Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Olen yli 40-vuotias Niko. Ei häiritse, mutta joskus on nimen vuoksi tullut hauskoja tilanteita.
Ei, olen niin aikani tuote kun voi olla. T: Jenni -87
Olen 70-luvun lapsi, samannimisiä ikäluokassa 60-79 syntyneet on 86 kpl.
2010-2016 syntyneissä samannimisiä on 428...
Suht harvinainen nimi on edelleen, alle 1000 koko Suomessa, ja niistäkin varmasti 100 on jo kuollut.
70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.
Juu, nimeni oli aikoinaan ns. tyypillinen mummonimi, mutta nykyisin taas kovasti tulossa muotiin. Auttoiko?
No kyllä todellakin. V. -70 syntynyt Sirkka, voi ei. Muilla oli äitejä tai jopa mummoja nimeltään Sirkka. Kyllä olin vanhemmilleni vihainen!
Olen 3-kymppinen Pirkko. Ikätoverini ovat yleensä tyyliin Jenni, Niina, Laura, Tiina... Heidän äitinsä ovat samannimisiä kuin minä. Ei ollut hauskaa lapsena, mutta nyt olen tottunut nimeeni ja tämä on piristävän erilainen retronimi. Veljeni on muutes Reijo, pari vuotta nuorempi kuin minä. :)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin. V. -70 syntynyt Sirkka, voi ei. Muilla oli äitejä tai jopa mummoja nimeltään Sirkka. Kyllä olin vanhemmilleni vihainen!
Sama mulla, kavereiden äideissä oli kaimoja, omanikäisissä ei. Olen 70-luvun Ritva.
Ja en mitenkään ymmärrä miksi vanhemmat antoivat nimen, jota oli aikanaan yleinen heidän luokkakavereillaan. En mitenkään olisi voinut antaa omille 2000-luvulla syntyneille tyttärilleni nimeksi Minnaa, Katjaa tai Saria...
Vierailija kirjoitti:
Olen 3-kymppinen Pirkko. Ikätoverini ovat yleensä tyyliin Jenni, Niina, Laura, Tiina... Heidän äitinsä ovat samannimisiä kuin minä. Ei ollut hauskaa lapsena, mutta nyt olen tottunut nimeeni ja tämä on piristävän erilainen retronimi. Veljeni on muutes Reijo, pari vuotta nuorempi kuin minä. :)
Hienot nimet!
Veera 38v. Varsin usein käännän pääni kun äidit huutavat lapsiaan!
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Itse taas miellän Petrat juuri sun ikäisiksi. On kyllä pelkkää mutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla, kavereiden äideissä oli kaimoja, omanikäisissä ei. Olen 70-luvun Ritva.
Ja en mitenkään ymmärrä miksi vanhemmat antoivat nimen, jota oli aikanaan yleinen heidän luokkakavereillaan. En mitenkään olisi voinut antaa omille 2000-luvulla syntyneille tyttärilleni nimeksi Minnaa, Katjaa tai Saria...
Mä taas voisin ihan hyvin antaa lapseni nimeksi Katja. Itse asiassa se onkin mulla yhtenä vaihtoehtona, jos tytön joskus saan.
Olen 3-kymppinen Kaarina. Tuskin on koskaan ollut suosittu nimi, mutta en kyllä ole ketään ikäistäni tai nuorempaa Kaarinaa tavannut. Tykkään kyllä nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas voisin ihan hyvin antaa lapseni nimeksi Katja. Itse asiassa se onkin mulla yhtenä vaihtoehtona, jos tytön joskus saan.
Mutta oletko itse 70-luvulla syntynyt vai nuorempi? Siis onko sun ikätoverissa Katja yleinen?
Mun luokalla (80-luvun ala-aste) oli 3 Katjaa.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Tuula.
Tuula täälläkin. Kaimat on mummo-iässä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oletko itse 70-luvulla syntynyt vai nuorempi? Siis onko sun ikätoverissa Katja yleinen?
Mun luokalla (80-luvun ala-aste) oli 3 Katjaa.
Olen 80- luvulla syntynyt. Tunnen vain yhden muutaman vuoden nuoremman katjan kuin itse olen.
Olen nelikymppinen Jasmin, nimeä pidettiin kauniina ja eksoottisena kun olin lapsi. Kyllähän se vähän ärsyttää että nykyisin sitä ajatellaan lähinnä pissisnimenä.