Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Kommentit (1380)
Olen vuonna 1998 syntynyt Koramius ja veljeni ovat vuosina 2001 syntynyt Kooti, 2003 syntynyt Hiski ja vuonna 2004 syntynyt Kontrhaahti.
Tuttavapiirissäni on pari 80-90-lukujen taitteessa syntynyttä Hilkkaa. Enemmän heidän kaimojaan lienee vähän vanhemmissa ikäpolvissa..
Tapasin kerran parikymppisen raijan/railin. Oli kyllä todella erikoinen yhdistelmä, kun hän oli sellainen tekoripsipissis -tyylinen, ja viimisen päälle laittautunut. Tuosta nimestä taas tulee mieleen joku viiskymppinen röökimuija.
No ei, olen Laura ja syntynyt vuonna -91. Taisi olla suosituin tytönnimi sinä vuonna.
Olen ysärillä syntynyt Marjatta nuorena kuolleen mummoni mukaan. Lapsena inhosin nimeäni, aikuisena olen oppinut pitämään siitä. Ei tule montaa samannimistä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 80-luvulla syntynyt Kirsi, siis aikani tuote. Nuorena olisin halunnut pehmeämmän nimen, esim. Hannen tai Minnan. Mun mielestä kunnon R-nimissä on kyllä potkua. Sirpat, Pirkot, Pirjot, Irmat ja Arjat kunniaan. Nykynimet kuulostaa oudoilta, kun niitä kuvittelee vanhemmalle väelle. Ajatelkaapa 50 v. toimitusjohtaja Nuuttia tai tiukkaa asianajajatätiä Nellaa.
Kirsi on kiva nimi, mutta minun mielessä -60-70 luvulla syntyneen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän 82 syntyneen Maritan ja 86 syntyneen Armin.
Minusta -80-luvun Armi oli jo retro.
70-luvulla syntynyt Fanni. Kavereiden mummot olivat Fanneja, ja nimi harmitti silloin ihan valtavasti. Nykyään ei haittaa lainkaan, kiva nimi :)
Vm 1989 Outi.
Lapsena tuntui keljulta kun vinoiltiin outo-Outia, mutta nyt rakastan nimeäni.
Näissä voi olla alueellisia eroja. Kun 90-luvun lopulla muutin Helsinkiin opiskelemaan, opiskelukaverit ihmettelivät maalaiskavereitteni vanhanaikaisia nimiä. Minusta taas opiskelukavereitteni nimet tuntuivat erikoisilta. Luokalla oli esim. kaksi Millaa, ensimmäiset Millat jotka olin elämäni aikana tavannut.
Eka kirjoitti:
Appiukkoni on 77- vuotias TEEMU.
Yllätti. Aiemmin olin tavannut vain 70-, (erityisesti) 80- ja 90- luvuilla syntyneitä Teemuja.
Eräs sukulaiseni on yli 70-vuotias Jani. Siihen en vaan totu ikinä :))
Vierailija kirjoitti:
Oona 40-v tässä moi.
On saanut kyllä kärsiä ja hävetä.
Ei ole ainakaan ollut kenellekään epäselvää, kenen mukaan olet saanut nimesi. Nykyään jos lapselle annetaan Oona nimeksi, motiivi voi olla mikä vain.
Minulla on 70 luvun nimi Senja, vaikka olen syntynyt 90 luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun alussa syntynyt Martta.
Martta tuli uudestaan muotiin 90-luvun alussa, tunnen useamman juuri tuolloin syntyneitä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 70 luvun nimi Senja, vaikka olen syntynyt 90 luvun alussa.
Senjat ovat enemmänkin -70-lukulaisten äitejä.
Olen 80-luvulla syntynyt Pasi. Hävettää joka päivä, mutta en ole saanut aikaiseksi vaihtaa nimeäni.
Minä olen 80-luvulla syntynyt Maija. En ole elämäni aikana kovin montaa Maija tavannut, vaikka nimen voisi ajatella olevan hyvin tavallinen suomalainen nimi. Tietääkö joku milloin on ollut "huippukausi"?
Olen itse 80-luvulla syntynyt Kirsi, siis aikani tuote. Nuorena olisin halunnut pehmeämmän nimen, esim. Hannen tai Minnan. Mun mielestä kunnon R-nimissä on kyllä potkua. Sirpat, Pirkot, Pirjot, Irmat ja Arjat kunniaan. Nykynimet kuulostaa oudoilta, kun niitä kuvittelee vanhemmalle väelle. Ajatelkaapa 50 v. toimitusjohtaja Nuuttia tai tiukkaa asianajajatätiä Nellaa.