Ärsyttävin asia mitä bussikuski on tehnyt
Miksi bussikuskit on aina jotenkin niin juroja? Siis ihan kaikkialla, Oulussa, Helsingissä, Turussa varsinkin..
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tätä käy todella paljon! kun nousee bussiin ja kuski selvästi näkee että on painavat ruokakassit molemmissa käsissä mutta silti ampaisee liikkeelle heti isolla nykäyksellä vaikka mihinkään ei ole kiire ja se 2 sekuntia on liikaa odottamista että ehtisi istumaan. Siinä olen sitten monet kerrat horjahtanut ja kaatunut kun en mä siitä tangosta saa kiinni jos molemmat kädet on varattuina.
Hämeenlinnassa useimmat kuskit odottavat, että ehdin istumaan! Kiitos siitä.
Minulla on tosin lähes aina mukana joko lapsia, vanhus, kantamuksia tai koira. Tai useita näistä.
Helsingin ruuhkaliikenteessä tilanne on vähän eri, odottelu joka pysäkillä ei olisi aikataulujen takia aina mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pitänyt lämmitystä täysillä lämpimänä päivänä.
Tai ei ole avannut niitä kattoluukkuja/mitä lie, jotta ilma pääsisi kiertämään kuumana päivänä. Siinäpä sitten läkähdytään bussiin
Ulkomaalaiskuski pysäytti eilen bussin viimeiselle kunnan sisäiselle pysäkille ja huhuili jotain taakse. Maahanmuuttajataustainen poika sitten joutui poistumaan bussista, kun oli maksanut vaan sisäisen lipun eikä sillä päässytkään kuntarajan yli. Varmasti ärsytti kun kaverit jäivät jatkamaan bussimatkaa.
Yksi kuski kieltäytyi pysähtymästä pysäkille, tarvoin seuraavat puoli tuntia ruohikkoista tiensivua että pääsisin töihin koskaseuraava pysäkki oli aika kaukana, ärsytys/pettymys oli suunnatonta. Jotkut kuskit ajaa ohi vaikka olisi heilauttanut kättä ajoissa. Harkitsen skootteria.
Yläasteikäisenä asuin luonnollisesti vanhempieni huomassa, koti maalla ja talo kymmenen kilometrin päässä kirkonkylästä ja yläasteesta.
Jonain kiireisenä aamuna juoksin kireässä talvipakkasessa bussipysäkille, jossa bussi oli jo pysähtyneenä. Linja-auton takaosan kohdalla juostessani ihmisjonon viimeinen tyyppi astui bussiin ja ovi meni kiinni, mutta ehdin ovelle koputtelemaan ennen kuin auto lähti liikkeelle. Bussikuski vilkaisi minua vittumaisesti hymyillen ja polkaisi kaasua. Yritti ilmeisesti antaa opetuksen, mutta mun mielestä ei ollut ihan asiallista toimintaa jättää lähes lapsukainen pakkaseen seisomaan ja keksimään, miten järjestäisi itsensä kouluun. En kuitenkaan juossut jo liikkuvan auton perässä kiljuen. Oli odotettava tunti seuraavaa bussia vanhempien ollessa töissä.
Tietenkään tarinaani ei uskottu kotona eikä koulussa, kun asiasta kerroin, jälki-istuntoa koulun puolesta ja nuhteet vanhemmilta.
Joo. Olin tasan sillä kellonlyömällä bussipysäkillä millon bussikin reittioppaan mukaan oli. Ovet oli jo laitettu kiinni, mutta bussi oli pysähtyneenä pysäkillä. Koputin kuljettajan oveen ja kuski kääntyi katsomaan minua kuin olisi nähnyt haamun. Tuijotus jatkui eikä hän tehnyt elettäkään, kun hieman hataraisella äänellä kysyin "Pääseekö sisään?". No en päässyt.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele kun ovat juroja. Aika puuduttavaa työtä, palkka pieni, osa asiakkaista vittumaisia, on huumehörhöä ja känniläistä. Hatunnosto että joku jaksaa sitä työtä tehdä.
Mistä käsitys että palkka pieni? Bussikuskina tienasin helposti 50k euroa vuodessa, toki ylitöitäkin vähän.
Insinöörinä tienaan nyt paljon vähemmän, mutta päätän itse omat työaikani ja kalenterin.
Ei suostunut antamaan sadan euron setelistä takasin, vaan tuhahti ja viittoi ilmaiseksi sisään (HKL).
Kuskien pitäisi toimia ammatillisesti ja olla ottamatta vankkuriämmiä sisään ruuhkan aikaan, jolloin sisällä on jo pahimmillaan vaunuja tai keskitila on täynnä ihmisiä kun muualle ei mahdu. Jostain syystä pysähtyvät ottamaan näitä aivonsa lapsen mukana synnyttäneitä, jotka änkeävät tupaten täyteen bussiin ja matkustavat pahimmassa tapauksessa vain pari pysäkin väliä.