Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että villasukat on vahingolliset jaloille?

Vierailija
13.09.2016 |

Jatkuva jalkojen hautominen villasukissa aiheuttaa ihon sairauksia, sientä, ihon rikkoontumista, kantapäiden kovettumista, ja ihon kuivumista. Tämä aiheutuu lähinnä siksi että sukkia pidetään kokoajan ja niitä ei vaihdeta riitävän usein ja samoja villasukkia pidetään kengissä tai saappaiden kuin sisätiloissa.
Jalkahoitajana olen tämän ilmiön huomannut.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta en tykkääkään villasukista, koska ne pistelee. Eikä ole edes lämpimät. Fleecesukat ajaa paremmina asiansa.

Vierailija
2/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pitää siellä alla ohutta puuvillasukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää ettei jalkahoitajalla näytä olevan faktatietoa omalta alalta vaan kertoo mutua totena.

Vierailija
4/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit juuri itsekin että vika ei ole niissä VILLAsukissa vaan siinä että samoja sukkia pidetään koko ajan kaikkialla. Että otsikointi ei nyt osunut ihan kohdilleen.

Vierailija
5/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka yleistäkin pitää pelkkiä villasukkia, ilman tavallisia sukkia siellä alla? Minusta villasukat on tarkoitettu "ekstraksi" perussukkien päälle. Ei ole aloittajan mainitsemia ongelmia, vaikka talvella minulla on villasukat lähes 24/7.

En ihmettele ongelmia, jos on pelkät villasukat. Pistelee, hikoaa, haisee pahalle. Varsinkin kengissä, hyi suatana miten inhottavaa. Äly hoi.

Vierailija
6/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos ei vaihda tai pese sukkia ikinä, materiaalilla ei liene vaikutusta. Minulla ei ole ikinä ollut yhtään vaivaa jaloistani vaikka pidän villasukkia aina, kesällä toki paljain jaloin. T. N53

Vierailija
7/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pipa on vahingollinen päälle.

Vierailija
8/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan voi tulla ongelmia, jos pitää jatkuvasti samoja sukkia, eikä vaihda tai pese niitä. Oli sitten sukat mitkä tahansa.

Vierailija
9/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu. Kaikkea kanssa. Jo on aikoihin eletty. Elämme kovia aikoja. Ei minun lapsuudessa, ei meidän suvussa.

Vierailija
10/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä villa sukat on iki ihanan lämpimiä, syys sateella tai kevät hangilla tepastellessa muistuu mieleen pässin pökkimät!

Vierailija
11/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkien alla olevien sukkien käyttö ei juurikaan estä hautumisesta aiheutuvia ongelmia koska hiki yms kulkeutuu ohuen sukan läpi villasukkaan ja jää siihen muhimaan ongelmia aiheuttaen.

Vierailija
12/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koko talven ohuesta merinolangasta neulomiani sukkia. Jalat voi hyvin, ei hikoile eikä palele. Sukkia on tietysti useampi pari.

Vierailija
13/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pipa on vahingollinen päälle.

Niin on ja muovikassi kans.

Vierailija
14/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ympäri vuoden villasukat jalassa sisällä. Aina on tavalliset sukat siellä alla. Ikinä ei ole ollut yhtään mitään jalkavaivoja.

Vierailija
15/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösukka-tyyppisesti pidän kotisukkina, suoraan jalkaan, ihanuus ♡

Vierailija
16/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän villasukkia kotona. Kesälläkin nykyään. Tuolla tallustelin terassillakin villasukat jalassa paahteisempana päivänä. Pesen sukkiani harvoin. Jos alkaa hikoiluttaa, niin pois. Yöllä paljaat jalat.

Kengissä pidän puuvilla tai bambusukkia.

Ei ole jalkahoitajani valittanut.

Vierailija
17/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukan idea menee aivan hukkaan, jos alla pitää jotain muuta sukkaa. Villa siirtää kosteuden ulospäin, mutta esimerkiksi puuvillasukka imee kosteuden ja jalka tuntuu kylmälle ja kostealle koko ajan.

Vierailija
18/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasekoitteesta tehdyt sukat voi usein pestä neljässäkympissä, ilman että kutistuvat. Riippuu langasta, niissä on pesuohjeet usein mukana.

Mä käytän ohutta puuvillasukkaa villasukan alla usein. Silloin itse villasukan pesuväli voi olla vähän pidempi.

Vierailija
19/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukan idea menee aivan hukkaan, jos alla pitää jotain muuta sukkaa. Villa siirtää kosteuden ulospäin, mutta esimerkiksi puuvillasukka imee kosteuden ja jalka tuntuu kylmälle ja kostealle koko ajan.

Kosteuden? Mahtaa sulla olla hikiset jalat.

Vai treenaatko villikset jalassa?

Vierailija
20/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka edes pitää villasukkia kun jalat hikoilee? Eiköhän ne yleensä vetäistä jalkaan kun varpaita/jalkoja palelee. Ja tosiaan sukka kuin sukka jos sitä ei pestä aiheuttaa samat mitä ap kuvaili. Varsinainen ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän