Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako uutta vaatetta ostat kuukaudessa?

Vierailija
10.09.2016 |

Tuntuu että työpaikoilla ja harrastuspiireissä mukana olevilla naisilla on ihan joka tapaamiskerta eri vaatteet, ja mietin että kuinka suuri vaatevalikoima mahtaa keskimäärin olla naisilla?
En nyt ole toisten vaatekappaleita laskeskellut, mutta nähdään niin usein että tullut tämänlainen mielikuva.
Montako uutta vaatetta sinä ostat kuukausittain? Tai montako olet ostanut esim. tässä kuussa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteita lukuunottamatta keskimäärin 0 kuukaudessa ja vuodenkin aikana yleensä yhden käden sormilla laskettavan määrän. Joskin toissavuonna uusin koko vaatekkaappini, ja ostin kerralla pari muovikassillista vaatteita. Tämäkin UFFin tasarahapäiviltä, taisi maksaa noin 20 euroa koko keikka, opiskelijalla kun ei paljon muuhun ole varaa. Valtaosa tutuista (opiskelija)naisista tuntuu elävän aika samoin: silloin tällöin jotain kivaa uutta, jos sattuu kirpparilta löytämään.

Vierailija
2/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteita vuodenajan vaihtuessa, jos tarvetta. Ja tosiaan vaan jos on tarve.Muuten kesä- ja talvialesta. Nyt esim. ostin netistä -70% alennuksesta paidan ja olkalaukun. Pystyn ostamaan enemmän tai vähemmän (mutta alkup. hinnaltaan hintavampaa), sen mukaan mikä on tarve. En maksa mistään normaalihintaa ellei se ole esim. 39.90 €. Selaan verkkokauppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta joka kuukausi. Silloin kun ostan saatan ostaa enemmän kerralla. Yritän ostaa yhteensopivia vaatteita. Sanotaan, että noin 20 vaatetta ostan vuodessa.

Vierailija
4/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen ostanut elokuussa kahdet rintaliivit ja helmikuussa 3 paria sukkia.

Eli keskimäärin vuodessa ostan varmaan 2-4 vaatetta jos tarve vaatii

Vierailija
5/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osta välttämättä kuukaudessa yhtään vaatetta. Riippuu tarpeesta, mutta veikkaan vuositasolla ostavani n. 10 vaatetta maksimissaan, todennäköisesti vähemmän. Sukkia ja alusvaatteita en tuohon laskenut.

Vierailija
6/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita joka kuukausi. Viimeksi ostin sukkia.​​ Kesällä ostin t-paidan.

Vierailija
7/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän. Pyrin siihen, että vaatteita on alle 100 kpl (tässä siis mukana myös alusvaatteet, mutta ei sukkia). Viimeksi ostin huhtikuussa farkut.

Vierailija
8/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta sanoa, että kuinka usein ostan uusia vaatteita. Aina silloin, kun totean, että minulla ei ole sellaista vaatetta, jota tarvitsen tai vanhat vaatteet ovat jo liian kuluneet tai väärän kokoiset. Nyt olen joutunut ostamaan vähän enemmän vaatetta, koska olen laihtunut.

Olen tosin mies.

Vierailija
9/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa ostin yhden paidan. Sitä edellinen vaateostos taisi olla viime talvena, kun ainoat farkkuni hajosivat. 😄

Vierailija
10/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) No en usko teitä.

Ketä ne naiset sitten on, joita tänäänkin oli ostoskeskuksen vaatekaupat täynnä? Vai eikö ne käy vauvapalstalla. :D

-ap

Vierailija
11/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee todella paljon. Kesäkuussa ostin farkut ja trikoopaidan. Heinäkuussa en mitään. Elokuussa toisen arkisen trikoopaidan ja pitkän neuleen sekä alusvaatesetin. Tässä kuussa ostin 6 settiä koti/yöpukimia, koska heitin vanhat täysin kulahtaneet roskiin. Nyt en tarvitse pitkään aikaan mitään.

Vierailija
12/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee todella paljon, mutta keskimäärin ehkä kolme tai neljä vaatetta kuussa. Alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta mun vaatteista on varmaan 80% peräisin kirppareilta joten en shoppaile itseäni vararikkoon vaikka köyhä työtön olenkin.

Vierailija
13/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: hämmästykseksi minunkin on sanottava, ett ostan harvoin ja vain tarpeeseen. Vaatteita on yhteensä noin 100 kuten jollain muullakin edellä ja sisältää myös urheiluvaatteet. Töissä käytän vaihdellen noin kuutta seitsemää eri asua. 

Harvoin käyn vaatekaupoissa. Ostan netistä ja kirpputoreilta. 

Vierailija
14/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa? Tänä vuonna olen ostanut parit rintsikat, muutamat sukat, parit alushousut, sadepuvun ja yhdet farkut. 

Vierailija
15/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa ostin alushousuja, sukkia ja parit sukkahousut. Oli pakko ostaa, sillä vanhoja alkkareita oli käytössä enää neljät ja nekin kaikki rikki. Sukat samoin eli muutamalla parilla kitkuttelin. Sukkahousut oli enemmänkin heräteostos, vaikka käyttöön ne tuli. Sitä ennen ostin kunnollisen talvitakin lokakuussa 2015. Ostan nykyään harvoin ja tarpeeseen. Aikaisemmin olin vaatekaupassa töissä ja aika hyvin olen kymmenen vuotta pärjännyt ostaen vain pari kertaa vuodessa esim. joko alusvaatteita tai tarpeellisen sesonkivaatteen, kuten talvitakki.

Vierailija
16/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa ostin uimapuvun ja lenkkarit, tässä kuussa kaksi paitaa. Suurinpiirtein saman verran muulloinkin, joten 1-2 vaatetta kuukaudessa.

Vierailija
17/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vaatteen viimeksi elokuussa 2015.

18/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina pitänyt kirjaa:

- heinäkuu: 2* rintaliivit, uimapuku, lenkkarit

- elokuu: takki, jakku, t-paita, 2*farkut, 6*sukat, 6*alushousut

- syyskuu: ei vielä hankintoja eikä tule jos ei mitään mene rikki

Minulla on

- 6 housut, joista yhdet ns. siistimmät

- 4 t-paitaa

- 7 tunikaa

- 3 pitkähihaista t-paitaa

- 1 poolo

- 3 neuletakkia

- 1 jakku

- 2 salivaatekertaa

- 2 yöasua

- n. 20 alushousut, saman verran sukkia

- tuulipuku

- talvinen ulkoilupuku

- 2 talvitakkia

- uimapuku

Näillä mennään.

Vierailija
19/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin kaksi paitaa joskus keväällä, sitä ennen ehkä viime syksynä.

Vierailija
20/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se liikaa vaadittu, että naiset eivät tunkisi miesten sovituskoppeihin vaateliikkeissä? Miehille on muutenkin ihan helvetin suppeat valikoimat vaatteita verrattuna naisiin ja sitten kun menee vaatteita epätoivoisesti etsimään, niin joutuu jonottamaan miesten koppeihin ja jonossa puolet on naisia.

En ymmärrä miksi työntekijät eivät ohjaa naisia omiin pukukoppeihinsa. Sitten vielä naiset lastensa kanssa sovittamassa noilla kopeilla, niin kauhea huuto aivan kuin sirkuksessa olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi