Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla, että isoisäni (isän puolelta=ei väleissä) oli jättänyt minulle perintöä? Rahat menneet, äiti raivoaa??

Vierailija
09.09.2016 |

Mistä päästä tämmöistä lähtee edes selvittelemään? En tiedä mitään muutenkaan, enkä varsinkaan lakiasioista. Vähiten tiedän isäni puoleisen suvun asioista.
Taustaa: Isäni ja äitini elivät sitä sen ajan "Levottomat"-tyyllistä elämää .Ehkä voi sanoa että nykyistä some-menestyjät-elämää. Tästä on nyt aikaa ja minä olen keski-ikäinen ja äitini tosiaan vanhus.

Siinä heidän menestyjät-elämässään kävi niin, että isäni sai tuomion talousrikoksista. Se saattoi olla siihen aikaan kovempi juttu kuin nykyään. (Nykyään on pressan linnassa joka vuosi kutsuttuina vieraina Talousrikollisia, tämän verran tiedän.) Niin siinä vaiheessa tuli ero ja äitini pisti välit poikki kaikkeen mitä sieltäpäin (isän puolellta) olisi olemassa. Tai tulossa.

Vuosikymmeniä on mennyt. Minä olen elänyt ihan hyvän lapsuuden. Äidin ja äidin hyvän, ja meitä tukevan suvun kanssa. En ole koskaan edes ajatellut lapsea, että jotain jäi paitsi kun ei isästä puhuttu. .Se vaan meni niin. Oli niin paljon muutakin touhua. Joo ja ei ollut mitään faceja tai muita internettejä, joten sitä vaan jättää asiat kun ei oikein tiedä eikä osaa muutenkaan.

Mumille olisi ollut kauhistus , ja varmaan hirveä häpeä, jos olisin esim. käynyt kyselemässä jotain jostain virastosta. Tämä oli elämää silloin.

Nyt selvisi, vuosikymmenten jälkeen, että isäni isä, siis on kuollessaan jättänyt minulle: poikansa tyttärelle, avioliitossa tehdylle, kymmeniä tuhansia euroissa, rahaa, Siis isän suvun puolelta perintöä? Muutenkin aika hienoa. En tiennyt että minua ajateltiin tai minusta välitettiin sieltä päin.

Asia on nyt selvinnyt, ja raivopäisen äitini reaktio on, että sitä rahaa on vähän tullut, ja kaikki on sinuun mennyt!?

Mistä minä saan tietää että mihin on mennyt? Ja mistä minä voin selvittää että miten ja miten paljon ?

Kysymys: onko minulla mitään mahdollisuutta selvittää näitä perintö- ja raha-asoita siten, etten lopullisesti suututa äitiäni? Eli ettei hän saa tietää että edes kyselen näitä asioita?
Pitääkö tätä varten palkata lakimies? Onhan hänellä täysi vaitiolovelvollisuus, ettei hän voi äidilleni kertoa asiasta, vaikka hän miten alkaisi kovistelemaan?

Äidistäni voin sanoa että hän on sen ajan kuuluisa, erittäin kaunis malli ja mannekiini. Eikä mikään seinäruusu muutenkaan elämässä. Että hänen kanssaan en vaan voi alkaa vanhoja asioita kaivelemaan.
Mumma ja mufa kuolleet jo. Ei siskoja tietääkseni. Isä varmaan elää vielä kun ei ole mitään kuulunut.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kuulit perinnöstä? Miksei sinuun ole oltu yhteydessä?

Vierailija
2/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei enää paljoa sekavammaks voi mennä... Mikä oli kysymys? Että miten selvittää minne perintörahasi ovat menneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait siis lapsena perinnön jolla ostettiin sulle jotain? Ja kauanko tästä on ?

Vierailija
4/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei enää paljoa sekavammaks voi mennä... Mikä oli kysymys? Että miten selvittää minne perintörahasi ovat menneet?

-Kysymys: miten selvittää, mihin testamentissa alaikäiselle tyttärelle määrätyt rahat ovat menneet?

-Kysymys: miten selvittää tämä, ilman että siihen aikaan lasta huoltanut äiti saa tietää?

-Kysymys: onko mahdollista että rahoja on käytetty väärin tai enemmän kuin tavallisen lapsen kasvattamiseen olisi mennyt?

-Kysymys: onko tässä mahdollista, että äiskä on pimittänyt rahat itselleen ja pitänyt lapsensa jossain lapsilisäkuussa-uudet-kengät-elämässä, kun isoisän kautta olisi ollut mahdollista vaihto-oppilasvuodet ja ajokortit ja aso-tilin pesämuna?

Vierailija
5/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti isänisä on jättänyt ap:lle perintöä tämän ollessa alaikäinen ja ap:n äiti on hallinnoinut alaikäisen perintörahoja eli käyttänyt ne pois. Vai?

Vierailija
6/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait siis lapsena perinnön jolla ostettiin sulle jotain? Ja kauanko tästä on ?

Ei ole ostettu mitään. En ole saanut mitään. Ei tullut todellakaan kymmenien tuhansien edestä yhtään mitään. Ei edes markoissa ja nyt puhutaan euroista.  

En huomannut mistään että minulla olisi ollut mistään lisää rahaa. Mitään ylimääräistä en saanut. Lähdin töihin eka kertaa jo 15 vuotiaana, että olisin jotain saanut.

Vierailija
7/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos voi olla vanhentunut

Vierailija
8/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äidin mallinura tms tähän liittyy, en ymmärrä, mutta lapsen perintöä ei saa käyttää lapsen elatukseen, joten äidillä pitäisi olla näyttää se, mihin raha on kulunut. Jos tosin rahaa on kymmeniä tuhansia, jonkinlainen edunvalvontakuvio on pitänyt olla.

Vierailija
9/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, missä ajassa perintö-asiat vanhentuu? Avioliitossa tehty lapsi? Ei kait se muutamassa vuosikymmennessä voi kadota? Jollakin lehtolapsella, tanssipaikan puskassa tehdyllä on oikeus periä 60-luvulta lähtien lakiosuutta? Ja what, avioliitto ja tunnistettu lapsi; nyt vanhentunut? 

Vierailija
10/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy isältäsi

Vierailija
11/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajalla pitäisi olla isoisäsi perukirja. Tarvitset isoisän nimen ja kuoli vuoden kotipaikkakunnan, syntymäajastakin olisi hyötyä.

Sitten jos olet jotain perintöä saanut ja itä ei mistään löydy, voit haastaa äitisi oikeuteen kavalluksesta. En tiedä missä ajassa vanhenee.

Jos sulla on jossain isä elossa, niin ota ihmeessä yhteyttä ja tutustu.

Oliko äitisi missi ja aikoinaan Floridassa erään liikemiehen kanssa....jutut on ihan yhtä lennokkaita.

Vierailija
12/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintö on ollut sinulle osoitettu, äitisi on salannut koko asian ja vetänyt välistä. Hän on siis tehnyt petoksen. Ota yhteys oikeusaputoimistoon, jos olet varaton tai vähävarainen, saat oikeusavustajan (lakimiehen) ilmaiseksi (ota mukaan tulotiedot: joka tap. jos siitä laskutetaankin niin tulojen mukaan) Tässä vaiheessa ei kannata alkaa mitään selvittelemään itse, laita vaan lakimies asialle. Rahat ovat sinun vaikka olisit saanut ne alaikäisenäkin, eivät äitisi.

Vierailija
13/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla rahasummilla pitäisi olla edunvalvoja valvomassa lapsen etua. Etsi perukirja ja kysele silloisen asuinkuntasi ko.toimistosta. Sitten kannattaisi ehkä ottaa jo yhteyttä siihen isään. Mullekaan ei auennut miten äidin mallinura vaikuttaa siihen, että äidiltä ei voi mitään kysyä. 

Vierailija
14/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Aika vaikeahan sitä on selvittää mihin äitisi on rahaa käyttänyt, jos asiaa ei häneltä voi kysyä. Mistä kukaan muu sitä voisi tietää? Äitisi saama raivokohtaus asiasta kysyttäessä viittaa siihen, että on hassanut sun rahat menemään eikä suinkaan kaikkea sinuun. On siis tehnyt rikoksen. Uhrina vielä oma alaikäinen lapsi. Ihan kiva. Samanlainen on kuin isäsi, turhaan hän hurskastelee. 

Vierailija
15/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä isääsi.

Vierailija
16/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äiti ole pystynyt tuota tekemään, koska jos testamentissa sinulle on määrätty kymmeniä tuhansia, niin verottajahan saa tämän tietää ja samalla kun testamentti on saanut lainvoiman, on sinulle määrätty edunvalvoja (joka ei ole äitisi tai isäsi) ja tämän tehtävänä on ollut valvoa, että rahojasi ei käytetä väärin. Varoistasi on joka vuosi pitänyt tehdä selvitys maistraattiin ja kun olet tullut täysi-ikäiseksi, on varmistettu, että olet saanut omasi.

Vierailija
17/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jörki käteen. JOS perintöä todella olisi ollut kymmeniä tuhansia, sen käytödtä tai säilytykseestä olisi pitänyt thdä vuosittain maistraatille ilmoitus. Se ei ole kiinni oma-aloittisuudests, vaan maistraatti vaatii sitä. Jos summa olisi käytetty johonkin laittomaan (lapsen edun vastaiseen) maistraatti olisi jo thnyt siitä riskosilmoituksen ja tutkintapyynnön ja äitisi olisi joutunut maksaam ne takaisin ja edunvalvojaksesi oli määrätty joku muu.

Koska näin ei ole tapahtunut, voidaan päätellä, että a)joko perintöä ei alunperinkään ollut niin paljon kuin sun nyt on annettu ymmärtää tai. B) se on tosiaan käytetty aivan asianmukaisesti sun hyväksesi.

Vierailija
18/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat samasta asiasta taas?

Vierailija
19/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, missä ajassa perintö-asiat vanhentuu? Avioliitossa tehty lapsi? Ei kait se muutamassa vuosikymmennessä voi kadota? Jollakin lehtolapsella, tanssipaikan puskassa tehdyllä on oikeus periä 60-luvulta lähtien lakiosuutta? Ja what, avioliitto ja tunnistettu lapsi; nyt vanhentunut? 

Lue nyt ensin se kysymys.

Vierailija
20/70 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapi siltä, että isän lisäksi vanhemmissasi on toinenkin talousrikollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän