Ekaluokkalaisen opettaja ei halua lastani kouluun
Lapseni aloitti koulun juuri ja hänellä on käytösongelmia. Toimitin koululle ajoissa pedagogiset selvitykset eskari ja pvkoti ajoilta joissa ilmeni että poikani tarvitsee joko pienryhmää tai integraatiota normiluokkaan. Koulu kuitenkin jätti käsittelemättä paperit ja opettaja ei ollut niitä ollenkaan nähnyt kun koulu kerkesi jo alkaa. Pari viikkoa meni ja kävi ilmi että tunneilla olo on melko mahdotonta. Nyt opettaja haluaa siirtää lapseni pienryhmään toiseen kouluun, mutta ennen kuin paikkaa saa (tiedän että pienluokat ovat täynnä) niin hän ehdotti että poikani kävisi koulua vain kahtena päivänä viikossa jolloin hän saa avustajan sinne.
Olen nyt hyvin ymmälläni tilanteesta. Olen kotona enkä töissä, sillä synnytän hetkenä minä hyvänsä, mutta kuitenkin mahdollisesti vauvan synnyttyä tarvisin pojalle puolikkaiksi päiviksi "hoito apua" kun ei kouluun saa mennä. Pitääkö tämä tilanne nyt vaan niellä? Siis meneekö asia todella näin? :O
Kommentit (65)
Öö, niin miten et voi hoitaa vauvaa ja kouluikäistä poikaasi samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse ole hoitanut mitään muuta kuin lisääntynyt?
Anteeksi en ihan ymmärrä kysymystäsi? kaikki vastaavanlaiset kommentit tulen jättämään omaan arvoonsa.
En kaipaa mielipiteitä teiltä ketkä haluavat olla toisille ilkeitä koska oma elämä on kurjaa. Hyvää syksyn odotusta sinulle :)
ketjun aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi en ihan ymmärrä kysymystäsi? kaikki vastaavanlaiset kommentit tulen jättämään omaan arvoonsa.
En kaipaa mielipiteitä teiltä ketkä haluavat olla toisille ilkeitä koska oma elämä on kurjaa. Hyvää syksyn odotusta sinulle :)
Mutta itse kuitenkin halusit olla ilkeä muita lapsia ja vanhempia kohtaan laittamalla käytöshäiriöisen lapsen kouluun?
Unohdetaan tämä HOITOAPU osio tästä. Sillä ole mitään merkitystä..
Mikaet pitänyt huolta asiasta? Tarkistanut että tieto meni? Ottanut sitä esille jo keväällä kouluun tutustumisillassa? Mikset ole laittanut edes yhtä Wilma-viestiä? Jätit lapsen heitteille.
Ihan oikein että työntävät hänet niskoillesi tuosta hyvästä.
Ja kai isä on isyyslomalla? Eli mikä estää lasta olemasta kotona?
Onhan kautta maailman sivu osattu hoitaa kaksi lasta kotona yhtaikaa. Jos tarvitaan lastenhoitaja, palkataan se ihan omasta pussista.
Koulu hommaa avustajan, sinä katsot, että poikasi on koulussa ma-pe. Sillä siisti. Perusopetus kuuluu kaikille. Jos koulu mokaa, pihistää näissä asioissa niin heidän moka. Vajaa kuukausi mennyt koulua ja nyt vasta koulu huomioi tämän- outoa toimintaa. Lapsi koulussa arkipäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta itse kuitenkin halusit olla ilkeä muita lapsia ja vanhempia kohtaan laittamalla käytöshäiriöisen lapsen kouluun?
Luulin että lapset on laitettava kouluun, en tiennyt sen olevan vapaaehtoista?
Isä? Hänhän saa isyyslomaa monta viikkoa.
Reippaasti yhteyttä kouluun ja tiedustele, mikseivät tutustuneet ajoissa selvityksiisi ja opettajaa ei asioista infottu. Vaikka suoraan rehtoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin vapaaehtoista. Oppivelvollisuuspakko on.
Unohdetaan tämä HOITOAPU osio tästä. Sillä ole mitään merkitystä..
Mikä muu sitten olisi ratkaisuna? Panna poika kouluun häiritsemään muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppivelvollisuuden suorittaminen ei edellytä koulussa käyntiä
Vähän kuten eestinkakaralla, joka huutelee häirintäänsä. Nyt vain sitten laitetaan se jonka häirintää huutelee, ensin itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Mikaet pitänyt huolta asiasta? Tarkistanut että tieto meni? Ottanut sitä esille jo keväällä kouluun tutustumisillassa? Mikset ole laittanut edes yhtä Wilma-viestiä? Jätit lapsen heitteille.
Olin koulun kanslistin kanssa yhteydessä asiasta joten kyllä tieto koululle meni. En tavannut tutustumisessa opettajaa. Wilma tunnukset saimme vasta viikko koulun alun jälkeen. Isä ei ole lomilla.
Toki lapsi voi olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olin koulun kanslistin kanssa yhteydessä asiasta joten kyllä tieto koululle meni. En tavannut tutustumisessa opettajaa. Wilma tunnukset saimme vasta viikko koulun alun jälkeen. Isä ei ole lomilla.
Toki lapsi voi olla kotona.
Kanslisti ei tällaisia asioita hoida.
Mikset huolehtinut että tapaat opettajan.
Miksei isä hoida jälkikasvuaan?
No kyllähän pojallesi täytyy se erityisluokkapaikka löytyä, tai vaihtoehtoisesti henk.koht. Avustaja, jos tilanne on tuo. Et todellakaan ota lasta pois koulusta, kunnan on järkättävä kaikille lapsille koulupaikka.
T.ope
Vierailija kirjoitti:
Isä? Hänhän saa isyyslomaa monta viikkoa.
Isä ei voi jäädä lomailemaan. Olemme yrittäjäperhe.
Otat yhteyttä sinne kouluun. Neuvottelet oppilashuoltoryhmän kanssa, mitä voidaan tehdä, kun sinulla on tulossa tilanne, että saat totaaliyksinhuoltajana vauvan, eikä sinulla ole turvaverkkoja. Voivat ehkä ohjata sinua eteenpäin sosiaalipalveluihin?
Sosiaalipalvelut: ota yhteyttä neuvolaan. Kerro tilanteestasi, että tarvitset hoitoapua, että pärjäät vastasyntyneen vauvan kanssa ja erityistarpeisen, käytöshäiriöisen ekaluokkaisen kanssa, joka siirretään pois tavallisesta luokasta. Voit saada lapsiperheiden kotipalvelua esimerkiksi. Älä jää yksin. Perusopetus ei kuitenkaan ole ratkaisu. Perhetyö, lastensuojelu, ostettu lastenhoito tai tuo kevytratkaisu lapsiperheiden kotipalvelu ovat niitä ratkaisuja.
Tsemppiä raskaaseen tilanteeseen. Mieti vielä, jos kuitenkin olisi joku ihminen, joka voisi tulla edes vähän jeesimään hoitoavuksi?
ps. tarkoituksella oletan totaaliyhäriä, muutenhan olisi liian outoa, että hoitoapua ajattelet perusopetuksesta etkä puolisosta.
Siis miksi tartteisit hoitoaoua? OT