Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Jessica ja Jessika-nimisiä oli kyllä melkein joka luokalla kouluaikoina, 70-luvulla syntynyt.
80- luvun Eeva 😁 Ei ole tullut tähän päivään mennessä samannimisiä ikätovereita vastaan, varmasti heitä jossain silti on..huhuu?
Vierailija kirjoitti:
80- luvun Eeva 😁 Ei ole tullut tähän päivään mennessä samannimisiä ikätovereita vastaan, varmasti heitä jossain silti on..huhuu?
Kaimasi täällä, olen syntynyt 1981. Rinnakkaisluokallani oli Pirjo ja Ismo.
Olen syntynyt vuonna 2000 ja minulla on hyvin aikaansa sopiva nimi, mutta kanssani samalla luokalla (tai rinnakkaisluokalla) on ollut mm. Mika, Juha, Jari, Kari, Marjut ja Soile.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut elämäni eri käänteissä ainakin 3 eri Eevaa/Evaa. Kaikki syntyneet vuosina 1989-1992 🙃
Mun pappa, 1920 syntynyt tuli mieleen, ei voi mitään! Ei nimessä mitään vikaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Eevaa on käytetty nimenä aina :D Mutta koskaan se ei ole ollut ihan ylisuosittu. Itse olen 70-luvun Eeva ja harvassa oli oman ikäiset kaimat, mutta oli niitä jonkin verran. Kuten myös vanhempia ja nuorempia Eevoja.
Teija-nimiset miltei poikkeuksetta tunnistaa -60-luvulla syntyneiksi.
Joo minäkin olen 70- luvun lopulla syntynyt Ritva.. Itsestäkun nimi pitäisi olla vanhemmalla ihmisellä. Mutta käyhän tämä..
80-90 lukujen vaihteessa oli kamala Henna-villitys. Asiakaspalveluammatissa tämän huomaa varsinkin. Toinen sen ajan trendi oli muunnokset tästä, kuten Henna-Riikka väliviivalla, yhteen, tai erikseen.
Pientä se tosin oli tähän päivään verrattuna, kun päiväkodissa juoksentelevat Auringonkukka-Sädekehrät ja Colossius-Matteukset iloisesti keskenään.
Hennan aikakauteen kuuluivat myös Jennat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Olen 70-luvun Petra. En oikein hahmota, mitkä on petrojen sesonkivuosia?
Täällä Petra -80, mutta on kuitenkin niin harvinainen nimi, että kovinkaan montaa kaimaa ei ole tullut vastaan. Hiljattain tutustunut yhteen toiseen, hän on syntynyt varmaan 90-luvun puolivälissä.
Minä en ollut ikinä edes kuullut nimeä Petra, ennen kuin samalta pikkukylältä tuli lukioon kolme Petraa 😁 Jokainen heistä syntynyt -77. Huvitti eniten se, että alle 2000 asukkaan kylässä kolmessa perheessä annettu sama nimi samana vuonna tyttövauvoille.
Minulla on suvussa kulkenut nimi joka ollut käytössä 1480-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Teija-nimiset miltei poikkeuksetta tunnistaa -60-luvulla syntyneiksi.
Totta. Täällä 90-luvulla syntynyt Teija moi! :D lapsena ärsytti moinen täti-nimi, nyt ei enää haittaa! Eipähän oo tullut samanikäisiä kaimoja vastaan koulussa tai töissä. Ihan jees nimi muutenki! :)
80-luvun Irene. On aiheuttanut ihmetystä 😒
Vierailija kirjoitti:
Joo minäkin olen 70- luvun lopulla syntynyt Ritva.. Itsestäkun nimi pitäisi olla vanhemmalla ihmisellä. Mutta käyhän tämä..
80-luvulla syntynyt Ritva. On tullut kommenttia ihmisiltä, mutta toisaalta ihan kiva ettei ole ikäluokalle tyypillistä nimeä, joka on joka toisella saman ikäisellä ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kasarilla syntynyt Riitta. Ikäisiä kaimoja ei ole ollut, vaikka ei nimi enää aikuisena ole harmittanut. Lasteni nimet ovat silti tällä vuosituhanella suosittuja
Olen 1953 syntynyt, koulussa oli paljon saman nimisiä.
Terv. Kaimasi
Minusta Heidi on aivan ihana nimi.
Ei kovin yleinen ja niin ajaton.
Jos saan vielä tytön, niin annan nimen Heidi ❤️
Mummoni Sanna Maria oli syntynyt 1911. Toinen Mummo Sofia oli syntynyt 1905.