Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua vähän ihmetyttää tuolla fb vähävaraisten ryhmässä...

Vierailija
09.09.2016 |

Ensinnäkin se, että nää perheet on siis niin vähävaraisia että pyydetään ruoka-apua kaiken muun lisäksi, silloin ollaan jo mun käsityksen mukaan todella vähissä varoissa jos joutuu ruokaa pyytämään. No, kuitenkin melkein poikkeuksetta kun katsoo näitä ilmoituksia niin perheen aikuisten vaatekoot on XL tai XXL, ei silloin ihan peeaa ole oltu kun on syöty itsensä tuon kokoseksi. Saan varmaan paskaa niskaan tästä, mutta menköön. Ja ei, kenenkään en halua näkevän nälkää, mutta jos itselläni olisi rahat niin vähissä ettei ruokaan riittäisi kunnolla rahaa niin looginen seuraus siitä todennäköisesti olisi että paino tippuisi kun yrittäisin sitten pärjätä niin vähällä kuin mahdollista.

Ja vielä toinen asia, ylläpito kirjoitti tuolla että nämä apua hakevat perheet EI KIITÄ. Siis mitä helvettiä? Tuntematon ihminen hyvää hyvyyttään antaa sulle omistaan ja sä et kiitä? En voi uskoa että näin kiittämättömiä ja huonotapaisia ihmisiä edes on olemassa. Mikä siinä kiitoksessa on niin vaikeaa? Kiitättekö yleensä mistään muustakaan? Meillä esimerkiksi kiitetään joka kerta kun noustaan pöydästä, ihan oman perheen keskenkin. Se tapa on itseasiassa niin juurtunut että joskus huomaan sanovani "kiitos" vaikka söisin yksin :D

No eipä muuta. Miettikää nyt vähän.

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh, itse suht. pienituloisena ja lievästi ylipainoisena voisin ottaa osaa keskusteluun.

Joskus kun raha-asiat ahdistaa, pöydällä odottelee parin sadan laskupino ja loppukuuksi on käytettävissä vain muutama kymppi, suklaalevyn ostaminen ja vaikkapa elokuvan katsominen antaa hyvän aivot narikkaan-hetken. Se herkuttelu saattaa siis olla tapa purkaa paineita ja rentoutua, kun pää ei meinaa pysyä kasassa huonon taloudellisen tilanteen vuoksi.

Toki nämä ovat eri asia jotka ovat niin PA että pitää kerjätä makaronipussia tuntemattomalta FB-ryhmässä. Itselleni kuitenkaan se 3-10e mikä menee kuukaudessa herkkuihin ei ole NIIN iso raha, etteikö se olisi sen "arvoista".

Jotkut käyttävät tuon rahan alkoholiin ja rentoutuvat siten, kukin taplaa tyylillään. :)

Vierailija
102/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi, kun teini-ikäiset lapset on kokoa xxxl ja äiti kokoa 54.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmh, itse suht. pienituloisena ja lievästi ylipainoisena voisin ottaa osaa keskusteluun.

Joskus kun raha-asiat ahdistaa, pöydällä odottelee parin sadan laskupino ja loppukuuksi on käytettävissä vain muutama kymppi, suklaalevyn ostaminen ja vaikkapa elokuvan katsominen antaa hyvän aivot narikkaan-hetken. Se herkuttelu saattaa siis olla tapa purkaa paineita ja rentoutua, kun pää ei meinaa pysyä kasassa huonon taloudellisen tilanteen vuoksi.

Toki nämä ovat eri asia jotka ovat niin PA että pitää kerjätä makaronipussia tuntemattomalta FB-ryhmässä. Itselleni kuitenkaan se 3-10e mikä menee kuukaudessa herkkuihin ei ole NIIN iso raha, etteikö se olisi sen "arvoista".

Jotkut käyttävät tuon rahan alkoholiin ja rentoutuvat siten, kukin taplaa tyylillään. :)

Lenkkarit jalkaan ja reippaalle kävelylle, sen jälkeen tarmolla sen laskupinon kimppuun ja samoilla höyryillä vaikka vielä kämppä siistiksi. Liikunta saa hyvän olon virtaamaan ja siivotessa voi nollata pään ilman suklaata ja sohvaa ja laskujen maksamisen jälkeinen ketutus haihtuu siinä samalla. Illalla voi sitten vähän paremmalla mielellä keittää kupin hyvää teetä ja käpertyä sohvalle elokuvaa katsomaan. Fyysinen rasitus ja tekeminen, aluksi vaikka hampaat irvessä, parantaa oloa. Pelkästään jo se, että saa itsensä tsempattua yli sen suklaa ja sohva -vaihtoehdon, on puoli voittoa. Eräs ystäväni sanoo aina siivoavansa elämänsä järjestykseen. Liikkuu myös todella paljon, koska ajattelee, että ylipainoisena ja sairaana rahat olisivat vielä tiukemmella. Itselläni ei ole rahahuolia, mutta muita murheita, joihin tekeminen ja liikkuminen on parasta mielialalääkettä, kaupan päälle saa hyväkuntoisen kropan.

Vierailija
104/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin soimaatte ja leimaatte ihmisiä enempää, perehtykää syvällisemmin teemaan köyhyys ja vähäosaisuus. Sieltä teille selviää mm. että Suomessa köyhyys periytyy ja että meillä on jo kolmannen polven köyhiä ja työttömiä. Tuo terveellinen ja laihana pitävä syöminen on aika uusi juttu. Monella vähävaraisella ei ole kotoaan juuri minkäänlaisia hyviä ravitsemustottumuksia. On aina eletty kädestä suuhun ja syöty halvinta mahdollista, mikä ei juuri ravintoaineita suuremmin sisällä, lihottavia hiilihydraatteja sitäkin enemmän. Ja jos ne ranskanleivät ja vastaavat huuhdellaan vielä alas ohrapirtelöllä, niin kyllä ne mittasuhteet laajenevat. On pelkkää utopiaa ap, että jos joutuu yhtäkkiä elämään olemattomilla rahavaroilla, niin laihtuisi nopeassa tahdissa. Joskus ennen vanhaan köyhien perheiden väki saattoi ollakin laihaa, mutta ei enää muutamaan sukupolveen.

Vierailija
105/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkarit jalkaan ja reippaalle kävelylle, sen jälkeen tarmolla sen laskupinon kimppuun ja samoilla höyryillä vaikka vielä kämppä siistiksi. Liikunta saa hyvän olon virtaamaan ja siivotessa voi nollata pään ilman suklaata ja sohvaa ja laskujen maksamisen jälkeinen ketutus haihtuu siinä samalla. Illalla voi sitten vähän paremmalla mielellä keittää kupin hyvää teetä ja käpertyä sohvalle elokuvaa katsomaan. Fyysinen rasitus ja tekeminen, aluksi vaikka hampaat irvessä, parantaa oloa. Pelkästään jo se, että saa itsensä tsempattua yli sen suklaa ja sohva -vaihtoehdon, on puoli voittoa. Eräs ystäväni sanoo aina siivoavansa elämänsä järjestykseen. Liikkuu myös todella paljon, koska ajattelee, että ylipainoisena ja sairaana rahat olisivat vielä tiukemmella. Itselläni ei ole rahahuolia, mutta muita murheita, joihin tekeminen ja liikkuminen on parasta mielialalääkettä, kaupan päälle saa hyväkuntoisen kropan.

:DDD älä nyt viitti. Ihan kuin pienituloinenkin ei voisi joskus (kuten itse totesi) myös mennä sohvalle sen suklaalevyn kanssa. Ei heidänkään tarvi koko ajan tsempata ja siivota kehoa, kämppää ja laskupinoa.

Vierailija
106/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen ja terveellinen ruoka ei maksa paljon. Kysymys on kai ihmisten laiskuudesta/ välinpitämättömyydestä tai "elämänhallinnan puutteesta", millä termillä voi selittää kaiken alkoholismin, narkomanian, syömis-, ym. mielenterveyshäiriöt.

Pienituloisena kasvatan ikkunalla mm. yrttejä, auringonkukan- ja herneenversoja, paprikaa ja tomaatteja. Kesällä parvekkeella salaatteja,sipulia, retiisiä, papuja. Porkkana ja kaalit eivät kaupassa paljon maksa.

