Korkein tulehdusarvonne ja mistä johtui?
Siis crp...
Mistä johtui, miten hoidettiin.
Jos joduitte sairaalaan antibioopttitiputukseen, kuinka kauan olitte siellä kunnes pääsitte kotiin?
Kommentit (27)
Vain 109. Toispuoleinen keuhkokuume, kotihoidolla tabuilla parani.
Vähän alle 500 (en muista tarkkaan), myöskin munuaisaltaan tulehdus. Lääkäri ihmetteli miten olin itse päässyt sairaalaan bussilla ja näytin vielä ihan pirteältäkin. Olin jo edellisenä päivänä käynyt päivystyksessä, ilmeisesti crp ei vielä silloin ollut niin korkea, koska kotiuttivat sen takia, että osasto oli täynnä ja vaikutin hyvävointiselta. Pyyysivät tulemaan seuraavana aamuna kontrolliin, josta jäinkin sitten suoraan osastolle suurinpiirtein viikoksi. Tulehdusarvo ei meinannut laskea, jolloin todettiinkin munuaisessa joku kysta, joka oli täynnä tulehtunutta nestettä. Se tyhjennettiin punktiolla, jonka jälkeen paraneminen alkoi. Pääsin kotiin siis noin viikon päästä sairaalaan menosta, mutta olin sairaslomalla kuukauden verran ja ekat pari viikkoa kävin joka päivä sairaalassa saamassa suonensisäiset antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa et jaksoitte vastata, saa vähän vertailla omia arvojaan :) sellasta realismia että pahempikin voisi olla
Itse siis paraikaa sairaalassa neljättä päivää ja ollu noin 160 se arvo. Ei ollu ainakaa eilen vielä laskuun lähtenyt :/
Mulla siis vatsan tähystysleikkauksen jälkeinen tulehdus... tylsää kyllä tää kipeenä olo, eka leikkauksen takia ja sitten tuli hetken päästä tämä x(
-apSaman aikanaan kokenut umpilisäkkeen poiston jälkeen. Tulehdusarvot oli tosi korkealla, mutta en muista niitä enää. Makasin sairaalassa silloin viikon ja sen jälkeen tosi pitkä urheilukielto päälle.
Oioi :( ikävän kuulosta.
Ja joo sain tän päivän tulokset niin noussu ne arvot vaan oli. 180 nyt, kun tullessa oli vaan 130... pöh.
Antibiootit vaihtoon, kiva kun käskettiin varautuu uuteen leikkaukseenkin. Jos siellä mahassa jotain ikävää on.
-ap, joka jo kovin oottaa kotiinpääsyä...
200. Kitarisoihin oli kasvanut joku bakteeririhmasto, joka paitsi aiheutti jatkuvia flunssia, myös merkitsi 24/7 tulehdusta. Kitarisat leikattiin pois.
Kävin sairaalassa ja ottivat verikokeen ja sain seuraavaksi iväksi lähetteen gastroenterologille. Oli sappivaivaa, vaikka sappirakko oli jo poistettu. Seuraavana päivänä tulin ihan normaalisti ilmoittautumaan ja kun sanoin nimeno, niin vastaanottava hoitaja katsoi minua, kuin aaveen nähnyt. Minun paperit oli jo valmiina hänellä ja kyseli että millä kyydillä olin tullut, hän olisi veikannut ambulanssia ja ihmetteli että ihanko omin jaloin kävelin. Crp arvoni olivat pitkälti toista tuhatta.
Hoitaja ohjasi lepäämään.
Viikon olin letkuissa. Tähystyksessä selvisi että vaikka rakko oli poistettu, sappitiehyisiin oli jäänyt kivi, minkä lääkäri poisti poraamalla endoskoopin avulla.
Se oli todella tuskallinen, mutta onneksi nopea operaatio, siis se poraaminen. Tähystys tuntui kestävän kyllä.
En muista muuta kuin että oli joku yli 300, teininä kilpirauhasen tulehdus ja vajaatoiminta, kovat kortsinonit tabut ja antibiootit, luulin että kuolen, kauheet kivut joka kohdassa.. Mulla epäiltiin myös struumaa mutta onneksi oli vain niin turvoksissa rauhaset