Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opamox vaikutusaika?

Vierailija
10.09.2016 |

Tietääkö kukaan tarkemmin? Olen esiintymispelkoinen ja tänään tulossa hankala päivä. Aamulla klo 8 otin yhden 15 vahvuisen lääkkeen.
Seuraava esiintyminen tänään klo 11-12 välillä, vaikuttaakohan siihen asti?
Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksatsepaami on keskipitkävaikutteinen bentsodiatsepiini. Oksatsepaami imeytyy monia muita bentsodiatsepiinejä hitaammin, huippupitoisuus plasmassa saavutetaan vasta 1–2 tunnin kuluttua.

Vierailija
22/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolintumis aika 3-12h. Isolla ukolla 3h ja pienellä 12h. Tästä riippuen vaikutus alkaa 0,5-1,5h. 0,5h pienikokoisella naisella. 15g puliintuu tällä naisella 12h joten seuraavana aamunakin jäljellä on 4g peräkkäisinä päivinä kertaantuu ja mielialat tulevat viivellä seksuaalisuus yms ps.url. erikoislääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanoreilla sujui itsellä koulun esiintymistilanteet. Opamoxista tulee paljon "usvaisempi" olo, eikä puhumisesta tule oikein mitään.

Harmi vaan, että olen syönyt näitä Lukioajoista asti yli 10v 3-5mg päiväannoksella. Nyt muisti selvästi huonontunut. Ja tällä hetkellä päihdeklinikalla vieroituksessa.

Yleisääkärin virhe tietysti määrätä noita pitkäaikaiseen käyttöön alaikäiselle, eikä esim. Lähetettä psykoterapiaan.

Harmittaa, mutta onneksi motivaatio päästä eroon noista on kova.

Vierailija
24/59 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus 1-2 tuntia max ellei ota isompia annoksia, jolloin taas on ihan tillin tallin.

Vierailija
25/59 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus 15 mg:

Alkaa 30min.- 45min otosta.

Vahvimmillaan 1-3 h otosta.

5-6 h otosta haihtunut.

Vierailija
26/59 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa se ei oo psyykkeelle hyvä. Joillekin tosi huono

Vierailija
27/59 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus ottanut 30 mg tuntia ennen jännittävää tilannetta, eikä vaikutus ollut vielä havaittavissa. Siitä viisastuneena seuraavana kerralla otin sen kolme tuntia ennen, jolloin se toimi juuri oikeaan aikaan. Olen pienikokoinen, hoikka nainen, mutta tuo annos ei saa minua tokkuraiseksi eikä näy päälle päin, vaan ottaa jännityksen tai ahdistuksen pahimman terän pois. En käytä sitä säännöllisesti, joten toleranssista ei ole kyse, vaan metaboliasta.

Vierailija
28/59 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä esiintymiseen! Itse aikoinaan esiintynyt myös opamoxin voimalla mutta aika tokkura (ja silmistä näki että jotain on ottanut) ja jälkikäteen ei muista mitään. Myöhemmin oli käytössä kevyempää rauhoittavaa ja propralia - ja sekin riitti.

Propral lienee parempikin tarkoitukseen koska ei sumenna päätä vaan vaikuttaa vain siihen elimistön luontaiseen adrenaliinisysteemiin, jolla se valmistautuu tiukkaan paikkaan.

Ainut vasta-aihe voisi olla se että on luonnostaan kovin alhainen verrenpaine/syke, niitähän propral laskee jonkin verran.

Vierailija
29/59 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä esiintymiseen! Itse aikoinaan esiintynyt myös opamoxin voimalla mutta aika tokkura (ja silmistä näki että jotain on ottanut) ja jälkikäteen ei muista mitään. Myöhemmin oli käytössä kevyempää rauhoittavaa ja propralia - ja sekin riitti.

Propral lienee parempikin tarkoitukseen koska ei sumenna päätä vaan vaikuttaa vain siihen elimistön luontaiseen adrenaliinisysteemiin, jolla se valmistautuu tiukkaan paikkaan.

Ainut vasta-aihe voisi olla se että on luonnostaan kovin alhainen verrenpaine/syke, niitähän propral laskee jonkin verran.

Propral ei rentouta mieltä vaan elimistön, että siinä mielesdä huono jos tarkoitus on nimenomaan tunteisiin vaikuttaa. Jos vain kehon reaktiot ovat ongelma, silloin ei tietenkään tarvita psyykeeseen vaikuttavaa ainetta.

Itsellä rauhoittavat piristävät, ahdistus on se pään tokkuraiseksi vetävä tekijä.

Vierailija
30/59 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla vaikuttaa enemmänkin kuin 8h, kai tuo on yksilöllistä. Mulle riittää se pienin annos muutenkin.

Se riippuu sitä otatko tavallisen tabletin vai depotin (kalvopäällysteisen). Tavallinen tabletti vapauttaa kaiken oksatsepaamin kerralla, mutta kalvopäällysteinen vapauttaa oksatsepaamia hitaampaa ja vaikutus kestää paljon kauemmin. Toki se tarkoittaa sitä, että tavallisen 15 mg tabletin vaikutus on voimakkaampi kuin 15 mg depotin.

Suomessa ei ole depot-oksatsepaamia, alpratsolaamia kyllä.

Vierailija
31/59 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15mg opamox vaikutusaika on n.1-3tuntia, 30mg n.2-5tuntia ja 50mg jopa 10tuntia, eikä 2 15mg vastaa 1 30mg vaikutusaika täysin eri, en ymmärrä miksi ei lääkärit tiedä\ymmärrä tätä? Tai eivät halua kertoa, mutta opamox on todella mieto lääke ja ainoa vesiliokonen, eli jos otat yöksi niin ei vaikuta aamulla!! Kun lukenut kommentteja että ottanut 15mg opamoksin niin on ollut seuraavana päivänä pökkyräinen olo? Ei voi kun ei vaikuta niin pitkälle, tässä faktaa

Vierailija
32/59 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pami kaljan kanssa tekee rennoksi.

UGH!

Vierailija
33/59 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä annos sinulla oli? 15, 30, 50? Aika hurja jos yhdestä tabletista tulee tuollainen reaktio. En kuitenkaan epäile koska vaikuttaahan ne niin yksilöllisesti. Itseä 1x15mg ehkä hieman väsyttää muttei silmistä näy, ei tee toimintakyvyttömäksi eikä ainakaan vie muistia onneksi.

-Eka vastaaja

En muista yhtään vahvuutta, kun on yli 10v aikaa. Päättötyön esittämisestä oli kyse. Ei ehkä kukaan muu mussa varmaan mitään outoa huomannut, itse vaan. Eka pelkäsin että etten ikinä tule selviämään esityksestä vaan pyörryn kauhusta mutta meni se ihan hyvin lääkkeen avulla. Oli vaan epätodellinen ja tokkura olo, mutta ei ainakaan jännittänyt, ei tuntunut miltään. Mutta oli varmaan mulle vähän liian tuju lääke...

Kokeile seuraavan kerran piriä. Sekin poistaa jännityksen, mutta ei laumauta kuten benstot, vaan auttaa myös motivaatioon ja keskittymiskykyyn.

UGH!

Vierailija
34/59 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miedompaa "bentsoo" ku opamox? 🤔 opamox kun on mordoin bentso mitä on! Tämä on vesiliokonen toisin kuin muut on rasva, että ihmettelen että vaihdoit opamoxin miedompaa ja beetasalpaaja päälle..jees hyvä yhdistelmä, on eriasia jos luulee tietävänsä tai tietää, mut hyvä et lopetit "bentsot" ku monet kirjottaa tänne iha hupii..ni moedonpaa bentsoo EI ole kuin opamox.

Vierailija
35/59 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä Opamox 50 mg 4 kertaa päivässä.Olen ruvennut asteittain sitä vähentämään.Vaikutus alkaa n.tunnin kuluttua,ja kestää 4-5 tuntia.

Vierailija
36/59 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxin puoliintumisaika on vaihteleva. 4- 24 tuntia. Eli riippuu ihmisen aineenvaihdunnasta ja muista lääkkeistä. Varsinkin jos käyttää rauhoittavia. Yleensä puoliintuu 4- 6 kuluessa.

Vierailija
37/59 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus ottanut 30 mg tuntia ennen jännittävää tilannetta, eikä vaikutus ollut vielä havaittavissa. Siitä viisastuneena seuraavana kerralla otin sen kolme tuntia ennen, jolloin se toimi juuri oikeaan aikaan. Olen pienikokoinen, hoikka nainen, mutta tuo annos ei saa minua tokkuraiseksi eikä näy päälle päin, vaan ottaa jännityksen tai ahdistuksen pahimman terän pois. En käytä sitä säännöllisesti, joten toleranssista ei ole kyse, vaan metaboliasta.

Propral parempi vaihtoehto  40mg tosin otan itsekin opamoxia silloin tällöin ,tämä vain mielipide.

Vierailija
38/59 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni Propuille täältä,opamox on ihan lasten oma merirosvo karamelli.

Vierailija
39/59 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox vaikutus alkaa itellä noin reilun tunnin päästä. Ja kestää reilu 3h maksimissaan 4h. Jos nukahtamiseen käyttää kannattaa ottaa pari tuntia ennen sänkyyn menoa. Sanoisin jos esiintymis jännitykseen käyttää ota 1.5h ennen. Jos otat 8 ja 11-12 esiinnyt vaikutus alkanut jo hiipumaan.

Vierailija
40/59 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus kestää reilun tunnin. Mutta koska et sinä aikana jännitä voi mennä loppu päivä ilman jännitystä. 15mg on hyvin mieto. 50mg voi jotain vaikuttaa. Tehokkaammin jännitystä poistaa imovane