Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on todistettu, että työttömät eivät edes halua työllistyä!

Vierailija
11.09.2016 |

Nyt alkaa olla selvää, että työttömyys johtuu pääosin siitä, että työttömät eivät edes halua työllistyä. Työttömät vetoavat siihen, että kun yhteen työpaikkaan on vaikka kuinka paljon hakemuksia, niin siksi on vaikeaa saada töitä. Onko se paljon, jos työpaikkaan tullut vain 3 hakemusta?

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2016091122294869_tb.shtml

Kyllä on liian hyvät etuudet työttömillä, kun on varaa kieltäytyä työpaikoista. Kyllä on vähennettävä työttömien etuuksia heti ja reilusti niin alkaa työt kelpaamaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kutakuinkin varmaa että ko. yrittäjä on avannut sivut kunnallisvaaleja 2017 varten.

En usko että tarina pitää paikkaansa vaan on tekaistu vaalikampanjaa varten.

Ensinnäkin työntekijä joka tekee työsopimuksen työnantajan kanssa eikä ilmesty paikalle on aika lailla selitysvelvollinen/korvausvelvollinen aiheuttamastaan haitasta. Sopimuksista ei noin vaan livetä.

Sana "työsopimus" saattaa olla Iltalehden virhe, koska se esiintyy vain ingressissä. Alkuperäisessä Aamulehden jutussa samoin kuin yrittäjän siteerauksessa ei puhuta kuin kirjallisesta sopimuksesta, joka on saattanut olla nollatuntisoppari eli ns. puitesopimus, joka ei vielä velvoita yrittäjää tarjoamaan työtä, eikä toista osapuolta ottamaan sitä vastaan. Tuo, että yrittäjä itse puhuu kirjallisesta sopimuksesta eikä työsopimuksesta antaisi viitteitä jonkinlaisesta kusetuksesta, jonka työnhakijat ovat haistaneet  ja siksi jättäneet tulematta.

Tämä on vain villi arvaus, mutta työsopimuksia ja puitesopimuksia jonkin verran tuntevana tuli vain mieleen.

Vierailija
42/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuole persettä kokoomuksen lobbari.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tavallinen Tamperelainen korkeakouluopiskelija, yrittäjä ja uuden luoja." _T_amperelainen!

"Sitä on aina halunnut antaa enemmän kun ottaa. Sen takia olen halunnut lähteä politiikkaan mukaan." Heh

http://www.markuskoskinen.fi/markus/

"Kuten huomaat, olen vain Markus Tampereelta ja haluan vaikuttaa erityisesti tiettyihin asioihin."

http://www.markuskoskinen.fi/osaaminen/

Vaaleihin ollaan kovasti menossa, mutta siitä kenen listoilta, ei löydy mainintaa.

Vierailija
44/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen tavallinen Tamperelainen korkeakouluopiskelija, yrittäjä ja uuden luoja." _T_amperelainen!

"Sitä on aina halunnut antaa enemmän kun ottaa. Sen takia olen halunnut lähteä politiikkaan mukaan." Heh

http://www.markuskoskinen.fi/markus/

"Kuten huomaat, olen vain Markus Tampereelta ja haluan vaikuttaa erityisesti tiettyihin asioihin."

http://www.markuskoskinen.fi/osaaminen/

Vaaleihin ollaan kovasti menossa, mutta siitä kenen listoilta, ei löydy mainintaa.

Olen vain Markus Tampereelta :DDDD

Vierailija
45/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä on aina halunnut ottaa enemmän kun antaa. Sen takia olen halunnut lähteä kokoomukseen mukaan."

Vierailija
46/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tai kokenut, ei merkitystä, mutta kuitenkin pitää olla vähintään 5 vuotta työkokemusta. Just.

Vierailija
47/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi pystyyn, onko täällä yhtään henkilöä joka täyttää nämä vaatimukset:

-työtön

- 5v kokemus kirvesmiehen töistä

- Asuu Pirkanmaalla tai lähellä sitä

Vierailija
48/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taas väritetty tarinaa. Kyllähän se niin on, että jos työolot on kunnossa, luvataan maksaa asiallinen palkka, firmalla on luotettava maine työntekijöiden keskuudessa jne, niin satavarmasti on hakijoita. Että ehkä nyt olisi työttömien työhaluttomuuden sijasta syytä ihmetellä siellä yrityksessä, että mikä meni vikaan.

