Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalaisen opettaja ei halua lastani kouluun

todella ymmällään
08.09.2016 |

Lapseni aloitti koulun juuri ja hänellä on käytösongelmia. Toimitin koululle ajoissa pedagogiset selvitykset eskari ja pvkoti ajoilta joissa ilmeni että poikani tarvitsee joko pienryhmää tai integraatiota normiluokkaan. Koulu kuitenkin jätti käsittelemättä paperit ja opettaja ei ollut niitä ollenkaan nähnyt kun koulu kerkesi jo alkaa. Pari viikkoa meni ja kävi ilmi että tunneilla olo on melko mahdotonta. Nyt opettaja haluaa siirtää lapseni pienryhmään toiseen kouluun, mutta ennen kuin paikkaa saa (tiedän että pienluokat ovat täynnä) niin hän ehdotti että poikani kävisi koulua vain kahtena päivänä viikossa jolloin hän saa avustajan sinne.
Olen nyt hyvin ymmälläni tilanteesta. Olen kotona enkä töissä, sillä synnytän hetkenä minä hyvänsä, mutta kuitenkin mahdollisesti vauvan synnyttyä tarvisin pojalle puolikkaiksi päiviksi "hoito apua" kun ei kouluun saa mennä. Pitääkö tämä tilanne nyt vaan niellä? Siis meneekö asia todella näin? :O

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketjun aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse ole hoitanut mitään muuta kuin lisääntynyt?

Anteeksi en ihan ymmärrä kysymystäsi? kaikki vastaavanlaiset kommentit tulen jättämään omaan arvoonsa. 

En kaipaa mielipiteitä teiltä ketkä haluavat olla toisille ilkeitä koska oma elämä on kurjaa. Hyvää syksyn odotusta sinulle :)

Mutta itse kuitenkin halusit olla ilkeä muita lapsia ja vanhempia kohtaan laittamalla käytöshäiriöisen lapsen kouluun?

Kyllä niillä käytöshäiriöisilläkin lapsilla on oikeus kouluun ja opetukseen. Järkyttävää, että tämän kirjoittajan kaltaisia aikuisia on.

T. Lahjakkaan lapsen akateeminen äiti

Vierailija
22/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on oikeus opetukseen, sinulla taas ei ole mitään velvollisuutta sen järjestämiseen kotona. Joten poika pysyy koulussa ja hänelle järjestetään se avustaja jokaiseksi päiväksi kunnes pienryhmään pääsee. Ei ne eskarista huvikseen lähettele arvioita ja lausuntoja sinne kouluun, vaan juuri sen vuoksi, että opetustoimi pystyy varautumaan pienryhmä- ja avustajatarpeeseen etukäteen.

Vierailija
24/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän pojallesi täytyy se erityisluokkapaikka löytyä, tai vaihtoehtoisesti henk.koht. Avustaja, jos tilanne on tuo. Et todellakaan ota lasta pois koulusta, kunnan on järkättävä kaikille lapsille koulupaikka.

T.ope

Kiitos järkevästä vastauksesta. Itse olen ymmälläni eniten juuri tästä että hän joutuu käytännössä olemaan ekan luokan ilman koulussa käymistä :( 

Sillä ei mitään tietoa toisesta koulusta. :(

Vierailija
25/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan tajua miksi joku tekee toisen lapsen totaaliyksinhuoltajana, kun se ekakin on ihan heitteillä. Lastensuojelu.

Vierailija
26/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä, että syyttömät oppilaat kärsivät hirviöstä.

Vierailija
27/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellasi on oikeus opetukseen, sinulla taas ei ole mitään velvollisuutta sen järjestämiseen kotona. Joten poika pysyy koulussa ja hänelle järjestetään se avustaja jokaiseksi päiväksi kunnes pienryhmään pääsee. Ei ne eskarista huvikseen lähettele arvioita ja lausuntoja sinne kouluun, vaan juuri sen vuoksi, että opetustoimi pystyy varautumaan pienryhmä- ja avustajatarpeeseen etukäteen.

Kiitos vastauksestasi! Näin minäkin koen mutta en osaa suhtautua ko asiaan, tulee vain olo että täytyykö todella alistua tähän..

Vierailija
28/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
29/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se noin voi mennä, luulen. Ei voida olettaa. Että vanhempi pitää kotikoulua lapselleen,varsinkin kun koulukin on olemassa. Pahimmissa tapauksissa koulu on järjestänyt opettajan kotiin. Tätä on käytetty pahasti kiusattujen kohdalla. Turha syyllistää vanhempaa. Hän varmasti yrittää kaikkensa, että asia menisi hyvin sekä lapsen, että luokan puolesta. Opettajan on mennyt yli matalimmasta päästä.

Vierailija
30/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan tajua miksi joku tekee toisen lapsen totaaliyksinhuoltajana, kun se ekakin on ihan heitteillä. Lastensuojelu.

:D

En ole yksinhuoltaja. Juu tuo kouluikäinen poika on edellisestä suhteesta ja hänen kanssaan oltiin joitain vuosia kahden. Mutta kyllä tässä ihan naimisissa ollaan tulevan lapsen isän kanssa ja yltäkylläisessä onnellisuudessa kieritään kaikin puolin :)

Vierailija
31/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap on sanonut olevansa totaaliyh? Niinpä, ei missään. Hän sanoi että ovat yrittäjiä joten mies ei voi olla pois töistä.

Vierailija
32/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yksinhuoltaja. Juu tuo kouluikäinen poika on edellisestä suhteesta ja hänen kanssaan oltiin joitain vuosia kahden. Mutta kyllä tässä ihan naimisissa ollaan tulevan lapsen isän kanssa ja yltäkylläisessä onnellisuudessa kieritään kaikin puolin :)

Paitsi että hän ei pidä edes isyyslomaa eikä huolehdi perheestään. Työntäkää se vammainen laitokseen ns onnenne tieltä.

Vierailija
33/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi en ihan ymmärrä kysymystäsi? kaikki vastaavanlaiset kommentit tulen jättämään omaan arvoonsa. 

En kaipaa mielipiteitä teiltä ketkä haluavat olla toisille ilkeitä koska oma elämä on kurjaa. Hyvää syksyn odotusta sinulle :)

Mutta itse kuitenkin halusit olla ilkeä muita lapsia ja vanhempia kohtaan laittamalla käytöshäiriöisen lapsen kouluun?

Siis mitä??? Suomessa on oppivelvollisuus ja tästä oppivelvollisuudesta johtuen kaikilla, siis ihan kaikilla lapsilla on oltava koulupaikka. Vai meinaatko, että ihmiset voivat vaan itse päättää, että enpä laitakaan tuota lastani kouluun? Voi tulla poliisi ja sossuntäti aika äkkiä ovelle kovistelemaan, että nyt se tenava kouluun ja vähän äkkiä.

Vierailija
34/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia. Ikäänkuin se lapsen hoito olisi se juttu tässä…Lapsi kuuluu oppivelvollisuuden piiriin, eikä häntä olla ottamassa kotikouluun.

AP. ota yhteys koulun rehtoriin, sitten kunnan sivistystoimenjohtajaan tai jos löytyy alempaa sopivampi ihminen. Lapsellasi on oikeus perusopetukseen ja kunta hoitaa hänelle avustajan tai muun systeemin, että pystyy käymään koulua. Onko koulu hukannut paperit? Onko sulla todiste siitä, että olet ne toimittanut? esim. sähköposti tms.

Oma lapseni (ei erityistarpeita) oli Suomeen muutettuamme menossa tiettyyn kouluun. rehtorin kanssa oli pitkin alkuvuotta vaihdettu sähköposteja mm. siitä, täytyykö hänen käydä kielikokeessa jne. jne. Koulupaikan piti olla aivan selvä.

Kesäksi koulu tietty tyhjeni henkilökunnasta "opetuksettoman ajan" ajaksi, enkä nyt kauheasti nähnyt itsekään tarpeelliseksi mielestäni selkeää asiaa enää varmistella.

Viikkoa ennen koulun alkua ihmettelin hieman, kun en ollut saanut koulusta mitään tietoa mm. bussilipusta, opettajasta jne. ja otin yhteyttä rehtoriin, joka oli siis jo palannut kouluun. Rehtori oli aivan hölmistynyt ja kysyi, että olenko ollut asiasta aikaisemmin yhteydessä kouluun? Whaaaat. Kerroin että hänen kanssaan oli asiasta lukuisia viestejä vaihdettu ja sitten hänellä sytytti. Oli unohtanut hoitaa asian. Vaikka siis asiaan liittyi sellainenkin juttu, että lapseni kielivalinta ratkaisi sen, että ko. kouluun tuli A2-ryhmä ko. kieleen. Oli siis jäämässä yhtä vajaaksi. Tästä vaihdettiin sähköpostia kieltenopetuksesta vastaavan johtajan ja rehtorin kanssa. Onneksi luokassa oli tilaa.

Että kyllä ne koulut näiden kanssa mogailee, teidän asia on vaan jäänyt käsittelemättä ja viemättä eteenpäin.

Vierailija
35/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä käytöshäiriöisilläkin lapsilla on oikeus kouluun ja opetukseen. Järkyttävää, että tämän kirjoittajan kaltaisia aikuisia on.

Ei todellakaan ole. Jos ei osaa noudattaa koulun sääntöjä ja käyttäytyä ihmisiksi, voi opiskella kotona/laitoksessa. Lapsilla on oikeus turvalliseen ja häiriöttömään ympäristöön

Vierailija
36/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen tilannetta. Eikö pienryhmäpaikkaa haeta jo eskarivuonna? Ja varmistus paikasta tulee eskarikeväänä? Ei kai ne nyt pysty hetkessä pienryhmäpaikkaa tai avustajaa järkestämään.

Vierailija
37/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että hän ei pidä edes isyyslomaa eikä huolehdi perheestään. Työntäkää se vammainen laitokseen ns onnenne tieltä.

No katsos kun yrittäjän elämä on sellaista. Ilmeisesti huolehtii perheestään tekemällä töitä toisin kuin sinä, joka elelet myös minun kukkarollani.

terv. yrittäjä itsekin

Vierailija
38/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se noin voi mennä, luulen. Ei voida olettaa. Että vanhempi pitää kotikoulua lapselleen,varsinkin kun koulukin on olemassa. Pahimmissa tapauksissa koulu on järjestänyt opettajan kotiin. Tätä on käytetty pahasti kiusattujen kohdalla. Turha syyllistää vanhempaa. Hän varmasti yrittää kaikkensa, että asia menisi hyvin sekä lapsen, että luokan puolesta. Opettajan on mennyt yli matalimmasta päästä.

Juu tässä on vuosia tehty tiivistä työtä eri tahojen kanssa ja kaikkemme on yritetty. Kyllä olemme valmiita viemään lapsen oikeasti pätevälle psykologille vaikka 300km:n päähän ja maksamaan mitä ikinä maksaakin jotta saamme apua hänen ongelmiinsa. Ja niin teemmekin kun vauva syntyy. Poika on erityisherkkä ja hänen sosiaaliset taidot lasten kanssa raahaa perässä. Kotona meillä ei ole mitään ongelmia. Isot ryhmät tuottaneet aina vaikeuksia.  :/

Vierailija
39/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Jos ei osaa noudattaa koulun sääntöjä ja käyttäytyä ihmisiksi, voi opiskella kotona/laitoksessa. Lapsilla on oikeus turvalliseen ja häiriöttömään ympäristöön

Kerropas tuo myös erityiskoulun reksille. Lähtisi iso oppilaista laitokseen että rauhalliset oppilaat (kuten omani) saisi opiskelurauhan.

Vierailija
40/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näitä erityis-ja käytöshäiriöisiä lapsia onkin joka toisella nykyään? Eikö vaan jakseta opettaa tavoille, helpompi sanoa että "se on erityislapsi" että saadaan jatkaa yhtä laiskasti ja lapsi saa häiriköidä "diagnoosiin" vedoten...