Mitä mieltä mun ruokavaliosta?
Esimerkkipäivä:
-aamulla kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla, kahvia
-huikopalaksi maitorahka
-lounaaksi kanaa, riisiä, parsaa, tomaatteja
-välipalaksi vihersmoothie protskujauheella höystettynä
-päivälliseksi iso lohisalaatti, kourallinen pähkinöitä
-iltapalaksi kolme paistettua munaa
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mä jättäisin nuo proteiinijauheet pois, mitä lie myrkkyjä.
Ja lohisalaatin kupeeseen yksi niistä kananmunista.
Kyllä ihminen selviää klo 18-06 syömättä, mä en voi syödä mitään kuuden jälkeen kun kärsin niin pahasta refluxista. Jos syön oksennan yöllä. Kaikkeen tottuu. Ainoa vaan että saan liian vähän kaloreita päivän mittaan vaikka hyvin syönkin.
Sain ravitsemusterapeutilta tehtäväksi syödä yhtenä päivänä1800 kcal ja toisena päivänä 2000kcal. 1. päivänä sain kasaan vain 1300 kcal ja tuossa on 2 lämmintä ateriaa + aamu- ja iltapala + kakkua! Toisena päivänä sain kyllä tavoitteen kasaan mutta vain koska söin 150g irtokarkkeja. Ja sehän ei ole tarkoitus. En vaan pysty syömään enempää enkä viitsi laittaa ruokaan kermaa kaloreita nostamaan. Teen kaiken ruuan itse ja se on niin hyvää ja terveellistä että kaloreita ei kerry...
Ai niin hyvää ja terveellistä, ettei kaloreita kerry? Anna mun nauraa! Terveellisyyttä ei mitata kaloreiden vähyydellä. Kaloreita saa tarpeeksi kun syö normaalirasvaista ruokaa, ei tarvitse laskea eikä miettiä kun keho viestittää ravinnon tarpeen. Silloin kun sille annetaan siihen mahdollisuus syömällä aitoa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen selviää klo 18-06 syömättä, mä en voi syödä mitään kuuden jälkeen kun kärsin niin pahasta refluxista. Jos syön oksennan yöllä. Kaikkeen tottuu. Ainoa vaan että saan liian vähän kaloreita päivän mittaan vaikka hyvin syönkin.
Sain ravitsemusterapeutilta tehtäväksi syödä yhtenä päivänä1800 kcal ja toisena päivänä 2000kcal. 1. päivänä sain kasaan vain 1300 kcal ja tuossa on 2 lämmintä ateriaa + aamu- ja iltapala + kakkua! Toisena päivänä sain kyllä tavoitteen kasaan mutta vain koska söin 150g irtokarkkeja. Ja sehän ei ole tarkoitus. En vaan pysty syömään enempää enkä viitsi laittaa ruokaan kermaa kaloreita nostamaan. Teen kaiken ruuan itse ja se on niin hyvää ja terveellistä että kaloreita ei kerry...
Ai niin hyvää ja terveellistä, ettei kaloreita kerry? Anna mun nauraa! Terveellisyyttä ei mitata kaloreiden vähyydellä. Kaloreita saa tarpeeksi kun syö normaalirasvaista ruokaa, ei tarvitse laskea eikä miettiä kun keho viestittää ravinnon tarpeen. Silloin kun sille annetaan siihen mahdollisuus syömällä aitoa ruokaa.
Käytän ruuanlaitossa oliiviöljyä ja voita, en koskaan mitään varsinaisia kevyttuotteita - rasvattomia maitotuotteita kyllä vähän. Beceliä millä syödään koska db1 lapselle on suositeltu sitä, usein laitan kyllä itselleni voita leivän päälle. Eli mielestäni esim ruuat tässä on normaalirasvaisia JA terveellisiä. Tässä nuo 2 päivän ruuat, poikkeuksellisesti söin myös iltapalan (ruokien perässä Finelistä laskettu kalorit):
aamiainen marjasmoothie (rasvaton gefiluspiimä 1dl, sokeriton vadelmakeitto 0,5dl, marjoja 1dl) 67
1 kpl kaura-reissumies, 2 ohutta siivua juustoa 17%, sipaisu pro-activ Becel, 4 kurkkusiivua 100
maitokahvi 16
lounas myskikurpitsakeitto 3 dl: kurpitsa, kasvisliemi, kerma, sipuli, valkosipuli, mausteet 130
1 siivu reissumies ruis, sipaisu Becel, vesi 75
välipala 2 kotimaista omenaa 64
päivällinen gulassia 3dl: lihaliemi, paisti, paprika, peruna, sipuli, hapankaali, tomaattipyre, porkkana, 200
Ruisleipäsiivu ja sipaisu Beceliä. Vesi 75
jälkiruoka maitokahvi, punaherukkamurukakku 416
iltapala 1dl rahkajugurttia (maustamaton, 0,9%), 1/2 banaani, 1dl mysliä 210
1353
aamiainen tuoremehu 2dl 92
tuorepuuro: 1dl rahkajugurttia (maustamaton, 0,9%), 1/2 banaani, 1dl mysliä 210
maitokahvi 16
lounas linssikeitto 3 dl: sipuli, valkosipuli, tomaattimurska, pun linssejä, mausteita, 1dl kermaa (koko soppaan) 120
naan leipä 1 pala 10x10cm. Vesi 150
välipala irtokarkkeja 130g 500
päivällinen broilerin "noisetteja" 1 file, valkosipulimajoneesia, paistettuja uusia perunoita, sipulia, salaattia 750
iltapala 1dl rahkajugurttia (maustamaton, 0,9%), 1/2 banaani, 1dl mysliä 210
maitokahvi 16
2064