Ruoka on halpaa itsetehtynä mm. aamupuuro (puuron jämistä voi leipoa sämpylöitä/ leipää), marjat, sienet, villivihannekset. Mausteetkaan eivät maksa paljon? Ehdotus viikon ruokalistaksi:

Ma: keitettyjä/ höyrytettyjä perunoita, porkkanoita, parsakaalia ym. Kastikkeena perinteinen ruskea kastike höystettynä maun mukaan

Ti: ed. päivän ylijääneistä vihanneksista kasvissosekeitto,lisäksi sipuleita ja vähän maustettua tuorejuustoa

Ke: kaalilaatikko & puolukkasurvosta 

To: hernekeitto ( osa liotetuista herneistä kannattaa idättää / kasvattaa versoiksi)

Pe: munakasrulla mieleisillä täytteillä

La: (meillä lasten karkkipäivä, syödään esim. spaghettia, pizzaa, leivotaan pullaa ym)

Su:  lihamureke/ uunipaisti/ paistettu kala

Vierailija
107/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse joskus joutuisin vastaavaan tilanteeseen, täytyisi viestiin kirjoittaa "huom. olemme pitkiä, emme lihavia" :D Me molemmat olemme siis noin 185 cm pitkiä, miehen vaatekoko on XL ja omani L.

Ohis

Vierailija
108/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin se, että nää perheet on siis niin vähävaraisia että pyydetään ruoka-apua kaiken muun lisäksi, silloin ollaan jo mun käsityksen mukaan todella vähissä varoissa jos joutuu ruokaa pyytämään. No, kuitenkin melkein poikkeuksetta kun katsoo näitä ilmoituksia niin perheen aikuisten vaatekoot on XL tai XXL, ei silloin ihan peeaa ole oltu kun on syöty itsensä tuon kokoseksi. Saan varmaan paskaa niskaan tästä, mutta menköön. Ja ei, kenenkään en halua näkevän nälkää, mutta jos itselläni olisi rahat niin vähissä ettei ruokaan riittäisi kunnolla rahaa niin looginen seuraus siitä todennäköisesti olisi että paino tippuisi kun yrittäisin sitten pärjätä niin vähällä kuin mahdollista.

Ja vielä toinen asia, ylläpito kirjoitti tuolla että nämä apua hakevat perheet EI KIITÄ. Siis mitä helvettiä? Tuntematon ihminen hyvää hyvyyttään antaa sulle omistaan ja sä et kiitä? En voi uskoa että näin kiittämättömiä ja huonotapaisia ihmisiä edes on olemassa. Mikä siinä kiitoksessa on niin vaikeaa? Kiitättekö yleensä mistään muustakaan? Meillä esimerkiksi kiitetään joka kerta kun noustaan pöydästä, ihan oman perheen keskenkin. Se tapa on itseasiassa niin juurtunut että joskus huomaan sanovani "kiitos" vaikka söisin yksin :D

Hyviä ja paikkansapitäviä huomioita köyhistä kaikki. Minä olen myöskin ihmetellyt sitä että köyhät eivät ikinä kiitä.

Vierailija
109/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole ihan tutkittu juttu, että heikossa yhteiskunnallisessa asemassa olevat ovat terveydeltään huonoimmassa jamassa. Tämähän käy järkeen vallan hyvin. Ostaa lohta, maksaa 10 -15 e, siitä saa perhe kerran syödyksi. Vai ostaako samalla rahalla tarjous roiskeläppiä monen monta, vai makaronia ja jauhelihaa, jotka kustantaa 2,30 e tms. Ei kukaan joka tahtoo itsestään huolta pitää, koske "halpa mättöihin", mutta kun on niukat varat niin on pakko. . Saadapa joskus kanan rintaa tai kunnon monipuolista salaattia

Itse kyllä köyhänä opiskelijana käytän vähiä rahojani tuhat kertaa ennemmin tarjousloheen (kokonaisena 5-6 €/kg) kuin tarjousroikeläppiin (halvimmillaan n. 0,50 €/kpl). Roiskeläpät sisältää paljon kaloreita, muttei silti pidä nälkää kuin hetken. Lohesta puolestaan saa täyttävän keiton eikä annoshintakaan päätä huimaa, kun sekaan laittaa perunoita, lanttua, porkkanaa, kaalia, liotettuja kuivaherneitä ja muuta halpaa.

Vierailija
110/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikeesti mun mielestä epäterveellinen ruoka ei edes ole halpaa! Mietitään nyt; mennään koko perhe mäkkäriin, kaksi aikuisten ateriaa ja kaksi lasten ateriaa - varmasti menee about 25e vähintään. (En muista mäkkärin hintoja nyt kovin tarkasti) Sillä 25 eurolla saisin kaupasta kassillisen ruokaa josta syötäisiin ainakin kahden päivän kaikki ateriat helposti! Mäkkärin jälkeen menee pari tuntia ja kaikilla on uudestaan nälkä. Tai joku pizzeria, aikuisten pizzat on sen kympin kipale, siihen lasten annokset päälle niin ei 30e edes riitä. Mun mielestä ja meidän perheessä nää roskaruoka mätöt on sellasia erityistapauksia, joskus ehkä kerran kuussa siis käydään. Muuten syödään tavallista ruokaa.

Oletko katsonut roskaruuan hintoja kaupassa? 400 g makkaraa saa halvimmillaan eurolla, kun 400 g vähärasvaista jauhelihaa maksaa 3 e. Tai halvimman makaronin/riisin hinta vs. kuitupitoinen vastaava? Tokihan tulee halvaksi jos syö vain juureksia, mutta hyvälaatuinen proteiini/hiilihydraatti maksaa huomattavasti enemmän kuin huonolaatuinen. Ei köyhät millään mäkkärin tai pizzerian aterioilla elä, se roskaruoka ostetaan kaupasta.

400 g makkaraa saa eurolla, mutta kokonainen kilo kuivattuja papuja maksaa etnisessä kaupassa 2 euroa. "Tavallisissakin" kaupoissa kuivatut herneet maksaa n. 1-1,50 €/kg ja halvimmat linssit n. 3 €/kg. Eikö köyhät tajua, ettei aina tarvitse syödä lihaa?

Vierailija
111/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

munaa ja parsakaalia kirjoitti:

Edullinen ja terveellinen ruoka ei maksa paljon. Kysymys on kai ihmisten laiskuudesta/ välinpitämättömyydestä tai "elämänhallinnan puutteesta", millä termillä voi selittää kaiken alkoholismin, narkomanian, syömis-, ym. mielenterveyshäiriöt.

Pienituloisena kasvatan ikkunalla mm. yrttejä, auringonkukan- ja herneenversoja, paprikaa ja tomaatteja. Kesällä parvekkeella salaatteja,sipulia, retiisiä, papuja. Porkkana ja kaalit eivät kaupassa paljon maksa.

Ruoka on halpaa itsetehtynä mm. aamupuuro (puuron jämistä voi leipoa sämpylöitä/ leipää), marjat, sienet, villivihannekset. Mausteetkaan eivät maksa paljon? Ehdotus viikon ruokalistaksi:

Ma: keitettyjä/ höyrytettyjä perunoita, porkkanoita, parsakaalia ym. Kastikkeena perinteinen ruskea kastike höystettynä maun mukaan

Ti: ed. päivän ylijääneistä vihanneksista kasvissosekeitto,lisäksi sipuleita ja vähän maustettua tuorejuustoa

To: hernekeitto ( osa liotetuista herneistä kannattaa idättää / kasvattaa versoiksi)

La: (meillä lasten karkkipäivä, syödään esim. spaghettia, pizzaa, leivotaan pullaa ym)

Muuten hyvä, mutta ruokalistasi alkuviikko kuulostaa liian vähäproteiiniselta. Ihan virallisiin suosituksiin nähden siis.

Vierailija
112/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ja paikkansapitäviä huomioita köyhistä kaikki. Minä olen myöskin ihmetellyt sitä että köyhät eivät ikinä kiitä.

En allekirjoita väitettä köyhien kiittämättömyydestä. Olen ollut mukana jakamassa ruokaa leipäjonossa ja melkein kaikki kiitti aina siitä vähästä mitä niille annoin, monesta huomasi että ne teki sen todella täydestä sydämestään. Niistäkin joilta jäi kiitokset väliin, suurin osa näytti häpeävän niin paljon, että ne varmaan halusi päästä tilanteesta mahdollimman huomaamatta ohi.

Vierailija
113/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaikuttaa sellainenkin ärsyttävä juttu, että näissä lähiösiwoissa ja alepoissa ei edes myydä kunnon ruokaa. Itse olen tällä hetkellä vähävarainen: haluaisin tehdä enemmän kokolihaa, mutta sitä on pakko lähteä hakemaan kauempaa cittareista ja prismoista. Niissä on taas hankala asioida ilman autoa. Lähikaupan metrin kapealla lihatiskillä on jauhelihaa (17%), marinoitua possua, marinoituja broilerinsuikaleita (300 g), wingsejä ja valmiita grillitassuja. Ja siinä se melkein sitten oli. Valikoima on vaan parin vuoden aikana vähentynyt ja todella ärsyttää, ettei kaupasta tunnu saavan enää mitään kunnollista. Eineshylly taas on varmaan 10 metriä leveä. Myydään sitä, mitä ihmiset ostavat. Ja toisaalta kun kukaan ei osta kunnon raaka-aineita, niin niitä ei sitten edes voi ostaa.

Miksi en lähde säännöllisesti kauemmas jättimarkettiin ostoksille? Niissä joutuu käyttämään julkisilla näitä 2 liikenneväineitä + kilometri kävelyä -yhdistelmiä, mitä on vaikea handlata kauppakassien kanssa.

Vierailija
114/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En allekirjoita väitettä köyhien kiittämättömyydestä. Olen ollut mukana jakamassa ruokaa leipäjonossa ja melkein kaikki kiitti aina siitä vähästä mitä niille annoin, monesta huomasi että ne teki sen todella täydestä sydämestään. Niistäkin joilta jäi kiitokset väliin, suurin osa näytti häpeävän niin paljon, että ne varmaan halusi päästä tilanteesta mahdollimman huomaamatta ohi.

Sä oletkin tavannut nämä ihmiset kasvotusten. Harva silloin jättääkään kiittämättä. Mutta jos avustus lähetetään postitse, niin kiitosta ei aina tulekaan. 

Vierailija
115/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikeesti mun mielestä epäterveellinen ruoka ei edes ole halpaa! Mietitään nyt; mennään koko perhe mäkkäriin, kaksi aikuisten ateriaa ja kaksi lasten ateriaa - varmasti menee about 25e vähintään. (En muista mäkkärin hintoja nyt kovin tarkasti) Sillä 25 eurolla saisin kaupasta kassillisen ruokaa josta syötäisiin ainakin kahden päivän kaikki ateriat helposti! Mäkkärin jälkeen menee pari tuntia ja kaikilla on uudestaan nälkä. Tai joku pizzeria, aikuisten pizzat on sen kympin kipale, siihen lasten annokset päälle niin ei 30e edes riitä. Mun mielestä ja meidän perheessä nää roskaruoka mätöt on sellasia erityistapauksia, joskus ehkä kerran kuussa siis käydään. Muuten syödään tavallista ruokaa.

Oletko katsonut roskaruuan hintoja kaupassa? 400 g makkaraa saa halvimmillaan eurolla, kun 400 g vähärasvaista jauhelihaa maksaa 3 e. Tai halvimman makaronin/riisin hinta vs. kuitupitoinen vastaava? Tokihan tulee halvaksi jos syö vain juureksia, mutta hyvälaatuinen proteiini/hiilihydraatti maksaa huomattavasti enemmän kuin huonolaatuinen. Ei köyhät millään mäkkärin tai pizzerian aterioilla elä, se roskaruoka ostetaan kaupasta.

En muuten ymmärrä, miksi jotain halpismakkaran kilohintaa verrataan suoraan puhtaan jauhelihan kilohintaan. 400 g makkaraa voi maksaa euron, mutta mikä on sen lihapitoisuus ja paljonko siinä on vettä, jauhoja yms. halpaa paskaa? Kuinka paljon kalliimmaksi se "3 kertaa kalliimpi" jauheliha oikeasti tulee, jos otetaan huomioon pelkän lihan osuus?

Vierailija
116/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Johan näistä on ollut ties mitä tutkimusta. Köyhän looginen ajattelu hämärtyy kun niin suuri osa aikaa ja energiaa menee selviytymiseen. Sama juttu esimerkiksi masentuneilla. Vaikka tietää että lenkillä kannattaisi käydä ja pizzan sijasta syödä linssisoppaa niin resurssit tähän ei yksinkertaisesti ole samat kuin meillä hyvin toimeentulevilla.

Vaikka Suomessa kaikilla on periaatteessa samat lähtökohdat koulutukseen ja hyvään elämään niin todellisuudessa siitä ollaan kaukana. On todella iso ero synnytkö alkoholisoituneen tunnevammaisen yh äidin lapseksi vai tasapainoiseen keskiluokkaiseen kannustavaan perheeseen. Molemmilla on samat mahdollisuudet mutta toisella todella paljon enemmän ponnisteltavaa.

Jos aiot lukea vain yhden viestin tästä ketjusta, lue tämä ylläoleva. Tässä on iso osa tätä ilmiötä. Väliaikaisesti pienituloisen opiskelijan tai keskituloisen henkilön on helppo ajatella, että kausivihanneksia ja täysjyvää ostamalla tulee helposti halpaa ja hyvää. On eri asia pärjätä pienten tulojen kanssa vaikkapa 15 vuotta, samalla vaikkapa masennuksen kanssa painien.

Yhdysvalloissa tämän tilanteen näkee vielä astetta selvemmin. Jokainen 7-11 myy pitsoja, hodareita ja mitä lie dollarihintaan. Pikaruoka (kioskeista, kaupoista ja rafloista) on edullista, ja nopea energia houkuttaa. Jos teet minimipalkalla pitkää päivää ja elätät isoa perhettä, voi olla vaan helpompi syödä sitä moskaa.

Sanopa muuta. Elin itse melkein vuoden karenssilla masennuksesta kärsien (koska julkisella puolella on pitkät jonot enkä masennuksen takia jaksanut vaatia parempaa hoitoa). Rahat oli tosi tiukilla ja vaikka tiesin, että linssisoppa on hyvää ja halpaa, sitä ei vaan jaksanut tehdä. Eikä pelkällä puurolla jaksanut kitkuttaa, vaan oli "pakko" syödä roiskeläppiä ja muita eineksiä jotta jaksoi seuraavaan päivään. Ja aina oli pakko käydä leipäjonossa, kun rahat olisi muuten loppunut kesken. Sellaista se elämä oli, vaikka maisterin tutkinto oli plakkarissa ja takana 6 vuotta opintotuella kitkuttamista, joiden aikana linssisopat ja muu terveellinen köyhäilyruoka oli tullut hyvinkin tutuiksi.

Vierailija
117/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ottanut huomioon, että siitä reippaasta liikunnasta ja siivoilusta tulee nälkä. Millä energialla edes teet sitä, jos ei ole varaa kunnon ruokaan?

Toinen tekijä on sitten se, että suklaa, sokeriset kolajuomat, energiajuomat ym. auttavat kovaa ajattelutyötä vaativissa suorituksissa. Kropallehan se on hirveää istua koko päivä paikallaan läppärin ääressä, syödä makeisia ja hörppiä kolajuomia. Mutta sillä on valitettavasti tosi iso vaikutus suorituskykyyn kun tekee raskasta ajattelutyötä tiukalla aikataululla. Aivot kuluttavat sokeria. Mulla esimerkiksi on opinnäytetyön loppukiri tällä hetkellä työn alla ja heti kun se on valmis, tulee elämäntaparemppa. Mutta opiskelijana olen todennut, että jos pidän hiilarit alhaisena, en vaan pysty tekemään ajatustyötä samalla tarkkuudella :P

Vierailija
118/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

munaa ja parsakaalia kirjoitti:

Osa ihmisistä on taitavia elämään pienillä tuloilla ja ovat kiinnostuneet terveellisistä elämäntavoista. Harmi että sama tarkkuus ei ulotu kaikille elämänaloille ja olisivat pystyneet saamaan työpaikan, joka elättäisi heidät. Usein elämänhallinnassa on vaikeuksia myös esim. Ihmissuhteiden osalta, ovat yksin tai vaihtoehtoisesti pelastavat maailmaa ja uhrautuvat muiden puolesta.

Vierailija
119/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vaikuttaa sellainenkin ärsyttävä juttu, että näissä lähiösiwoissa ja alepoissa ei edes myydä kunnon ruokaa. Itse olen tällä hetkellä vähävarainen: haluaisin tehdä enemmän kokolihaa, mutta sitä on pakko lähteä hakemaan kauempaa cittareista ja prismoista. Niissä on taas hankala asioida ilman autoa. Lähikaupan metrin kapealla lihatiskillä on jauhelihaa (17%), marinoitua possua, marinoituja broilerinsuikaleita (300 g), wingsejä ja valmiita grillitassuja. Ja siinä se melkein sitten oli. Valikoima on vaan parin vuoden aikana vähentynyt ja todella ärsyttää, ettei kaupasta tunnu saavan enää mitään kunnollista. Eineshylly taas on varmaan 10 metriä leveä. Myydään sitä, mitä ihmiset ostavat. Ja toisaalta kun kukaan ei osta kunnon raaka-aineita, niin niitä ei sitten edes voi ostaa.

Miksi en lähde säännöllisesti kauemmas jättimarkettiin ostoksille? Niissä joutuu käyttämään julkisilla näitä 2 liikenneväineitä + kilometri kävelyä -yhdistelmiä, mitä on vaikea handlata kauppakassien kanssa.

Kuka siis oikeasti syö sitä terveellistä ruokaa? Kaikki valehtelevat syövänsä mutta käytännössä kaupoissa myydään vain eineksiä.

Vierailija
120/241 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmän voisi muuttaa henkisesti vähävaraisten ryhmäksi. Silloin lahjoittajat ymmärtäisi, miksi kiitokset jää saamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän