Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Hei!
Täällä Pirjo; kotikaupungissani oli 2 Pirjoa lapsuudessani.
Se oli 50- luvulla syntyneiden lempparinimi, minä synnyin 60- l lopulla.
Kärsin nimestäni salaa, ja sen kruunasi vielä biletysaikanani silloin tällöin minua iskevän miehen kommentti nimeni sanottua:
' ootko tosissas?'
Kerran yksi ulkomaalainen mies suorastaan vaikersi isoon ääneen kuultuani nimeni.
Se ei ollut hänen mielestään naisen nimi ollenkaan.
Mutta olen tullut myös tykätyksi/ rakastetuksi/ ihailluksi sillä nimellä.
Myöhään aikuisena silti koin yhä, ettå minulle ' naisellinen', pehmeämpi nimi olisi jotenkin läheisempi.
Keräsin rohkeutta, ja otin 3. nimen ja sen nimeni etunimikäyttöön.
Käytän molempia; vanhojen tuttujen kanssa ekaa ja uusien sitä kolmatta nimeä.
Nykyään pidän molemmista:)
Olen alle kolmekymppinen Tuija, ja mielestäni se on ihan nätti mutta kieltämättä melko "tätimäinen" nimi. Itse ainakin tunnen vain sellaisia keski-ikäisiä Tuijia itseni lisäksi. :D Koulussakaan ei ikinä ollut yhtäkään samannimistä.
Olen 27-vuotias Hilma. En ole koskaan tavannut ketään toista Hilmaa.
Hilma91 kirjoitti:
Olen 27-vuotias Hilma. En ole koskaan tavannut ketään toista Hilmaa.
60-vuotiaan äitini mummo oli Hilma
Vierailija kirjoitti:
Tiedän 90-luvun alussa syntyneet Tiina ja Tommi.
Minäkin! Eivät edes tunnu mitenkään erityisen vanhahtavilta nimiltä. Ehkä tääkin on alueesta riippuvaa?
Taitaa olla näin.
Nimeni on väestörekisterikeskuksen mukaan ollut suosituin 1940-1959.
2010-2019 nimen on saanut vain n.200 naista.
Tiedän 89-syntyneen Eijan ja Marja-Liisan ja joskus 90-luvun lopulla syntyneen Erjan.
Mun 29-vuotiaan kaverin nimi on Leena ja hän seurustelee 32-vuotiaan Mika-nimisen miehen kanssa. Ei nyt mitenkään niin erikoista, mutta kun kuule pariskunnan nimeltä Leena ja Mika, niin tulee varmaan helposti mieleen joku vähän vanhempi pariskunta 😀
Nimeni oli harvinainen 80-luvulla, ja yleistyi kymmenisen vuotta syntymäni jälkeen. On hieman ärsyttävää että nimen perusteella kuulostan huomattavasti ikäistäni nuoremmalta. Se ei herätä luottamusta kun aloittelee uusia bisneksiä. Onneksi tämä rajoittuu vain Suomeen, ja ulkomailla nimeä ei käytetä.
Hallanvaara kirjoitti:
Taitaa olla näin.
Nimeni on väestörekisterikeskuksen mukaan ollut suosituin 1940-1959.
2010-2019 nimen on saanut vain n.200 naista.
Ootko siis syntynyt jossakin vuosien 2010-2019 välillä?
Olen vuonna 2019 syntynyt Taavetti Aataminpoika Agricola
Appiukkoni on 77- vuotias TEEMU.
Yllätti. Aiemmin olin tavannut vain 70-, (erityisesti) 80- ja 90- luvuilla syntyneitä Teemuja.
Erja, Tuija, Sirpa, Mervi, Liisa, Anja, Virve...
Tämän nimisiä ihmisiä on tullut vastaan vuosien saatossa, kaikki syntyneet 90-luvulla, eli niin väärän sukupolven nimisiä kuin vaan voi olla! 😀 Tosin piristäviä poikkeuksia iänikuisten Laurojen, Jennien ja Noorien seassa!
Sanna taitaa olla aika 70 lukulainen nimi. Väestörekisterikeskuksen sivuilta noita voitaneen tarkistaa
Olen syntynyt 78. Vietin lapsuuteni kirkonkylällä ja kävin pientä kyläkoulua, jossa meitä oli 2 Marttaa samalla luokalla. Kun muutimme kaupunkiin ollessani 11, oli järkytys tajuta että muut olivat tyyliin Jenniä ja Satua eikä minun kaimojani ollut kuin vanhainkodissa !
Tiedän 82 syntyneen Maritan ja 86 syntyneen Armin.
Parikymppinen Pertti tuli vastaan lehtijutussa.
Tunnen myös kaksikymppisen Annelin.
Olen 81 syntynyt Enna ja nykyään hämmentää miten suosittu tästä nimestä on tullut!
00-luvulla syntynyt Outi :D Kaimat on lähes aina 45-60 vuotiaita!
Tunnen 80-luvulla syntyneen Pirjon. Muistan että nimi pisti heti korvaan, että on hieman vanhemman sukupolven nimi.
Tunnen kaksi Jessicaa, jotka ovat syntyneet 70-luvun alkupuolella. Ihan suomenkielisistä perheistä.