Mieheni on ihastunut toiseen
Mieheni oli viikkoja sitten viettämässä viikonloppua ystävänsä luona isolla porukalla. Huomasin heti sen viikonlopun jälkeen mieheni käytöksessä muutoksen, hän tuntui kovin etäiseltä ja oli koko ajan nenä kiinni puhelimessa ja tätä tapahtui monena päivänä. Kyselin, onko kaikki hyvin ja onko mökillä kenties tapahtunut jotain mikä saa hänet käyttäytymään noin. Hän vakuutti että mitään ei ole tapahtunut ja kaikki on ok. Tivasin ja tivasin ja heitin ilmoille epäilyksen toisesta naisesta, mutta edelleen kielsi mitään tapahtuneen. Yhtenä iltana mieheni oli jo nukkumassa, kun huomasin että hänen puhelimensa piippaili vähän väliä ja viestit olivat eräältä naiselta, joka oli ollut tuona viikonloppuna mukana siellä miehen ystävän luona. Tiedän ettei toisen viestejä saa lukea, en ole koskaan niin tehnyt mutta en voinut olla lukematta. Luin heidän keskustelunsa, mitään ei ollut heidän välillään tapahtunut mutta selvisi että pientä ihastumista on ilmassa ja taitanee olla molemmin puoleista. Nainen on myös itse parisuhteessa. He molemmat puivat keskustelussa olevansa hämillään tunteista ja mieheni oli kirjoittanut, ettei ole pitkään aikaan tuntenut mitää tällaista.
Olemme miehen kanssa seurustelleet 6 vuotta. Suhteemme ei ole nyt tällä hetkellä hirveästi kukoistanut, olemme riidelleet paljon ja tiedän että olen ollu kovin kiukkuinen hänelle, koska olen töiden takia ollut hieman stressaantunut.
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Tahtoisin kovasti nostaa kissan pöydälle, mutta en haluaisi kertoa lukeneeni toisen viestejä. Asia ahdistaa senkin takia kovasti, koska he ovat menossa samalla porukalla kuukauden päästä uudestaan illan viettoon ja pelkään, että tunteet ottavat vallan ja selkäni takana tapahtuisi jotain pettämistä..
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi menee pippaloihin ilman sinua?
Siihen alkoholi, halu olla uskoton ja ehkä heikko hetki omassa parisuhteessa 😔.. .😞Ihan kuin se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Heikkoa, liian heikkoa on sitoutuminen monen kohdalla nykyään :/
Keskustelkaa, keskustelkaa niin ei tarvitse olettaa ja luulla.
Miksi pippaloihin ilman puolisoa? Ei ole terve parisuhde se jossa toista pidetään hihnassa. T.ei ap
Juuri näin, mieheni saa käydä juhlimassa myös ilman minua.. Tosin eipä se päättynyt näköjään hyvin.
Käytkö ap itse yksin yönyli pippaloissa? Onko niin, että tämä että juhlitte erikseen, kuvaakin teidän parisuhdetta, missä ette jaa yhteisiä asioita? Kun meillä ei ollut vielä lapsia, menimme pippaloihin aina yhdessä. Tietysti työpaikan juhliin menimme työporukan kanssa. Eihän tuo ap:n miehen pippalo ollut työhön liittyvä ja siellä oli myös naisia, miksei ap ollut siellä? Ja seuraavatkin pippalot mies viettää ilman ap:tä. Eikö miehesi halua ottaa sinua mukaan? Kokeeko miehesi, että rajoitat häntä noissa pippaloissa, missä olette yhdessä?
Pippalo x 5
Eli megalomaaniset ja ikimuistoiset hyperpippalot.
No eikös ne olleet, kun ap:lla vihdoin silmät aukenivat??
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on usein seurausta tyytymättömyydestä parisuhteeseen. Yleensä syy suhteen huonoon tilaan on kuitenkin pettäjässä (pettäminen itsessään on osoitus taipumuksesta valita huonoja ratkaisutapoja ongelmiin).
Klassinen lapsiperheen isä pettää tilanne on seuraava: vaikka lastenteosta on päätetty yhdessä, vastuu lapsista ja kodista jätetään äidille. Lasten äiti ilmaisee tyytymättömyytensä - muutosta ei tapahdu, lasten äiti ilmaisee tyytymättömyytensä voimakkaammin - lasten äiti on isän mielestä nalkuttaja. Tunnelma kotona muuttuu kireäksi. Mies pakenee kireää tunnelmaa töihin, harrastuksiin ja baariin. Mies tapaa "ymmärtäjän", joka näkee miehen lapset omivan nalkuttajan uhrina. Syntyy suhde, kiinnijäädessään mies syyttää vaimoaan.
Tässä klassisessa asetelmassa nainen on usein myös se, joka ei anna miehen itsenäisesti puuroa keittää kun tulee viereen neuvomaan mikä lämpotila on valittava ja mitä kattilaa käytettävä. Oikeasti. Sitten ihmetellään kun parisuhde on kuralla, kun toiselle ei ole annettu minkäännäköistä tilaa tehdä mitään omalla tavallaan, ja minkäännäköistä luottamusta ei ole osoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen alkoholi, halu olla uskoton ja ehkä heikko hetki omassa parisuhteessa 😔.. .😞Ihan kuin se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Heikkoa, liian heikkoa on sitoutuminen monen kohdalla nykyään :/
Miksi pippaloihin ilman puolisoa? Ei ole terve parisuhde se jossa toista pidetään hihnassa. T.ei ap
Juuri näin, mieheni saa käydä juhlimassa myös ilman minua.. Tosin eipä se päättynyt näköjään hyvin.
Käytkö ap itse yksin yönyli pippaloissa? Onko niin, että tämä että juhlitte erikseen, kuvaakin teidän parisuhdetta, missä ette jaa yhteisiä asioita? Kun meillä ei ollut vielä lapsia, menimme pippaloihin aina yhdessä. Tietysti työpaikan juhliin menimme työporukan kanssa. Eihän tuo ap:n miehen pippalo ollut työhön liittyvä ja siellä oli myös naisia, miksei ap ollut siellä? Ja seuraavatkin pippalot mies viettää ilman ap:tä. Eikö miehesi halua ottaa sinua mukaan? Kokeeko miehesi, että rajoitat häntä noissa pippaloissa, missä olette yhdessä?
Herranjestas ja höpö höpö! Mulla avioliittoa ja yhdessäoloa rakkaan mieheni kanssa jo 25 vuotta ja ne kerrat kun olemme juhlineet yhdessä on laskettavissa yhden käden sormilla ja nekin suhteen alussa. Mieheni ei juo eikä muutenkaan olen seuramies, minä taas tykkään tanssia ja höpöttää ystävieni kanssa naisten juttuja, siksi käyn säännöllisesti (mutta harvoin) pippaloissa ystävieni kanssa. Koskaan en ole pettänyt, ei ole tarvetta. Flirtti on mukavaa, sen myönnän, mutta siihen se on aina jäänyt ja jää. Se on korvien välistä kiinni. Vaikka joku vonkaisi numeroa tms. siinä menee raja, en todellakaan halua riskeerata mitään nykyisessä avioliitossani. Onneksi mieheni on ihana ja ymmärtää erilaisuutemme tässä suhteessa ja antaa mun ihan rauhassa käydä välillä tuulettumassa. Se ei edes ole luvanvarainen asia, hyvänen aika vapaassa Suomessa!
Herranjestas ja höpö höpö itsellesi vaan. Minulla on vielä pitempi parisuhde rakkaan mieheni kanssa :). Pointtini olikin se, että jos pariskunnalla on paljon "omia" menoja juurikin ravintoloissa ja esim tilanteisiin liittyy alkoholin käyttöä, on suuri vaara että tulee sellaisia asioita, mitä ei halua puolisolleen kertoa. Näinhän kävi nyt ap:n kohdalla?
Käymme mekin omien ystäviemme kanssa harrastuksissa, mutta ei minulla ole mitään tarvetta lähteä mihinkään "mummotunneleihin" eikä miehellänikään tunnu olevan tarvetta itsekseen baari-iltoihin. Työjutut ovat erikseen.
Tottakai ne rajat ovat omassa päässä, mutta ne tahtovat madaltua muutaman drinkin jälkeen ja toisilla vielä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on usein seurausta tyytymättömyydestä parisuhteeseen. Yleensä syy suhteen huonoon tilaan on kuitenkin pettäjässä (pettäminen itsessään on osoitus taipumuksesta valita huonoja ratkaisutapoja ongelmiin).
Klassinen lapsiperheen isä pettää tilanne on seuraava: vaikka lastenteosta on päätetty yhdessä, vastuu lapsista ja kodista jätetään äidille. Lasten äiti ilmaisee tyytymättömyytensä - muutosta ei tapahdu, lasten äiti ilmaisee tyytymättömyytensä voimakkaammin - lasten äiti on isän mielestä nalkuttaja. Tunnelma kotona muuttuu kireäksi. Mies pakenee kireää tunnelmaa töihin, harrastuksiin ja baariin. Mies tapaa "ymmärtäjän", joka näkee miehen lapset omivan nalkuttajan uhrina. Syntyy suhde, kiinnijäädessään mies syyttää vaimoaan.
Tässä klassisessa asetelmassa nainen on usein myös se, joka ei anna miehen itsenäisesti puuroa keittää kun tulee viereen neuvomaan mikä lämpotila on valittava ja mitä kattilaa käytettävä. Oikeasti. Sitten ihmetellään kun parisuhde on kuralla, kun toiselle ei ole annettu minkäännäköistä tilaa tehdä mitään omalla tavallaan, ja minkäännäköistä luottamusta ei ole osoitettu.
Vai niin? Naisen syytä, kun ei anna miehen keitellä puuroja, aivan uusi näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas ja höpö höpö! Mulla avioliittoa ja yhdessäoloa rakkaan mieheni kanssa jo 25 vuotta ja ne kerrat kun olemme juhlineet yhdessä on laskettavissa yhden käden sormilla ja nekin suhteen alussa. Mieheni ei juo eikä muutenkaan olen seuramies, minä taas tykkään tanssia ja höpöttää ystävieni kanssa naisten juttuja, siksi käyn säännöllisesti (mutta harvoin) pippaloissa ystävieni kanssa. Koskaan en ole pettänyt, ei ole tarvetta. Flirtti on mukavaa, sen myönnän, mutta siihen se on aina jäänyt ja jää. Se on korvien välistä kiinni. Vaikka joku vonkaisi numeroa tms. siinä menee raja, en todellakaan halua riskeerata mitään nykyisessä avioliitossani. Onneksi mieheni on ihana ja ymmärtää erilaisuutemme tässä suhteessa ja antaa mun ihan rauhassa käydä välillä tuulettumassa. Se ei edes ole luvanvarainen asia, hyvänen aika vapaassa Suomessa!
Herranjestas ja höpö höpö itsellesi vaan. Minulla on vielä pitempi parisuhde rakkaan mieheni kanssa :). Pointtini olikin se, että jos pariskunnalla on paljon "omia" menoja juurikin ravintoloissa ja esim tilanteisiin liittyy alkoholin käyttöä, on suuri vaara että tulee sellaisia asioita, mitä ei halua puolisolleen kertoa. Näinhän kävi nyt ap:n kohdalla?
Käymme mekin omien ystäviemme kanssa harrastuksissa, mutta ei minulla ole mitään tarvetta lähteä mihinkään "mummotunneleihin" eikä miehellänikään tunnu olevan tarvetta itsekseen baari-iltoihin. Työjutut ovat erikseen.
Tottakai ne rajat ovat omassa päässä, mutta ne tahtovat madaltua muutaman drinkin jälkeen ja toisilla vielä helpommin.
Olen aina sanonut, että kyttäämällä et tee ketään uskolliseksi, ja näin sanon tälle edelliselle kirjoittajalla. Olet aika nolo. Et luota miehesi siis lainkaan, kun et itse ole paikalla... Jos viina vie miestä niin, että ei pysty vaan olemaan uskollinen, niin antaa mennä sitten. Kyllä valtaosa miehistä osaa alkoholinkin vaikutuksen alaisena "pysymään" uskollisena...
Ja ihan sellainenkin tiedoksi, ei pettämiseen tarvita mitään kosteaa illanviettoa, moni löytää sen kakkossuhteen esim. työpaikalta, harrastuksista...
Trine kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut, että kyttäämällä et tee ketään uskolliseksi, ja näin sanon tälle edelliselle kirjoittajalla. Olet aika nolo. Et luota miehesi siis lainkaan, kun et itse ole paikalla... Jos viina vie miestä niin, että ei pysty vaan olemaan uskollinen, niin antaa mennä sitten. Kyllä valtaosa miehistä osaa alkoholinkin vaikutuksen alaisena "pysymään" uskollisena...
Ja ihan sellainenkin tiedoksi, ei pettämiseen tarvita mitään kosteaa illanviettoa, moni löytää sen kakkossuhteen esim. työpaikalta, harrastuksista...
En kyllä mielestäni kyttää miestäni, mistä sait sen käsityksen? Mieheni käyttää hyvin vähän alkoholia, ei senkään takia ole innokas baari-ihminen. En todellakaan ole paikalla kaikissa mieheni menoissa ja luotan häneen. Mikä kohta minusta teki nolon?
Olen kyllä sitä mieltä, että suurimpaan osaan pettämisiä liittyy alkoholi!
Omassa pisimmässä suhteessani tuli viimeisenä vuotena täysin käsittämättömiä riitoja. Tyttöystävä tiedosti tämän itsekin, mutta kuitenkin vaan jatkoi samaa käytöstä. Jos olisin silloin ihastunut toiseen, olisin ollut todella tyytyväinen ja varmasti lähtenyt kävelemään saman tien. Aikaisemmin ajattelin, että suhteessa ihastuminen toiseen olisi moraalisesti väärin kaikissa tapauksissa. Tuolloin opin että paskassa suhteessa riutuminen olisi vielä enemmän väärin.
No lopulta lähdin sitten kävelemään tyhjän päälle. Tyttöystäväni oli kuitenkin vakuuttunut että minulla oli joku toinen. Ei kuulemma kukaan voi vaan lähteä tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin pikkulapsiperhearjessa paljon jaksaisi miehen tekemisen oikeellisuutta vahtia. Tämä kuuluu luokkaan miesten naurettavimmat puolustelut laiskuudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin pikkulapsiperhearjessa paljon jaksaisi miehen tekemisen oikeellisuutta vahtia. Tämä kuuluu luokkaan miesten naurettavimmat puolustelut laiskuudelleen.
Samaa mieltä! Patalaiska äijä makaa sohvalla ja valittaa, kun vaimo ei anna tehdä mitään :D. Just noinhan se menee.
Vierailija kirjoitti:
Omassa pisimmässä suhteessani tuli viimeisenä vuotena täysin käsittämättömiä riitoja. Tyttöystävä tiedosti tämän itsekin, mutta kuitenkin vaan jatkoi samaa käytöstä. Jos olisin silloin ihastunut toiseen, olisin ollut todella tyytyväinen ja varmasti lähtenyt kävelemään saman tien. Aikaisemmin ajattelin, että suhteessa ihastuminen toiseen olisi moraalisesti väärin kaikissa tapauksissa. Tuolloin opin että paskassa suhteessa riutuminen olisi vielä enemmän väärin.
No lopulta lähdin sitten kävelemään tyhjän päälle. Tyttöystäväni oli kuitenkin vakuuttunut että minulla oli joku toinen. Ei kuulemma kukaan voi vaan lähteä tyhjän päälle.
Ihan vilpittömästi kysyn: mihin se rakkaus haihtuu heti kun on vaikeaa? Itse kun sanot että jos toinen sopiva olisi osunut kohdalle, olisit vaan tyytyväisenä jatkanut matkaa hänen kanssaan.
Vittu roviolle vaan tollanen mies !
Tapapettäjät erikseen, mutta näissä salasuhde/rakastuin toiseen- tapauksissa saavat kyllä petetytkin katsoa peiliin. Tuskinpa ovat ihannepuolisoita olleet. Niin se rakkaus sitten vaan loppuu ja siinä kohtaa ihminen tulee alttiiksi ihastumisille.
Vierailija kirjoitti:
Vittu roviolle vaan tollanen mies !
Vittu roviolle ja silleen. Hyi vittu että kuulostat idiootilta ja just sellaiselta, että sulla on oikeus olla vaikka mikä mulkku suhteessa, mutta kun eron hetki tulee niin kaikki on sen toisen osapuolen syytä. Yhyy ja nillinillin.
Älä luovuta, sua on jo tavallaan petetty ja nyt alat pelata noiden kahden peliä. Ala valehdella: sano miehellesi, että tää hänen naispuolinen työkaveri on ottanut suhun yhteyttä ja kertonut kaiken, että heillä on seksisuhde ja että sun pitää väistyä. Kun mies hämmentyy ja kieltää, niin toista vaan itkien toi juttu ja raivoo sun miehelle - sullahan on ihan oikeesti syytä itkeä ja raivota. Ja kun mies uskoo tietty sun tarinan, niin luulee, että tää työpaikan nainen on kovanluokan kiero juonittelija, jota haluaa väistää. Loppuu tunteet samantien.
Trine kirjoitti:
Vietä se viikonloppu. Sen jälkeen kerro, että olet kuullut "juttua" hänestä ja tästä naisesta, että pitääkö paikkansa. Jos mies valehtelee ja vakuuttelee viattomuuttaan, kerro nähneesi viestit. Ja kysy, että vieläkö hän aikoo lähteä sinne illanviettoon? Jos aikoo lähteä, voit alkaa pakkailemaan, kerro sitten, että aiot myös kertoa tämän naisen miehelle, joten he voivat ihan tosissaan mennä "tunteidensa perässä..."
Tämä! Minusta miehen olisi pitänyt puhuta tosta mieluummin kumppanilleen kuin ihastukselleen ( ja vielä selän takana kumppanilta )! Vaikka vielä ei ole mitään tapahtunut, niin nyt on herkempää tapahtua kun kummallakin on tunteet pelissä. Toki ei välttämättä näin käy, mutta mahdollista se silti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää en kyllä usko, että missään suhteessa ihan aina oltaisiin kohteliaita ja lempeitä. Ei tarvitse kiroilla eikä edes huutaa, kun äänestä kuulee, jos joku ottaa aivoon. Mielestäni suhteeseen kuuluu ne huonotkin päivät. Rakkautta on, kun uskaltaa näyttää ja kertoa tunteensa pelkäämättä, että toinen lakkaa rakastamasta.
Tottakai, mutta mustan ja valkean välillä on aika paljon liikkumatilaa. Voi valita vaikka niitä harmaan eri sävyjä! Ei tarvitse olla vittumainen raivooja, koska mulla nyt on oikeus, eikä tarvitse olla hiljainen hissukka, joka pelkää kaikkia tunteita. Siihen väliin mahtuu lukuisia variaatioita, joissa omia tunteita voi näyttää, mutta ilman, että kumppani joutuu huonon päivän sattuessa kohtuuttoman ryöpytyksen kohteeksi.
Tämä selvä. Missä menee se raja että saa oikeuttaa pettämisensä toisen käytöksellä?
Niinpä , ei sellaista rajaa ole.
Erota saa jos ei kestä toista , mutta pettäminen on pettämistä ihan riippumatta siitä millainen toinen on.
Ja kyllä, kaikkea tapahtuu , virheitä sun muuta.
Mutta lähtökohta täytyy olla se että ei petetä vaan selvitetään asia ja erotaan ellei selkene.
Tämän takia apn käytökseen ei ole tässä ketjussa puututtu koska onneksi suurin osa tajuaa tämän.
On mahdollista että ap on mennyt liian pitkälle käytöksessään ja edessä on nyt asioiden selvittely ja/ tai ero.
Mutta silti mies on tehnyt väärin kun on lähtenyt ratkomaan hankalaa tilannetta ryhtymällä jonkin sortin suhteeseen toisen naisen kanssa.
Ja tämä toinen nainen myös vai onko hänelläkin huono parisuhde ja ilkeä puoliso?
Vierailija kirjoitti:
Anna enemmän piparia eiköhän se sillä korjaannu.
Myös tämä vaikuttaa , mutta ei pelkästään .
Miehesi on ollut vähän herkässä tilassa ja se toinen nainen on vaan oikeaan aikaan puhunut oikeita asioita ja kuunnellut ja ymmärtänyt miestäsi , kun sinä et niin tehnyt .
Syõkää pizzaa ja kebabia ... hyvä ruoka parempi mieli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin? Naisen syytä, kun ei anna miehen keitellä puuroja, aivan uusi näkökulma.
Kyllä ja erittäin yllättävä.
Mutta täytyy tämän pitää paikkaansa ja minun on todellakin onniteltava itseäni että olen vaistomaisesti antanut mieheni keittää puuroa, ei ole nimittäin ainakaan jäänyt kiinni pettämisestä 😊
Huvittavia nämä "ihastuksia tulee ja menee parisuhteessa"- tyypit. No ei niitä nyt kyllä vaan tule. Varsinkaan syviä sellaisia. Kyllähän jostain voi ajatella, että kiva ihminen jne., mutta mitään tunteita tuskin vaan "tulee ja menee".