Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on ihastunut toiseen

Vierailija
09.09.2016 |

Mieheni oli viikkoja sitten viettämässä viikonloppua ystävänsä luona isolla porukalla. Huomasin heti sen viikonlopun jälkeen mieheni käytöksessä muutoksen, hän tuntui kovin etäiseltä ja oli koko ajan nenä kiinni puhelimessa ja tätä tapahtui monena päivänä. Kyselin, onko kaikki hyvin ja onko mökillä kenties tapahtunut jotain mikä saa hänet käyttäytymään noin. Hän vakuutti että mitään ei ole tapahtunut ja kaikki on ok. Tivasin ja tivasin ja heitin ilmoille epäilyksen toisesta naisesta, mutta edelleen kielsi mitään tapahtuneen. Yhtenä iltana mieheni oli jo nukkumassa, kun huomasin että hänen puhelimensa piippaili vähän väliä ja viestit olivat eräältä naiselta, joka oli ollut tuona viikonloppuna mukana siellä miehen ystävän luona. Tiedän ettei toisen viestejä saa lukea, en ole koskaan niin tehnyt mutta en voinut olla lukematta. Luin heidän keskustelunsa, mitään ei ollut heidän välillään tapahtunut mutta selvisi että pientä ihastumista on ilmassa ja taitanee olla molemmin puoleista. Nainen on myös itse parisuhteessa. He molemmat puivat keskustelussa olevansa hämillään tunteista ja mieheni oli kirjoittanut, ettei ole pitkään aikaan tuntenut mitää tällaista.

Olemme miehen kanssa seurustelleet 6 vuotta. Suhteemme ei ole nyt tällä hetkellä hirveästi kukoistanut, olemme riidelleet paljon ja tiedän että olen ollu kovin kiukkuinen hänelle, koska olen töiden takia ollut hieman stressaantunut.

Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Tahtoisin kovasti nostaa kissan pöydälle, mutta en haluaisi kertoa lukeneeni toisen viestejä. Asia ahdistaa senkin takia kovasti, koska he ovat menossa samalla porukalla kuukauden päästä uudestaan illan viettoon ja pelkään, että tunteet ottavat vallan ja selkäni takana tapahtuisi jotain pettämistä..

Kommentit (281)

Vierailija
141/281 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka täällä sanoo että ap:n tulis panostaa enemmän suhteeseensa eikä saisi kiukutella miehelleen niin paljon, niin anteeks nyt vaan. Vaikka sitä kuinka kiukuttelis tai olis hankala välillä, ei se oikeuta miestä jakelemaan rakkaudenosoituksia muille naisille.

Mä en tiedä ootteko te jotka niin väittää joko alistettuja tossuja tai mikä teiän päässä viiraa mutta herätkää...

Vierailija
142/281 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju siinä mielessä, että itse olen vähän samantapaisessa tilanteessa, mutta semisti ihastuneen henkilön asemassa. Mitään tuohon liittyvää viestittelyä ei ole ollut, ihan arkista silloin tällöin juttelua vain, koska en todellakaan halua kummankaan meistä seurustelukumppanin näkevän niitä viestejä vahingossa. Asiaa ei tosiaan auta yhtään se, että oma mieheni pihtaa seksiä ja olen itse kovassa puutteessa. Välillä tulee ikäviä kiusauksia pyytää ihastuksen kohdetta näkemään kahden kesken ihan muuten vain, mutta pelkään mihin se johtaisi, kun tunnen itseni, enkä halua kummankaan parisuhdetta tai ystävyyttämme millään pettämissäätämisellä päätyä pilaamaan. Yritän sinnitellä, keskittää energiani muihin asioihin ja panostaa omaan parisuhteeseeni. On näitä suhteenaikaisia ihastuksia ollut ennenkin, mutta menneet pikku hiljaa ohitse.

Pari kertaa olen erehtynyt eroamaan hyvästä suhteesta ihastuksen takia, eikä se ole koskaan kestänyt, enkä halua sitä virhettä enää. Rakastan miestäni, mutta omaan hieman polyamorisia taipumuksia ja minulla on nuoresta saakka ollut samanaikaisia romanttisia tunteita useampaa ihmistä kohtaan kerrallaan.

Vähän kärsimystähän tämä välistä on, mutta onneksi tilanne ei ole kovin paha. Ap:n tilanteesta lukeminen sai minut miettimään, miten kamalalta ihastukseni tyttöystävästä tuntuisi, jos tälle asialle jotain tekisin. Onhan hänkin sentään pitkäaikainen ystäväni, enkä todellakaan haluaisi hänen miestään yrittää iskeä. Pitää nyt vain yrittää toimia vastuullisesti ja aikuismaisesti tässä asiassa ja pitää järki kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/281 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän juu ja ei kannalla että onko tuo pettämistä. Ihmiset ihastuu parisuhteiden aikana, mutta se että otetaan yhteyttä siihen ihastuksen kohteeseen menee vähän ylitse. Tiedätkö kumpi otti yhteyttä ensiksi, miehesi vai se nainen? En nyt lähtisi sanomaan että ero tuosta tulee, mutta ehkä olisi hyvä lähteä keskustelemaan hänen kanssaan mikä teidän suhteessa ei toimi ja miten voisitte parantaa sitä mitä teillä on? Ei toisesta naisesta tarvitse puhua, keskity omaan suhteeseesi. 

Vierailija
144/281 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä luovuta, sua on jo tavallaan petetty ja nyt alat pelata noiden kahden peliä. Ala valehdella: sano miehellesi, että tää hänen naispuolinen työkaveri on ottanut suhun yhteyttä ja kertonut kaiken, että heillä on seksisuhde ja että sun pitää väistyä. Kun mies hämmentyy ja kieltää, niin toista vaan itkien toi juttu ja raivoo sun miehelle - sullahan on ihan oikeesti syytä itkeä ja raivota. Ja kun mies uskoo tietty sun tarinan, niin luulee, että tää työpaikan nainen on kovanluokan kiero juonittelija, jota haluaa väistää. Loppuu tunteet samantien.

Tämän viestin kirjoittaja edustaa juuri sitä naistyyppiä, joka aiheuttaa suurinta myötähäpeää. Onneksi on myös terveitä älykkäitä naisia, tämän ylläolevaan viestin kirjoittajan vastakohtia.

Vierailija
145/281 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ihastuu välillä muihin. Ei voi olettaa, että ihmiset ovat saman ihmisen kanssa 60 vuotta yhdessä ilman mitään tunteita mihinkään suuntaan. Se on sellainen perusluterilainen ajattelutapa, yhdessä vaikka hammasta purren hautaan asti ja mitään muita tunteita ei saa olla. MUTTA. Ihastumisia tulee ja menee. Itsekin ihastuin toiseen mieheen, ja sitä kesti pari kuukautta. Aviomieheni kanssa oli ollut etäinen ajanjakso, ja tämän toisen miehen kanssa tuli vietettyä harrastuksissa väkisinkin aikaa. Mutta sitten kun aloin taas viettämään kivaa aikaa aviomieheni kanssa, ihastus toiseen loppui, ja vähän ajan päästä ei tehnyt vähääkään mieli enää koskaan nähdä sitä toista miestä. Mutta en ajattele, että ihastumisessa mitään väärää on. Minkä ihminen tunteilleen mahtaa.

Anna miehesi olla ihastunut, ei hän tunteilleen mitään voi. Voittehan te asiasta puhua, mutta liika puiminen johtaa vain syyttelyihin ja pahimmillaan eroon. Aika näyttää. Joko miehesi tunteet palaavat sinua kohtaan ja sammuvat toista kohtaan, tai sitten tunteet toista kohtaan ovat tulleet jäädäkseen. Jos hän ei saa rauhassa yksin pohtia tunteitaan vaan sinä painostat vihaisena ja syyttelevänä, et varmasti saa sitä lopputulosta, jonka haluat. 

Vierailija
146/281 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
147/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on kissa nostettu pöydälle..

Mieheni sanoi että voin lukea heidän keskustelunsa uudestaan ja kysyä asioita jotka minua keskustelussa epäilyttävät. Hän sanoi ettei koe mitään sen tyylistä ihastumista naista kohtaan, eikä voisi esim koskaan kuvitella seurustelevansa tämän kanssa ja ettei nainen ole siinä mielessä yhtään hänen tyyppiään. Ennemmin kuulemma semmoinen sielunsisko kuin vaimomatskua. Esim kun kysyin mitä hän tarkoitti sillä, ettei ole tuntenut ennen näin, mies perusteli sen sillä ettei ole tuntenut tämänkaltaista yhteyttä hetkeen kenenkään ihmisen kanssa. Sanoin että hän voi minulle kyllä myöntää jos ihastumista on ilmassa, mutta mies vakuutti ettei ole ja sanoi että kyllä hän pystyisi semmoisesta asiasta kanssani keskustelemaan jos näin olisi.

Hmm.

Vierailija
148/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, nyt on kissa nostettu pöydälle..

Mieheni sanoi että voin lukea heidän keskustelunsa uudestaan ja kysyä asioita jotka minua keskustelussa epäilyttävät. Hän sanoi ettei koe mitään sen tyylistä ihastumista naista kohtaan, eikä voisi esim koskaan kuvitella seurustelevansa tämän kanssa ja ettei nainen ole siinä mielessä yhtään hänen tyyppiään. Ennemmin kuulemma semmoinen sielunsisko kuin vaimomatskua. Esim kun kysyin mitä hän tarkoitti sillä, ettei ole tuntenut ennen näin, mies perusteli sen sillä ettei ole tuntenut tämänkaltaista yhteyttä hetkeen kenenkään ihmisen kanssa. Sanoin että hän voi minulle kyllä myöntää jos ihastumista on ilmassa, mutta mies vakuutti ettei ole ja sanoi että kyllä hän pystyisi semmoisesta asiasta kanssani keskustelemaan jos näin olisi.

Hmm.

Mies puhui itsensä pussiin. Hän väitti sinulle että pystyisi kyllä kertomaan ihastuksestaan toiseen naiseen. Miksi ei ole sitten pystynyt kertomaan sinulle tästä sielun yhteydestä toiseen naiseen, kun se kerran täysin vietontakin on.

Ehkä heidän välillään ei olekaan fyysistä vetovoimaa niin paljon vaan enemmän henkistä yhteyttä. Siinä on se mahdollisuus että henkinen viehtymys toiseen sytyttää liekin myös muilla osa-alueilla.

On hyvin mahdollista että miehesi on ensimmäistä kertaa elämässään viehtynyt jostakin henkilöstä henkisen yhteyden kautta, ja on hämillään mistä siinä on kyse. Se voi olla hyvin mukaansatempaava ja magneettinen tunne. Toisaalta voihan se olla alku esimerkiksi ystävyyssuhteelle ilman romanttista lopputulosta. Mutta ehdottomasti tulella leikkimistä tuo on.

Vierailija
149/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihastuksia ja tulee ja menee, mutta kyllä tuossa on ylitetty jo raja että asiasta tekstaillaan ja kerrotaan tunteista puolin ja toisin. Mä olin (ja olen hieman edelleenkin) ihastustunut yhteen tyyppiin, olen siis naimisissa, mutta en ole tehnyt asian eteen mitään muuta kuin antanut vaan olla ja odottaa että se menee ohi. Ja luojankiitos on menossakin!

En oikein tiedä mikä olisi paras juttu nyt sulle tehdä ap, mutta ainakin kannattaisi jutella. Koska jos ette juttele, sen seuraavan "tapaamisen" jälkeen tuskin olette enää yhdessä.

Vierailija
150/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta se valittaminen. Se on ensimmäinen teko, jonka voit tehdä.

Eihän kukaan viihdy suhteessa, jossa toinen vain valittaa. Opettele kantamaan vastuu tunteistasi. Jos töissä on rankkaa, niin älä oksenna kiukkua toisen päälle. Haluatko, että työpaikka vai mies vaihtuu?

Ole romanttinen ja pukeudu seksikkäästi. Anna pitkä suudelma ennen töitä ja töistä palattua.

Ole rakastava.

Lähde seuraavalle mökkireissulle mukaan, vaikka olisi mikä!!

Vierailija
151/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää en kyllä usko, että missään suhteessa ihan aina oltaisiin kohteliaita ja lempeitä. Ei tarvitse kiroilla eikä edes huutaa, kun äänestä kuulee, jos joku ottaa aivoon. Mielestäni suhteeseen kuuluu ne huonotkin päivät. Rakkautta on, kun uskaltaa näyttää ja kertoa tunteensa pelkäämättä, että toinen lakkaa rakastamasta.

Tottakai, mutta mustan ja valkean välillä on aika paljon liikkumatilaa. Voi valita vaikka niitä harmaan eri sävyjä! Ei tarvitse olla vittumainen raivooja, koska mulla nyt on oikeus, eikä tarvitse olla hiljainen hissukka, joka pelkää kaikkia tunteita. Siihen väliin mahtuu lukuisia variaatioita, joissa omia tunteita voi näyttää, mutta ilman, että kumppani joutuu huonon päivän sattuessa kohtuuttoman ryöpytyksen kohteeksi.

Tämä selvä. Missä menee se raja että saa oikeuttaa pettämisensä toisen käytöksellä?

Niinpä , ei sellaista rajaa ole.

Erota saa jos ei kestä toista , mutta pettäminen on pettämistä ihan riippumatta siitä millainen toinen on.

Ja kyllä, kaikkea tapahtuu , virheitä sun muuta.

Mutta lähtökohta täytyy olla se että ei petetä vaan selvitetään asia ja erotaan ellei selkene.

Tämän takia apn käytökseen ei ole tässä ketjussa puututtu koska onneksi suurin osa tajuaa tämän.

On mahdollista että ap on mennyt liian pitkälle käytöksessään ja edessä on nyt asioiden selvittely ja/ tai ero.

Mutta silti mies on tehnyt väärin kun on lähtenyt ratkomaan hankalaa tilannetta ryhtymällä jonkin sortin suhteeseen toisen naisen kanssa.

Ja tämä toinen nainen myös vai onko hänelläkin huono parisuhde ja ilkeä puoliso?

Ai missäkö menee raja? Minäpä kerron sinulle esimerkkinä yhden tositarinan:

Erän tyttö rakastuu poikaan. Tytön oma koti kaoottinen, perheessä on alkoholismia, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Vanhemmilta ei saa rakkautta. Sellaista se on ollut aina. Mutta nyt tyttö löysi pojan. Jolta saa rakkautta. He muuttavat yhteen ja ei aikaakaan, kun asiat muuttuvat, pikkuhiljaa. Tyttöä ruetaan haukkumaan huoraksi, mukaan astuu fyysinen väkivalta. Tyttö opettelee peittämään mustat silmänsä muilta ja keksimään tarinoita. Henkistä väkivaltaa, alistamista, mitätöintiä, lisää fyysistä väkivaltaa. Raiskaus. Pikkuhiljaa tunteet kuilevat tytön sisältä. Hän menettää elämänhalunsa ja haluaa kuolla. Hän ei enää rakasta, ei poikaa eikä itseään. Tyttö rupee näännyttämään itseään nälällä, vihaa poikaa, mutta pelkää, eikä tiedä, miten pääsisi tuosta eroon. Vanhemmille ei voi kertoa, sillä vanhempia ei kiinnosta.

Lopulta tyttö tapaa illanvietossa toisen pojan, tutun. Jotain hänen sisällään liikahtaa, ihastus. Hän pettää poikaystäväänsä sinä yönä, koska ei tiedä muutakaan keinoa päästä poia suhteesta, jossa hänet tapetaan siaältä päin. Nurkkaan ajettuna ei keksi muuta keinoa, eikä ole oppinut luottamaan ihmisiin.

Noin, tässä sinulle kertomus ihan todellisesta tilanteesta. Ei omastani, mutta tunnen tarinan henkilön todella hyvin. Tässä on äärimmäisen hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun pelkää ja on valittavana vain huonoja vaihtoehtoja. Kun itsetunto on murrettu ja ihminen poljettu maahan.

Minä en tuomitse tämän tarinan tyttöä pettämisestä, vaan ymmärrän täysin. Ymmärrän sen epätoivon ja sen tuomat epätoivoiset ratkaisut. Se on helvetin helppo jeesustella niistä viisaista harkituista valinnoista, jos on syntynyt hyvään perheeseen eikä ole koskaan ollut itsemurhan partaalla, ihmisyys poljettuna. Helvetin helppo syyttää, jos ei ole ollut itse se nurkkaan ajettu eläin.

Kuten näet, elämä ei ole mustavalkoista ja maailma ei ole täydellinen. Ihminen ei ole täydellinen.

Vierailija
152/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minunkin eksällä oli nussittavana sellainen "sielunsisko". Koko sana vaan naurattaa nykyään, äärimmäisen paska hätävale.

Vierailija
153/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos kysymykseni on tyhmä, mutta miten on mahdollista lukea toiselle tulleet viestit ennen asianomaista itseään, ilman että toinen huomaa asian? Mulla ainakin puhelimeen tulee merkki avaamattomasta viestistä, joka poistuu vain kun ko viestin avaa. Minä siis tajuaisin heti jonkun jo lukeneen minun viestini, jos niistä ei olisi merkkiä puhelimessa.

Vierailija
154/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi jos kysymykseni on tyhmä, mutta miten on mahdollista lukea toiselle tulleet viestit ennen asianomaista itseään, ilman että toinen huomaa asian? Mulla ainakin puhelimeen tulee merkki avaamattomasta viestistä, joka poistuu vain kun ko viestin avaa. Minä siis tajuaisin heti jonkun jo lukeneen minun viestini, jos niistä ei olisi merkkiä puhelimessa.

Viestin voi merkitä lukemattomaksi. 

Vierailija
155/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi menee pippaloihin ilman sinua?

Siihen alkoholi, halu olla uskoton ja ehkä heikko hetki omassa parisuhteessa 😔.. .😞

Ihan kuin se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Heikkoa, liian heikkoa on sitoutuminen monen kohdalla nykyään :/

Keskustelkaa, keskustelkaa niin ei tarvitse olettaa ja luulla.

Miksi pippaloihin ilman puolisoa? Ei ole terve parisuhde se jossa toista pidetään hihnassa. T.ei ap

Juuri näin, mieheni saa käydä juhlimassa myös ilman minua.. Tosin eipä se päättynyt näköjään hyvin.

Käytkö ap itse yksin yönyli pippaloissa? Onko niin, että tämä että juhlitte erikseen, kuvaakin teidän parisuhdetta, missä ette jaa yhteisiä asioita? Kun meillä ei ollut vielä lapsia, menimme pippaloihin aina yhdessä. Tietysti työpaikan juhliin menimme työporukan kanssa. Eihän tuo ap:n miehen pippalo ollut työhön liittyvä ja siellä oli myös naisia, miksei ap ollut siellä? Ja seuraavatkin pippalot mies viettää ilman ap:tä. Eikö miehesi halua ottaa sinua mukaan? Kokeeko miehesi, että rajoitat häntä noissa pippaloissa, missä olette yhdessä?

Pippalo x 5

Eli megalomaaniset ja ikimuistoiset hyperpippalot.

No eikös ne olleet, kun ap:lla vihdoin silmät aukenivat??

Näin voisi tarkoitukseni tulkita.

Vierailija
156/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka täällä sanoo että ap:n tulis panostaa enemmän suhteeseensa eikä saisi kiukutella miehelleen niin paljon, niin anteeks nyt vaan. Vaikka sitä kuinka kiukuttelis tai olis hankala välillä, ei se oikeuta miestä jakelemaan rakkaudenosoituksia muille naisille.

Mä en tiedä ootteko te jotka niin väittää joko alistettuja tossuja tai mikä teiän päässä viiraa mutta herätkää...

Ei oikeuta, mutta niin se hyvin monesti menee. On hyvin inhimillistä ihastua toiseen, jos kumppanilta ei saa rakkautta eikä mitään positiivisia tunteita. Tämäkin kannattaa pitää mielessä...että jos haluaa käyttää toista roskasankkona, niin noin voi käydä. Kukaan ei jaksa loputtomiin olla toisen viemärinä.

Vierailija
157/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en ajattele, että ihastumisessa mitään väärää on. Minkä ihminen tunteilleen mahtaa.

Anna miehesi olla ihastunut, ei hän tunteilleen mitään voi. Voittehan te asiasta puhua, mutta liika puiminen johtaa vain syyttelyihin ja pahimmillaan eroon. Aika näyttää. Joko miehesi tunteet palaavat sinua kohtaan ja sammuvat toista kohtaan, tai sitten tunteet toista kohtaan ovat tulleet jäädäkseen. Jos hän ei saa rauhassa yksin pohtia tunteitaan vaan sinä painostat vihaisena ja syyttelevänä, et varmasti saa sitä lopputulosta, jonka haluat. 

Eihän tässä ole kyse siitä, etteikö mies saisi olla ihastunut, vaan siitä, että mies on lähtenyt leikkimään tulella, ruokkimaan ihastustaan viestittelemällä. Tunteilleen ei juu mitään voi, mutta teoilleen kyllä, ja yhteydenpito on tietoinen valinta. Paitsi ai niin, tämähän olikin sielunsisko, ei ihastus...

Olen ehkä kyyninen, mutta mä en osta tuota sielunsisko-juttua, vaikka mulla on tosi hyviä ja läheisiä miespuolisia ystäviä. Jos joku heistä olis alkanut lähetellä vastaavanlaisia viestejä pian tutustumisen jälkeen, olisin luultavasti ottanut reilusti etäisyyttä. Ei tollasia tartte viestitse puida.

Vierailija
158/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa ei ole enää mitään tehtävissä, voit vain ja ainoastaan pitkittää eroa...et muuta

Saat tässä palstan fiksuimman neuvon, eroa ja etsi uusi mies ja onni muualta HETI eikä 5 tai 15 vuoden päästä

Vierailija
159/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sänkyyn sen kanssa ja toistat jonkun muun miehen nimeä, ja katot sen reaktion

Vierailija
160/281 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein tiedä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Kaikki tuntuu kuitenkin nyt olevan "normaalisti" kun saatiin puhuttua tuosta asiasta, mutta tietenkin se tuolla takaraivossa jyskyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme