Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Mummoni ja siskot olivat(syntyneet 1900 luvun alussa)
ANNA
AINO
HELMI
HILMA
Ja nyt taas suosittuja 🥰
En häpeä Anja-nimeäni, luulin aiemmin että se on vain suomalainen nimi, mutta nimikaimojani on ainakin Saksassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa. Virallisissä kirjeissä ovat nykyisin laittaneet nimekseni Anja Sinikka, enkä ole protestoinut koska sekin käy kyllä. Nimen modernimpi muoto on Anniina, joka kuullostaa kauniilta. Isovanhempani olivat Anna ja Antti- edelleen suosittuja nimiä.
Mulla on nimi, jota harvoin ikätovereilla tullut vastaan tai muutenkaan kellään. Mutta nyt katsoin väestörekisteristä ja saman nimisiä on kastettu eniten juurikin 90-luvulla. Olin ihan, että wtf?! Tosin ei siltikään mikään kovin suosittu nimi, kuten Jenni tai Henna.
kuka antaa lapselle nimeksi jes, sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun Irene. On aiheuttanut ihmetystä 😒
Irene on mielestäni aika ajaton nimi, koska se ei oe koskaan ollut erityisen yleinen kuten esim. Pirjo, Sari tai Jenna, jotka leimaavat kantajansa tietylle vuosikymmenelle.
Irene on kaunis ja ajaton nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun Irene. On aiheuttanut ihmetystä 😒
Irene on mielestäni aika ajaton nimi, koska se ei oe koskaan ollut erityisen yleinen kuten esim. Pirjo, Sari tai Jenna, jotka leimaavat kantajansa tietylle vuosikymmenelle.
Mun mielestä Irenet on yleensä samaa ikäluokkaa kuin Pirkot ja Pirjot.
Vierailija kirjoitti:
Hennan aikakauteen kuuluivat myös Jennat.
Ainoa tuntemani Henna on syntynyt 60-luvun alussa.
tai 2000, Yessica, Zimo, Marya, Yucca..
Vierailija kirjoitti:
Heidi nimisiä on tosiaan kaiken ikäisiä. Näyttelijöissä vaikka Heidi Krohn ja Heidi Herala, sitten on poliitikko Heidi Hautala. 80-luvulla mutta myös 90-luvun loppuun asti nimilistojen kärjessä. Tunnen lisäksi 2008 ja 2009 sekä 2015 syntyneet Heidit. Kaunis ja kansainvälinen nimi. Laura on vähän vastaava mutta ei taida olla vanhimmassa ikäluokassa niitä? Nuorimmat jotka tiedän on yläasteella.
Olen tuntenut 1920-luvulla syntyneen ja 1950-luvulla syntyneen Lauran.
Olen 70-luvulla syntynyt Sofia, koulussa kutsuttiin Sohviksi ja Sohvaksi, ärsytti miksen voinut olla joku Sanna, Minna, Jenni tai Laura.
Ei ihan mutta melkein. Olen mies ja minulla on sellainen etunimi että kaikki samannimiset nuoremmat ovat ns roadmaneja. Itseäni vanhempien joukossa on sitten valkolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan mutta melkein. Olen mies ja minulla on sellainen etunimi että kaikki samannimiset nuoremmat ovat ns roadmaneja. Itseäni vanhempien joukossa on sitten valkolaisia.
Ah, eli Rainer tai Leif.
Kumpi?
Kyllä on. Nimeäni annettiin 1920-1960 välisenä aikana. 1940-1959 annettiin eniten. 1960- luvulla syntyneenä en ole koskaan törmännyt missään saman nimiseen. Tunnen aina olevani silmätikkuna kun en huku nimi massaan muiden tavoin ja sitten kun on vielä koko nimi harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.
Itse olen syntynyt -71 ja mulla oli monta Tarja-nimistä kaveria/tuttua. Osa oli tosin syntynyt esim. -68. Mutta yhdenkään kaverin äidin nimi ei ollut Tarja.
Meidän luokalla oli 70-luvulla 7 Tarjaa. Kolmen piti ottaa käyttöön toinen nimensä ettei opettaja olisi mennyt ihan sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.
Itse olen syntynyt -71 ja mulla oli monta Tarja-nimistä kaveria/tuttua. Osa oli tosin syntynyt esim. -68. Mutta yhdenkään kaverin äidin nimi ei ollut Tarja.
Meidän luokalla oli 70-luvulla 7 Tarjaa. Kolmen piti ottaa käyttöön toinen nimensä ettei opettaja olisi mennyt ihan sekaisin
Sen huippuvuosi olikin 1961.
70-luvulla annettu tosi vähän.
Tarja Halonen taitaa olla syntynyt jo 40-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun Tarja. Ei ole tullut vastaan mitään erityistä. Samanikäisiä tiedän yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, eli Rainer tai Leif.
Kumpi?
Vaiko Muhammed?
Atlas. On saarikoskella väärän sukupuolen nimi. Akuliina sitte oma juttusa.
Olen 60-luvun puolivälissä syntynyt Ritva-Liisa.
Luokkatoverien nimiä oli mm. Sari, Mari, Sirpa, Päivi, Susanna, Tarja, Minna, Merja, Kari, Juha, Jouni, Marko, Pasi jne.
Koulussa minua kutsuttiin Rituksi. Välttelin koko nimeäni, en siksi, että se olisi varsinaisesti ruma, mutta se oli luokkatovereitteni nimiin verrattuna vanhanaikainen.
Monella näistä Minnoista ja Sirpoista oli kyllä toisena nimenä esim. Kyllikki, Marketta, Aulikki, Kaarina jne.