Ristiäispappi tavattavissa vain päivisin.
Eikö pappi käy enää kastettavan kotona ennen ristiäisiä? Olisimme sopineet virsistä yms mutta kirkkoherranvirastosta ilmoitettiin että pappi on päivisin tavattavissa. Puhelimella ei viitsisi tälläisiä sopia.
Kommentit (22)
No miksi on niin vaikeaa tavata pappia virka-aikaan?
Miksi teille ei käy, että pappi tulisi päivällä teille?
Puhelimessa voisitte suoraan papin kanssa sopia tapaamisen. Papit ovat tavattavissa muulloinkin kuin virka-aikaan. Tiedän koska itse olen pappi.
Ymmärsin että pappi ei tule lainkaan kotiin ja tätä ihmettelen. Miehen työn takia vähän myöhempi aika olisi käynyt paremmin. Kai mä raahaudun sinne kolmen lapsen ja ärtysän miehen kanssa "virka-aikaan"!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin että pappi ei tule lainkaan kotiin ja tätä ihmettelen. Miehen työn takia vähän myöhempi aika olisi käynyt paremmin. Kai mä raahaudun sinne kolmen lapsen ja ärtysän miehen kanssa "virka-aikaan"!
Ehkä ei pidä tehdä liikaa lapsia jos ei edes ristiäisiä pysty valmistelemaan.
Jätä kastamatta, jos on niin prklen vaikeaa.
Iltaisin on monesti seurakunnan tilaisuuksia. Mutta ota yhteyttä pappiin ja kysy voisiko hän tulla käymään.
Miksei pappi kävisi kotona? Itse ainakin kysyn kastettavan vanhemmilta, sopiiko päivä vai ilta-aika paremmin ja tulenko käymään heillä kotona vai tavataanko kirkkoherranvirastossa (usein helpompi pienen vuoksi tavata kotona). Itsestä on ainakin mukava käydä kastekodissa jo etukäteen, voi sopia kasteen paikan ja katsoa käytännön jutut valmiiksi. :)
T. pappi
Ei kai se nyt ole kirkon vika, että sulla on ärtynyt mies! Mika siinä sille miehelle siis on niin vaikeaa? Ja kyllä kolmen lapsen kanssa voi liikkua! Tai sitten jätät ne kaksi vanhempaan jonkun hoitajan kanssa kotiin. Tai sitten käyt yksin papin luona. Näistä vaihtoehdoista vaan mikään ei varmaan sulle käy...
"Ymmärsin että pappi ei tule lainkaan kotiin ja tätä ihmettelen. Miehen työn takia vähän myöhempi aika olisi käynyt paremmin. Kai mä raahaudun sinne kolmen lapsen ja ärtysän miehen kanssa "virka-aikaan"!"
- Olet tainnut ymmärtää väärin. - Kyllä ainakin useimmissa srk:ssa lapsen kastava pappi voi vierailla kotona, mutta siitä on erikseen sovittava papin kanssa ja se onnistunee puhelimitse. - Mutta koska ihmiset -korjaan osa ihmisistä on niin hysteerisia ja ristiriitaisia yksityisyytensä kanssa -että en olisi yllättynyt, jos -joissain srk.ssa olisi tehty linjaus,että papit eivät tee muuta kuin toimituksellisia kotikäyntejä, kuten juurikin käyvät kastamssa lapsia. (- Näen jo silmissäni otsikon jossa joku rääkyy, että pappi tul meille kotiin vaikka aivan hyvin oltaisi voitu hoitaa koko juttu vaikka kirkossa).. Eli soitat sille papille ja kutsut hänet kotiinne; kirkkoherran virastolta saat puhelinnumeron.
Kirkkoherranvirastossa ei ole henkilökuntaa kuin päivisin virka-aikaan ja pienillä paikkakunnilla ei edes joka päivä. Jos haluat saada papin kiinni muuhun aikaan, kyllä vaan joudut sopimaan puhelimella.
Kyllä meillä on aina pappi käynyt ennen ristiäisiä. Viimesin pappi otti eteisessä kengät jalastaan ja meni vaatehuoneeseen. Jäin hölmistyneenä eteiseen seisomaan ja hetken päästä vaatehuoneesta tuli naurava pappi. Erikoinen tapaus, mutta saatiin sentään lapsi kastettua.
Miksi sen miehen sinne pitää tulla? Etkä nyt yhtä pappia saa keskenäs hoidettua? Jos mulla olisi kolme lasta ja pitäisi saada pappi paikkaan x tekemään y:tä, laittaisin papille sähköpostia. Näin:
Hei Pappi!
Meillä on ristiäiset 29.9. klo 9:00. Toivomme sinun saapuvan paikalle 8:45.
Ensin veisataan virrestä viisi, jonka jälkeen pyydetään kummit paikalle. Kummien esittelyn jälkeen kastetaan ja kastamisen jälkeen isosiskot Pirkko ja Päivi laulavat "jeesus on paras". toivomme siihen sinulta säestystä kitaralla. Lopuksi lauletaan "joutukaa sielut". Tämän jälkeen kahvitarjoilu.
Lapsen nimeksi tulee Pontus Masseus Avuton.
Vahvistatko aikataulun sopivuuden minulle 15.9. mennessä?
Terv. Aune Avuton
Kiitos kaikille, olen ehkä tajunut sen viraston tädin puheen väärin. Soitan huomenna. Kiitos Pappi ja Aune, hmm pitääkin siivota vaatehuone :)
toinenpappi kirjoitti:
Puhelimessa voisitte suoraan papin kanssa sopia tapaamisen. Papit ovat tavattavissa muulloinkin kuin virka-aikaan. Tiedän koska itse olen pappi.
Mielummin kai sinäkin hoidat työsi virka-aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on aina pappi käynyt ennen ristiäisiä. Viimesin pappi otti eteisessä kengät jalastaan ja meni vaatehuoneeseen. Jäin hölmistyneenä eteiseen seisomaan ja hetken päästä vaatehuoneesta tuli naurava pappi. Erikoinen tapaus, mutta saatiin sentään lapsi kastettua.
Monetko stringit lähti papin matkaan?
Vierailija kirjoitti:
toinenpappi kirjoitti:
Toki, mutta työhön hakeutuessani olen jo tiedostanut papin työn tapahtuvan usein iltaisin ja viikonloppuisin. :)
T. Pappi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toinenpappi kirjoitti:
Toki, mutta työhön hakeutuessani olen jo tiedostanut papin työn tapahtuvan usein iltaisin ja viikonloppuisin. :)
T. Pappi
Mutta pääasiassa se on sinusta itsestäsi kiinni, miten hommat järjestät. Työtehtäviä toki on iltaisin ja viikonloppuisin, mutta puhelimen päässä sinun ei tule olla käytettävissä 24/7. Jotain rajaa.
No mikset mene sinne???