta odotetaan konservatiivisempaa ulkonäköä, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
129/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä keskustelussa saavat ne viestit paljon alapeukkuja, joissa muistutetaan työnjohto-oikeudesta ja siististä ja asiallisesta työpukeutumisesta? Ja miksi niin monta alapeukkua silläkin viestillä, jossa muistutettiin ponnarilla ja nutturalla tulevan nopeasti siistit hiukset?

Onko normaalin työelämän ja työpukeutumisen tavanomaiset käytännöt näin täysin hukassa niin monella lukijalla, ja peukuttajalla?

Ettekö todella ymmärrä, että tässä on kaksi aivan eri asiaa:

- siisti olemus työpaikalla työnantajan ohjeiden mukaan

- oma vapaus omaan ulkonäköönsä. Mutta tämä on myös ammatinvalintakysymys! Esimerkiksi seurakunnan lastenohjaaja voi pukeutua vaikka Peppi Pitkätossun malliin, mutta kirkkoherralta odotetaan konservatiivisempaa ulkonäköä, sukupuolesta riippumatta.

Niinkö meinasit? 😆😆

http://yle.fi/uutiset/vesilahden_varikas_kirkkoherra_ilmoittautui_miehe…

Terkkuja vaan naapuripitäjään! 😊

Vierailija
130/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

128

Kylläpä tartuitte siihen tradenomikoulutukseen. Se ei ollut oleellinen osuus viestissäni, että olen tradenomi.

Koulutuksen tasolla ei minusta oke merkitystä, mutta joillekin ilmeisesti on. Tiedoksenne siis: olen DIPLOMI-INSINÖÖRI.

Opiskelin ensin tradenomiksi, kun en oikein vielä tiennyt, mille alalle hakeutuisin ja siellä sai hyvää yleissivistystä. Sitten kävin vielä teknillisen yliopiston rakennustekniikan opinnot ja valmistuin DIPLOMI-INSINÖÖRIKSI.

Olenko nyt riittävän pätevä puhumaan ulkonäöstä työpaikoilla? Kun nyt tuli puheeksi, niin havaitsin ekoissa opinnoissani opiskelijoiden kiinnittäneen valtavasti huomiota ulkonäköönsä ja toisissa opinnoissani pukeutuminen oli paljon rennompaa.

Täällä on aika pimeää porukkaa! Mua naurattaa :-)

Vierailija
131/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Se yhä percfect.

Vierailija
132/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

128

Kylläpä tartuitte siihen tradenomikoulutukseen. Se ei ollut oleellinen osuus viestissäni, että olen tradenomi.

Koulutuksen tasolla ei minusta oke merkitystä, mutta joillekin ilmeisesti on. Tiedoksenne siis: olen DIPLOMI-INSINÖÖRI.

Opiskelin ensin tradenomiksi, kun en oikein vielä tiennyt, mille alalle hakeutuisin ja siellä sai hyvää yleissivistystä. Sitten kävin vielä teknillisen yliopiston rakennustekniikan opinnot ja valmistuin DIPLOMI-INSINÖÖRIKSI.

Olenko nyt riittävän pätevä puhumaan ulkonäöstä työpaikoilla? Kun nyt tuli puheeksi, niin havaitsin ekoissa opinnoissani opiskelijoiden kiinnittäneen valtavasti huomiota ulkonäköönsä ja toisissa opinnoissani pukeutuminen oli paljon rennompaa.

Täällä on aika pimeää porukkaa! Mua naurattaa :-)

No nyt se uskottavuus vasta hävisikin... 😄😂 t. 133

Vierailija
133/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoinen pillunkarva-tukka:D

Vierailija
134/134 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tapaus yli kymmenen vuoden takaa omalta työpaikalta valtion asiantuntijaorganisaatiosta.

Yksikössäni oli erittäin kaunis ja näyttävä viisikymppinen sihteeri, jolla oli upeat pitkät luonnonkiharat hiukset, joita hän piti avoimena. Eräänä päivänä paikan ylin pomo, samanikäinen nainen, sanoi tälle sihteerille, että hänen pitäisi pistää tukkansa kiinni, koska oli "rumaa" pitää sitä auki.

En muista, totteliko sihteeri - taisi vähäksi aikaa muuttaa kampaustaan, mutta palasi sitten entiseen tyyliin. Joka tapauksessa tämä sihteeri avautui tuosta tapauksesta myös minulle ja piti esinaistaan aivan hölmönä. Ihmetteli ja vähän naureskeli "käskyä". Taustalla oli varmaan joku outo naisten välinen kateus tai seksuaalisuuden pelko tms. Naisen vapaat hiukset ovat aina olleet uhka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan