Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
61/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Sirpa, 25v. Inhoan nimeni, mutta ei ole pokkaa vaihtaakaan.

Vierailija
62/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Sirpa ja Jorma tulee taas muotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä syntynyt Anu tässä. Ei ollut paljon kaimoja.

Ei myöskään mun 2000-luvun alussa syntyneellä Anu-tyttärellä. Hän ei ole törmännyt yhteenkään ikäiseensä Anuun.

Vierailija
64/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Sirpa ja Jorma tulee taas muotiin?

Kaikki nimet eivät välttämättä koskaan tule uudelleen muotiin. Vain tietyt raamatulliset ja perinteiset suomalaiset nimet tulevat varmasti uudelleen, mutta nekin usein muotoaan muuttaen: Johannes - Juhani - Jussi - Juuso - Johannes.

Sirpan etymologiasta ei ole tietoa, epäillään sen liittyvän sirpaleisiin, mikä ei ole ihanin mielleyhtymä. Jorma taas lienee Jeremian muotoja, joten se on helposti päivitettävissä Jereksi tsi Jerriksi.

Vierailija
65/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kasarilla syntynyt Riitta. Ikäisiä kaimoja ei ole ollut, vaikka ei nimi enää aikuisena ole harmittanut. Lasteni nimet ovat silti tällä vuosituhanella suosittuja

Vierailija
66/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden v. 90 syntyneen Riitan. Yks nuoruuden kaverini oli nimeltään Sirkka-Liisa, syntynyt -91!

Vierailija
67/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin Nina ja aivan ytimessä tuo nimi. Kaimoja on 😄

Vierailija
68/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopun Anniina. Annikaa oli paljon, Annea ja Annemaria, mutta vasta aikuisiällä elämääni tupsahti useampikin samaa ikäluokkaa oleva Anniina. Kai se oli silloin joku trendi, mutta ei kuitenkaan tavattoman yleinen.

Vierailija
69/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden yli 80-vuotiaan Päivin. Hänen kaimoistaan suuri osa taitaa olla syntynyt kuusikymmenluvulla.

Vierailija
70/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 50v. Miko...ei ollut lapsena/nuorena kaimoja...nyt on.

Vierailija
71/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse syntyneet 60-luvulla ja annoimme lapsille perus70-luvun nimet. Muotinimet eivät vaan napanneet. Ei ole montaa kaimaa tullut lapsilla vastaan päiväkodissa tai koulussa.

Vierailija
72/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siskon kanssa 60-luvulla syntyneitä maalaislapsia, jonka vanhemmat olivat joko ajasta jäljessä tai edessä, Anni ja Aino, terveisiä vaan tutuille jos muita yhtä vanhoja täällä on.

Tyytyväisiä kyllä nimiimme ollaan oltu, nyt vaan tosiaan saa usein kääntää päätään.

Vierailija
73/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopulla syntynyt Marjo. Nimi tais olla huippusuosiossaan vuosikymmen tai kaks aiemmin, mutta ihan oon viihtynyt.

Vierailija
74/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen Jasmin, nimeä pidettiin kauniina ja eksoottisena kun olin lapsi. Kyllähän se vähän ärsyttää että nykyisin sitä ajatellaan lähinnä pissisnimenä.

Tässä saman ikäinen Jessi, nimi on kyllä oikeasti Jessica, mutta juntit ei sitä koskaan oppineet kun olen syntynyt pikkukunnasta itäisestä Suomesta. Eipä taida moni tietää mikä mun nimi on ei se ole ehkä tuo c:n kanssa voisi olla vaikka Jessikka tai vastaava. Just siksi olen ollut aina vaan Jessi, kun kirjoitusasua saisi olla koko ajan oikomassa.

Virallista nimen muutosta en edes ole harkinnut, ompahan stalkkereilla enempi vaivaa, kun mun oikeaa nimeä ei moni tiedä.

Vierailija
75/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden yli 80-vuotiaan Päivin. Hänen kaimoistaan suuri osa taitaa olla syntynyt kuusikymmenluvulla.

Mutta niitä riittää siten sitäkin enemmän. Tosin kaikki tuntemani Päivit on vaihtaneet toisen nimensä käyttöön, osansa oli kai kun herkässä iässä huippu suosituksi kappaleeksi tuli Göstan Poika nimeltä Päivi.

Vierailija
76/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme itse syntyneet 60-luvulla ja annoimme lapsille perus70-luvun nimet. Muotinimet eivät vaan napanneet. Ei ole montaa kaimaa tullut lapsilla vastaan päiväkodissa tai koulussa.

Muotinimiä ne 70-luvunkin muotinimet ovat. Itse kärsin aina "keski-ikäisestä" nimestäni, joten en halunnut lapsiani samaan tilanteeseen. Esikoisen nimi on 1920-luvun muotinimi eli voimakkaassa nousussa, kuopuksen hyvin harvinainen ja ainakin toistaiseksi aidosti ajaton. Lapset siis 2010-luvulla syntyneitä.

Vierailija
77/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta niitä riittää siten sitäkin enemmän. Tosin kaikki tuntemani Päivit on vaihtaneet toisen nimensä käyttöön, osansa oli kai kun herkässä iässä huippu suosituksi kappaleeksi tuli Göstan Poika nimeltä Päivi.

Se lauluhan vain parantaa Päivi-nimen mainetta! Minun tuntemani Päivit ovat lähinnä kyrsiintyneet nimen mahdottomuudesta ulkomailla ja järjettömistä väännöksistä.

Vierailija
78/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40 v. Päivi

Vierailija
79/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen heti 70-luvun alussa syntynyt Katja. Ala-asteella ei muita ollut eikä opetkaan oikein tajunneet nimeä vaan yrittivät aina Katia tai Kaijaa tarjota. Mutta yläasteella ja lukiossa oli monta samalla luokka-asteella.

Vierailija
80/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40-v Paula. Suosittu nimi 40- ja 50-luvuilla, sen jälkeen....ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi