Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Kommentit (1380)
Mä oon syntynyt vuonna -78 ja nimi on Riitta. Muut tuntemani Riitat on tyyliin 70 vuotiaita. Oisin halunnu olla Sanna tai Minna. Kiitti äiti ja isi :D
Vierailija kirjoitti:
Olen alakoulussa töissä, täällä on oppilaina mm. Leena, Martta, Orvokki, Pertti, Seppo ja Reino. On myös Katja ja Satu ja Janne ja Johannes.
Ihania nimiä jotka erottuvat heti joukosta nimissä Luka, Nea, Sini, Veeti ja muut vastaavat.
Nykyisin nimien hajonta on suurempaa kuin ennen, saattoi olla 5 Minnaa samalla luokalla, nyt saattaa samaa nimeä olla kaksi.
Onko Sini yleistymässä uudelleen? Sitä annettiin paljon 80-luvulla. Martta on ollut jo pitkään suosittu nykylasten nimenä.
Vierailija kirjoitti:
Siskot ovat Laura ja Titta, harmittaa kun heillä on tuollaiset ns. ajattomat, iättömät nimet ja minä sain kasarinimen: Päivi!
Siis ihan virallisestiko jonkun nimi on Titta? Ne Titat jotka tunnen, ovat oikealta nimeltään Kristiina, joka pikkulapsen suussa on vääntynyt Titaksi.
Päivi on miljoona kertaa parempi kuin Titta! En pystyisi ottamaan vakavasti Titta-nimistä aikuista naista. Sama juttu Tytin kanssa. Ei ei ei!
1981 syntynyt Sara. Moni ihmetteli, mihin se toinen a unohtui , tuliko papille virhe?
Tiedän 90-luvulla syntyneistä mm. tämän nimisiä: Päivi, Anu, Helena, Anja, Vesa, Ansa ja Ari.
80- luvun Sirpa. Erotuimpahan Jenneistä, Jennoista.. Onneksi en saanut sen ajan muotinimeä.
Olen 60-luvun lopulla syntynyt Siru. Nimeni ei taida kuulua millekään aikakaudelle. Almanakkaan se tuli vuonna 2010. Monesti minulta on kysytty, onko se oikea nimeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Olen 70-luvun Petra. En oikein hahmota, mitkä on petrojen sesonkivuosia?
Ja täällä 80-luvun puolivälin Petra. Lapsuudessa nimeni oli kaikille ihan outo, ihan nolouteen asti, (-Mikä sun nimi on? -Petra. -Ai mitä? ) eikä ollut yhtään kaimaa.
Parikymppisenä säpsähtelin kaupoissa, kun äidit huuteli pikku-Petrojaan.
Ja nyt olen huomannut, että ihmiset olettavat, että olen n. 10v nuorempi, kuin mitä olen, varmaankin nimellä on osansa asiassa.
Mutta en minäkään oikein tiedä millon Petra olis ollut suosiossa. Kuvittelin, että 2000-luvun alussa.
Olen myös 80-luvun puolen välin jälkeen syntynyt Petra, mutta en muista että nimeäni olisi oudoksuttu (ei tosin kamojakaan ollut koskaan). Ensimmäinen tietämäni kaima oli Tiktakin Petra.
Olen kyllä aina tykännyt siitä että nimi ei ole ollut missään vaiheessa "muodissa", ja että nimestäni ei voi välttämättä päätellä ikää.
Siskoni on 75 syntynyt Jenni. Oli kuulemma silloin ihan mummonimi. Kymmenen vuotta myöhemmin oli ihan tavallinen. Tiedän myös 2010-luvulla syntyneen Kaisan, Tiinan, Maurin ja Kaukon, 70-luvun lopulla syntyneen Tarjan ja 80-luvun lopulla syntyneen Marjatan, Liisan ja Martin.
Oma etunimeni ei ole oikein minkään ajan nimi vaan on suositumpi toisena nimenä. Lapsellani taas on englanninkielinen kutsumanimi ja toiset nimet ehtoja mummonimiä suoraan suvusta.
81-vuoden Julia ja olen aina pitänyt nimestäni :) muotiin se tuli parikymmentä vuotta myöhemmin...
Vierailija kirjoitti:
Olen alakoulussa töissä, täällä on oppilaina mm. Leena, Martta, Orvokki, Pertti, Seppo ja Reino. On myös Katja ja Satu ja Janne ja Johannes.
Ihania nimiä jotka erottuvat heti joukosta nimissä Luka, Nea, Sini, Veeti ja muut vastaavat.
Nykyisin nimien hajonta on suurempaa kuin ennen, saattoi olla 5 Minnaa samalla luokalla, nyt saattaa samaa nimeä olla kaksi.
Omalla luokka-asteella yläasteella oli yhteensä seitsemän karia kahdella eri rinnakkaisluokalla, yhteensä vähän alle 30 pojasta. Kuulemma neuvolassa joku terveyssisar, kuten siihen aikaan terveydenhoitajia sanottiin, oli jossain vaiheessa sanonut näiden Karien ollessa vauvoja, että eikö tämän kylän almanakassa ole mitään muuta nimeä. Sari oli muistaakseni suosituin tytönnimi tuona vuonna, mutta omalla luokallani heitä ei ollut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon syntynyt vuonna -78 ja nimi on Riitta. Muut tuntemani Riitat on tyyliin 70 vuotiaita. Oisin halunnu olla Sanna tai Minna. Kiitti äiti ja isi :D
Eivät ole ..olen sinua 10v vanhempi
Sulla viiraa päässä 40vuotias(sinä) ei ole teini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Sirpa, 25v. Inhoan nimeni, mutta ei ole pokkaa vaihtaakaan.
Sirpa on hyvä rehti nimi kaikkien Yennica-Yasminoiden rinnalla... Vai minkä nimisiä tuon ikäiset ovatkaan nykyään.
Minun mielestäni oli ihan raikas tuulahdus, kun n. 3-kymppisen kauniin naisen nimi oli Ritva. Nykyäänhän monet Ritvat alkavat olla mummo-iässä.
Ritva, Pirkko ;kyllikki....tulee mieleen läski rillipää täti
Googlettakaa kuvahaulla nimenne.
Itse vaihdoin nimeni, kun google heitti hirveitä rillipää sossuntätejä nimelläni ruudulle.
Nykyisellä nimelläni tulee näyttelijättäriä , pinup tyttöja, malleja....:)
Vierailija kirjoitti:
Googlettakaa kuvahaulla nimenne.
Itse vaihdoin nimeni, kun google heitti hirveitä rillipää sossuntätejä nimelläni ruudulle.
Nykyisellä nimelläni tulee näyttelijättäriä , pinup tyttöja, malleja....:)
googletin..nimeni on yrjö
Vierailija kirjoitti:
Mites toi vaitiolovelvollisuus? Et saisi kertoa koulusi oppilaiden nimiä keskustelupalstalla. Ja nyt kun noin pitkän litanian luettelit, niin joku saattaisi hyvinkin tunnistaa kyseisen koulun - esim. Orvokki, Pertti ja Seppo ovat hyvin harvinaisia nykylapsilla. Harvemmin myöskään samassa koulussa on noin monta sukupolvelle epätyypillisen nimen edustajaa.
30-vuotias Leila. Nimi on ollut suosituimmillaan Suomessa 1930-50-luvulla. Ja toinen nimi samaa sarjaa. Eli mummoksi luullaan usein!
70-luvulla naapurin pikkuvauvasta tuli Tanja, olin noin 8v ja mieleen jäänyt vanhempien kauhistelut "kommarinimestä",, ilmeiesti 70-luvulla oli vallassa jonkinlainen vastenmielisyys näitä venäläisperäisiä nimia kohtaan! Ysärillähän Tanja alkoi sitten nousta.
Niin ja minä olen ihan oman aikakauteni tuotos, Eine.