Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies "jahtasi" kaasupolttimen kanssa

Vierailija
10.09.2016 |

Mies toi eilen töistä kaasupolttimen, että sai tehtyä creme bruleetä jälkkäriksi. No, laitoin äskön tiskejä koneeseen ja kaasupoltin oli tiskipöydällä. Mies otti polttimen, laittoi päälle ja alkoi lähestyä mua ihan vitsillä. Peräännyin ja mies lähti ihan kunnolla seuraamaan mua sen kanssa kielloista huolimatta. Pelästyin ja menin saunaan ja laitoin oven kiinni. Meidän saunan ovi on täyspuinen eikä siitä siis näy läpi. Jäin heti siihen oven taakse seisomaan ja mies sit laitto polttimen täysille ja hirveällä liekillä työnsi sen saunan oven alta niin, että se poltti mun nilkkaa. Kiljahdin ja hyppäsin saunan jakkaralle. Mies sammutti polttimen heti ja avasi saunan oven. Tulin pois mitään sanomatta ja purskahdin sit hirveään itkuun. Mies tuli mun luo ihmetellen, että ei tommosesta voi suuttua ei niin pieni aika kerkee edes polttaan.

Mutta mitä vittua ei nyt kyse ollukkaan siitä, että olis sattunut vaan siitä että se jahtaa mua jollain helvetin kaasupolttimella ja vielä isolla liekillä polttaa jalkaa ja lopuksi ihmettelee, että miks suutuit. Mies on aina ollut tommonen pelle ja idiootti mut en koskaan uskonut tollasta. Oli pakko tulla avautumaan kun tuli niin vitun paha mieli :(

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna jättäisin miehen (pojan) välittömästi oman turvallisuutesi vuoksi. Täysijärkinen aikuinen ihminen ei tee tuollaista.

Vierailija
122/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä ketju sille "miehelle"? Hänelle voisi tehdä hyvää nähdä, että yli sadan ihmisen joukko pitää tuota pikku pilaa todella idioottimaisena.

Eron harkitseminen on myös asillista toimintaa tilanteessasi.

(Mies lainausmerkeissä, koska minusta 5-vuotiaan tavalla käyttäytyvää 25-vuotiasta ei voi kutsua mieheksi vaan keskenkasvuiseksi kakaraksi.)

M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti ap aika onni että miehen luonne paljastui nyt, kun teillä ei ole vielä lapsia. 5 vuotta ei ole mikään syy pysyä yhdessä. Olet nuori, ehdit hyvin löytää vielä paljon paremman miehen, joka ei todellakaan jahtaisi sinua polttimon kanssa. 

Juuri näin.Tietysti 5 vuoden suhde tuntuu pitkältä,varsinkin niin nuoresta kuin AP.Kuitenkin itselläni ainakin olisi todella vaikea luottaa toiseen ihmiseen avauksessa kuvaillun tempauksen jälkeen,ei se,että joutuu pelkäämään huumorin varjolla tehtyä väkivaltaa omassa kodissaan ole mikään heppoinen syy erota.

Vierailija
124/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi tulla kiva pelko. Heräät yöllä siihen, että mies seisoo sängyn vieressä hullun virne naamalla poltin kädessään.

Vierailija
125/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kerran suhteen alkuaikana leikillään jahtasi minua puukapulalla ulkona. Minulla on erittäin vahva kamppailutausta, (taekwondo, potkunyrkkeily, krav maga, karate, personal defendo ja thai boxing) ja tietty koin tilanteen uhkaavana ja vaistojen varassa menin päin. Miehelle jäi murtunut nenä, vääntyneet sormet sekä kuraset vaatteet ja naama. Oppi ihan ekalla kerralla että ei kannata harrastaa tollasta pelleilyä ainakaan mun kanssa, tai saa pahemmin takasin.

Ja sitten heräsit kun kissa hyppäsi naamalle...

Vierailija
126/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjako kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kerran suhteen alkuaikana leikillään jahtasi minua puukapulalla ulkona. Minulla on erittäin vahva kamppailutausta, (taekwondo, potkunyrkkeily, krav maga, karate, personal defendo ja thai boxing) ja tietty koin tilanteen uhkaavana ja vaistojen varassa menin päin. Miehelle jäi murtunut nenä, vääntyneet sormet sekä kuraset vaatteet ja naama. Oppi ihan ekalla kerralla että ei kannata harrastaa tollasta pelleilyä ainakaan mun kanssa, tai saa pahemmin takasin.

Repesin aivan täysin :D

Reipas tyttö, niin sitä pitää!!!!!

Ihmisillä ei ole sellaisia refleksejä, jotka käskevät tekemään tietyllä tavalla jossain tilanteessa. Sitä vain käytetään joskus selityksenä teoille, joista ei olla ylpeitä.

Vaikka tuossa ja varsinkin aloituksessa mies on tehnyt tyhmästi, ei tuossa ole mitään kerskumisen aihetta, koska ei ole mitään todisteita siitä että mies olisi oikeasti yrittänyt tehdä vahinkoa. Monesti tällaisissa tapauksissa naiset sitten kehuskelevat sillä miten ovat mätkineet miestä, joka ei edes yrittänyt vastata naisen hyökkäyksiin. Siihen ei tarvita sen kummempaa harrastaneisuutta; riittää että ei hallitse omia reaktioitaan.

Vierailija
127/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et soittanut 112 ja kysynyt, että mitä tehdä, kun mies kävi käsiksi polttimen kanssa. Aika äkkiä saisi poliisin ovelle.

Jos elää idiootin kanssa, niin sille pitää näyttää paikkansa.

Ei, ei ja ei. 112 ei ole kyselylinja vaan hätänumero. Jos haluaa poliisin paikalle niin soitto poliiseille suoraan. On se kumma että ei ymmäretä milloin 112 numeroon soitetaan. Googlatkaa please...

Eli jos joku käy kaasupolttimen kanssa päälle,kyseessä ei ole hätätapaus,eli turha soittaa hätänumeroon?

Miten niin ei ole kyselynumero,silloin kun on hätätilanne,nimenomaan soitetaan hätänumeroon ja kysytään mitä tehdä(neuvovat,ja lähettävät tarpeen mukaan poliisin/ambulanssin jne.).

Vierailija
128/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella sairaan oloinen mies. Tarttis kunnolla turpaansa..

Melko ristiriitainen asenne, haluat hakata jonkun, joka osoittaa fyysisesti uhkaavaa käytöstä. Loogisesti, jonkun pitäisi sitten hakata se, joka antaa turpaan ja sitten sen ihmisen pitäisi tulla hakatuksi jne.

Etkö itse huomaa mitään ongelmaa tuollaisessa kommentissa?

Vierailija
129/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tuli paha mieli! Minäkin olisin suuttunut. En voi sietää tuollaista pelleilyä. Hah hah, ihan vaan vitsinä jahtaillaan polttimella. Ärsyttävää, jos tuommoista jatkaa kielloista huolimatta.

Nojoo... Mutta mä tiedän, että toi todellakin oli vaan pelleilyä, se ei koskaan satuttaisi mua tahallaan. Mut oli kyllä niin typerästi tehty! Tokaisi vielä että mun pitäisi aloittaa vaikka joku kamppailulaji että saisin kovuutta.

Tää ei kuulosta nyt hyvältä ollenkaan. Miksi sun miehen mielestä tarvitset erityistä kovuutta eläessäsi hänen kanssaan?

Vierailija
130/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rakastan palstailua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whoa! Onneksi AP selvisi TÄPÄRÄSTI, vaikka murhanhimoinen psykopaatti jahtasikin LIEKINHEITTIMEN kanssa!

Juuh, elikkäs vähän nyt suhteellisuudentajua noihin juttuihin....

Mitä luulet, miten alistava perheväkivalta yleensä alkaa? Se alkaa juuri noin, vitsin varjolla, toisen alistaminen ja satuttaminen "ei tosta voi suuttua", uhri oppii ettei hänen tunteillaan ole väliä.

Kyllä, suhteellisuuden tajua sinullekin. Vaikka mies olisi jahdannut heinäsirkka kädessään, normaali ihminen ymmärtää lopettaa kun toinen on hysteerinen, pelokas, itkuinen tai pakenee kauhuissaan toiseen huoneeseen.

Jos saa jonkun hysteria/paniikkikohtauksen leikkimielisestä vitsistä, niin kannattaa mennä päätohtorille, koska sellainen ei ole ihan normaalia. Henkilölle itsellekin mukavampi, kun ei tarvitse pelätä kohtausta esim. kaupassa tai muualla ihmisten ilmoilla.

Minun on vaikea kuvitella normaalia elämää, jossa puoliso jahtaa yhtään minkään kanssa esimerkiksi kaupassa. Sanoisin että kohtaus siinä vaiheessa on enemmän kuin normaalia ja kyllä päätohtoria kaipaa enemmän se jahtaaja kuin jahdattava.

No hei haloo, esim. kadulla voi joku tyyppi mustassa sadetakissa, siis selvä "murhaaja", kulkea samaan suuntaan, eli "seurata". Vähemmästäkin alkaa puntti tutista ja jos on vielä yliherkkyys, niin siitähän voi joku kohtaus iskeä.

Eivät nuo tilanteet ole mitenkään verrattavissa keskenään.Jos joku jahtaa kaasupolttimen kanssa ympäri asuntoa,on ihan tervettä itsesuojeluvaistoa pelätä kyseistä tilannetta.Ei siitä saa mitenkään väännettyä "yliherkkyyttä",joka johtaisi vainoharhaisuuteen arkielämässä.

No leikistä suuttuminen ei kyllä ole mitään tervettä itsesuojeluvaistoa, vaan yliherkkyyttä. Vai oletko nyt oikeasti sitä mieltä, että APn mies yritti oikeasti tappaa APn tuolla hirmuisella polttimella?

Oletko sinä puolestasi nyt oikeasti sitä mieltä, että kumppanin polttaminen kaasupolttimella on ihan ok? Etkö ole koskaan kuullut, että keinokuituiset vaatteet leimahtavat tuleen hetkessä? Että hiukset voivat kärvähtää päänahkaa myöten ihan yhtä pienessä hetkessä?

Saako sinua tulla jahtaamaan polttimen kanssa? Ethän suutu, jos vaatteet vähän leimahtavat? Sehän on yliherkkyyttä suuttua leikistä!

Vierailija
131/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tuli paha mieli! Minäkin olisin suuttunut. En voi sietää tuollaista pelleilyä. Hah hah, ihan vaan vitsinä jahtaillaan polttimella. Ärsyttävää, jos tuommoista jatkaa kielloista huolimatta.

Nojoo... Mutta mä tiedän, että toi todellakin oli vaan pelleilyä, se ei koskaan satuttaisi mua tahallaan. Mut oli kyllä niin typerästi tehty! Tokaisi vielä että mun pitäisi aloittaa vaikka joku kamppailulaji että saisin kovuutta.

Tää ei kuulosta nyt hyvältä ollenkaan. Miksi sun miehen mielestä tarvitset erityistä kovuutta eläessäsi hänen kanssaan?

Tietysti siksi,että kestäisi paremmin miehen hurjan hauskat kepposet,kuten kaasupolttimella palovammojen aiheuttamisen.

Miehen "pilasta" tulee mieleen hauskat kotividet-tyyppiset ohjelmat.Aina niissä on jonkun mielestä hauskaa,kun ihmistä sattuu tai lapsi tai eläin pelästyy pahasti.

Vierailija
132/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Katjako kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin aivan täysin :D

Reipas tyttö, niin sitä pitää!!!!!

Ihmisillä ei ole sellaisia refleksejä, jotka käskevät tekemään tietyllä tavalla jossain tilanteessa. Sitä vain käytetään joskus selityksenä teoille, joista ei olla ylpeitä.

Vaikka tuossa ja varsinkin aloituksessa mies on tehnyt tyhmästi, ei tuossa ole mitään kerskumisen aihetta, koska ei ole mitään todisteita siitä että mies olisi oikeasti yrittänyt tehdä vahinkoa. Monesti tällaisissa tapauksissa naiset sitten kehuskelevat sillä miten ovat mätkineet miestä, joka ei edes yrittänyt vastata naisen hyökkäyksiin. Siihen ei tarvita sen kummempaa harrastaneisuutta; riittää että ei hallitse omia reaktioitaan.

Normaali ihminen ei käyttäydy niin, että tarvitsee tulkita todisteita sille, onko mielessä ollut oikeasti vahingoittamistarkoitus. Kyllä tuossa tapauksessa olisin puolustautunut" mätkimällä" ihan mihin vain. Vaikka niille keleksille, joiden pyhään koskemattomuuteen jaksat vedota täällä vuodesta toiseen.

Vierailija
133/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toisen pelottelu kuolleella hämähäkillä tai vaikka kutittamisella voi olla leikillistä ja huumoria. Mutta tulen kanssa jahtaaminen ei vain yksinkertaisesti ole hauskaa, se on vaarallista. 

Eikä se hämähäkillä pelottelukaan ole hyväksyttävää silloin, jos toisella on oikea fobia. Pieni härnäys kuitenkin on monien aikuistenkin mielestä hauskaa, enkä näe sitä mitenkään pahana. Hauskuuden raja vaan kulkee siinä, että toista ihan oikeasti pelottaa. 

Vierailija
134/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuiko Creme Brulee?

Vierailija
135/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi lähtenyt alun alkaenkaan leikkiin mukaan. Eli olisit vain seissyt kylmän viileästi kun mies lähestyy - eihän hän oikeasti sinua halunnut polttaa. Vaikka eihän tuollaista siinä itse tilanteessa tajua. 

Voin tavallaan ymmärtää miehen käytöksen eräänlaisena parisuhteelle ominaisena härnäämisenä, nimenomaan leikkinä, mutta todella typerää käytöstä silti.  Niin kuin joku sanoi, kuin 11-vuotias poika. 

Vierailija
136/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et olisi lähtenyt alun alkaenkaan leikkiin mukaan. Eli olisit vain seissyt kylmän viileästi kun mies lähestyy - eihän hän oikeasti sinua halunnut polttaa. Vaikka eihän tuollaista siinä itse tilanteessa tajua. 

Voin tavallaan ymmärtää miehen käytöksen eräänlaisena parisuhteelle ominaisena härnäämisenä, nimenomaan leikkinä, mutta todella typerää käytöstä silti.  Niin kuin joku sanoi, kuin 11-vuotias poika. 

Helppoahan se on meidän muiden sanoa,että jos joku käyttäytyy uhkaavasti,niin seisot vain coolisti paikallasi,tai - niin kuin aikaisemmin ehdotettiin - osoitat auktoriteettia.

Voisin kuvitella,että itsekin pakenisin tuollaisessa tilanteessa,tosin mieluummin ulos koko asunnosta,saunassahan on loukussa.Siis vaikka kuinka järjellä ajattelee,miten hankalat tilanteet kuuluisi hoitaa,jos oikeasti joutuu yllättäen ahdistavaan tilanteeseen,ei sitä voi etukäteen tietää miten reagoi.

Vierailija
137/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillekin pitäisi opettaa jo pienestä asti, että ei ole ok tehdä toiselle eikä todellakaan tarvitse/saa antaa toisen tehdä itselle mitään mikä sattuu, tuntuu pahalta tai oikeasti pelottaa, vaikka kuinka on muka kyseessä vitsi ja "älä nyt leikistä suutu". Voi, kun olisin tienyt tuon itse lapsena, mutta kun en tiennyt ja annoin satuttaa itseäni vaikka millä tavoin, olin mustelmilla ja jopa haavoilla, kun kaverit ja etenkin isommat lapset tekivät näitä "hauskoja temppuja", jotka päättyvät säikäyttämiseen/nenään tinttaamiseen/sormien vääntämiseen. :(

Nyt aikuisena olen alistavissa parisuhteissa elettyäni viimein oppinut, että se ei ole ok. Se, että jokin on toisen mielestä vitsi ja hauskaa ei tee siitä hyväksyttävää, jos se minusta tuntuu ahdistavalta/pelottavalta/pahalta tai sattuu. Enää ei tarvitse suostua mihinkään vain siksi, että joku haukkuu itkupilliksi. Ja sen voi sanoa suorin sanoin, todeta, että tällaista et muuten tee toiste tai minä lähden tästä suhteesta.

Vierailija
138/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska provo, tosin jonkunlaista yrityksen tynkäähän tässä on, ei sillä

Vierailija
139/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan se on meidän muiden sanoa,että jos joku käyttäytyy uhkaavasti,niin seisot vain coolisti paikallasi,tai - niin kuin aikaisemmin ehdotettiin - osoitat auktoriteettia.

Voisin kuvitella,että itsekin pakenisin tuollaisessa tilanteessa,tosin mieluummin ulos koko asunnosta,saunassahan on loukussa.Siis vaikka kuinka järjellä ajattelee,miten hankalat tilanteet kuuluisi hoitaa,jos oikeasti joutuu yllättäen ahdistavaan tilanteeseen,ei sitä voi etukäteen tietää miten reagoi.

Joo, siis toki täysin ymmärrettävä ja luonnollinen reaktio. Tuo tuli vain ensimmäisenä mieleen, kun luin aloitusta ja kuvittelin mielessä tilannetta. En itse ajatellut varsinaisesti edes auktoriteetin osoittamista, vaan enemmänkin sen, että ei naurata, huono vitsi. Seisoisi vain kyllästyneen näköisenä ja ihmettelisi, että oletko oikeasti noin lapsellinen. Mutta tosi elämässä reaktiot on tietenkin aina sitä mitä on, siinä olet oikeassa. Ja jos kyseessä on tuore suhde niin varsinkin silloin pelko on ihan järkeväkin vaihtoehto - eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
140/155 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät, ettei mies satuttaisi, niin miksi juoksit paniikissa turvaan?

Niin. Koska pelkäsit, että satuttaa sua.