miksi jotkut naiset pukeutuvat aikuisten kokoa oleviin lastenvaatteisiin?
En kestä kun töissä on näitä naisia jotka pukeutuvat 'hauskoihin' kuoseihin ja johonkin retrofroteetunikoihin. Miksi? Kotioloissa varmaan ihan hauskaa olla tyttären kanssa vaatesamikset, mutta että ihmisten ilmoille???
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä kun töissä on näitä naisia jotka pukeutuvat 'hauskoihin' kuoseihin ja johonkin retrofroteetunikoihin. Miksi? Kotioloissa varmaan ihan hauskaa olla tyttären kanssa vaatesamikset, mutta että ihmisten ilmoille???
Katsos, kun mun jalat on liian lyhyet aikuisten housuihin. Eikä riitä selänkään pituus aikuisten paitoihin, kaikki muotolaskokset sun muut tulee ihan väärään kohtaan. Lastenosastolta löytyy sopiva ja oikein istuva vaate. Eikä tartte aina ostaa Ebayn kiinakuteita, että saa sopivan vaatteen. Kiitos vain kysymästä.
Luitko otsikon? Ei ollut kyse lastenosastolta ostetuista vaatteista, vaan aikuisten kokoa olevista vaatteista (jotka näyttää lastenvaatteilta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, kun mun jalat on liian lyhyet aikuisten housuihin. Eikä riitä selänkään pituus aikuisten paitoihin, kaikki muotolaskokset sun muut tulee ihan väärään kohtaan. Lastenosastolta löytyy sopiva ja oikein istuva vaate. Eikä tartte aina ostaa Ebayn kiinakuteita, että saa sopivan vaatteen. Kiitos vain kysymästä.
Onko lastenosastoilla muka pelkästään tähtikuvioisia pinkkejä housuja ja sammakkokuvioisia trikoopaitoja, eikö yhtäkään neutraalia vaatekappaletta löydy? Kyllä Suomessakin myydään petite-mallistoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pukeudun, mut ehkä mun 23v ikä vaikuttaa tähän myös. Kaikki takit ja neuleet esim hm lasten puolta. :D Mutta en kyllä ymmärrä miksi toisten pukeutuminen ärsyttää!
No mutta eihän tästä nyt ollut kyse. HM:n lastenosastolta voi löytää vaatteita jotka sopii myös aikuiselle. Mutta jos valitset sieltä vaaleanpunaisen paidan jossa on pieniä pupun kuvia ja sydämiä, sopiiko aikuiselle?
Miksi ei sopisi? Makuja on monia.
Koska se piristää, ku niin moni muu kuitenki pukeutuu yhtä harmaasti ku arki :D
Vierailija kirjoitti:
Yliopistolla näistä vaatteista tunnistaa aina kasvatustieteilijät. On toki muitakin tyylejä opeopiskelijoilla mutta jos on joku keltainen mekko jossa vihreitä kukkia, punaiset leggarit sinisillä tähtikuvioilla niin ihan varmasti kyseessä on kasvatustieteilijä.
Täysin ohis, mutta pienenä halusin opettajaksi, koska ihailin kovasti ala-asteen opettajien iloisia vaatteita.
Olen 21 ja ostan välillä lastenosastolta vaatteita, koska ne on ainakin 10€ halvempia, kuin naisten vaatteet ja lisäksi suuri osa pikkutyttöjen vaatteista on nykyään niin teinimäisiä, että ne ei näytä yhtään kummallisilta nuorella aikuisella. En usko, että kukaan edes huomaa, että osa vaatteistani on lastenvaatteita, koska en kuitenkaan vetele övereitä ostelemalla mitään nallepaitoja.
Joillekin värit ja kuosit on pukeutumisen se juttu. Raikasta, reipasta ja erottuvaa. Usein nämä henkilöt ovat ekstroverttejä. Beige on heille naurunaihe ja epäonnistumisen väri. Tämä oman kokemukseni mukaan.
En voisi ikinä kuvitella vaatekaappini koostuvan mustista, valkoisista, harmaista ja beigeistä klassikoista. Miten mielikuvituksetonta ja masentavaa!
Vierailija kirjoitti:
Joillekin värit ja kuosit on pukeutumisen se juttu. Raikasta, reipasta ja erottuvaa. Usein nämä henkilöt ovat ekstroverttejä. Beige on heille naurunaihe ja epäonnistumisen väri. Tämä oman kokemukseni mukaan.
Minä olen kyllä kauhean introvertti, mutta silti pukeudun joinakin päivinä värikkäästi ja lapsellisesti ihan vain ilahduttaakseni itseäni. Introversioni on sen verran narsistista, etten välitä muiden mielipiteistä. Toisina päivinä sitten pukeudun ihan tarkoituksella ruskeaan ja harmaanvihreään.
Antakaa ihmisten pukeutua niinkuin tykkäävät!
Tottakai myönnän, että joskus tulee itselläkin vilkaistua pari kertaa jos näen jotain todella erikoista jonkun päällä, mutta eipä tuo ole koskaan sen enempää minun elämääni vaikuttanut.
On vaan hienoa kun on ihmisiä jotka uskaltavat pukeutua sillä tavalla mikä tuntuu ja näyttää ITSESTÄ mukavalta. Monesti näistä ihmisistä paistaa myös se terve itsevarmuus. :)
Itselleni on ihan se ja sama saako joku random mamma minun pukeutumisestani ihottumaa kunhqn minulla itselläni on hyvä ja itsevarma olo asussani. Ja kyllä, toisinaan myös minä käytän kukallisia retrotunikoita - enimmäkseen töissä tosin, olenhan lastenhoitaja. :)
Vierailija kirjoitti:
Yliopistolla näistä vaatteista tunnistaa aina kasvatustieteilijät. On toki muitakin tyylejä opeopiskelijoilla mutta jos on joku keltainen mekko jossa vihreitä kukkia, punaiset leggarit sinisillä tähtikuvioilla niin ihan varmasti kyseessä on kasvatustieteilijä.
Lastentarhanopettajilla näitä vasta onkin. Meillä tehtiin töissä yhteistilaus jollekin firmalle, josta sai juuri näitä lasten kuoseista ommeltuja trikootunikoita, -legginsejä ja -pipoja. Sain hämmentyneitä katseita, kun en tilannut mitään. Lapsellekin olisi voinut tilata samalla, mutta edes lapseni ei pukeudu niin. Samisteluidea sinällään on mielestäni ihan söpö. Ja itsellänikin on samanlaiset Vansit kuin 4v. tyttärelläni ja meillä on samantyylisen parkatakit syksyksi.
Mistä saa aikusten kokoo olevia lastenvaatteita? Itellä on ihan lasten kokoa olevia lastenvaatteita.
Tykkään arjessa/kotona käyttää kivan näkösiä huppareita. Aikusille tupataan vaan myymään yksvärisiä tai muuten tylsän näkösiä. Lisäks lastenvaatteet usein edullisempia ja en viitti kotona käyttää kalliita vaatteita.
En ole kovin montaa kertaa nähnyt aikuista, joka pukeutuisi lasten kuoseihin. Yhden kerran muistan. Silloin Metsolan tms. kuoseihin päästä varpaisiin pukeutunut wannabesoiliperkiö-mamma veti tekopirteä muskaria noin puolivuotiaalle ja alle kaksivuotiaalle lapselleen lentokoneessa yölennolla siihen asti, kunnes valot sammuivat ja varmaan tajusi olevansa ainoa, joka piti ääntä lentokoneessa. Oma ja varmaan moni muukin lapsi olisi nukahtanut jo paljon aikaisemmin, jos tuo mamma ei olisi kailottanut ihhahhaata sydämensä kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lastenosastoilla muka pelkästään tähtikuvioisia pinkkejä housuja ja sammakkokuvioisia trikoopaitoja, eikö yhtäkään neutraalia vaatekappaletta löydy? Kyllä Suomessakin myydään petite-mallistoja!
Kerroppa missä muka myydään petite-kokoisia vaatteita, joiden valikoimista löytyvät myös koot 30-36? Suomessa.
Mun mielestä jokainen saa pukeutua ihan niinkuin haluaa. Ei kenenkään tarvitse ärsyyntyä tai tuntea myötähäpeää sen takia, että toisella on sellaiset vaatteet mistä tykkää.
Enemmänkin kannattaisi ärsyyntyä niistä sopuleista, jotka pukeutuvat kaikki samanlaisiin vaatteisiin uskaltamatta ikinä kokeilla mitään erilaista.
Minäkin luukun niihin jotka ostaa perusvaatteita h&m.n lasten puolelta.
Kun on tälläinen ruipelo niin aikuisten vaatteet roikkuu usein päällä.
Aika monella on mennyt ohi aloituksen pointti, eli aikuisten naisten pukeutuminen esim. puputupuna-kuosiin yms. Kukaan ei siis kritisoinut pienikokoisia, jotka ostavat vaatteita esim. H&M:n lastenosastolta. Toki jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa, mutta kovin tosissaan ei voi sellaista ihmistä ottaa, jolla on päällä puputupunaa.
Ai vähän niin kuin Megan Fox? http://images.luuux.com/0000E9ECBC0E94D4CCD1B9A081DC3C46/original/tumbl…
Ok, eli jos en halua pukeutua nallepupukuosioksennukseen niin olen tylsä pukeutuja.
Ja tosiaan ymmärrän kyllä jos joku on pienikokoinen ja siksi ostaa lastenosastolta. Tässä ketjussa ei ole kyse siitä.
Ap.