miksi jotkut naiset pukeutuvat aikuisten kokoa oleviin lastenvaatteisiin?
En kestä kun töissä on näitä naisia jotka pukeutuvat 'hauskoihin' kuoseihin ja johonkin retrofroteetunikoihin. Miksi? Kotioloissa varmaan ihan hauskaa olla tyttären kanssa vaatesamikset, mutta että ihmisten ilmoille???
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yli 30v. ja välillä on pakko etsiä vaatteita lasten osastolta, kun aikuisten koot liian isoja. Oon yläosasta ruipelo ja lastenosastolta löytyy kivojakin vaatteita näin aikuiseen makuun. Ne princess ja bling bling-jutut jää ostamatta...
Niin jätät ne ostamatta, joten et kuulu siihen joukkoon, jota AP ihmetteli.
On se kyllä naurettavaa kun aikuinen nainen pukeutuu kotona kuin lapsi. Varmaan tenan teippivaipatkin vaatteiden alla: :D
Pahimpia on ne, jotka koko perheen voimin pukeutuu lastenvaatekuoseihin ja -merkkeihin. Tänään kaupungin suurimmassa puistoissa näin perheen, jonka äidillä ja noin vuoden ikäisellä tytöllä oli vimman lettilegginsit ja joku vaaleanharmaa tunika, päässä papun rusettipipot. Perheen isällä ja ehkä
3v. pojalla oli samanlaiset Gugguun hupparit ja farkut, päässä Gugguun trikoopipot. Koko porukalla Niken airmaxit jalassa. Meinasin tukehtua eväskahviini, kun tämä perhe purjehti paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin jouduin pitkään ostamaan lastenosastolta vaatteita, kun ei ollut naistenosastolla tarpeeksi pieniä. Nyt kun olen vähän lihonnut niin löydän jo ihan naistenosastolta, esimerkiksi kokoa 34.
Sama syy myös minulla. Lisäksi lastenvaatteissa on vartalolleni paremmin sopiva leikkaus. Esim. housuista puuttuu turhat levennykset reisien kohdalta.
Mulle tuli otsikosta mieleen anorektikot. Haluavat olla ikuisia pikkutyttöjä, mahtua lastenosaston vaatteisiin. Kyseessä on kehitysviivästymä/valheellisen turvallisuuden hakeminen.
Exäni osti toisinaan pikkuhousuja lasten puolelta, koska ne olivat halvempia ja ne hänelle mahtuivat. Söpöt kuosit olivat myös todella seksikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli otsikosta mieleen anorektikot. Haluavat olla ikuisia pikkutyttöjä, mahtua lastenosaston vaatteisiin. Kyseessä on kehitysviivästymä/valheellisen turvallisuuden hakeminen.
Lasten vaatteet ovat nykyään isompia kuin ennen, koska alaikäisten lihavuus on lisääntynyt paljon ja ihmisillä on muutenkin tapana muuttua isokokoisemmiksi, koska naiset suosivat isokokoisia kumppaneita. Ei todellakaan tarvitse olla mikään anorektikko, että saa jotain lasten vaatteita päälleen. Exäni oli esimerkiksi muodokas, mutta hoikka ja hänelle meni lasten vaatteet toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia on ne, jotka koko perheen voimin pukeutuu lastenvaatekuoseihin ja -merkkeihin. Tänään kaupungin suurimmassa puistoissa näin perheen, jonka äidillä ja noin vuoden ikäisellä tytöllä oli vimman lettilegginsit ja joku vaaleanharmaa tunika, päässä papun rusettipipot. Perheen isällä ja ehkä
3v. pojalla oli samanlaiset Gugguun hupparit ja farkut, päässä Gugguun trikoopipot. Koko porukalla Niken airmaxit jalassa. Meinasin tukehtua eväskahviini, kun tämä perhe purjehti paikalle.
Hahhah, olikohan entisen opiskelukaverini perhe. Tämä kaveri stressasi ihan kohtuuttomasti vähän aika sitten Facebookissa, kun halusi itselleen ja tyttärelle jotkut tietyt(juurikin joku vimma tms) merkkivaatteet ja pojalle ja miehelle jotkut toiset johonkin perhekuvaukseen. Ensin stressasi niiden vaatteiden hankinnasta ja sitten lopulta siitä, että mies oli kehdannut laittaa ne kuvaukseen ostetut valkoiset Converset jalkaan töihin ja niihin oli tullut tahra. Kotiäitinä on vissiin aikaa stressata tärkeistä asioista...
Vierailija kirjoitti:
Siis perheenisällä oli huppari, lenkkarit, farkut ja pipo. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3v. pojalla oli samanlaiset Gugguun hupparit ja farkut, päässä Gugguun trikoopipot. Koko porukalla Niken airmaxit jalassa. Meinasin tukehtua eväskahviini, kun tämä perhe purjehti paikalle.Siis perheenisällä oli huppari, lenkkarit, farkut ja pipo. Järkyttävää.
Muutenkin lettikuvio on vissiin järkyttävän lapsellista, suoraan verrattavissa vauvapinkkiin nalkekuvioon tai Minni Hiiri kuvioon. Hatussa ja pipossa olevat ruusukkeet ja rusetit ovat myös täysin suomalainen lastenvaatevalmistajien keksintö. Missään muualla maailmassa ei ole sellaista naisten asusteissa. Ei Englannissa, Ruotsissa, Ranskassa eikä Espanjassa.
Öööö.tai sitten...
Siis tavoitteena on vain haukkua, mutta hei jotain tasoa edes tuohon pilkkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistolla näistä vaatteista tunnistaa aina kasvatustieteilijät. On toki muitakin tyylejä opeopiskelijoilla mutta jos on joku keltainen mekko jossa vihreitä kukkia, punaiset leggarit sinisillä tähtikuvioilla niin ihan varmasti kyseessä on kasvatustieteilijä.
Minä voisin aivan hyvin pukeutua tuollaiseen mekkoon, eikä siinä minusta ole mitään lapsellista. Nuo leggarit menisi kyllä jo vähän yli. Tylsää jos kaikkien pitäisi pukeutua vain johonkin farkkuihin tai jakkuihin...
En tunne ketään joka pukeutuu lasten vaatteisiin. Joskus joku nainen jonka tunsin teininä leuhki kuinka pikkuinen on (n 160cm/40kg) että mahtuu henkkamaukan lastenvaatteisiin.
Pari paitaa olen ostanut lastenosastolta. Mutta ne on ollut sellaisia yksivärisiä. Vihaan erilaisia kuvioita vaatteisa, ja en ymmärrä miksi aikuinen nainen haluaa pukeutua pupupaitoihin.
Sitä voi pukeutua värikkäästi ja kivasti, mutta aikuismaisesti.
Tyylini on värikäs ja leikkisä. Asuissani on aina väriä ja pidän erilaisista kuvioinneista. Kirpputoreilla metsästän pää kolmantena jalkana hyviä retrovaatteita. T-paitojeni rinnuksella saattaa olla melkein mikä printti vaan. Tämä ei rajoitu pelkkään pukeutumiseen.
Miksi? Koska minusta se on kivaa ja näyttää kivalta. Todella ankeaa ja suorastaan masentavaa olisi minulle, jos olisin pakotettu yksivärisiin vaatteisiin väreissä musta/harmaa/valkoinen/sininen.
Erikoista, että ap:n mielestä Star Wars -paita on ok (ainakin Megan Foxin päällä), vaikka kyseessä ilmeisesti on ihan oikeasti lasten paita, mutta sitten joku pupuprintti on absoluuttisen lapsellista ja noloa. Mites sitten tuo Defender-paita, jossa on joku robotti? Onko ihminen vähemmän uskottava My Little Pony -paidassa kuin Star Wars -paidassa? Miksi? Onko kyse todella siitä, että Star Warsilla toki on myös aikuisia faneja, vai siitä, että arvotetaan tyttömäiset jutut ja estetiikka jotenkin huonommaksi kuin poikamaiset? Mitäs mieltä ap on vaikka aikuisista, jotka pukeutuu vapaa-ajallaan japanilaisiin katutyyleihin, kuten lolitaan tai fairy keihin, jotka nojaavat vahvasti hyvin lapsekkaaseen estetiikkaan? Entä päteekö samat säännöt niin 25- kuin 50-vuotiaallekin?
https://2.bp.blogspot.com/-Fx_u2lmdu5Q/ULut9FdNq_I/AAAAAAAAAKo/LJNxBXbB…
http://www.japanesestreets.com/media/20287.jpg
https://i2.wp.com/www.karisenpai.com/wp-content/uploads/2016/07/IMG_217…
Minulta löytyy muutama Mikki Hiiri-pusero ja jopa Muppet-kuvioinen, mutta "muskaritädiksi" en kyllä ikinä pukeutuisi. Tykkään hauskoista vaatteista, mutta tietyissä rajoissa. Ikää 37v.
Star wars on ok minusta teemana, koska se on tietyllä tavalla merkkiteos. ei voi verrata my little ponyyn joka on kuitenkin vain ponifiguuri, siis pelkkä lelu. Defenderiä en osaa oikein luokitella koska en tiedä mikä se on. Jos pelkän robotin perusteella pitäis sanoa, niin lastenvaatteeksi menisi. Mutta epäilen että kyseessä on joku "siisti juttu" josta en vain ole tietoinen.
Jännä, että miellät star warsin vain poikien jutuksi.
Noi japanilaiset jutut menee myös mun ymmärryksen yli (en itse pukeutuisi), mutta ne ovat usein kuitenkin visuaalisesti näyttäviä ja vaikuttavia. Toisin kuin itse jämänallekankaasta väkerretyt tunikat, if you get the point.
En osaa sanoa päteekö 25 ja 50 vuotiaille samat säännöt. Mutta minusta molemmat ovat aikuisia eikä aikuisille mielestäni sovellu lapsellisiin vaatteisiin pukeutuminen. On varmaan jo tullut selväksi.
-Ap
Olishan se kiva, jos joskus löytäisi omaa kokoa aikuisten vaatteita, kun itse en osaa ommella siististi mitään, en edes lyhentää farkkujen lahkeita. T. 155 cm persjalkainen lyhytkätinen.
Ap siis haluaa jostain syystä päättää, millaisiin vaatteisiin muiden soveltuisi pukeutua. Nyt ap, olisiko sopiva hetki miettiä miksi tunnet tarvetta kontrolloida vieraiden ihmisten käyttäytymistä ja habitusta? Miksi häiriinnyt niin kovasti siitä, että muut käyttävät vaatteita, joista sinä henkilökohtaisesti et pidä? Minusta tuntuu että sinulla on ehkä enemmänkin itsetutkiskelun aihetta. Ei ole ihan normaalia, että aikuinen ihminen häiriintyy noin kovasti siitä, että ihmiset eivät ole kuten itse vaan toisennäköisiä.
Tämä kuvaus tiivistää täydellisesti sen ensivaikutelman, joka minulle tulee lasten tunikaan jne. pukeutuneesta naisesta. Siis jo ennen kuin nainen avaa suutaan. Ja turha täällä kenenkään sanoa, etteikö muodostaisi kaikista jotain mielikuvaa jo ensinäkemältä. Kaikki tekee niin. Tiedostaen tai tiedostamatta. Niin hyvässä kuin pahassa.