Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä sisältöä elämään?

Vierailija
08.09.2016 |

Lapsi on jo yläasteikäinen. Havahduin että olen ns elänyt vaan lapsen takia. Olen aina laittanut muut itseni edelle. Elämäni on tyhjää. Käyn töissä 8-16. Illat vaan hengaan kotona ja teen kotityöt ja autan lasta läksyissä.
Ei ole harrastuksia, ei ystäviä. Mies löytyy mutta ei se lähde mun kanssa edes lenkille.
En edes tiedä mitä haluan harrastaa. Inhoan urheilua, en tykkää käydä teatterissa tai näyttelyissä, en osaa käsitöitä tai askarrella.

Mistä sisältöä iltoihin. Miestä ei myöskään saa mihinkään. Tää on aika tylsää.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan ehdottaa kohta vapaaehtoistyötä. Minä hankkisin sinuna harrastuksen tai menisin avoimen yliopiston kurssille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vapaaehtoistyö jonkun itseäsi kiinnostavan aiheen parissa? Mahdollisuuksia on paljon. Kotimaisten köyhien lapsiperheiden auttaminen, yksinäisten vanhusten seurana olo, syrjäytymisen ehkäisy, kehitysapu, nuorisotyö, eläinsuojelu...

Tsekkaa, minkälaista aktiivitoimintaa paikkakunnallasi on, mene jonnekin kurssille, tms. Aloita vaikka jonkun uuden kielen opinnot? :)

Vierailija
4/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tanssikurssit?

Vierailija
5/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä

Vierailija
6/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla aika tylsä ihminen, jos ei mitään tekemistä keksi. Tai sitten asutte jossain maalla, jossa ei voi harrastaa mitään. Ala nyt vaikka ensimmäiseksi harrastaa liikuntaa, jos et jo harrasta. Siihen saa kulumaan monta iltaa viikossa ja siitä tulee hyvä olo + kroppa pysyy toimintakykyisenä. Kävelyä, juoksua, jumppaa, kuntosalia, uintia, ratsastusta (sen voi aloittaa myös aikuisena), melontaa, suunnistusta, jne. Tutustu alueesi liikuntapalveluihin ja urheiluseuroihin.

Työväenopiston ja kansalaisopistojen kurssit ovat alkaneet. Mahtuisiko vielä mukaan johonkin? Kurssitarjonta on ainakin pk-seudulla laaja: voi harrastaa kieltenopiskelua, valokuvausta, kirjoittamista, ruoanlaittoa, taideaineita, erilaisia kädentaitoja ym.

Ala käydä elokuvissa ja teatterissa, yksinkin voi käydä. Sitten on erilaista vapaaehtoistyötä, kuten täällä on jo ehdotettukin. Tai ottakaa vaihto-oppilas kotiinne asumaan. Tai lemmikkieläin. Koiran kanssa voi harrastaa vaikka mitä. Tekemistä on vaikka millä mitalla, itselläni ei ainakaan meinaa illat riittää. Huolestuttavaa, jos et itse keksi mitään. Oletko masentunut, jos mikään ei kiinnosta? Yleensä kuitenkin harrastus löytyy omien kiinnostuksenkohteiden parista.

Vierailija
7/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa. Luin tarkemmin viestisi ja huomasinkin, ettet pidä mistään, mitä ehdotin. No joo, vaikeaa on. En kyllä ymmärrä, millainen ihminen ei pidä MISTÄÄN liikunnasta. Mikset pidä? Lajeja on vaikka miten paljon. Kyllä ihan jo oman terveydenkin kannalta olisi suotavaa liikkua. Ei ihme, jos kaikki tympii. Voit huonosti, kun et liiku. Ystävien puutekin kertoo siitä, että elämässäsi on ehkä jotain pielessä. Aloita mikä tahansa harrastus, jossa tapaa uusia ihmisiä.

Vierailija
8/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ap, täällä toinen samanlainen, varmaan olen vähän vanhempi kuin sinä ja mulla on kolme aikuistuvaa lasta. Mun elämä on myös tylsää, en keksi mitään kivaa tekemistä. Lukeminen on ainoa, joka mua kiinnostaa ja ilahduttaa. En ole mielestäni masentunut, kuten sulle tuossa joku arveli, etkä varmaan sinäkään? Harrastatko sinä lukemista? Suosittelen kokeilemaan, siihen voida koukkuun ja on aina jotain mitä odottaa, kun on kiva kirja luettavana. Lisäksi tulee lähdettyä jonnekin, kun pitää käydä muutaman viikon välein kirjastossa, mun ei tule ainakaan käytyä muuten missään muualla kuin töissä ja ruokakaupassa.

Mun työ on ihan hemmetin tylsää ja palkkakin on pieni, mutta pitää olla iloinen, että ylipäätään on töitä näinä aikoina. Itse asun pienessä maalaiskunnassa, eikä täällä ainakaan ole oikein mitään mikä mua kiinnostaisi. Haluaisin muuttaa isommalle paikkakunnalle, mutta lapset haluavat käydä koulut täällä ja miehellä on hyvä työpaikka ja no, eihän sitä tiedä löytyiskö noin vain töitäkään ja saisko talon myytyä, löytäiskö uuden jne.

Mä harrastan kävelyä, teen pitkän lenkin joka ilta ja joskus otan sauvat mukaan. Talvella koitan käydä hiihtämässä, mutta vähän huonoja on siihen talvet olleet viime vuosina, enkä edes pidä hiihdosta. Pyöräilen jonkin verran, mutta en minä siitä kyllä mitään nautintoa saa. Olen kokeillut käydä jumpassa ja kuntosalilla, vesijuoksussa ja muutaman vuoden opiskelin ranskaa kansalaisopistossa. En innostunut erityisemmin. Käsityöihminen en minäkään ole, mutta yritän aina välillä jotain värkätä. Joogasta tykkäsin, mutta ohjaaja muutti pois, eikä uutta ole tullut tilalle. Joogailen jonkin verran kotona.

Olisi kyllä kiva, kun keksisi jotain sisältöä. Tykkäisin käydä konserteissa ja elokuvissa, mutta niitä ei täällä ole ja harvoin jaksaa viikonloppuna lähteä kovin kauas. Ulkomaanmatkoihin ei ole varaa, vaikka tuntuu, että olisi kiva matkustella. No niin, en ole kovin hyvä auttamaan sua, kun itse pohdin samaa! Mutta kokeilepa lukemista, on sekin jotain.

Vierailija
9/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUkiperheistä on huutava pula.

Vierailija
10/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse haluaisit vapaa-ajallasi tehdä? Jos et mitään, niin sitten me emme voi mitään, että elämäsi on tylsää.

Oletko joskus lukenut kirjoja? Nyt voisit astella vaikka kirjastoon ja lainata sieltä ainakin yhden kirjan. Kuunteletko koskaan radiota? Ellet, laita radio päälle ja sieltä joku paikallonen kanava. Tanssi, laula. Jo alkaa sitten elämä hymyillä ja ehkä ukkosikin.

Vierailija
11/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhetyöhön kannattaa tutustua. Sitä kautta saa varmasti elämänsisältöä. Tai voit alkaa harrastaa pienimuotoista retkeilyä. Se on ilmaista ja liikuntaa saa harrastaa juuri sen verran kuin huvittaa, kotia ja laavuja ym on useita joka pitäjässä. Mikä onkaan ihanampaa, kuin kipaista hakemassa retkieväät, napata nuotiopannu mukaan ja suunnistaa lempikodalle. Mieskin saattaa innostua.

Vierailija
12/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ja pidä lapsi vuoroviikoin. Keskity tutustumaan itseesi, sekä kehittämään ja rakastamaan itseäsi. Etsi sitten itsellesi puoliso, jonka kanssa oikeasti haluat olla, ja joka ei ole tylsä, vaan intohimoinen. Tee töitä vain pari kuukautta kerralla, ja matkusta muu aika.

Tai no, pitäisi varmaan tietää millainen ihminen olet ennen kuin neuvon hankkimaan sisältöä elämään. :D

Vierailija
13/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petä miestäsi mun kanssa. Missäpäin asut?

Vierailija
14/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda miestä

Vaihda itse

Vierailija
15/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksia löytyy oikeasti vaikka minkälaisia. Jotkut voi vaikuttaa ihan typeriltä, mutta kun kokeilee niin sitten hullaantuukin ihan täysin. Eli ala kokeilemaan mistä pidät. Opettele tuntemaan itsesi. Ehkä et olekaan niin tylsä kuin kuvittelet.

Vierailija
16/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pidät? Mikä sinusta on mukava tapa viettää aikaa? Pidätkö elokuvista? Ota tavoitteeksi katsoa joka viikko ainakin yksi elokuva, jota et ole aikaisemmin nähnyt. Elokuvan jälkeen voisit yrittää vaikka kirjoittaa ylös vaikutelmasi elokuvasta, henkilöhahmoista, juonesta, lempi-/inhokkikohtauksestasi jne.

Nettihän on hupia täynnä, itse törmäsin tänään www.historianet.fi -sivustoon. Luepa huviksesi sieltä joka päivä yksi artikkeli. Mieti kuinka paljon viisaampi olet vuoden päästä?

Kirjoitit ettet tykkää teattereista ja näyttelyistä, mutta silti sanoisin että poistu kotoasi kerran viikossa, ja mene käymään jossain. Näyttelyssä, teatterissa, elokuvissa, vaikka ihan kahvilassa jossa et ole aiemmin käynyt.

Kirjoita ylös asiat joita olet tehnyt, nähnyt ja kokenut, ja pidä kirjaa myös tuntemuksistasi asioiden tiimoilta.

Kokeile kapselipukeutumista.

Vierailija
17/20 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä sit vaan masentunut. En edes tiedä mikä kiinnostaisi tai mitä haluaisin tehdä. Tuntuu että kaikki on tylsää, esim. yksin kävelylenkin tekeminen.

Näyttelyitä en ole ikinä tajunnut. Mitä kivaa siinä on kun katsoo jotain tauluja, veistoksia jne?!

Merestä ja veneilystä tykkään, mutta veneilyyn ei ole varaa ja rannalla istuminen on aika typerää. Sinne pitää myös lähteä busseilla.

Kävin tuossa aiemmin kävelyllä ja istahdin metsätien varrella olevalle kivelle ja purskahdin itkuun. Luulin että kukaan ei siitä kävele, mutta eikö kaks keski-ikäistä naista tullu siihen ihmettelemään mitä vollotan.

Olen siis ihan toivoton tapaus. Taidan huomenna mennä työterveyteen niin ehkä saan jotain nappeja.

Ap

Vierailija
18/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä sit vaan masentunut. En edes tiedä mikä kiinnostaisi tai mitä haluaisin tehdä. Tuntuu että kaikki on tylsää, esim. yksin kävelylenkin tekeminen.

Näyttelyitä en ole ikinä tajunnut. Mitä kivaa siinä on kun katsoo jotain tauluja, veistoksia jne?!

Merestä ja veneilystä tykkään, mutta veneilyyn ei ole varaa ja rannalla istuminen on aika typerää. Sinne pitää myös lähteä busseilla.

Kävin tuossa aiemmin kävelyllä ja istahdin metsätien varrella olevalle kivelle ja purskahdin itkuun. Luulin että kukaan ei siitä kävele, mutta eikö kaks keski-ikäistä naista tullu siihen ihmettelemään mitä vollotan.

Olen siis ihan toivoton tapaus. Taidan huomenna mennä työterveyteen niin ehkä saan jotain nappeja.

Ap

Eikö sinusta mikään ole kaunista, kiinnostavaa tai ajatuksia herättävää? Eikö mikään vaikuta tunteisiisi tai innosta sinua tutkimaan jotakin syvällisemmin? Ihmiset käyvät taidenäyttelyissä nähdäkseen kauneutta ja kokeakseen elämyksiä. Sanoit tuolla edellä, ettet pidä mistään liikunnasta. Eikö sitten mikään taidemuotokaan puhuttele sinua? Oletko oikeasti noin lattea persoona vai oletko vain kuolettanut omat tunteesi, halusi ja mielenkiintosi asioihin? Miksi? Arvostatko itseäsi? Minusta tuntuu, että olet menettänyt kosketuksen itseesi ja omiin tunteisiisi. Kannattaisiko sinun mennä vaikka terapiaan pohtimaan elämääsi? Elätkö sellaista elämää, jollaista haluaisit? Millainen parisuhteesi on, jos et saa miehestäsikään seuraa mihinkään? Lääkkeet auttavat, jos olet masentunut, mutta keskusteluapu on mielestäni sitä, mitä sinä tarvitsisit.

Vierailija
19/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on jo yläasteikäinen. Havahduin että olen ns elänyt vaan lapsen takia. Olen aina laittanut muut itseni edelle. Elämäni on tyhjää. Käyn töissä 8-16. Illat vaan hengaan kotona ja teen kotityöt ja autan lasta läksyissä.

Ei ole harrastuksia, ei ystäviä. Mies löytyy mutta ei se lähde mun kanssa edes lenkille.

En edes tiedä mitä haluan harrastaa. Inhoan urheilua, en tykkää käydä teatterissa tai näyttelyissä, en osaa käsitöitä tai askarrella.

Mistä sisältöä iltoihin. Miestä ei myöskään saa mihinkään. Tää on aika tylsää.

Ala opiskelemaan vaikka kansalaisopistossa itseäsi kiinnostavaa asiaa.