Vierailija
49/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eli aloittaja ei varmaan facebook sivulta lukenut mitään mitä Koskinen kirjoitti. Koskinen itse ei syyllistä työttömiä eikä ketään muutakaan jopa myöntää että on tehnyt rekryssä itsekin virheitä, esim. liian epäselvä ilmoitus.  

Kyllähän on itse selvää, että on sössinyt itse jos ei hae kun 4 hakijaa, moni ammattitaitoinen kirvesmies, eli rakentaa puurakenteita ja asentaa erinlaisia asiaan liittyviä. Niin saa kyllä muualtakin töitä,  yritti palkata ihmisesti vähän liian ammattitaitoista väkeä. kun kysynytää oli muuallakin. Eli hävisi rehellisesti kilpailun ja sitten valittaa.  Eli sai mitä tilasi, mutta hävisi.

Toiset työnantajat maksavat nykyäänkin ammattitaitoiselle työntekijälle, enemmän kun toiset. 

Vierailija
50/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa olla selvää, että työttömyys johtuu pääosin siitä, että työttömät eivät edes halua työllistyä. Työttömät vetoavat siihen, että kun yhteen työpaikkaan on vaikka kuinka paljon hakemuksia, niin siksi on vaikeaa saada töitä. Onko se paljon, jos työpaikkaan tullut vain 3 hakemusta?

Kyllä on liian hyvät etuudet työttömillä, kun on varaa kieltäytyä työpaikoista. Kyllä on vähennettävä työttömien etuuksia heti ja reilusti niin alkaa työt kelpaamaan.

Helpoa sinä sen sanot kun et ole ite siinä tilannessa. Ei oikeasti kaikki pärjäää sillä rahalla mitä saa

Vierailija
51/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yritykseen haluttiin yli viiden vuoden kokemuksen omaava kokoaikainen, yritteliäs ja joustava kirvesmies."

Jos tuota lausetta analysoi hieman, siinä halutaan esimerkiksi "yritteliästä" ja "joustavaa" kivesmiestä. Hämärän peittoon jää, mitä sanat tarkoittavat. Tarkoittavatko ne, että pitää esim. tehdä ylitöitä ilman palkkaa, tinkiä peruspalkasta, lomakorvauksista vai mistä? Lisäksi vaaditaan viiden vuoden työkekemusta, joka jo sinällään rajaa pois suuren joukon hakijoita. Myöhemmin jutussa kuitenkin sanotaan, että voi olla nuori tai kokenut. Miten voi olla samaan aikaan nuori ja vielä viiden vuoden työkokemus? Varsinkin, kun rakentaminen on ollut vähäistä viime vuosina. Miksi ilmoitus on laadittu jo valmiiksi niin, että se karsii suuren joukon hakoijoista pois? Olisi ollut kohtuullista jättää pois rajaavat sanat, kuten pitkähkö työkokemus ja lisäksi tulkinnanvaraiset "yritteliäs" ja etenkin "joustava", jotka eivät kuulosta kovin houkuttelevista termeiltä.

Jotenkin herää kysymys, onko koko juttu pelkkä trolli, jolla taas syyllistetään työttömiä. Itse olen hakenut jo viittäkymmentä paikkaa, joihin kaikkiin on ollut kymmeniä hakijoita. Olen akateemisesti koulutettu

Lisäksi ap laittaa taas kaikki työttömät samaan pakettiin. Eli hänen mielestään työttömät ovat heterogeeninen joukko, jotka kaiken lisäksi ovat kaikki kirvesmiehiksi koulutettuja.

Vierailija
52/52 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori epäloogisuu, tarkoitin siis, että työttömät ovat ap;n mielestä homogeeninen joukko, jossa kaikki lisäski ovat kirvesmiehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi