Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoisitko, että selviäisit lapsesi kuolemasta?

Vierailija
08.09.2016 |

Minula ei ole lapsia mutta erittäin rakkaan koirani (14v) menetyksen jälkeen meinasin seota ja olinkin hetken psykiatrisessa sairaalassa hoidossa. Ensin mikään ei tuntunut miltään ja kun tajusin mitä on käynyt niin itkin varmaan neljä viikkoa putkeen. Tietysti nukuin välillä mutta heti herätessä taas itkin. Ehkä 6-8 tuntia päivässä. Itsemurha kävi mielessä useasti ja muutaman kerran seisoin jo läheisen talon katolla. Mietin, hyppäisinkö vaiko en. En sitten hypännyt.

Tuli mieleen, mitä jos joskus saan lapsen jonka menetän? Voiko siitä selvitä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin esikoiseni kun hän oli muutaman päivän ikäinen. Se oli kauheaa ja pimeää aikaa ja toipumiseen vaadittiin kaikenlaista terapiaa. Jotenkin kuoleman pystyi kuitenkin lopulta järkeilemällä hyväksymään, koska hän oli hyvin sairas syntyessään. Ikävä ja suru nousevat tosin ajoittain pintaan. Nyt jos tuon terveen, eläväisen taaperoni menettäisin en tiedä mitä tekisin. En tajua, miten esim. onnettomuudessa lapsensa menettänneet selviävät. Kyllä siitä syvät arvet varmasti jäävät, vaikka ulkopuoliset eivät niitä näkisikään.

Vierailija
42/47 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuolema on ollut hyvin lähellä,kun sairastui vakavasti.En pystynyt liikkumaan,syömään,juomaan.Itkin vain.En usko,että olisin selvinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei nyt suoraan ap:n otsikkoon liity, niin kyllä minä uskon että keskenmenot ja lapsettomuus voivat olla vähintään yhtä suuria suruja kuin lapsen kuolema. Vai toivoisitteko mieluummin, että lastanne ei olisi koskaan ollutkaan kuin että hän kuolisi?

Vierailija
44/47 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
45/47 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma selvisinkö. Toinen lapsistani kuoli seitsemän vuotta sitten. On ollut masentunut, vihainen ja itkuinen. Teen parhaani, että olisin hyvä äiti elossa olevalle lapselleni. Sinnittelen täällä vain hänen takiaan. Haluaisin olla molempien lapsieni kanssa ja se repii minua. Välillä on hyviä päiviä, enemmän on kuitenkin huonoja päiviä. Keskenmenoja ja lapsettomuutta ei todellakaan voi verrata, ikävä raastaa sydäntä. Välillä ajattelen, että meille kaikille olisi parempi, että lapseni ei olisi koskaan syntynyt. Parasta olisi kuitenkin se, että hän olisi elossa. Kyllä, olen vihainen ja katkera, välillä masentunut ja ahdistunut. Välillä vain itken ja silloin tekisi mieli luovuttaa...

Vierailija
46/47 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma selvisinkö. Toinen lapsistani kuoli seitsemän vuotta sitten. On ollut masentunut, vihainen ja itkuinen. Teen parhaani, että olisin hyvä äiti elossa olevalle lapselleni. Sinnittelen täällä vain hänen takiaan. Haluaisin olla molempien lapsieni kanssa ja se repii minua. Välillä on hyviä päiviä, enemmän on kuitenkin huonoja päiviä. Keskenmenoja ja lapsettomuutta ei todellakaan voi verrata, ikävä raastaa sydäntä. Välillä ajattelen, että meille kaikille olisi parempi, että lapseni ei olisi koskaan syntynyt. Parasta olisi kuitenkin se, että hän olisi elossa. Kyllä, olen vihainen ja katkera, välillä masentunut ja ahdistunut. Välillä vain itken ja silloin tekisi mieli luovuttaa...

Otan osaa 😢

Vierailija
47/47 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuolema on pahin asia mikä ihmistä voi kohdata. Tämän lauseen olin kuullut sillointällöin. Itse tulin tästä tietoiseksi,kun jouduin hautaamaan kalleimpani. "Jos olet kalleimmastasi joutunut sä luopumaan,ei ole mitään,ei mitään,joka voisi satuttaa sua enemmän...ja siksi kestät kaiken paremmin"(mutta syvät arvet se jättää)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä