Miesystävällä salainen sijoitusasunto
Minulle selvisi asia, kun jäin aamulla miehen asunnolle tekemään töitä. Mies tiesi että jäin etukäteen. Lounasaikaan nuorehko tyttö tuli miehen oven taakse pimpottamaan, ja kertomaan että on laittanut kirjekuoreen miehen asunnon avaimet. Hän totesi, että asunto on siivottu ja tyhjä, ja että jos voisimme palauttaa takuuvuokran kun mies on käynyt tarkistamassa asunnon huomenna.
Jätin kirjekuoren postin sekaan eteiseen, ja menin kotiin. Juttelin juuri äsken miehen kanssa puhelimessa, ja kyselin mitä hän huomenna tekee. Hänellä ei kuulemma ole mitään suunnitelmia.
Olen tästä lähinnä siksi aika ymmälläni, että olemme olleet lähemmäs 3 vuotta yhdessä, enkä ole ikinä kuullut että miehellä on sijoitusasunto (tai mistä minä tiedän vaikka monta). Olemme useasti puhuneet sijoitusasunnoista tms raha-asioista, eikä hän ikinä ole maininnut tästä mitään.
Olen lähinnä siksi ymmälläni että miksi joku haluaisi salata jonkin noin neutraalin asian? Mietin että keksittekö jotain logiikkaa siihen miksi joku haluaa salata omaisuutensa kumppaniltaan? Jotenkin hullu olo, lähinnä siksi että olen itse kuvitellut että meillä on tosi avoin keskusteluväylä ihan kaikkeen.
Kommentit (117)
Minulla on itsellä asiantuntijatyö ja vakaat tulot, olen täysin keskituloinen. Siksi jotenkin loukkaannuin, kun ajattelin että voiko taustalla olla joku ajatus siitä, että olisin miehen rahojen perässä tms? Nyt tietysti myös mietin mitä kaikkea muuta mies ei halua kertoa ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Et sanonut miehelle, että tyttö oli käynyt? Todella rehellistä.
En tiedä miksi olisin, tyttö jätti kirjekuoren ja lapun siihen päälle. Tuskin tilanne olisi mitenkään eri jos en olisi avannut ovea -> olisi jättänyt siihen ovelle joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on itsellä asiantuntijatyö ja vakaat tulot, olen täysin keskituloinen. Siksi jotenkin loukkaannuin, kun ajattelin että voiko taustalla olla joku ajatus siitä, että olisin miehen rahojen perässä tms? Nyt tietysti myös mietin mitä kaikkea muuta mies ei halua kertoa ja miksi.
Onko ihan vaativaa asiantuntijatyötä, vai tavallista?
En ymmärrä, miksi et voinut kertoa vuokralaisen käyneen ovella ja jättäneen avaimet? Sinähän tässä jätät kertomatta asioita. Onko se sijoitusasunto edes miehesi, voi olla vaikka hänen vanhempien ja avaintenluovutus on sovittu toteutettavalsi näin.
En minäkään kaikkea varallisuuttani halua kertoa seurustelukumppanille, mieluummin toivon että ihminen rakastuu minuun eikä lompakkooni.
En tykkäisi mikäli 3 v pimitetty tietoa sijoitusasunnosta. Keskutteletteko muutenkaan avoimesti mistään?
Vierailija kirjoitti:
tyttö on maksanut luonnossa sen kämpän
Ja takuuvuokran? Montakohan panoa se haluaa takaisin?
Kaveri ei uskaltanut kertoa vaimolleen, että otti vuokralaiseksi sijoitusasuntoon parikymppisen urheiluliikkeen myyjättären.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan vaativaa asiantuntijatyötä, vai tavallista?
Kyllä se on kuulkaa erityisasiantuntijatyötä jota minä teen. Eli vaativa on liian laimea määritelmä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi et voinut kertoa vuokralaisen käyneen ovella ja jättäneen avaimet? Sinähän tässä jätät kertomatta asioita. Onko se sijoitusasunto edes miehesi, voi olla vaikka hänen vanhempien ja avaintenluovutus on sovittu toteutettavalsi näin.
En minäkään kaikkea varallisuuttani halua kertoa seurustelukumppanille, mieluummin toivon että ihminen rakastuu minuun eikä lompakkooni.
No onhan tuo nyt outoa, ettei mies itse mainitse mitään sijoituskämpästä. Minusta ei kerro hyvää miehestä eikä suhteestanne. Sinähän tässä jätät kertomatta...my ass.
Tiedän myös erään joka ei ole uskaltanut kertoa vaimolleen, että on ollut suhteessa puolet avioliitosta toisaalla. Semisti huvittaa miehet, jotka joutuu noihin tilanteisiin. Siis "joutuu" koska eivät uskalla avata suutaan. Tai kuten aloittaja, asia olisi jo selvinnyt jos olisi kysynyt. Itse olisin soittanut saman tien. Tai kysynyt seuraavan kerran tavatessa.
Ehkä mies ajattelee, että ette seurustelette mitenkään niin vakavasti, että tarvitsisi tehdä tiliä henkilökohtaisista raha-asioistaan. Harvemmin ihmiset kertoo seurustelukumppanille saamistaan perinnöistäänkään ynm.
Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.
Sanoiko se missään kohtaa miehen nimeä? Jos oli vahingossa väärän oven takana ja nyt teillä on kenen lie avaimet siellä pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa. Asuntohan on puoliksi sinun erotilanteessa. Ota salaa selvää, mitä muuta mies sinulta salaa. Saatat olla salavarakas. Voisit pitää sapattivuoden, tai sisustaa kodin uusiksi sinulta salatulla omaisuudella. Se olisi vähintä mitä voit vaatia.
Milläköhän logiikalla puolet asunnosta olisi ap:n erotilanteessa? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi olisin, tyttö jätti kirjekuoren ja lapun siihen päälle. Tuskin tilanne olisi mitenkään eri jos en olisi avannut ovea -> olisi jättänyt siihen ovelle joka tapauksessa.
No ehkä vaikka edes siksi, että mies tietäisi mennä katsomaan sen kämpän huomenna kuten tytölle lupasit. Nythän se tyttö luulee että sinä välität viestin, tuskin hän osaa arvata että jostain oudosta syystä pimität hänen käyntiään.
Oletko miettinyt, että entäs jos sekin asunto, mitä mies itse käyttää, on ns. sijoitusasunto. Jos onkin varakkaampi ja asuntoja on paljon. Perheen kanssa asuu jossain pikkupaikkakunnalla omakotitalossa ja ikään kuin työn vuoksi kakkoskämppä kaupungissa? Mitä muuta et tiedä?
Ja joo, en itsekään kaikkea varallisuuttani kovin avoimesti seurustellessakaan kertoisi, mutta jos sijoitusasunnot tulee kerran puheeksi, niin olisi outoa, jos ei siinäkään vaiheessa kerro omista kokemuksistaan asuntosijoittajana.
Vierailija kirjoitti:
No höpöhöpö, ei ole todellakaan yhteistä omaisuutta. Yleissivistyksen puute? Toivottavasti et mene noita "viisauksiasi" mihinkään ääneen latelemaan 😂