Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö joku vielä rasvattomia tuotteita?

Vierailija
14.09.2016 |

Onko vielä joku joka tottelee ravintosuosituksia ja käyttää rasvatonta sekä sokeritonta.

Jos on niin lukekaa ihmeessä aiheesta enemmän ja jättäkää ne rasvattomat elintarviketeollisuuden jätteet sinne kaupanhyllylle ja vaatikaa yhdessä parempaa ravintoa!

Onneksi nyt on ruvennut tulemaan paljon tutkimuksia rasvan puolesta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ensin itse lukisit ne ravintosuositukset. 

Vierailija
2/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaisit lukea, huomaisit, että ravintosuositukset on aika väljät. Esim kohtuullinen karppauskin onnistuu ravintosuositusten rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vähärasvaista rahkaa ja rasvatonta gefiluspiimää. Satun tykkäämään niiden mausta. Toisaalta käytän ukkojuggea joten tuo rasvattomuus ei ole olennaista.

Tärkeämpää on ettei käytä mitään kevyttuotteita: kevytjuustoa, ruokakermoja, sokerittomia jugurtteja ja light limuja/mehuja.

Vierailija
4/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ja vielä, kun löytäis sellaisia tuotteita, missä olis laktoosia. Mutta ei, kun kaikki on nykyään laktoosittomia, kele.

Vierailija
5/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä monikin käyttää, kun kaupan hyllyt on täynnä rasvattomia tai 0,... tuotteita. Itse en ole koskaan käyttänyt enkä käytä. En käytä myöskään makeutettuja tuotteita enkä mitään proteiinilla mainostettuja. Kun oikein miettii, kaupassa on järjetön määrä tuotteita, joihin en koske.

Vierailija
6/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli eilenkin ketju. Etsi se, ap, ja osallistu siihen. 

Vierailija
7/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito ja piimä ovat parempia kuin muut maidot ja piimät. Onko sulla joku ongelma minun, täysin vieraan ihmisen, ruokailusta`

Vierailija
8/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vähärasvaista rahkaa ja rasvatonta gefiluspiimää. Satun tykkäämään niiden mausta. Toisaalta käytän ukkojuggea joten tuo rasvattomuus ei ole olennaista.

Tärkeämpää on ettei käytä mitään kevyttuotteita: kevytjuustoa, ruokakermoja, sokerittomia jugurtteja ja light limuja/mehuja.

Kerropas miksi on tärkeää, ettei käytä esim. kevytjuustoa mutta rasvaton piimä tai vähärasvainen rahka on ok?

Vierailija
9/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ja vielä, kun löytäis sellaisia tuotteita, missä olis laktoosia. Mutta ei, kun kaikki on nykyään laktoosittomia, kele.

Koska suurin osa ihmisistä tarvii laktoosittomia. Ja parempi tehdä yksi tuote joka käy kaikille, kuin erikseen kaksi; toinen laktoositon ja toinen tavallinen. 

Vierailija
10/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tieteen ja asiantuntijoiden (luotettavien ja koulutettujen sellaisten) mukaan rasvaisten tuotteiden käytöll ei ole mitään perusteita eivätkä ne todellakaan ole parempia kuin rasvattomat. 

Sokeri ja sokeroidut on hyvä jättää kauppaan, molemmat. 

Vierailija
11/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rasvatonta raejuustoa ja perusrahkaa rasvattomana, koska ne olivat halvimmat ja maistuvat hyviltä.

En ihan oikeesti jaksa panikoida mun raejuuston rasvaprosentista, kunhan maistuu hyvältä.

Vierailija
12/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, välttäkää kovia rasvoja!!!

T. Infarktista toipuva

Vierailija
13/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joku Polar 5% on paljon paremman makuinen kuin Oltermanni. Siksi sitä ostan joskus tilipäivänä.

Vierailija
14/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ainoa käyttämäni lähes rasvaton tuote on maitorahka. Ei tulisi mieleenikään ostaa esim.margariineja tai jotain rasvattomia jogurtteja. Hyi.

Vierailija
15/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi joku Polar 5% on paljon paremman makuinen kuin Oltermanni. Siksi sitä ostan joskus tilipäivänä.

Mä en edes tiennyt, että noi maistuu joltakin. 

Vierailija
16/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiennyt, että noi maistuu joltakin. 

Siksi varmaan kannattaa maistaa ennen "tietää" jotain.

Vierailija
17/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas miksi on tärkeää, ettei käytä esim. kevytjuustoa mutta rasvaton piimä tai vähärasvainen rahka on ok?

No kun sitä piimää ja rahkaa ei saa rasvaisena.

Vierailija
18/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Kun vielä teillä rasvavouhottajilla olisi kunnollisia tutkimuksia tueksenne, mutta kun ei.

Ja silti te katsotte tietävänne asiat paremmin kuin parikymmentä   johtavaa suomalaista ravitsemusasiantuntijaa -  ja sadat kansainväliset alan tutkimukset. Häpeäisitte edes.

http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/files/attachments/fi/vrn/ravits…

Suosituksen pohjana olleet tutkimukset löytyvät täältä, kunkin tutkimustahon alle ryhmiteltynä:

http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/portal/fi/ravitsemussuositukset…

Vierailija
19/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rasvaamattomia tuotteita, jos se on vain mahdollista, jos kysymys on kovista rasvaista ja näin saan pidettyä kolesteroliarvoni kurissa.

Eikä toistaiseksi mitkään tutkimukset ole mielipidettäni muuttanut, sillä kolesteroliarvoista tiedän, ettei ne ole hyväksi kropalleni.

Vierailija
20/35 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvaisuutta et kyttää, mutta kaikki sokeroimattomat light-tuotteet on kielletty. Tähän keittiöön ei tuoda mitään keinotekoisesti makeutettua (tai missä on laktoosia). Saan molemmista järkyttävät vatsavaivat. Käytän sitten sokeroimattomia tuotteita kohtuudella :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi